Spotkala mnie dzis dziwna sytuacja mianowicie Wsiadlem rano do mojej Madzi pojehcalem do sklepu jakis kilometr i gdy wrocilem zaowazylem ze mocno wycieka mi jakie plyn spod mojej madzi... Szybko otworzylem maske i zaowazylem ze gulgocze i wylewa sie plyn chlodniczy udalo mi sie tylko otworzyc korek od pojemnika wyrownawczego a plyn sie caly czas wylewał ... A gdy odkrecilem korek chlodnicy to mocnym cisnieniem wywalalo plyn wiec go zakrecilem . Po jakis 15 minutach to sie uspokoilo a pod samochodem pojawil sie dosc duzy wyciek
Wyrzucilo plyn chlodniczy....
Witam
Spotkala mnie dzis dziwna sytuacja mianowicie Wsiadlem rano do mojej Madzi pojehcalem do sklepu jakis kilometr i gdy wrocilem zaowazylem ze mocno wycieka mi jakie plyn spod mojej madzi... Szybko otworzylem maske i zaowazylem ze gulgocze i wylewa sie plyn chlodniczy udalo mi sie tylko otworzyc korek od pojemnika wyrownawczego a plyn sie caly czas wylewał ... A gdy odkrecilem korek chlodnicy to mocnym cisnieniem wywalalo plyn wiec go zakrecilem . Po jakis 15 minutach to sie uspokoilo a pod samochodem pojawil sie dosc duzy wyciek
? Jakie moga byc tego przyczyny ? Co bedzie trzeba wymienic kupic naprawic ? Prosze o pilna pomoc 
Spotkala mnie dzis dziwna sytuacja mianowicie Wsiadlem rano do mojej Madzi pojehcalem do sklepu jakis kilometr i gdy wrocilem zaowazylem ze mocno wycieka mi jakie plyn spod mojej madzi... Szybko otworzylem maske i zaowazylem ze gulgocze i wylewa sie plyn chlodniczy udalo mi sie tylko otworzyc korek od pojemnika wyrownawczego a plyn sie caly czas wylewał ... A gdy odkrecilem korek chlodnicy to mocnym cisnieniem wywalalo plyn wiec go zakrecilem . Po jakis 15 minutach to sie uspokoilo a pod samochodem pojawil sie dosc duzy wyciek
- Od: 25 sty 2010, 23:40
- Posty: 30
- Skąd: Tychy
- Auto: 323F BA 1.8 1996 LPG
podejrzenie pada na termostat... być może zawiesił się i dlatego wywaliło ci płyn... ja kiedyś miałem takie coś to mi wąż explodował i płyn spieprzył.... dziursko na grubość palucha się zrobiło... zacznij od tego... jeśli nie pomoże to szukaj dalej czy coś ci nie przyblokowało przewodów... albo czy coś z pompą wody się nie dzieje... ale najbardziej prawdopodobny termostat...
- Od: 14 cze 2008, 16:44
- Posty: 456
- Skąd: stąd
- Auto: Mazda
Najbardziej prawdopodobna jest uszczelka pod głowicą, jaki przebieg ma auto? wymieniana była juz uszczelka pod głowicą? w niektórych autach gdy pada uszczelka pomiędzy cylindrem a kanałem wodnym to pojawia sie biało- pomarańczowy nalot od wewnątrz zbiornika z cieczą chłodzącą.
To jest oczywscie czarny scenariusz, sprawdź najpierw najprostsze rzeczy.
To jest oczywscie czarny scenariusz, sprawdź najpierw najprostsze rzeczy.
- Od: 27 mar 2010, 14:20
- Posty: 94
- Skąd: Zgierz
- Auto: 323F BA 1.5 96R
stawiał bym na uszczelkę pod głowicą .Zobacz czy nie zrobił Ci się majonez w oleju silnikowym , lub w płynie chłodniczym nie ma oleju
#Dyplomata to człowiek ,który powie ci spier**** laj w taki sposób ,że będziesz czuł zachwyt przed zbliżającą się podróżą #
#prostota konstrukcji góruje nad finezją kształtów#
#sukces ma wielu ojców, i trwa to dotąd, aż zostaje sam,porażka jest sierotą#
#prostota konstrukcji góruje nad finezją kształtów#
#sukces ma wielu ojców, i trwa to dotąd, aż zostaje sam,porażka jest sierotą#
- Od: 26 wrz 2008, 08:01
- Posty: 63
- Skąd: podlasie
- Auto: z5 ba
-Cinek- napisał(a):stawiał bym na uszczelkę pod głowicą .Zobacz czy nie zrobił Ci się majonez w oleju silnikowym , lub w płynie chłodniczym nie ma oleju
czemu na uszczelkę????uzasadnij swoją wypowiedź proszę.... moim zdaniem jakby uszczelka poszła to szłoby w kanały olejowe albo na zewnątrz bloku silnika i nie blokowałoby przepływu płynu.... z opisu kolegi wynika że coś jakby zablokowało mu przepływ i płyn pod ciśnieniem wywala w zbiornik wyrównawczy albo w chłodnicę... jedyny taki element na drodze do przepływu płynu chłodniczego który może skutecznie zablokować przepływ płynu ( a pompa będzie go nadal podawała) to właśnie termostat który być może zaciął się w pozycji zamkniętej i nie puszcza ... tworzy się ciśnienie które musi gdzieś ujść i jest to zbiornik wyrównawczy...
- Od: 14 cze 2008, 16:44
- Posty: 456
- Skąd: stąd
- Auto: Mazda
Przepalona badz uszkodzona powierzchnia pomiedzy cylindrem a kanałem wodnym na uszczelce, wiadomo co sie wtedy dzieje, woda w układzie chłodzenia szaleje...
Jednak jeśli chodzi o wode to sprawdził bym jeszcze inne możliwosci, bo szkoda zdejmowac głowice bez upewnienia sie czy to napewno to.
Jednak jeśli chodzi o wode to sprawdził bym jeszcze inne możliwosci, bo szkoda zdejmowac głowice bez upewnienia sie czy to napewno to.
- Od: 27 mar 2010, 14:20
- Posty: 94
- Skąd: Zgierz
- Auto: 323F BA 1.5 96R
jeżeli zablokował by się termostat to by się silnik zagotował , bo wtedy pracuje na małym obiegu bez udziału chłodnicy , a jeżeli uszczelka poszła między kanałem wodnym a cylindrem to w kanał wodny idzi ciśnienie z cylindra i wyrzuca wodę , przynajmniej u mnie tak się działo
#Dyplomata to człowiek ,który powie ci spier**** laj w taki sposób ,że będziesz czuł zachwyt przed zbliżającą się podróżą #
#prostota konstrukcji góruje nad finezją kształtów#
#sukces ma wielu ojców, i trwa to dotąd, aż zostaje sam,porażka jest sierotą#
#prostota konstrukcji góruje nad finezją kształtów#
#sukces ma wielu ojców, i trwa to dotąd, aż zostaje sam,porażka jest sierotą#
- Od: 26 wrz 2008, 08:01
- Posty: 63
- Skąd: podlasie
- Auto: z5 ba
-Cinek- napisał(a):jeżeli zablokował by się termostat to by się silnik zagotował , bo wtedy pracuje na małym obiegu bez udziału chłodnicy , a jeżeli uszczelka poszła między kanałem wodnym a cylindrem to w kanał wodny idzi ciśnienie z cylindra i wyrzuca wodę , przynajmniej u mnie tak się działo
aha... no chyba że w ten sposób...
- Od: 14 cze 2008, 16:44
- Posty: 456
- Skąd: stąd
- Auto: Mazda
ale co w niej mogło się zepsuć
1) cieknie – wymiana konieczna , ale przez to by nie wywalało płynu
2) zatarła się – zerwało by pasek ( nie doczytałem jaki masz silnik , ale pewnie 1,5) brak ładowane ( ten sam pasek) , zagotował by się silnik i mogło by wykpić wyrównawczym
ps już wiem że silnik 1,8 ale nie wiem czym tam jest napędzana pompa
1) cieknie – wymiana konieczna , ale przez to by nie wywalało płynu
2) zatarła się – zerwało by pasek ( nie doczytałem jaki masz silnik , ale pewnie 1,5) brak ładowane ( ten sam pasek) , zagotował by się silnik i mogło by wykpić wyrównawczym
ps już wiem że silnik 1,8 ale nie wiem czym tam jest napędzana pompa
#Dyplomata to człowiek ,który powie ci spier**** laj w taki sposób ,że będziesz czuł zachwyt przed zbliżającą się podróżą #
#prostota konstrukcji góruje nad finezją kształtów#
#sukces ma wielu ojców, i trwa to dotąd, aż zostaje sam,porażka jest sierotą#
#prostota konstrukcji góruje nad finezją kształtów#
#sukces ma wielu ojców, i trwa to dotąd, aż zostaje sam,porażka jest sierotą#
- Od: 26 wrz 2008, 08:01
- Posty: 63
- Skąd: podlasie
- Auto: z5 ba
Tak 1.8 Odebralem samochod mechanik wsadzil nowa pompe na sprawdzenie bo nie byl pewien starej ale mowi ze stara jest ok i ja zostawil ... Po sprawdzal wszystko dolal plynu odpowietrzyl i wlaczyl i wszystko gralo nic nie kapalo nic nie cieklo
Mozliwe jest to ze teromostat po prostu na chwile sie zawiesil i juz dziala normalnie ? Mowi ze jak sie to powtorzy to uszczelka pod glowica do wymiany ... a na razie nie zrobil nic
? 

- Od: 25 sty 2010, 23:40
- Posty: 30
- Skąd: Tychy
- Auto: 323F BA 1.8 1996 LPG
Dzis moj problem sie powtorzyl to znaczy temperatura wzrosla prawie do maximum ale na szczescie plynu chlodnicego nie wywalilo... Zaowazylem ze dzieje sie wtedy gdy zalacza mi sie prawdopodobnie Imobilaizer tzn. ZAPALA mi sie na kokpicie pomaranczowa lamka samochodziku z kluczykiem i musze wtedy dlugo krecic zeby odpalic samochod ... Czy to moze byc jakas przyczyna ? prosze o piln a odpowiedź bo juz po prostu trace nerwy
(
- Od: 25 sty 2010, 23:40
- Posty: 30
- Skąd: Tychy
- Auto: 323F BA 1.8 1996 LPG
A tego co opisałeś, to wg mnie silnik pracuje wciąż na małym obiegu czyli jest problem z termostatem lub czujnikiem temperatury ( choć to mniej prawdopodobne ). Załącza Ci się wentylator gdy temperatura silnika wzrasta do max ? Chłodnica jest gorąca ?
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
- Od: 1 kwi 2005, 21:35
- Posty: 1854
- Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
- Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008
Tak zalancza sie . Ale czy problem moze byc wlasnie wtym ze dlugo goi musze potem krecic zeby odpalil ? Czy to rzeczywiscie problem z imobilaizerem ? Jak tak glugo krece i go wkoncu odpale to wtedy w samochodzie czuc gaz albo benzyne . 
- Od: 25 sty 2010, 23:40
- Posty: 30
- Skąd: Tychy
- Auto: 323F BA 1.8 1996 LPG
Witam,
Nie chcę zakładać nowego tematu, a mój problem jest chyba podobny..
Przed chwilą auto zaczęło się grzać, prawie do max. Pali się cały czas kontrolka silnika i wyrzuca płyn chłodniczy. Tylko ten płyn jakiś pomarańczowy się chyba zrobił..
Uszczelka?
Nie chcę zakładać nowego tematu, a mój problem jest chyba podobny..
Przed chwilą auto zaczęło się grzać, prawie do max. Pali się cały czas kontrolka silnika i wyrzuca płyn chłodniczy. Tylko ten płyn jakiś pomarańczowy się chyba zrobił..
Uszczelka?

- Od: 9 cze 2008, 00:15
- Posty: 34
- Skąd: Włocławek
- Auto: 323F 1.5 16V 97r. + LPG
bsh napisał(a):Zaowazylem ze dzieje sie wtedy gdy zalacza mi sie prawdopodobnie Imobilaizer tzn. ZAPALA mi sie na kokpicie pomaranczowa lamka samochodziku z kluczykiem i musze wtedy dlugo krecic zeby odpalic samochod ... Czy to moze byc jakas przyczyna ? prosze o piln a odpowiedź bo juz po prostu trace nerwy (
Skoro gotuje ci silnik to pompa wody, termostat, zapowietrzony uklad. Immobiliser raczej nie ma z tym nic wspolnego.
-
Przemek323c
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość