Różnica między wtryskami w MX-3 1.6 SOHC i DOHC/czujnik temperatury cieczy chłodzącej
Strona 1 z 1
Pytanie jak w temacie i czy mogę przełożyć same wtryski z listwy od SOHC do listwy w DOHC. Z tego co patrzyłem to listwy różnią się od siebie i z pewnością w całości nie da rady przełożyć. A czy wtyczki od zasilania wtryskiwaczy są takie same? Robił ktoś taką przekładkę?
- Od: 30 lis 2008, 11:00
- Posty: 141
- Skąd: Uniejów
U ciebie pewnie będzie podobnie jak u mnie. W teorii bardzo prosto. Odkręcasz trzy śruby co trzymają całą listwę wtryskową. śruby wkręcone są w kolektor na pewno znajdziesz. Cała listwa powinna się teraz zrobic nieco ruchoma. Nie wiem jak bardzo musisz się naodkręcać żeby dostać się do czujnika, ale jeśli czeka cię demontaż całej listwy to musisz jeszcze zdjąć przewody paliwowe i poodpinać wtyczki od wtrysków. Ja odkręciłem jeszcze trzymacz linki gazu od kolektora bo przeszkadzał, a żeby zdjęć węże to musiałem odjąć gumową rurę dolotu. Także trochę zabawy było. Zdecydowanie gorzej było to jednak poskładać. Dostęp jest fatalny ogólnie rzecz biorąc. Poniżej umieszczam obrazek może coś pomoże przy wyciąganiu wtryskiwaczy. A jesteś pewien, że musisz je wyciągać żeby się dostać do tego czujnika. I dlaczego w ogóle czujnik w SOHC jest gdzieś na kolektorze dolotowym? U mnie jest na bloku silnika.


- Od: 30 lis 2008, 11:00
- Posty: 141
- Skąd: Uniejów
Przy DOHC nie ma takiego czujnika w tym miejscu. Według książki czujnik temperatury wody masz w pobliżu termostatu czyli z prawej strony jak stoisz przodem do maski. Powinien też być tam zamontowany włącznik wentylatora. Nie wiem co to może być za czujnik. Być może jest to czujnik temperatury, który przekazuje sygnał do wskaźnika przy licznikach. U mnie jest taki czujnik ale nie ma takiej wtyczki tylko zwykły konektorek i jest zamontowany, gdzie indziej. Może ktoś się wypowie kto ma B6 SOHC . A dlaczego chcesz go wymieniać w ogóle?
- Od: 30 lis 2008, 11:00
- Posty: 141
- Skąd: Uniejów
Podobno pomogło kilku osobom z falującymi obrotami wymiana właśnie zielonego ( a to jedyny zielony jaki znalazłem pod maską) czujnika, nie był drogi więc przy okazji kupna skórzanej kierownicy kupiłem jeszcze czujnik z allegro.
Ps: co prawda u mnie falujące obroty występują tylko po włączeniu ogrzewania tylnej szyby lub i + przeciwmgielnych
Ps: co prawda u mnie falujące obroty występują tylko po włączeniu ogrzewania tylnej szyby lub i + przeciwmgielnych
keep on rockin' in the free world.
- Od: 13 wrz 2009, 12:24
- Posty: 94
- Skąd: Sułkowice
- Auto: piękna Madzia EC B6 91r.
Z tego co patrzyłem w książce to w SOHC w dolocie jest nieco bardziej skomplikowany system doprowadzający dodatkowe powietrze, coś jakby zawór który kieruje powietrze. A może spróbuj po prostu ustawić w trybie serwisowym obroty biegu jałowego, może to wystarczy skoro zaczyna falować przy większym obciążeniu.
- Od: 30 lis 2008, 11:00
- Posty: 141
- Skąd: Uniejów
już to robiłem, jest ok ale bez obciążenia, tzn to jest różnie, czasami po włączeniu ogrzewania tylnej szyby jest ok falują dopiero po wlaczeniu przeciwmgielnych, razem z szybą, czasem nie, to kobieta, w dodatku w podeszłym wieku, można jej wybaczyć


keep on rockin' in the free world.
- Od: 13 wrz 2009, 12:24
- Posty: 94
- Skąd: Sułkowice
- Auto: piękna Madzia EC B6 91r.
Patrzyłem wczoraj pod maskę i jedyne z zieloną wtyczką to zawór elektromagnetyczny chyba od regulacji ciśnienia paliwa jak dobrze patrzyłem. Ale żadnego czujnika wody z zieloną wtyczką to tam nie widziałem. Zresztą trochę to dziwne by było żeby tam umieszczać czujnik skoro termostat jest gdzie indziej, ale najlepiej to zobaczyć albo spytać się kogoś kto ma SOHC.
- Od: 30 lis 2008, 11:00
- Posty: 141
- Skąd: Uniejów
Wracając do tematu wymiany czujnika, operacja demontażu i montażu jest prosta, ale po kolei:
odpiąć plastikową listwę która zamocowana jest na małych plastikowych zatrzaskach, wypiąć 6 złączek, 4 do każdego wtrysku, jeden jakiś główny z lewej strony kolektora ssącego (patrząc przodem do maski) oraz jeden od czujnika (jest on zamocowany taka metalową obejmą, nie wiem dokładnie jak to nazwać, nie było problemu z podważeniem tego). Po tym zabiegu można całą listwę przesunąć na bok, ewentualnie przeczyścić styki. Teraz potrzebna jest nam nasadka 19 głębsza niż 2,5cm, ja kupiłem taką głęboką za 8zł (za głęboka nie może być bo będzie problem z odkreceniem/dokreceniem, wadzi metalowy wihajster na którym trzyma sie plastikowa listwa ). Najważniejsze jest to żeby nasadka nie była długa i mogła w całości "wskoczyć" na czujnik. Problemem może być również wsadzenie przedłużki do grzechotki w pozycji pionowej, ale z tym poradzi sobie każdy na swój sposób.
ps. w moim przypadku wymiana omawianego czujnika nie pomogła na falujące obroty
odpiąć plastikową listwę która zamocowana jest na małych plastikowych zatrzaskach, wypiąć 6 złączek, 4 do każdego wtrysku, jeden jakiś główny z lewej strony kolektora ssącego (patrząc przodem do maski) oraz jeden od czujnika (jest on zamocowany taka metalową obejmą, nie wiem dokładnie jak to nazwać, nie było problemu z podważeniem tego). Po tym zabiegu można całą listwę przesunąć na bok, ewentualnie przeczyścić styki. Teraz potrzebna jest nam nasadka 19 głębsza niż 2,5cm, ja kupiłem taką głęboką za 8zł (za głęboka nie może być bo będzie problem z odkreceniem/dokreceniem, wadzi metalowy wihajster na którym trzyma sie plastikowa listwa ). Najważniejsze jest to żeby nasadka nie była długa i mogła w całości "wskoczyć" na czujnik. Problemem może być również wsadzenie przedłużki do grzechotki w pozycji pionowej, ale z tym poradzi sobie każdy na swój sposób.
ps. w moim przypadku wymiana omawianego czujnika nie pomogła na falujące obroty
keep on rockin' in the free world.
- Od: 13 wrz 2009, 12:24
- Posty: 94
- Skąd: Sułkowice
- Auto: piękna Madzia EC B6 91r.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości