323F BG wysokie obroty, spalanie 12l
1, 2
1. Sprawdzić kody błędów (poszukaj na forum)
2. Wszystkie opisy wskazują na silniczek krokowy lub czujnik temperatury
3. Wachlowanie obrotów jeśli sporadyczne, to może być po stronie przepływomierza, ale z tego co piszesz to zwykle na wysokich obrotach zostaje, więc też mi pasuje silnik krokowy
4. Spalanie może być od Sondy lambda lub od czujnika temperatury umieszczonym w kolektorze dolotowym (patrząc od lewej między 1 a drugim dolotem, taka z zieloną wtyczką)
5. Zapach benzyny przy odpaleniu też wskazuje na czujnik temperatury, bo chyba (nie mam pewności) na zimnym silniku sonda lambda nie działa
6. Najtaniej – wymienić czujnik temperatury, wyczyścić silniczek krokowy.
Ps. Sprawdź poziom płynu chłodniczego, bo płyn przechodzi przez silniczek krokowy i przez czujnik temperatury w kolektorze dolotowym
2. Wszystkie opisy wskazują na silniczek krokowy lub czujnik temperatury
3. Wachlowanie obrotów jeśli sporadyczne, to może być po stronie przepływomierza, ale z tego co piszesz to zwykle na wysokich obrotach zostaje, więc też mi pasuje silnik krokowy
4. Spalanie może być od Sondy lambda lub od czujnika temperatury umieszczonym w kolektorze dolotowym (patrząc od lewej między 1 a drugim dolotem, taka z zieloną wtyczką)
5. Zapach benzyny przy odpaleniu też wskazuje na czujnik temperatury, bo chyba (nie mam pewności) na zimnym silniku sonda lambda nie działa
6. Najtaniej – wymienić czujnik temperatury, wyczyścić silniczek krokowy.
Ps. Sprawdź poziom płynu chłodniczego, bo płyn przechodzi przez silniczek krokowy i przez czujnik temperatury w kolektorze dolotowym
Najprawdopodobniej czujnik od wskazówki temperatury w zegarach (Jak to wtyczka jedno przewodowa) i temu też mogą Ci wariować wskazania temperatury 
Chłopie, zadałeś pytanie, na które Ci odpowiedziałem o jakim czujniku mówisz, a teraz zadajesz pytanie gdzie jest ten czujnik? W Twoim aucie są 3 czujniki temperatury:
1 – przy kolektorze dolotowym, który współpracuje z silnikiem (z komputerem najprawdopodobniej)
2 – w bloku silnika przy kolektorze wylotowym – wskaźnik od zegarów na desce rozdzielczej
3 – w obudowie termostatu – do włączania i wyłączania wentylatora
I tyle, więcej czujników temperatury nie ma.
1 – przy kolektorze dolotowym, który współpracuje z silnikiem (z komputerem najprawdopodobniej)
2 – w bloku silnika przy kolektorze wylotowym – wskaźnik od zegarów na desce rozdzielczej
3 – w obudowie termostatu – do włączania i wyłączania wentylatora
I tyle, więcej czujników temperatury nie ma.
czujni cisnienia oleju masz z tylu bloku silnika w okolicach filtra oleju
pozdrawiam
pozdrawiam
-323 BF E3 jest x18xe
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
witam
mam podobny problem do kolegi tzn. pali tez w granicach 13l ale..
1.auto dlugi czas utrzymuje sie na wysokich obrotach ~1500obr/min (tak jak by za dlugo jezdzilo na ssaniu po przejechaniu ~10km wtedy spada do prawidlowych obrotow )
2.sonda lambda raczej ok (generuje napiecie od 0,2V do 0,9V )
3. Czujnik temp. ten z zieloną główką ... jak go sprawdzić czy jest dobry
4.zapachu benzyny nie czuć u mnie w samochodzie
5. jak sprawdzic kody bledow
(przeszukiwałem forum ale jakos nie potrafie tego znalesc )
6. wydech suchy
dzieki wielkie za odpowiedz
mam podobny problem do kolegi tzn. pali tez w granicach 13l ale..
1.auto dlugi czas utrzymuje sie na wysokich obrotach ~1500obr/min (tak jak by za dlugo jezdzilo na ssaniu po przejechaniu ~10km wtedy spada do prawidlowych obrotow )
2.sonda lambda raczej ok (generuje napiecie od 0,2V do 0,9V )
3. Czujnik temp. ten z zieloną główką ... jak go sprawdzić czy jest dobry
4.zapachu benzyny nie czuć u mnie w samochodzie
5. jak sprawdzic kody bledow
6. wydech suchy
dzieki wielkie za odpowiedz

- Od: 13 kwi 2010, 09:11
- Posty: 12
To kolego słabo szukałeś z kodami błędów
http://www.mazdaspeed.pl/web/warsztat/w ... .php?c=obd
tutaj jest moj dalszy problem
viewtopic.php?f=118&t=95663
viewtopic.php?f=118&t=95663
- Od: 13 kwi 2010, 09:11
- Posty: 12
Mavus napisał(a):http://allegro.pl/item994821568_czujnik_temperatury_cieczy_mazda_323_323f_1_6_16v.html
cosik takiego 2 styki ma... przy zdejmowaniu zielonej wtyczki najlepiej zdjąć drucik który idzie po obwodzie wtyczki i zabezpiecza przed zsunięciem... bo cięzki dostęp tam jest bez zdejmowania listwy wtryskowej.
ale przy wtryskach to chyba mierzy temp. powietrza zasysanego ten z zielona gora
czy ja zle mysle ..
- Od: 13 kwi 2010, 09:11
- Posty: 12
witam panowie tez mam problem tylko znacznie wiekszy w mojej madzi jak ja kupilem obroty mi skakaly 2500 do 3000 i nigdy nie spadly nizej wymienilem silniczek krokowy oraz przeplywke powietrza i obroty stoja ale na 4000 . gdy zacisne wezyk co idzie od filtra do silniczka obroty spadaja na 700 800 pomozcie mi bo juz mnie glowa boli od myslenia co moze ja bolec . kable swiece dobre .
- Od: 30 lis 2009, 22:00
- Posty: 17
- Skąd: piła
- Auto: mazda 323f
a sonda lambda nie zdechla przypadkiem?
Ostatnio edytowano 27 paź 2010, 02:51 przez ROMAN-R87, łącznie edytowano 1 raz
-323 BF E3 jest x18xe
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
0,2-08v powinny byc wahania
-323 BF E3 jest x18xe
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
Jako, że to mój pierwszy post witam wszystkich.
Od 2 tygodni jestem posiadaczem mazdy 323 BG 1,3 w sedanie z 1993 r. (pierwsza mazda z jaką miałem w życiu do czynienia) i żeby nie tworzyć kolejnego wątku podłącze się pod temat spalania.
Otóż w ostatnim tygodniu zauważyłem że spaliła mi około 14l-15l/100km.
Temperatury jak wiemy były poniżej 0. Przejazdy jakie robiłem to dom-praca około 5km (dziennie 10km).
Autko trzyma obroty – nie zauważyłem falowania, temperatura normalna.
Nie wiem czy powinienem się martwić taką sytuacją.
Ostatnio dowiedziałem się o tym, że w aparacie zapłonowym mam uwalony jeden z czujników Halla i niby aparat chodzi w trybie awaryjnym – ma to wpływ na spalanie
Kolejna sprawa jaką zauważyłem to to, że jak dodam "gazu" to z rury wydobywają się znaczne kłęby dymu (biały) – Ci co za mną stoją bądź też jadą mają momentami niezłą zasłonę dymną. Zaznaczam, że jest to w momencie zwiększenia obrotów, jeśli obroty są na tym samym poziomie jest w miarę normalnie.
Czy to normalne
Z góry dziękuję za informacje.
PS. Tak przy okazji ma ktoś może zbędne lusterka zewnętrzne (lewe i prawe) łącznie z dźwigienkami do ustawiania

Od 2 tygodni jestem posiadaczem mazdy 323 BG 1,3 w sedanie z 1993 r. (pierwsza mazda z jaką miałem w życiu do czynienia) i żeby nie tworzyć kolejnego wątku podłącze się pod temat spalania.
Otóż w ostatnim tygodniu zauważyłem że spaliła mi około 14l-15l/100km.
Temperatury jak wiemy były poniżej 0. Przejazdy jakie robiłem to dom-praca około 5km (dziennie 10km).
Autko trzyma obroty – nie zauważyłem falowania, temperatura normalna.
Nie wiem czy powinienem się martwić taką sytuacją.
Ostatnio dowiedziałem się o tym, że w aparacie zapłonowym mam uwalony jeden z czujników Halla i niby aparat chodzi w trybie awaryjnym – ma to wpływ na spalanie
Kolejna sprawa jaką zauważyłem to to, że jak dodam "gazu" to z rury wydobywają się znaczne kłęby dymu (biały) – Ci co za mną stoją bądź też jadą mają momentami niezłą zasłonę dymną. Zaznaczam, że jest to w momencie zwiększenia obrotów, jeśli obroty są na tym samym poziomie jest w miarę normalnie.
Czy to normalne
Z góry dziękuję za informacje.
PS. Tak przy okazji ma ktoś może zbędne lusterka zewnętrzne (lewe i prawe) łącznie z dźwigienkami do ustawiania
i jedzie się dalej
- Od: 7 lis 2010, 15:06
- Posty: 16
- Skąd: Legnica
- Auto: Mazda 5 CR1 2.0PB 2007
Przy odcinkach 5 km w zimie jeździsz praktycznie cały czas na ssaniu tak więc uważam że ma prawo tyle palić.
Co do uszkodzenia czujnika Halla najlepiej sprawdź kody błędów (na forum znajdziesz instrukcje jak tego dokonać) i wtedy będziesz wiedział czy jest on faktycznie uszkodzony oraz czy ECU jest w trybie awaryjnym.
Biały dym może być parą wodną pod warunkiem że nie utrzymuje się zbyt długo w powietrzu ale dla pewności sprawdź poziom oleju i płynu chłodniczego.
Co do uszkodzenia czujnika Halla najlepiej sprawdź kody błędów (na forum znajdziesz instrukcje jak tego dokonać) i wtedy będziesz wiedział czy jest on faktycznie uszkodzony oraz czy ECU jest w trybie awaryjnym.
Biały dym może być parą wodną pod warunkiem że nie utrzymuje się zbyt długo w powietrzu ale dla pewności sprawdź poziom oleju i płynu chłodniczego.

- Od: 23 wrz 2005, 14:02
- Posty: 2396 (1/19)
- Skąd: Gdynia
- Auto: Burbo Astina
Insane Y60
Dzięki za szybką odpowiedź.
Co do dymu to szybko się rozprasza. Olej i płyn bez ubytku.
Dzisiaj przez przypadek odnalazłem rozebrany aparat zapłonowy i co ważne w tym przypadku jest sprawny zestaw z czujnikami (poprzedni potwierdził telefonicznie). Można samemu wymienić te czujniki czy będzie potrzebna jakaś regulacja aparatu zapłonu po wymianie??
Jeszcze jedno – teść mi polecił żebym zasłonił chłodnice jakąś tekturą, ponoć samochód szybciej się nagrzeje i przyspieszy wyłączenie ssania. Pomoże to
Co do dymu to szybko się rozprasza. Olej i płyn bez ubytku.
Dzisiaj przez przypadek odnalazłem rozebrany aparat zapłonowy i co ważne w tym przypadku jest sprawny zestaw z czujnikami (poprzedni potwierdził telefonicznie). Można samemu wymienić te czujniki czy będzie potrzebna jakaś regulacja aparatu zapłonu po wymianie??
Jeszcze jedno – teść mi polecił żebym zasłonił chłodnice jakąś tekturą, ponoć samochód szybciej się nagrzeje i przyspieszy wyłączenie ssania. Pomoże to
i jedzie się dalej
- Od: 7 lis 2010, 15:06
- Posty: 16
- Skąd: Legnica
- Auto: Mazda 5 CR1 2.0PB 2007
Sprawdzałeś kody błędów? może czujnik jest sprawny
Po wyciągnięciu aparatu zapłonowego będziesz musiał ustawić zapłon.
Po wyciągnięciu aparatu zapłonowego będziesz musiał ustawić zapłon.

- Od: 23 wrz 2005, 14:02
- Posty: 2396 (1/19)
- Skąd: Gdynia
- Auto: Burbo Astina
Insane Y60
Pozwolę sobie się tu podpiąć.
Moje pytanie brzmi: Czy normalnym w Mazdzie jest ze na ssaniu silnik pracuje na obrotach w zakresie 2k-2700 obr/min przez około 10 minut po odpaleniu? Mój poprzedni samochód jak i auto ojca na ssaniu pracują na obrotach góra 1700, stąd moje, może trywialne pytanie.
Mazda 323f 1,6 wtrysk.
Moje pytanie brzmi: Czy normalnym w Mazdzie jest ze na ssaniu silnik pracuje na obrotach w zakresie 2k-2700 obr/min przez około 10 minut po odpaleniu? Mój poprzedni samochód jak i auto ojca na ssaniu pracują na obrotach góra 1700, stąd moje, może trywialne pytanie.
Mazda 323f 1,6 wtrysk.
- Od: 26 sie 2010, 23:05
- Posty: 7
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 323F 1.6 Injection 88hp SOHC!
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości