Bulgotanie w okolicach webasto po wyłączeniu silnika

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez look13 » 1 gru 2010, 19:06

Witam
Ponieważ miałem problem z kontrolkami "DSC + silniczek" postanowiłem zresetować kompa. Zresetowałem zdejmując ujemną klemę i naciskając pedał hamulca na 20 sek. Nic to nie dało dalej obie się świecą.
Odpaliłem samochód przejechałem z 5 km i jak się zatrzymałem i wyłączyłem silnik usłyszałem dziwne bulgotanie w komorze silnika. Po otwarciu okazało się, że to gdzieś w okolicach webasto. Nigdy tak dziwnych dźwięków nie wydawał :| Zobaczyłem, że nie ma płynu w zbiorniczku co było dziwne bo wczesniej sprawdzałem. Ale jak byłem przed chwilą zobaczyć to płyn w chłodnicy w normie.
Latem dolewałem "nieprofesjonalnie" czyli jak w innych samochodach :) do zbiorniczka. Czy mogłem zapowietrzyć układ? Skąd to bulgotanie? Nabroiłem coś resetem kompa?

A żeby nie dostać opierdziel, żem leń i na pewno websto poniżej 7 stopni to wiem ale dzisiaj to było naprawde dziwne. I dlaczego tego płynu nie było ma to coś wspólnego z webasto?
Początkujący
 
Od: 29 kwi 2010, 14:51
Posty: 29
Skąd: łódzkie południowo-zachodnie
Auto: Mazda 6 `2003
Diesel 2,0 MZR-CD 136 Kucyków Mechanicznych

Postprzez Lorento » 1 gru 2010, 19:11

-Zapowietrzenie
– Wyciek
-klęknięta pompka obiegu wody webasta
Sprawdzamy w tej kolejności
Odpowietrzamy przy włączonym silniku i otwartym korku chłodnicy ( otwieramy na chłodnym silniku)
Reset miałby jakieś znaczenie dla webasta jeżeli nastąpiłby w trakcie pracy urządzenia
POGROMCA ZENONÓW!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2008, 21:21
Posty: 512 (0/1)
Auto: mazda 6 MZR 2,3

Postprzez look13 » 1 gru 2010, 19:16

Lorento napisał(a):-Zapowietrzenie
– Wyciek
-klęknięta pompka obiegu wody webasta
Sprawdzamy w tej kolejności
Odpowietrzamy przy włączonym silniku i otwartym korku chłodnicy ( otwieramy na chłodnym silniku)
Reset miałby jakieś znaczenie dla webasta jeżeli nastąpiłby w trakcie pracy urządzenia


Nie no wycieku nie ma stwierdziłem organoleptycznie przez dokładne opatrzenie terenu. Poza tym płyn jest w normie. Jutro na spokojnie odpowietrze układ bo na to z pół godziny trzeba.
A dodam, że autko normalnie grzeje i w środku jest cieplutko.
Początkujący
 
Od: 29 kwi 2010, 14:51
Posty: 29
Skąd: łódzkie południowo-zachodnie
Auto: Mazda 6 `2003
Diesel 2,0 MZR-CD 136 Kucyków Mechanicznych

Postprzez Enduro » 2 gru 2010, 12:52

look13 napisał(a):[
A dodam, że autko normalnie grzeje i w środku jest cieplutko.

to świadczy o niezapowietrzonym układzie. wg mnie wsio jest okay, bo bulgotanie to norma przy niskich temperautrach, jesli poziom płynu w zb. wyrówanyczym jest poprawny to oznacza brak wycieków. restem kompa nie mogłeś nic poprzestawiać, co było by brzemienne w kosztach i naprawach. pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Lorento » 2 gru 2010, 13:06

Enduro napisał(a):jesli poziom płynu w zb. wyrówanyczym jest poprawny to oznacza brak wycieków

No właśnie nie jest:

look13 napisał(a):Zobaczyłem, że nie ma płynu w zbiorniczku co było dziwne bo wczesniej sprawdzałem.
POGROMCA ZENONÓW!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2008, 21:21
Posty: 512 (0/1)
Auto: mazda 6 MZR 2,3

Postprzez zboq » 2 gru 2010, 15:24

Hahah przymierzałem się właśnie do założenia podobnego tematu. U mnie jest identyczna sprawa. Jak wyłączę auto to słyszę takie właśnie bulgotanie z okolic webasto, w środku to brzmi tak jakby myszy mi pod maską biegały :D. Ale jeśli poziom w zbiorniczku jest ok tzn., że nie mam się czym przejmować ??
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2010, 15:28
Posty: 236 (0/2)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 6 GJ 2.5 SkyPassion Machine Gray Sedan

Postprzez Enduro » 2 gru 2010, 16:34

Lorento napisał(a):
Enduro napisał(a):jesli poziom płynu w zb. wyrówanyczym jest poprawny to oznacza brak wycieków

No właśnie nie jest:
look13 napisał(a):Zobaczyłem, że nie ma płynu w zbiorniczku co było dziwne bo wczesniej sprawdzałem.


look13 napisał(a):..... Poza tym płyn jest w normie. Jutro na spokojnie odpowietrze układ bo na to z pół godziny trzeba.
A dodam, że autko normalnie grzeje i w środku jest cieplutko.

tu wyjasnij , ze jest okay..E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Zbyk » 8 lis 2015, 13:55

Witam.
Od świeże temat.
Miałem podobny problem. Więc moim zdaniem jest tak. Jeśli wymienialiśmy płyn przed zimą i jest ciepło to przecież webasto nie działa. Potrzeba temperatury poniżej 7 stopni C i wtedy jest bulgotanie bo układ się odpowietrza i trzeba dolać płynu jakieś 1 1/4 litra. Po tym zabiegu u mnie przestało bulgotać.
Pozdrawiam Zbyk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2015, 14:19
Posty: 140 (2/3)
Skąd: Kutno
Auto: Mazda 6 Sport Wagon, GL 2018, 2.0
silnik benzyna 165KM
wersja SkyEnergy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6