Zatarty silnik diesla

Postprzez nynuch76 » 4 gru 2010, 23:34

Kolego na oko ludzie się w szpitalu leczą żaden poważny mechanik nie oceni przebiegu samochodu po wizualnym stanie rozrządu co do przebiegu ''teoretycznie'' bo twoja mazda miała jeszcze papierową książkę serwisową a w bazie europejskiej będą tylko odnotowane naprawy gwarancyjne lub akcje serwisowe. <oczko>
Nic! Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem! ;–)Obrazek
Kto wymyślił downsizing ?
Forumowicz
CUP 2011 miejsce 1
 
Od: 31 sie 2005, 12:42
Posty: 632 (24/26)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 sportkombi 2.2 diesel
Mazda wy"Miata" 2.5 benzyna

Postprzez zahariash » 4 gru 2010, 23:39

Aż tak źle nie jest, cośtam można powiedzieć jak się ma wprawę. Przekazał najbardziej pewną informację, że rozrząd jest na oryginalnych częściach – czyli można przypuszczać, że ktoś go nie wymieniał po kosztach. Ale to tylko rozrząd... i zgadywanie.
Sam silnik mógł być zadbany, poprawnie eksploatowany, regularnie serwisowany ale na przykład raz przegrzany. Zaczął brać olej, co skłoniło właściciela do sprzedaży.
Dzwoń do ASO i ustalaj rzeczywistą historię auta. Możesz dowiedzieć się ciekawych rzeczy.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2009, 14:18
Posty: 210
Skąd: Lubelskie
Auto: MX-6 2.5 V6 '92

Postprzez gniewko8 » 4 gru 2010, 23:50

Najlepszą więc radą będzie natychmiastowa zmiana mechanika. No to teraz jestem mądrzejszy o informacje zawarte w waszych wcześniejszych postach, szkoda tylko że będzie mnie to kosztowało wymiane silnika. Czyli jedyną moją nadzieją na sprawdzenie przebiegu jest to, że moja mazda była serwisowana w serwisie mazdy?bo słyszałem że za pomocą odpowiedniego programu komputerowego można sprawdzić przebieg np. skody czy volgsswagena nie wiem czy tez mazdy?
Początkujący
 
Od: 19 lis 2010, 15:53
Posty: 27

Postprzez nynuch76 » 4 gru 2010, 23:59

Mazda nie dała nam tej możliwości co do silnika nie zawsze musi się kończyć na wymianie można też naprawić ale tu decyzja należy do mechanika.
Nic! Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem! ;–)Obrazek
Kto wymyślił downsizing ?
Forumowicz
CUP 2011 miejsce 1
 
Od: 31 sie 2005, 12:42
Posty: 632 (24/26)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 sportkombi 2.2 diesel
Mazda wy"Miata" 2.5 benzyna

Postprzez gniewko8 » 5 gru 2010, 00:12

wszystko okaże się w poniedziałek jak silnik zostanie dokładnie sprawdzony. No ale chyba nie opłaca sie remontować silnika tylko kupić używke z osprzetem co sie da to przełożyć ( np. rozrząd który kosztował mnie 2tyś) reszte sprzedać i miec nadzieje że nie jest taki felerny jak ten mój.Zastanawiam sie tylko jak się dobrać do gościa który sprzedał mi to auto bo nie wierze teraz że to był sprawny samochód a facet nic o tym nie wiedział
Początkujący
 
Od: 19 lis 2010, 15:53
Posty: 27

Postprzez nynuch76 » 5 gru 2010, 00:20

Może się opłaca może nie rozbierzesz zobaczysz policzysz będziesz wiedział <co?>
Nic! Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem! ;–)Obrazek
Kto wymyślił downsizing ?
Forumowicz
CUP 2011 miejsce 1
 
Od: 31 sie 2005, 12:42
Posty: 632 (24/26)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 sportkombi 2.2 diesel
Mazda wy"Miata" 2.5 benzyna

Postprzez gniewko8 » 5 gru 2010, 00:29

czyli mechanik rozbierze policzy i powie jak lepiej szkoda tylko że ja juz nie wiem czy mu wierzyć a sam sie na tym nie znam na tyle żeby to ocenić
Początkujący
 
Od: 19 lis 2010, 15:53
Posty: 27

Postprzez nynuch76 » 5 gru 2010, 00:32

Popytaj na forum o takich którym można wierzyć pewnie są tacy w twojej okolicy <spoko>
Nic! Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem! ;–)Obrazek
Kto wymyślił downsizing ?
Forumowicz
CUP 2011 miejsce 1
 
Od: 31 sie 2005, 12:42
Posty: 632 (24/26)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 sportkombi 2.2 diesel
Mazda wy"Miata" 2.5 benzyna

Postprzez gniewko8 » 5 gru 2010, 00:36

watpie żeby w mojej okolicy byli jacyś aktywni forumowicze a mechaników też nie ma za wielu no ale nie mam nic do stracenia bede szukał
Początkujący
 
Od: 19 lis 2010, 15:53
Posty: 27

Postprzez Grzyby » 5 gru 2010, 01:00

Przygodę z forum zaczynamy od regulaminu.
To po pierwsze.

Po drugie – po coś są w tym dziale tematy przyklejone. Znajdziesz tam poradnik. Poczytaj. Sporo się dowiesz.
Prawdopodobną przyczyną ubytku oleju są wypalone podkładki pod wtryskami (też jest o tym problemie w przyklejonych tematach).

Nie wierzę nawet deka w ten przebieg.
Z ciekawości – ile dałeś za auto?

P.S. Temat skończy w koszu, bo są podobne w tym dziale.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez gniewko8 » 5 gru 2010, 01:05

pierwsza cena była 32tyś gość bez żadnego większego targu zszedł na 26tyś.Co do regulaminu to chciałem sie z nim zapoznać i nie miałem do niego dostępu
Początkujący
 
Od: 19 lis 2010, 15:53
Posty: 27

Postprzez Grzyby » 5 gru 2010, 01:12

gniewko8 napisał(a):gość bez żadnego większego targu zszedł na 26tyś

No to dziękujemy ... kolejna "okazja"
Albo auto jest złożone z dwóch albo nie masz 62 tys. a minimum 262 tys.

gniewko8 napisał(a):Co do regulaminu to chciałem sie z nim zapoznać i nie miałem do niego dostępu

tytyryty viewforum.php?f=95
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Barthez » 5 gru 2010, 01:46

ru35 napisał(a):Tak na marginesie dodam że nie ma sposobu na ustalenie realnego przebiegu rozrządu , może miec 10 000 , 50 000 jak i 100 000 km .

dodam tylko ze jesli rolki nie halasuja to wszystkie czesci wygladaja jak nowe...
nie miales plam pod samochodem? zwrociles na to uwage?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez Hubix » 5 gru 2010, 02:43

Dobrze, niech ma te 62 tys. km

Nie ma pewności czy silnik np. nie był wcześniej mocno przegrzany, i dolano moto-doktora do niego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez gniewko8 » 6 gru 2010, 21:55

Byłem w serwisie mazdy.Okazało się że przy przebiegu 5 900 był wymieniony badz naprawiany silnik ( ENGINE,PARTIAL) tak jest napisane na wydruku jaki dostałem, przy 19 900 jakiś przycisk sprzegła SWITCH,CLUTCH i ostatnie co było zarejestrowane w serwisie to przy 25 000 jakieś uszczelki HARNESS FRT i niby jakieś światłowody SUCTION nie wiem właśnie o co to dokładnie chodzi.Wiec wychodzi na to że to auto od początku było felerne.Nie pozostaje mi nic innego jak rozebrać silnik zobaczyć czy zatarty na maksa i szukać nowego jak tak.Może ma ktoś taki na zbyciu???
Początkujący
 
Od: 19 lis 2010, 15:53
Posty: 27

Postprzez mcbeth » 7 gru 2010, 10:39

gniewko8 napisał(a):HARNESS FRT
harness to wiązka. Wiązka przednia ?
gniewko8 napisał(a):SUCTION
suction to ssanie, zasysanie. Raczej to nie światłowody :D .
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez gniewko8 » 7 gru 2010, 10:50

no może być, mówił coś o wiązce a mi sie pomyliło coś ze światłowodami. A mogą być jakieś uszczelki ssania?
Początkujący
 
Od: 19 lis 2010, 15:53
Posty: 27

Postprzez Enduro » 7 gru 2010, 10:55

mcbeth napisał(a):...
gniewko8 napisał(a):SUCTION
suction to ssanie, zasysanie. Raczej to nie światłowody :D .

no a jak jest obciąganie..?
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez gniewko8 » 7 gru 2010, 10:56

nynuch76 napisał(a):A teraz klu twoich problemów wg. producentów samochodów normą zużycia oleju jest 1l/1000km więc norma nie została przekroczona


1l/1 000?? czy 1l/10 000 bo coś mi to mało 1l/1 000
Początkujący
 
Od: 19 lis 2010, 15:53
Posty: 27

Postprzez Myjk » 7 gru 2010, 11:00

gniewko8 napisał(a):1l/1 000?? czy 1l/10 000 bo coś mi to mało 1l/1 000

Jeden litr na tysiąc kilometrów jest dopuszczalną normą wg producenta. Jeśli wciąga ponad litr na tysiąc kilometrów, to dopiero wtedy silnik może być zakwalifikowany jako wadliwy.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6