Montaż dolotu do Xedosa 6 z silnikiem 1.6

Postprzez Lowiec » 27 lis 2010, 21:00

Chyba wolałbym wkładkę zamiast stożka...

Zrób porządek z kablami WN bo szkoda stopić takich pięknych NGK.

Pozdrawiam
Sławek
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related

Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2008, 22:57
Posty: 1399 (0/2)
Skąd: Gryfino
Auto: Xedos 6 1.6 '96 CA B6 Z8 CA2 LPG BRC
M-B 180 Kompressor Sportcoupe
Opel Astra II 1.6 16V
E53 3.0d

Postprzez Hazu » 27 lis 2010, 22:01

Przecież aluminium będzie się bardziej nagrzewać od silnika niż guma która ma własności izolacyjne.

Po co robić taki dolot jak jest w nim tyle połączeń zawirowujących strumień powietrza.


Nie dość że i tak krótki jest to dolot to to jeszcze ssie powietrze bezpośrednio z komory silnika (Bo niby od czego ta blacha aluminiowa ten filtr odizolowuje?

Ja bym tam zostawił fabryczna rurę dolotu do przepływomierza a dalej pociągną poprzez "airbox" powietrze z przodu auta.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Agerak » 28 lis 2010, 01:06

No wlasnie sek w tym ze ta firmowa rura dolotu pękla prawie na pół. Oryginal kosztuje ok 300 PLN a uzywek ze swieca szukac.
Co wkladki KN to mialem taka w poprzedniej Madzi i dlatego tym razemn zdecydowalem sie na stozek :)

Jestem wdzieczny za kazda konstuktywna krytyke, bo tylko w ten sposob dopracuje to do perfekcji :)
Ale tak czy inaczej na ta chwile ladnie sie zbiera i nie przymula mi sie przy przyspieszaniu jak to mialo miejsce wczesniej wiec ja osobiscie jestem zadowolony :)

Będe nadal ten projekt dopracowywal ale na ta chwile z odczuc jazdy jestem zadowolony :)
Madziuchna 1995, 323F BA 1.5 16v Z5 RIP 03.07.2010 :(
Xenia 1996 , Xedos 6 , 16v B6, CA , 1,6 107 KM – mam nadzieje ze bedzie sluzyc jak najdluzej
Obeecna madzia >>> http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=314&t=108325
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2009, 17:45
Posty: 242
Skąd: Kutno
Auto: Xedos 6 1.6 v16 96r

Postprzez Fedu » 28 lis 2010, 15:02

Od przepustnicy idzie redukcja na kolanko a z kolanka idzie redukcja do przepływki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 16:26
Posty: 704 (0/3)
Skąd: Zamość
Auto: Mazda 6 GY 2.0 141km 03r Kombi
Był:
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 98r

Postprzez Agerak » 28 lis 2010, 17:55

Sie zawzialem i obiecalem sobie ze rozpykam ten problem :)
Akurat zlozylo sie to z moimi usilnymi probami nauczenia sie Rhino :( – Cholernie ciezki program – przynajmniej dla mnie, ja tam caly czas na AutoCadzie smigam i z 3d nie wiele dotychczas mialem wspolnego.
Obrazek

Sorki za straszna jakosc rysunku – ale jak juz wpomnialem ucze sie tego 1 dzien ^^

No wiec obserwujac komore silnika wyszlo na to ze jedyne miejsce gdzie sie stozek moze zmiescic to za wentylatorem chlodnicy przy zderzaku ponizej lini akumulatora. Trzeba by tylko dolozyc jakas plytke na spod zeby woda sie nie mogla dostac. Miejsca jest wystarczajaco duzo chyba.
Pytanie czy bedzie lepiej tam niz gdy firmowy wlot :) dmucha na dolot. Ewentualnie moglbym sprobowac wrzucic stozek bardziej pod ten wlot :) tak jak to mial Fedu w swojej B6.

Po pierwszym rozejrze sie u mnie juz za dodatkowymi elementami ^^ bo te cholerne alu rurki nie sa tanie....
Madziuchna 1995, 323F BA 1.5 16v Z5 RIP 03.07.2010 :(
Xenia 1996 , Xedos 6 , 16v B6, CA , 1,6 107 KM – mam nadzieje ze bedzie sluzyc jak najdluzej
Obeecna madzia >>> http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=314&t=108325
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2009, 17:45
Posty: 242
Skąd: Kutno
Auto: Xedos 6 1.6 v16 96r

Postprzez Agerak » 8 gru 2010, 00:37

Ehh nie wiem czy to przez pogode czy przez co ale poczta cos szwankuje :(
Czekam caly czas na kolanko.
Mam jeszcze dodatkowo pytanie odnosnie przewodow.
Jakie sa skutki uboczne zaslepienie EGR ? (oprocz braku ssania, u siebie zauwazylem na jalowym takie miarowe telepanie, cos jakby mial zbyt niskie obroty ale wskazania pokazuja ze sa ok)
I czy faktycznie ta odme wychodzaca z pokrywy odlaczyc od dolotu i nalozyc na nia filtr i w jej miejsce wpiac wlansie ten EGR z tym pudlem rezonansowym ?
Sorki ze sie tak dopytuje ale che sie upewnic na 100 % :) (kolanko niestety gladkie bez otworu – wiec nie bede mógł podłączyć odmy i EGR ) :(
Dzieki z gory za odpowiedź
Madziuchna 1995, 323F BA 1.5 16v Z5 RIP 03.07.2010 :(
Xenia 1996 , Xedos 6 , 16v B6, CA , 1,6 107 KM – mam nadzieje ze bedzie sluzyc jak najdluzej
Obeecna madzia >>> http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=314&t=108325
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2009, 17:45
Posty: 242
Skąd: Kutno
Auto: Xedos 6 1.6 v16 96r

Postprzez Hazu » 8 gru 2010, 18:04

Coś namieszałeś ;
co ma wspólnego EGR z ssaniem.
Ty weź napisz jakie to Twoje auto jest i z którego roku. bo może w ogóle nie ma EGR-a.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Agerak » 8 gru 2010, 19:01

95 rok Xedos silnik B6
Co do EGR to jak to mozliwe ze nie ma...
Zostal zaslepiony otwor wychodzacy spod przepustnicy ktory wczesniej wchodzil do dolotu tuz przed przeplywka, z tego co czytalem to wlasnie on odpowiada za ssanie.
Luki
Madziuchna 1995, 323F BA 1.5 16v Z5 RIP 03.07.2010 :(
Xenia 1996 , Xedos 6 , 16v B6, CA , 1,6 107 KM – mam nadzieje ze bedzie sluzyc jak najdluzej
Obeecna madzia >>> http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=314&t=108325
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2009, 17:45
Posty: 242
Skąd: Kutno
Auto: Xedos 6 1.6 v16 96r

Postprzez Hazu » 8 gru 2010, 19:22

to nie jest od EGR przewód tylko od powietrza do zaworu wolnych obrotów (może być "ssania") i tego zaślepić nie wolno

a zawór EGR to takie urządzenie do którego idzie rurka od kolektora wydechowego
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Agerak » 8 gru 2010, 20:02

Hazu napisał(a):to nie jest od EGR przewód tylko od powietrza do zaworu wolnych obrotów (może być "ssania") i tego zaślepić nie wolno

a zawór EGR to takie urządzenie do którego idzie rurka od kolektora wydechowego

Kurcze to w sumie nie powinienem miec wogole wolnych obrotow. A pamietam ze gdzies czytalem ze jak sie nie zaslepi tego auto gasnie, natomiast po zaslepieniu nie ma poprostu recyrkulacji spalin . Czyli czesc spalin nie trafia ponownie do komory spalania czy cos w tym stylu...
Madziuchna 1995, 323F BA 1.5 16v Z5 RIP 03.07.2010 :(
Xenia 1996 , Xedos 6 , 16v B6, CA , 1,6 107 KM – mam nadzieje ze bedzie sluzyc jak najdluzej
Obeecna madzia >>> http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=314&t=108325
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2009, 17:45
Posty: 242
Skąd: Kutno
Auto: Xedos 6 1.6 v16 96r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6