Zbyt wysoki prąd ładowania (regulator napięcia?)

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez losrekinos » 3 gru 2010, 23:31

Witam,

Jako że nic mi szukajka nie pomogła w temacie regulatora napięcia w dziale BJ postaram się po krotce opisać co boli moją Maździne. Ostatnio zauważyłem że przy kręceniu silnika powyżej 3 tys. obr/min zaczyna świecić kontrolka od ładowania. Im wyższe obroty tym mocniej świeci. Sprawdziłem miernikiem napięcie na akumulatorze. Na niskich obrotach jest w okolicach 14V. Około 3tys już ponad 15V i rośnie – nawet do 18V. Stawiam na regulator napięcia. Teraz pytanie – gdzie tego szukać i na jakie wydatki się przygotować. Mógłby ktoś wkleić zdjęcie jak to ma wyglądać i gdzie się znajduje?

Z góry dziękuję za odpowiedź

Tak na marginesie – wczoraj spaliły mi się dwie żarówki H4 (wygląda na to ze zbyt wysokie napięcie było przyczyną)
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2010, 14:33
Posty: 35
Skąd: Dębica
Auto: Mazda 3 BM SkyEnergy 2018
2.0 120KM

Postprzez czah666 » 4 gru 2010, 21:55

nie sprawdzałem jak to jest w bj ale w większości samochodów regulator znajduje sie tam gdzie alternator :) czasami jest w jednej obudowie a czasami jest to taka plastikowa kostka przykręcona do obudowy alternatora... co do kosztów to wydaje mi sie ze niecałą stóweczke... ale głowy nie dam ;)
Szerokiej drogi i gumowych drzew ;)
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2009, 23:09
Posty: 159 (1/3)
Skąd: Chrzanów
Auto: Mazda CX-30 2022
Mazda 5 2.0 06' + gaz , Nissan almera N15 1.6SR
były : 323f bj 1.3 16v 99' , Fiat Tipo 1.4 95' , Opel kadet 1.4 91' , Skoda 120LS 82'

Postprzez losrekinos » 4 gru 2010, 22:33

faktycznie jest wbudowany w alternator:

http://www.japancars.ru/cat/mazda/index ... &blk=1830B

Teraz tylko trzeba znalezc sklep ktory to ma.
Ma ktos pojecie czy duzo trzeba rozkrecac zeby wyjac alternator? Trzeba wyjmowac sprezarke klimatyzacji?
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2010, 14:33
Posty: 35
Skąd: Dębica
Auto: Mazda 3 BM SkyEnergy 2018
2.0 120KM

Postprzez decadent » 5 gru 2010, 16:47

jasne, szukaleś – chyba coś słabo...

Parę wątków niżej jest o moich problemach z alternatorem...

Wyjmowałem go trzy razy..

Samemu regulatora nie wymienisz, trzeba rozkręcić cały alternator. Prawdopodobnie trzeba tez będzie lutować.
A w ogóle to chyba bardzo ciężko kupić ten regulator, prędzej cały mostek prostowniczy wraz z regulatorem.

Wyjąć alternator to nie takie proste, ale da radę samemu. Trzeba zdemontować łapę od silnika, wyciągnąć dolną śrube altka.... i tak ciężko go przecisnąć, a jest ciężki. Przynajmniej w benzynie, w dieselu może być inaczej....

Żeby natomiast rozebrać alternator trzeba mieć specjalne narzędzia.... Proponuję zatem zanieść altek do specjalisty, są tacy co zajmują się wyłącznie altkami
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 08:57
Posty: 682
Skąd: Kielce
Auto: BJ, 1.5 benz. 1999

Postprzez losrekinos » 5 gru 2010, 17:10

Hej Decadent, dzięki za info, chyba faktycznie najłatwiej będzie oddać to fachowcowi.
Zastanawiam się tez nad zakupem używki – na Allegro można znaleźć za 250zl (sam regulator napięcia może kosztować podobnie)

Tak na marginesie – to szukałem – obydwa Twoje watki również przeczytałem :). Jednak uważam że mój problem różni się od twojego, mimo ze oba dotyczą alternatora. W każdym razie dzięki za pomoc :)
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2010, 14:33
Posty: 35
Skąd: Dębica
Auto: Mazda 3 BM SkyEnergy 2018
2.0 120KM

Postprzez decadent » 5 gru 2010, 19:42

Sorry, pisałem cos o wyjmowaniu altka, ale rzeczywiście nie w tych wątkach...

Lepiej naprawiac swój oryginalny altek, odradzam zakup używek... Zapytaj jakiegoś fachaman co regeneruje altki, może mimo wszystko wyjdzie taniej...
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 08:57
Posty: 682
Skąd: Kielce
Auto: BJ, 1.5 benz. 1999

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323