Z tego co pamiętam Tco _tm chodziło raczej o rozwinięcie skrótu RE że nie Race tylko Rotary.
Po drugie dajmy na to że przyjmujemy do wiadomości informację że powstały dwie sztuki Cosmo LHD. Tylko co to tak naprawdę praktycznie zmienia, czy w magazynach mazdy leżą deski rozdzielcze i maglownice do takich wersji? Prawdopodobnie nawet w PL dałoby się taką przekładkę zrobić tip-top ale kosztowałoby to tira kasy, oczywiście lepiej mieć jeszcze conajmniej jeden egzemplarz RHD na części bo w Polsce chyba nic nie kupi się od ręki do tego auta.
Mazda Eunos Cosmo
amiklr napisał(a):I TAK, MASZ RACJĘ W FOLDERACH I SPECYFIKACJI "dla klienta końcowego" BYŁO PISANE 13B-REW i 20B-REW, ale w rzeczywistości były to 13B RE i 13G RE (w specyfikacji 20B RE) – a raczej to się liczy bardziej niż folderki reklamowe...
Heh, a co powiesz na to, że to samo oznaczenie (13B-REW) znalazło się w manualkach serwisowych, na których Mazda trenowała swoich serwisantów?
Może nie doczytałeś mojego poprzedniego posta, ale sformułowanie "13B RE" nie oznacza konkretnego silnika, ale jest skrótem od ogólnego "13B Rotary Engine". Ten sam napis (13B RE) znajdował się np. na kolektorze pierwszej generacji Rx7 z wtryskiem. Czy to był ten sam silnik, co w Cosmo?
amiklr napisał(a):tutaj kawałek z historii dotyczący silnika 20B-REW, który jest w rzeczywistości 13G
13G i 20B to dwa zupełnie inne silniki! Podstawową różnicą jest typ portu ssącego, który w przypadku 13G jest określany jako "peripheral port" i znajduje się w housingu. Wynikiem tego większość części jest całkowicie niezamienna, ale przede wszystkim charakterystyka tych silników jest zupełnie różna.
amiklr napisał(a):Tutaj jest druga: http://picasaweb.google.com/r.kardasiew ... 3278083746 – zwróćcie uwagę na inny zderzak przedni – sam początek produkcji, a chromo listwa mówi: TYPE-E
Ups. Spójrz na tablicę rejestracyjną, na której stoi numer "P717". Takie numery były używane przez Mazdę do roboczego nazywania prototypów. Jeśli dalej nie wierzysz, że pokazujesz samochód, który nie istniał, to zwróć uwagę na detale, jak chociażby mocowanie lusterek.
amiklr napisał(a):Oczywiście mógłbym to tak zrobić jak twierdzi Siwy tylko po co? Od mazdy otrzymałem zdjęcia obu sprzedanych COSMO.
Naprawdę nie musiałeś czekać na odpowiedź MMC. Obydwa te zdjęcia znajdują się na witrynie, z której wkleiłem skany folderu reklamowego. Znalazłbyś je w sekcji "koncepty".

the right man in the wrong place...
Więc:
Niestety ponad 3 lata braku odpalania silnika zrobiły swoje i potrzebny jest remont... Ponieważ jest to wczesna produkcja i oznaczenie 13B-RE potrzebowałem info i grzebałem, grzebałem... Graty nie są tanie ani do 13B-RE ani do 13B-REW, a po rozebraniu motoru mogę powiedzieć, że jedyne różnice jakie znalazłem... to wielkość portów ssących – takie Kojot robi wam jak zamiast 2xx KM macie mieć 3xx, 4xx i więcej... oraz inna góra silnika i turbo. Jak kasy wystarczy to i tak wsadzę 20B-REW lub może 26
Zdjęcia pochodzą z innych źródeł niż pisałeś, a je nie twierdzę, że nie ma ich na innych www, ale nie zmienia to faktu, że szczerze mam to w 4 literach i ogólnie LHD były budowane. Mnie nie chodziło o dostępność ich na rynku łot tak, tylko o możliwość wykonania portu RHD do LHD... Jak producent robił, to znaczy, że się da... inaczej to byłaby rzeźba w gównie i wielka
Zbieranie solidnych informacji o gratach do jc_cosmo, zarówno samochodów, silników, wyposażenia oraz zdobycie przynajmniej potrzebnej mi dokumentacji "wszystkiego w cywilizowanym" języku zajęło mi ponad pół roku ... szczęśliwie koleżanka siedziała w kraju narodzin Auta i zna krzaczki i popisała @ i się udało...
Do czasu zakończenia projektu i tak nie zobaczycie zdjęć z garażu
WIĘC NIE PROWOKUJCIE I TAK
Niestety ponad 3 lata braku odpalania silnika zrobiły swoje i potrzebny jest remont... Ponieważ jest to wczesna produkcja i oznaczenie 13B-RE potrzebowałem info i grzebałem, grzebałem... Graty nie są tanie ani do 13B-RE ani do 13B-REW, a po rozebraniu motoru mogę powiedzieć, że jedyne różnice jakie znalazłem... to wielkość portów ssących – takie Kojot robi wam jak zamiast 2xx KM macie mieć 3xx, 4xx i więcej... oraz inna góra silnika i turbo. Jak kasy wystarczy to i tak wsadzę 20B-REW lub może 26
Zdjęcia pochodzą z innych źródeł niż pisałeś, a je nie twierdzę, że nie ma ich na innych www, ale nie zmienia to faktu, że szczerze mam to w 4 literach i ogólnie LHD były budowane. Mnie nie chodziło o dostępność ich na rynku łot tak, tylko o możliwość wykonania portu RHD do LHD... Jak producent robił, to znaczy, że się da... inaczej to byłaby rzeźba w gównie i wielka

Zbieranie solidnych informacji o gratach do jc_cosmo, zarówno samochodów, silników, wyposażenia oraz zdobycie przynajmniej potrzebnej mi dokumentacji "wszystkiego w cywilizowanym" języku zajęło mi ponad pół roku ... szczęśliwie koleżanka siedziała w kraju narodzin Auta i zna krzaczki i popisała @ i się udało...
Do czasu zakończenia projektu i tak nie zobaczycie zdjęć z garażu
WIĘC NIE PROWOKUJCIE I TAK

KeLleR
Lancia Beta Trevi 2000 i.e.
Tuscani Tiburon
Mazda Rotor
Lancia Beta Trevi 2000 i.e.
Tuscani Tiburon
Mazda Rotor
- Od: 12 kwi 2009, 21:32
- Posty: 8
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda ... ROTOR
YYY tak deko nie na temat ale co to znaczyło jeżeli w ogóle coś znaczyło że na mojej byłej MX5 sprowadzonej z Japoni (orginalnie z kier po prawej) był znaczek EUNOS ?
A auto o którym mowa PRZEPIĘKNE
A auto o którym mowa PRZEPIĘKNE
- Od: 14 mar 2008, 09:08
- Posty: 87
- Skąd: radom
- Auto: MX5 Miatka 1839cm3 NA
potem 323P 1324cm3
obecnie MPV 1991cm3 2000r
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość