przez ksaweri » 28 lis 2010, 13:08
Witam.
Osobiście do Xedosa 6,
–> nie polecam wycieraczek "płaskich" zwanych też czasami "bezszkieletowymi".
Takie wycieraczki sprawują się świetnie jeśli są zaprojektowane pod konkretną szybę (czyli promień takiej wycieraczki współpracuje odpowiednio z krzywizną szyby), wiec działają super w autach które fabrycznie były w nie wyposażane (pod warunkiem, że oczywiście zakupimy płaskie pióro dedykowane dokładnie do naszego modelu auta ). Jeśli postawimy koło siebie dwa płaskie pióra np. do nowej Corsy i BMW 1, pomimo tego ze długości tych piór i typ zaczepu są identyczne, widać diametralną różnicę w krzywiźnie samej wycieraczki kształcie i rodzaju gumy itp. (producent obu ten sam, i cena praktycznie też). Wiec, uniwersalne wycieraczki płaskie zapewne, są pewnym kompromisem dla całej gamy samochodów przez co nie są optymalne do żadnego konkretnego modelu, co zresztą widać w opiniach użytkowników.
–> zdecydowanie polecam za to wycieraczki hybrydowe Denso które również miałem okazje testować na Maździe (Denso DU-053L dla kierowcy i Denso DU-048L dla pasażera)
Wycieraczki te chodzą naprawdę bardzo cicho, nie zostawiają smug, nie skaczą, do tego jak na mój gust wyglądają rewelacyjnie. (Fabrycznie stosowane są w najnowszych modelach Mazdy 6, CX7 i CX9) Niestety komplet takich wycieraczek kosztuje ok. 100 zł i zużywają się po standardowym czasie ok 8-10 miesięcy ( ok. 10-14 tys km).
–> Kompromisem pomiędzy jakością a ceną są klasyczne w pełni metalowe wycieraczki ośmiopunktowe (osiem punktów podparcie gumy) najlepiej bez żadnych spojlerów, znanych marek Bosch, Denso, SWF, Valeo, Trico, Hella.
Zdecydowanie odradzam kupno wycieraczek które mają w swojej konstrukcji elementy plastikowe (częściowo plastikową konstrukcję) nawet jeśli są to wycieraczki markowe, ponieważ lubią się wyginać i wykręcać poza tym mają większe luzy (a w wygiętej i skręconej wycieraczce metalowy spoiler lub inny element podczas pracy na szybkim biegu może dotykać i rysować szybę). Nie polecam również wycieraczek z dodatkowym spojlerem, nasze mazdy mają spoiler zintegrowany z ramieniem i nie wymagają dodatkowego spojlera, w wręcz mogą gorzej działać przy większych prędkościach (podwójny spojler powoduje za mocny dociska pióra do szyby przy prędkościach >150 km/h, wiec silnik wycieraczek się przegrzewa, działa wolniej a guma zużywa się szybciej i rozmazuje na szybie). Nie powinno się również stosować wycieraczek o innych długościach niż zalecane, za krótkie oczywiście nie będą wycierać dostatecznie dużego obszaru przez co będziemy mieli ograniczoną widoczność, a za długie spowodują przeciążenie silnika wycieraczek i uderzanie wycieraczek o siebie bądź o elementy nadwozia na drugiej prędkości wycierania.
–> Rysowanie szyb Porysowanie szyby przez wycieraczkę może nastąpić w kilku przypadkach. Po pierwsze gdy zakupimy wycieraczkę uniwersalną (szczególnie z metalowym spojlerem) sugerując się jedynie długością i rodzajem zaczepu, gdzie na opakowaniu nie wymieniono że pasuje do Xedos 6, oznacza to że taka wycieraczka nie byłą testowana na tym aucie, wiec prawdopodobieństwo porysowania szyby jest duże (np. przez za długi spojler). Kiedy zakupimy bardzo tanią wycieraczkę, jej elementy mogą szybko skorodować, a powstałe luzy mogą spowodować wysunięcie się metalowego zbrojenia, oderwanie kawałka gumy, urwanie elementu wycieraczki itp.. Kolejną przyczyną mogą być pokrzywione ramiona (powstałe podczas nieumiejętnego ściągania ramion bez użycia ściągacza).
Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 23 lis 2014, 01:52 przez
ksaweri, łącznie edytowano 2 razy