Wymiana oleju w skrzyni biegow – opinie, sugestie, porady.
Przeczytałem już tyle postów i sam już nie wiem dlatego zapytam wprost ;]
Mazda 626 2.0 Diesel 99rok – jaki olej wlać do skrzyni? Co było wcześniej nie wiem. Proszę o jakiś olej z "górnej półki"
Mazda 626 2.0 Diesel 99rok – jaki olej wlać do skrzyni? Co było wcześniej nie wiem. Proszę o jakiś olej z "górnej półki"
od jakiegoś czasu szczęśliwy[ b]NIE[/b]posiadacz mazdy – polecam wszystkim to samo
- Od: 29 paź 2009, 19:56
- Posty: 18
- Auto: MAZDA 626 2.0 TDVI '99
do axy Na wstępie napiszę żebyś nie sugerował się tylko moją opinią, ale z tego co wyczytałem to się wlewa olej:
-syntetyczny
-75w90
-klasa(czy jak to nazwac) GL-4
-co do marki to jeśli chodzi o łatwo dostępne dobry jest podobno np. Valvoline, z droższych i trudno/w ogóle niedostępnych w Polsce ale niby bardzo dobrych to Redline, Amsoil (chyba Amerykańskie firmy)
Jeśli się w czymś mylę to proszę o poprawienie.
Pozdrawiam
-syntetyczny
-75w90
-klasa(czy jak to nazwac) GL-4
-co do marki to jeśli chodzi o łatwo dostępne dobry jest podobno np. Valvoline, z droższych i trudno/w ogóle niedostępnych w Polsce ale niby bardzo dobrych to Redline, Amsoil (chyba Amerykańskie firmy)
Jeśli się w czymś mylę to proszę o poprawienie.
Pozdrawiam
lasic100 napisał(a):-klasa(czy jak to nazwac) GL-4
Może też być GL-5. Nie ma to większego znaczenia najważniejsze aby był 75W90
Ja zalałem Valvoline. Ponoć dobry i cenowo nie najgorzej wychodzi.
- Od: 23 sie 2010, 23:30
- Posty: 411
- Skąd: Luboń
- Auto: szkoda tej Mazdy.. wyżej
MAZDA 323F 1.5-16V (99r)
Przeczytaj jeszcze raz ten temat, każda manualna skrzynia ma w tym samym miejscu korki
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
-
Cierpliwy
- Od: 25 kwi 2008, 18:29
- Posty: 1489 (3/6)
- Skąd: Łódź
- Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'
Witam
Bardzo proszę o poradę.
Chce kupić olej do przekładni znalazłem na allegro Valvoline 75W90 Gl-4 za 31 zł za litr + przesyłka 15zł
ale dziś
mechanik zaproponował mi Elf za 36 zł litr więc wychodzi na to samo, tylko który będzie lepszy dla mojej mazdy co polecacie ?
Pozdrawiam
Bardzo proszę o poradę.
Chce kupić olej do przekładni znalazłem na allegro Valvoline 75W90 Gl-4 za 31 zł za litr + przesyłka 15zł
ale dziś
mechanik zaproponował mi Elf za 36 zł litr więc wychodzi na to samo, tylko który będzie lepszy dla mojej mazdy co polecacie ?
Pozdrawiam
- Od: 29 mar 2008, 20:30
- Posty: 32
- Auto: Mazda 323F 1.5
Zrób tak jak pisze malkolm, czyli lepiej od mechanika lub a sklepieniż na allegro. Kup olej taki lub inny o odpowiednich parametrach, czyli 75W90 Gl-4 i będzie dobrze. Olej w skrzyni biegów jest mniej istotny niż olej w silniku.
- Od: 23 sie 2010, 23:30
- Posty: 411
- Skąd: Luboń
- Auto: szkoda tej Mazdy.. wyżej
MAZDA 323F 1.5-16V (99r)
Witam
Już jestem po wymianie. Stary olej był czarny i śmierdzący chyba nigdy nie wymieniany, teraz jest Elf, ale ma parametry 75W80, po rozmowie z mechanikiem się zdecydowałem na takie cuś nie wiem czy dobrze zrobiłem, ale ponoć większe obciążenia wytrzyma oraz zimą lepiej. Jak będzie prawda nie wiem. Na chwile obecną po wymianie biegi wchodzą lżej, a lewarek jest bardziej wrzuca biegi bardziej sztywno i jakby ma mniejsze luzy jak w nowym aucie teraz mam. Wiec na razie jestem zadowolony.
Już jestem po wymianie. Stary olej był czarny i śmierdzący chyba nigdy nie wymieniany, teraz jest Elf, ale ma parametry 75W80, po rozmowie z mechanikiem się zdecydowałem na takie cuś nie wiem czy dobrze zrobiłem, ale ponoć większe obciążenia wytrzyma oraz zimą lepiej. Jak będzie prawda nie wiem. Na chwile obecną po wymianie biegi wchodzą lżej, a lewarek jest bardziej wrzuca biegi bardziej sztywno i jakby ma mniejsze luzy jak w nowym aucie teraz mam. Wiec na razie jestem zadowolony.
- Od: 29 mar 2008, 20:30
- Posty: 32
- Auto: Mazda 323F 1.5
Coś mnie męczy, bo powinno wejść tego oleju 2,7 L, a mechanik wlał 3 i ciut więcej i mnie trochę naciągną na kasę, i teraz przyszło mi na myśl, że on lekko na kanale podniósł przód i wlewał pod kątem a nie prostopadle do podłoża, i co teraz może być za dużo oleju i będzie wywalać, albo rozszczelniać. Odkręcę ten wlewową śrubę na prostym podłożu i zobaczę czy będzie wylewać. Co o tym mylicie ?
- Od: 29 mar 2008, 20:30
- Posty: 32
- Auto: Mazda 323F 1.5
PSTomek napisał(a):Witam
Już jestem po wymianie. Stary olej był czarny i śmierdzący chyba nigdy nie wymieniany, teraz jest Elf, ale ma parametry 75W80
Nie znam się dokładnie na olejach przekładniowych, ale katalogowo w mazdzie 1,5 powinien być 75W90. Producenci dopuszczają jeszcze 80W90 ale o 75W80 nic mi nie wiadomo, ale niech się wypowiedzą ludzie bardziej oblatani w tym temacie.
Co do ilości ponad 3l to dziwne trochę, bo sam niedawno robiłem wymianę i mam ten sam silnik i weszło mi prawie książkowo ok 2,7 l resztę dałem mechanikowi w gratisie
- Od: 23 sie 2010, 23:30
- Posty: 411
- Skąd: Luboń
- Auto: szkoda tej Mazdy.. wyżej
MAZDA 323F 1.5-16V (99r)
Panowie a gdzie jest spust oleju skrzyni w BA?? bo wlew jest od przodu skrzyni po stronie kierowcy taka duża śruba
Chcem zalać Valvoline DuraBlend 75W/90 GL-4 albo GL-5 chodź nie wiem jaka różnica między 4 a 5...
Chcem zalać Valvoline DuraBlend 75W/90 GL-4 albo GL-5 chodź nie wiem jaka różnica między 4 a 5...
- Od: 12 mar 2007, 23:40
- Posty: 344
- Skąd: Białystok, Wa-wa
- Auto: Mazda 323F BA-BP
1840cm3,114 KM
Fiodor napisał(a):PSTomek napisał(a):Witam
Już jestem po wymianie. Stary olej był czarny i śmierdzący chyba nigdy nie wymieniany, teraz jest Elf, ale ma parametry 75W80
Nie znam się dokładnie na olejach przekładniowych, ale katalogowo w mazdzie 1,5 powinien być 75W90. Producenci dopuszczają jeszcze 80W90 ale o 75W80 nic mi nie wiadomo, ale niech się wypowiedzą ludzie bardziej oblatani w tym temacie.
Co do ilości ponad 3l to dziwne trochę, bo sam niedawno robiłem wymianę i mam ten sam silnik i weszło mi prawie książkowo ok 2,7 l resztę dałem mechanikowi w gratisie
Znalazłem coś oleje do skrzyń 75W80 są dla potrzeb bardzo mocno obciążonych manualnych skrzyń biegów. Czyli bez paniki nic skrzyni nie grozi.
- Od: 23 sie 2010, 23:30
- Posty: 411
- Skąd: Luboń
- Auto: szkoda tej Mazdy.. wyżej
MAZDA 323F 1.5-16V (99r)
Panowie w BA-BP według książki wchodzi 2,7 Litra do skrzyni?? a słyszałem też że wchodzi ponad 3 litry. I nie wiem czy kupić 3 litry czy 4 na wymianę...
- Od: 12 mar 2007, 23:40
- Posty: 344
- Skąd: Białystok, Wa-wa
- Auto: Mazda 323F BA-BP
1840cm3,114 KM
Witam,
Jestem już z tydzień po wymianie oleju w skrzyni. VALVOLINE DURABLEND GL-4 75W90 – takie coś zostało wlane. Kupiłem 3 litry i starczyło a nawet zostało. W instrukcji piszą, że wchodzi 2,7l. Auto w podpisie.
Co do sensu wymiany – jak każdy olej – na pewno nie zaszkodzi zalać świeży ! (wg książki co 90kkm). Wydaje mi się, że biegi trochę lżej wchodzą (ale jeśli już to na prawdę trochę). No ale nie miałem na celu zrobienia z obecnej skrzyni nówki sztuki poprzez wlanie świeżego oleju.
Jedynka dalej czasem haczy ale podobno wystarczy przesmarować jakąś kulkę tam w środku i powinno być ok (nie znam się).
Pozdrawiam i jak ktoś nigdy nie wymieniał oleju w skrzyni, a jest w stanie zapłacić ok 100zł to polecam
Jestem już z tydzień po wymianie oleju w skrzyni. VALVOLINE DURABLEND GL-4 75W90 – takie coś zostało wlane. Kupiłem 3 litry i starczyło a nawet zostało. W instrukcji piszą, że wchodzi 2,7l. Auto w podpisie.
Co do sensu wymiany – jak każdy olej – na pewno nie zaszkodzi zalać świeży ! (wg książki co 90kkm). Wydaje mi się, że biegi trochę lżej wchodzą (ale jeśli już to na prawdę trochę). No ale nie miałem na celu zrobienia z obecnej skrzyni nówki sztuki poprzez wlanie świeżego oleju.
Jedynka dalej czasem haczy ale podobno wystarczy przesmarować jakąś kulkę tam w środku i powinno być ok (nie znam się).
Pozdrawiam i jak ktoś nigdy nie wymieniał oleju w skrzyni, a jest w stanie zapłacić ok 100zł to polecam
Ja u siebie tak zrobie niedługo.. olej taki sam...
- Od: 12 mar 2007, 23:40
- Posty: 344
- Skąd: Białystok, Wa-wa
- Auto: Mazda 323F BA-BP
1840cm3,114 KM
Witam,
mam Mazde 323f z 2000r. SEDAN 1.5 (ZL) [just like this : http://www.autogaleria.pl/fotografie/in ... =56&news=4 ] to jest bodajże 88KM, ma przebieg 210tys. , wymieniłem sprzęgło na nowe jakieś 1000 kilometrów temu bo stare już się zupełnie ślizgało i cud że ruszałem a tak to autko nie sprawiało żadnych problemów, jest świetne
Niedawno zauwazyłem że na odcinkach powyżej 30km skrzynia biegów zaczyna chodzic b. ciężko a nawet wyczuwalne jest lekkie tarcie, kiedy silnik ostygnie skrzynia chodzi spowrotem normalnie (gładko jak masło, żadnych problemów, czasami tylko jak wrzucam wsteczny to musze dwa razy rozsprzęglić ale to dość częste w większości samochodów), Nigdy wcześniej nie miałem żadnych problemów ze skrzynią , mam ten samochód nieco ponad 2 lata, nie katuje go i staram się o niego dbać.
I teraz pytanie czy może być to przyczyna złego oleju, lub zbyt dużej jego ilości w środku ( kiedy sie zagrzeje to sie pieni czy coś), ponieważ przy wymianie sprzęgła mechanik coś wspominał że mi "poprawili poziom oleju" w skrzyni.
Zastanawiam się nad wymiana oleju na taki jaki jest w instrukcji czyli SAE75W90 (G – 4) z tym że w instrukcji jest tylko podany rodzaj tego oleju a wymiana w manualnej skrzyni nie jest przewidziana ( opisali tylko dla automatu) więc pytanie czy mógłby mi ktoś opisać ( poniewąz się na tym nie znam, a na forum znalazłem wątki tylko o modelach z poprzednich lat) w jaki sposób wymienić olej w tego typu Madzi i czy jest sens się za to brać ( bo nie jest trudne ) czy lepiej dać już do mechanika ( tylko olej samemu kupić i stać nad nim żeby wszystkiego dopilnowac) i mieć święty spokój.
pozdrawiam wszystkich forumowiczów bo jestem tu nowy
mam Mazde 323f z 2000r. SEDAN 1.5 (ZL) [just like this : http://www.autogaleria.pl/fotografie/in ... =56&news=4 ] to jest bodajże 88KM, ma przebieg 210tys. , wymieniłem sprzęgło na nowe jakieś 1000 kilometrów temu bo stare już się zupełnie ślizgało i cud że ruszałem a tak to autko nie sprawiało żadnych problemów, jest świetne
Niedawno zauwazyłem że na odcinkach powyżej 30km skrzynia biegów zaczyna chodzic b. ciężko a nawet wyczuwalne jest lekkie tarcie, kiedy silnik ostygnie skrzynia chodzi spowrotem normalnie (gładko jak masło, żadnych problemów, czasami tylko jak wrzucam wsteczny to musze dwa razy rozsprzęglić ale to dość częste w większości samochodów), Nigdy wcześniej nie miałem żadnych problemów ze skrzynią , mam ten samochód nieco ponad 2 lata, nie katuje go i staram się o niego dbać.
I teraz pytanie czy może być to przyczyna złego oleju, lub zbyt dużej jego ilości w środku ( kiedy sie zagrzeje to sie pieni czy coś), ponieważ przy wymianie sprzęgła mechanik coś wspominał że mi "poprawili poziom oleju" w skrzyni.
Zastanawiam się nad wymiana oleju na taki jaki jest w instrukcji czyli SAE75W90 (G – 4) z tym że w instrukcji jest tylko podany rodzaj tego oleju a wymiana w manualnej skrzyni nie jest przewidziana ( opisali tylko dla automatu) więc pytanie czy mógłby mi ktoś opisać ( poniewąz się na tym nie znam, a na forum znalazłem wątki tylko o modelach z poprzednich lat) w jaki sposób wymienić olej w tego typu Madzi i czy jest sens się za to brać ( bo nie jest trudne ) czy lepiej dać już do mechanika ( tylko olej samemu kupić i stać nad nim żeby wszystkiego dopilnowac) i mieć święty spokój.
pozdrawiam wszystkich forumowiczów bo jestem tu nowy
-
Kasper323
Kasper323 napisał(a):Witam,
mam Mazde 323f z 2000r. SEDAN 1.5 (ZL) [just like this : http://www.autogaleria.pl/fotografie/in ... =56&news=4 ] to jest bodajże 88KM, ma przebieg 210tys. , wymieniłem sprzęgło na nowe jakieś 1000 kilometrów temu bo stare już się zupełnie ślizgało i cud że ruszałem a tak to autko nie sprawiało żadnych problemów, jest świetne
Niedawno zauwazyłem że na odcinkach powyżej 30km skrzynia biegów zaczyna chodzic b. ciężko a nawet wyczuwalne jest lekkie tarcie, kiedy silnik ostygnie skrzynia chodzi spowrotem normalnie (gładko jak masło, żadnych problemów, czasami tylko jak wrzucam wsteczny to musze dwa razy rozsprzęglić ale to dość częste w większości samochodów), Nigdy wcześniej nie miałem żadnych problemów ze skrzynią , mam ten samochód nieco ponad 2 lata, nie katuje go i staram się o niego dbać.
I teraz pytanie czy może być to przyczyna złego oleju, lub zbyt dużej jego ilości w środku ( kiedy sie zagrzeje to sie pieni czy coś), ponieważ przy wymianie sprzęgła mechanik coś wspominał że mi "poprawili poziom oleju" w skrzyni.
Zastanawiam się nad wymiana oleju na taki jaki jest w instrukcji czyli SAE75W90 (G – 4) z tym że w instrukcji jest tylko podany rodzaj tego oleju a wymiana w manualnej skrzyni nie jest przewidziana ( opisali tylko dla automatu) więc pytanie czy mógłby mi ktoś opisać ( poniewąz się na tym nie znam, a na forum znalazłem wątki tylko o modelach z poprzednich lat) w jaki sposób wymienić olej w tego typu Madzi i czy jest sens się za to brać ( bo nie jest trudne ) czy lepiej dać już do mechanika ( tylko olej samemu kupić i stać nad nim żeby wszystkiego dopilnowac) i mieć święty spokój.
pozdrawiam wszystkich forumowiczów bo jestem tu nowy
Moim zdaniem wymieniaj olej w skrzyni i się nie zastanawiaj tym bardziej że Mazda ma już kilka tys. km za sobą a co za tym idzie praca skrzyni biegów w różnych warunkach eksploatacji.
Ja u siebie wymieniłem prawie 20 tys.km olej w skrzyni na Orlenowski 75W/90 GL-5 ale nie pasuje mi jej praca szczególnie zimą dlatego teraz zmieniam na Valvoline DuraBlend 75W/90 i tym razem GL-4. Zmienić olej musiałem bo miałem zgrzyty mimo że lewarek chodził po rozgrzaniu lekko ale czułem normalnie pracę przekładni zębatych przy zmianie biegu. Zalałem z braku kasy Orlenowski olej i pomogło, teraz chcem zalać jeszcze lepszy olej od tego 1 profilaktycznie i GL-4 a nie 5.
Kup sam olej i daj na wymianę auto do mechanika.
- Od: 12 mar 2007, 23:40
- Posty: 344
- Skąd: Białystok, Wa-wa
- Auto: Mazda 323F BA-BP
1840cm3,114 KM
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki