Mazda 626 problem z silnikiem- szarpanie przy 3000tys. na zimnym silniku.
Strona 1 z 1
Witam wszystkich miłosników Mazdy.
Jakis czas temu kupiłem mazde 626 1999r po liftingu, 2000cm 136km. Pisze w sprawie problemu, który mam z powodu mojego autka. Otóż podczas jazdy auto przy 3 000 obrotów szarpie na zimnym silniku, gdy przejade kilkanascie kilometrów i silnik złapie temperaturę szarpanie znika. Wszystko zaczeło sie od mementu gdy załozyłem instalacje LPG w mojej mazdzie. Jest załozona instalacja sekwencyjna firmy STAG4. Próbowalem rozwiazac ten problem na wiele sposobów odstawialem auto do róznych mechaników i zaden nie potrafil rozwiazac tego problemu. Podczas podłaczenia do komputera nie zostały wykryte zadne błedy ani tez usterki. W firmie gdzie zakladalem gaz powiedzieli ze to nie jest wina instalacji gazowej i twierdza, ze problem z szarpanie musial byc jeszcze przed zalozeniem instalacji. Ale jezdzac tym autem wczesniej nigdy nie mialem problemu z szapaniem silnika, zawsze chodzil równo i czysto, zadnych szarpań itd.
Prosze bardzo w miare mozliwosci o jakies wskazówki, rady i mozliwe przyczyny mojego problemu.
Pozdrawiam wszystkich i z góry dziekuje za pomoc.
"peckopawel81"
Jakis czas temu kupiłem mazde 626 1999r po liftingu, 2000cm 136km. Pisze w sprawie problemu, który mam z powodu mojego autka. Otóż podczas jazdy auto przy 3 000 obrotów szarpie na zimnym silniku, gdy przejade kilkanascie kilometrów i silnik złapie temperaturę szarpanie znika. Wszystko zaczeło sie od mementu gdy załozyłem instalacje LPG w mojej mazdzie. Jest załozona instalacja sekwencyjna firmy STAG4. Próbowalem rozwiazac ten problem na wiele sposobów odstawialem auto do róznych mechaników i zaden nie potrafil rozwiazac tego problemu. Podczas podłaczenia do komputera nie zostały wykryte zadne błedy ani tez usterki. W firmie gdzie zakladalem gaz powiedzieli ze to nie jest wina instalacji gazowej i twierdza, ze problem z szarpanie musial byc jeszcze przed zalozeniem instalacji. Ale jezdzac tym autem wczesniej nigdy nie mialem problemu z szapaniem silnika, zawsze chodzil równo i czysto, zadnych szarpań itd.
Prosze bardzo w miare mozliwosci o jakies wskazówki, rady i mozliwe przyczyny mojego problemu.
Pozdrawiam wszystkich i z góry dziekuje za pomoc.
"peckopawel81"
- Od: 26 lis 2010, 21:26
- Posty: 8
Instalacja na 100% jest źle skalibrowana lub źle dobrana. Mazda ma wrażliwe i wybredne wymagania co do osprzętu LPG.

- Od: 16 paź 2009, 21:04
- Posty: 1844
- Skąd: Warszawa
- Auto: ex BJ TDVI RF4F '02 101PS
obecnie Kia QL
Erastotenes ma rację, gaziarz spartolił robotę, a teraz mydli Ci oczy. Ja również mam założoną sekwencję STAG4 i kultura pracy silnika na gazie jest identyczna jak na benzynce. Na twoim miejscu naciskałbym na gaziarza,który Ci zakładał instalację, aby to poprawił.
Pozdro
Pozdro
- Od: 28 kwi 2010, 01:13
- Posty: 21
- Skąd: Łódzkie-EOP
- Auto: Mazda 626kombi 99r. 115KM
2.0 benz.+lpg
Tez uważam ze to wina gaziarza,ale on twierdzi ze instalacja nie ma nic do tego i ze jest w pozadku i ze auto musiało szarpac wczesniej, a wiem na 100% ze nie szarpała! teraz mechanik odłączył mi całkiem gaz i szuka przyczyny ale nie moze jej znaleźc
- Od: 26 lis 2010, 21:26
- Posty: 8
I jej nie znajdzie, a jak znajdzie to wciśnie ci kit aby wyciagnąć z ciebie ile sie da – czytaj naciagacz. Jak nie zna silnika to niech łap tam nie wkłada, bo zepsuje to co jest dobre

- Od: 16 paź 2009, 21:04
- Posty: 1844
- Skąd: Warszawa
- Auto: ex BJ TDVI RF4F '02 101PS
obecnie Kia QL
Kolego ten mechanik u którego jest teraz mazda jest w poządku,tylko nie moze dojsc czemu szarpie,zaznaczam ze gaz jes teraz odłaczony. komputer tez nie pokazuje zadnych błedów. moze Ty znasz jakiegos dobrego mechanika?
- Od: 26 lis 2010, 21:26
- Posty: 8
peckopawel81 napisał(a):Kolego... może Ty znasz jakiegoś dobrego mechanika?
Pytanie skąd jesteś? Znam dobry zakład ale w Lublinie lub w Świdniku. W Rzeszowie mam tel. do serwisanta z Mazdy, ale nie wiem czy będzie taki szczodry udzielić Ci info. To co mogę Ci podpowiedzieć, to spróbuj napisać do Jaksy, może on ci coś podpowie. Opisz dokładnie mu cała sytuacje. Pozdrawiam.

- Od: 16 paź 2009, 21:04
- Posty: 1844
- Skąd: Warszawa
- Auto: ex BJ TDVI RF4F '02 101PS
obecnie Kia QL
Kolego jestem z woj. podkarpackiego mała mijscowosc miedz Sanokiem a Przemyslem. zrobie tak jak napisałes; spróbuje napisac do Jaksy moze cos odpiszą. Wielkie dzieki Kolego!
- Od: 26 lis 2010, 21:26
- Posty: 8
z.o.m.b.i napisał(a):Erastotenes ma rację, gaziarz spartolił robotę, a teraz mydli Ci oczy. Ja również mam założoną sekwencję STAG4 i kultura pracy silnika na gazie jest identyczna jak na benzynce. Na twoim miejscu naciskałbym na gaziarza,który Ci zakładał instalację, aby to poprawił.
Pozdro
+1, dotyczy CAŁEJ WYPOWIEDZI.
nie trac kasy na mechaników i nie szukaj problemu tam gdzie go nie ma a gazownika zwyzywaj i kopnij w du*pe.
znajdz w okolicy kogos kto ZNA sie na swojej robocie (gazownika a nie druciarza)
pozdro
PS.
jakie masz przerwy na świecach???
Gazownikowi powiedziałem to co mysle,szkoda tylko ze tak łatwo im odpusciłem. Własnie czytałem i słyszałem o tych odstepach na swiecy. ponoc zmniejszenie przerwy tez nie którym pomogło..
- Od: 26 lis 2010, 21:26
- Posty: 8
Kolego dam Ci znac jak to zrobie,tylko auto jeszcz jest u mechanika i jutro albo w czwartek go odbiore
- Od: 26 lis 2010, 21:26
- Posty: 8
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6