Dwa miesiace temu kupiłem MPV z 2004r przebieg według licznika 62tyś. Niestety wczoraj spotkała mnie bardzo przykra rzecz mianowicie auto nagle stanęło na środku drogi i zdechło.Okazało sie że w silnikiu został 1 litr oleju i silnik sie zatarł (po wymianie oleju przejechałem dopiero 5tyś) Może mi ktoś powiedzieć czy silnik ten posiada jakiś sensor odnośnie poziomu oleju i w jaki sposób informuje o bardzo niskim poziomie oleju bo u mnie nie zadziałała kontrolka i nie dostałem żadnego ostrzeżenia
Zatarty silnik diesla
Dwa miesiace temu kupiłem MPV z 2004r przebieg według licznika 62tyś. Niestety wczoraj spotkała mnie bardzo przykra rzecz mianowicie auto nagle stanęło na środku drogi i zdechło.Okazało sie że w silnikiu został 1 litr oleju i silnik sie zatarł (po wymianie oleju przejechałem dopiero 5tyś, aktualny przebieg 67tyś) Może mi ktoś powiedzieć czy silnik ten posiada jakiś sensor odnośnie poziomu oleju i w jaki sposób informuje o bardzo niskim poziomie oleju bo u mnie nie zadziałała kontrolka i nie dostałem żadnego ostrzeżenia
Dwa miesiace temu kupiłem MPV z 2004r przebieg według licznika 62tyś. Niestety wczoraj spotkała mnie bardzo przykra rzecz mianowicie auto nagle stanęło na środku drogi i zdechło.Okazało sie że w silnikiu został 1 litr oleju i silnik sie zatarł (po wymianie oleju przejechałem dopiero 5tyś) Może mi ktoś powiedzieć czy silnik ten posiada jakiś sensor odnośnie poziomu oleju i w jaki sposób informuje o bardzo niskim poziomie oleju bo u mnie nie zadziałała kontrolka i nie dostałem żadnego ostrzeżenia

Dwa miesiace temu kupiłem MPV z 2004r przebieg według licznika 62tyś. Niestety wczoraj spotkała mnie bardzo przykra rzecz mianowicie auto nagle stanęło na środku drogi i zdechło.Okazało sie że w silnikiu został 1 litr oleju i silnik sie zatarł (po wymianie oleju przejechałem dopiero 5tyś) Może mi ktoś powiedzieć czy silnik ten posiada jakiś sensor odnośnie poziomu oleju i w jaki sposób informuje o bardzo niskim poziomie oleju bo u mnie nie zadziałała kontrolka i nie dostałem żadnego ostrzeżenia
- Od: 19 lis 2010, 15:53
- Posty: 27
Jak auto ma teraz 67 tys to sie nie dziwie, że silnik padł. Ale do rzeczy? Nie sprawdzałeś oleju? Np. co tydzień chociaż? Nie zauważyłeś, że auto jakoś inaczej pracuje? Nic nie dymiło z wlewu od oleju? Turbo było sprawne?
- Od: 8 mar 2010, 00:56
- Posty: 44
- Skąd: Oleśnica
- Auto: Nissan Primera SR20DE
Jak kolega zauważył brak oleju dopiero po zatarciu silnika to skąd może widzieć czy miał sprawne turbo i czy uszczelki pod wtryskami były szczelne.Teraz co do pytania nie mazda niema żadnego ustrojstwa które informuje o niskim poziomie oleju dlatego instrukcja wspomina o okresowej kontroli poziomu oleju za pomocą miarki.Teraz jedyne co możesz zrobić to odstawić samochód do warsztatu który zna się na tych silnikach i czekać na diagnozę (wyrok) licząc że coś jeszcze z twojego motoru da się zrobić. 
Nic! Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem! ;–)
Czemu nie dziwi Cie że silnik padł przy takim przebiegu?no muszę się przyznać że nie sprawdzałem poziomu oleju od wymiany ,nie spodziewałem się że po 5tyś bedzie brakowało 4 litrów oleju, ale teraz to nie ma znaczenia, chce sie dowiedziec czemu przy tak niskim poziomie oleju kontrolka sie nie swieciła .Auto miało jeden problem mianowicie jak dawałem gaz do spodu to obroty momentalnie skakały na 5tyś a auto nie przyspieszało mechanik na 60% stwierdził że pada koło dwumasowe ale że potrzebowałem pilnie auto to przełożyłem naprawe o pare dni bo przy łagodnej jeździe nic sie nie działo i można było jeździc,auto odpalało bez problemu nawet przy mrozach, nic nie dymiło z wydechu ,nie szarpało ,nie gasło ,kontrolka nie świeciło aż tu nagle padł silnik bez ostrzezenia.Mam obawy że kupiłem jakieś trefne auto bo nie słyszałem żeby przy takim przebiegu 62tyś padało koło dwumasowe i auto brało 4 litry oleju na 5tys kilometrów.Nie jestem znawcą dla tego chcę się dowiedzieć przez forum czegoś więcej głównie czy przy takim stanie oleju ( 1 litr) komputer powinien dopuścić do odpalenia silnika i czemu kontrolka nie świeciła po odpaleniu i ruszeniu???
- Od: 19 lis 2010, 15:53
- Posty: 27
A jesteś przekonany że kontrolka ciśnienia oleju po przekręceni zapłonu pojawiała się na liczniku to pierwsze drugie jeżeli dla twojego mechanika objawy które opisałeś to symptomy uszkodzonego koła dwumasowego to go zmień bo na moje ślizgała ci się tarcza trzecie komputer w tym aucie jest tak samo zainteresowany poziomem oleju w silniku którym zawiaduje jak ja wylosowanymi liczbami w lotto, jeżeli napisałem ci że '' mazda niema żadnego ustrojstwa które informuje o niskim poziomie oleju dlatego instrukcja wspomina o okresowej kontroli poziomu oleju za pomocą miarki''i to (miarka) jest wyznacznik poziomu oleju TYLKO
!A teraz klu twoich problemów wg. producentów samochodów normą zużycia oleju jest 1l/1000km więc norma nie została przekroczona i to'' tylko twoja wina'' że silnik padł przykre ale prawdziwe gwarancja twój przypadek by odrzuciła . 

Nic! Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem! ;–)
Pojawiała się na 100%. Szkoda że o takich rzeczach (1L/1000km) dowiaduję się dopiero teraz.To po jaką cholere dają karteczke po wymianie oleju że nastepna wymiana po 10tyś km i nikt nie informuje że nalezy sprawdzać co tyś km poziom oleju, po co te zasrane kontrolki jak nie swieca jak jest potrzeba?nie każdy musi się sie znać na motoryzacji i wiedziecie że co chwile trzeba sprawdzać olej bo może jego poziom spaść w taki drastyczny sposób.Nigdy nie słyszałem żeby sprawny silnik brał tyle oleju [tiiit] norma
- Od: 19 lis 2010, 15:53
- Posty: 27
Termin wymiany oleju informuje o tym, kiedy olej już nie będzie miał swoich właściwości (upraszczając). To, ile oleju pali silnik, jest całkowicie inną kwestią. Przy takim zużyciu oleju obwiniaj sprzedawcę, który "zapomniał" powiedzieć, że silnik jest już w średniej kondycji... No chyba, że masz wyciek.
- Od: 23 sty 2009, 14:18
- Posty: 210
- Skąd: Lubelskie
- Auto: MX-6 2.5 V6 '92
OK w końcu ktoś mnie oświecił nikt jeszcze nie powiedział mi tego w taki prosty i zrozumiały sposób bo jakoś wczesniej żaden mechanik tego nie zrobił dzieki.A teraz, norma normą no ale chyba to nie jest codziennością że silnik bierze takie ilości oleju chyba musi być jakaś przyczyna?i czemu ta zasrana kontrolka po odpaleniu zgasła dając sygnał że wszystko jest ok??
- Od: 19 lis 2010, 15:53
- Posty: 27
To forma zabezpieczenia się przed reklamacjami i na ogół sprawny silnik nie bierze więcej niż litr na 15000km ale jeżeli auto masz krótko i to twoja pierwsza zmiana oleju to dobrze przetestować samochód bo pewności ze ma 62000 km i jest całkowicie sprawny nie masz to się nazywa zasada ograniczonego zaufania po lekturze portali ogłoszeniowych i ''szczęśliwych''forumowiczach nabywających perełki w okazyjnej cenie powinieneś wiedzieć.Co do kontrolki ona nie informuje o poziomie oleju tylko o jego ciśnieniu a to dwie różne sprawy.
Nic! Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem! ;–)
Teoretycznie się da może to zrobić serwis mazdy podjedz lub zadzwoń.
Nic! Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem! ;–)
A jaką masz pewnośc że stan faktyczny licznika jest 62 tyś ,auto 2004 rok to jest trochę ponad 800 kilometrów miesięcznie ? znam takich co na piechotę tyle robią
napisz sobie z przodu 200 000 i będziesz miał odpowiedz ale zakładam że więcej bo ludzie mają więcej i się nic nie dzieje
- Od: 16 sty 2008, 22:17
- Posty: 83
- Skąd: Warszawa
- Auto: M6 MZR-CD 143 DPF
Kupuje samochód, jade do mechanika wymienić rozrząd (tu jestem przezornym użytkownikiem, nie tak jak z olejem) i mechanik (najlepszy w okolicy) mówi mi, że rozrząd jest w takim dobrym stanie, na oryginalnych częsciach także całkiem realny jest przebieg samochodu 62 tyś. I komu tu wierzyć?
- Od: 19 lis 2010, 15:53
- Posty: 27
Był ostatnio opisywany przypadek VOLVO ze Szwecji miał 260 000 przebiegu i wymieniony rozrząd na orginałach tylko sprzedawca nie napisał że był wymieniony 10 raz ,też był w idealnym stanie ( rozrząd ) auto miało faktycznie prawie 900 000 . Opisywane ostatnio w którejś gazecie.
- Od: 16 sty 2008, 22:17
- Posty: 83
- Skąd: Warszawa
- Auto: M6 MZR-CD 143 DPF
Czyli problem jest w tym, że mechanik jest do pupy w takim razie, skoro żadna z jego "opinii"jak do tej pory nie była trafna a ja nie będąc znawcą motoryzacji nie wiem w końcu czy przebieg można ocenić tak jak to zrobił on czyli zaglądając "pod spód samochodu".
- Od: 19 lis 2010, 15:53
- Posty: 27
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6