Nie pali czwarty cylinder na benzynie i gazie 2,0 FS.

Postprzez pniczy » 5 gru 2010, 09:43

Witam
Jestem posiadaczem mazdy 626 1999r 2.0 benzyna 116km silnik GW z instalacją gazową sekwencyjną BRC sequent24. Problem polega na tym że nie pracuje jeden z cylindrów na gazie i benzynie , a jest iskra na świecy. Do tej pory zostały przeprowadzone następujące czynnosci diagnostyczne :

1.Zmierzono ciśnienie sprężania -po 14 bar na każdym.
2.Zamieniono świece i sprawdzono każdą na iskrowniku ok. (długie silne iskry)
3.Wymieniono uszczelkę pod kolektorem ssącym.
4.Kolor świecy w niedziałającym cylindrze ciemny zadymiony.
5.Podmieniono cewkę wysokiego napięcia.
6.Podłączenie pod komputer w nie autoryzowanym zakładzie wykazało jakiś błąd sondy lambda
oraz alternatora ,które zostały wykasowane.
7.Odłączenie zasilania wkryskiwacza bez reakcji,tak samo jak zdjęcie przewodu WN na tym cylindrze.

Pozostałe trzy cylindry pracują w miarę równo na benzynie i na gazie.
Na razie brak pomysłow co dalej. Proszę kolegów o jakieś inne sugestie co dalej.
Pozdrawiam
pniczy
 

Postprzez noxes » 5 gru 2010, 12:37

Czy świecab jest mokra? Zasilanie dochodzi do kostki wtryskiwacza?
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez flinio » 5 gru 2010, 15:19

Skoro kolega mówi że nie pali mu na benzynie i na gazie to wina musi leżeć po stronie elektrycznej, Sprawdź, czy dochodzi zasilanie to wtryskiwacza, a jak nie to sprawdź wiązkę elektryczną,
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2009, 14:51
Posty: 111
Skąd: Radom
Auto: MaZdA 626GF 2.0 1998

Postprzez noxes » 5 gru 2010, 16:27

no przecież to samo napisałem czy też dochodzi zasilanie do kostki wtryskiwacza czy też nie. To, że nie pali na tym jednym cylindrze to wcale nie musi to być wina elektryki.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez pniczy » 5 gru 2010, 17:32

Witam i dziękuję za szybką reakcję.

Zmierzyłem napięcie zasilające wtryskiwacz benzynowy i było bardzo małe pomiędzy 0.4v do 0,6v,
natomiast napięcie zasilające wtryskiwacz gazowy miało kilkanaście voltów chyba ok 12v. Po wypięciu
wtyczki zasilania wtryskiwacza gazowego nie było żadnej reakcji tak jakby nie pracował również. Czy to że prawdobodobnie nie pracuje również wtryskiwacz gazowy na jakiś zwiazek przyczynowy z tym nie działającym wtryskiwaczem benzynowym ?. Jutro postaram się podmienić wtryskiwacz gazowy.Odpowiadadając jeszcze na wcześniejsze zapytanie to świeca była czarna i sucha.

Pozdrawiam
pniczy
 

Postprzez nynuch76 » 5 gru 2010, 21:34

Nieprawdopodobne jest uszkodzenie sterownika silnika ale możliwe <nie powiem>
Nic! Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem! ;–)Obrazek
Kto wymyślił downsizing ?
Forumowicz
CUP 2011 miejsce 1
 
Od: 31 sie 2005, 12:42
Posty: 632 (24/26)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 sportkombi 2.2 diesel
Mazda wy"Miata" 2.5 benzyna

Postprzez rumunn95 » 5 gru 2010, 21:40

problem lezy po stronie zasilania wtrysku benzyny jak on nie da impulsu to i wtryskiwacz gazu sie nie otworzy lub daje impuls ale sterownik gazu go blokuje. wypnij kabel idacy od modulu gazowego przy tym wtryskiwaczu i podepnij tak jak w oryginale zobacz czy cos sie zmieni mozliwe sterownik gazu cos nawala i nie puszcza napiecia na wtrysk jezeli masz sekwencje tu masz schemat ze staga jak sie sekwencje wpina we wtryski benzyny jak masz inny to i tak sie to robi na opdobnej zasadzie
http://www.przeklej.pl/plik/pl-stag-4-p ... 24dq9ur1dc
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez ciekawy21 » 10 gru 2010, 20:35

kolego a podmien zasilanie wtryskiwacza z pierwszym cylindrem.. o odpall.. jak ruszy tzn ze gdzies ci prad ucieka
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2010, 23:29
Posty: 46

Postprzez noxes » 10 gru 2010, 22:28

Podmienić należało by z wtryskiem który jest w tym momencie w tym samym położeniu. A ogólnie nie ma po co podmieniać skoro można pomierzyć napięcia na uszkodzonym i sprawnym i porównać wyniki.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez lukasz2387 » 10 gru 2010, 22:40

ciekawy21 napisał(a):kolego a podmien zasilanie wtryskiwacza z pierwszym cylindrem.. o odpall.. jak ruszy tzn ze gdzies ci prad ucieka


Masz brc to przełuż wtryski gazu np 1-4 lub inaczej, niepodmnieniaj kostek zasilacza!
lukasz2387
 

Postprzez ciekawy21 » 11 gru 2010, 09:12

hmmm 1-4 i 2-3 i ciezko stwierdzic w jakim polozeniu jest wtryskiwacz?? zrob tak z gazem...
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2010, 23:29
Posty: 46

Postprzez rumunn95 » 11 gru 2010, 18:17

zrob tak jak napisalem wyzej wypnij wiazke z kompa gazu niedzialajacym wtryskiwaczu i podlacz oryginalnie jak bylo kiedy mazdeczka wyjechala w fabryki i odpal na beznynce
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez pniczy » 26 gru 2010, 21:49

Witam

Dziękuję za dobre rady diagnostyczne. Problemem okazał się uszkodzony regulator ciśnienia wtrysku
w listwie i następowało zalewanie świecy benzyną, jednak na początku uszkodzenia nie pokazywało,żeby świeca była mokra i to było mylące. Temat zamykam.
pniczy
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6