Kontrolka układu SRS (poduszki powietrzne)
Witam ponownie.
Napisałem jako nowy tutaj swój pierwszy post z zapytaniem do forumowiczów czy: kontrolka poduszki powietrznej po zapaleniu (stacyjka na ON) gaśnie wraz z inną jakąkolwiek kontrolką w ich samochodach, szczególnie chodzi mi tutaj o system ABS. Mój post został skasowany ponieważ moderator uznał, że takie pytanie już padło ale niestety takie pytanie nie padło na tym forum. Są oczywiście tematy o poduszkach: ich wymianie czy próbach wymiany, samoistnym wystrzeleniu itd. Rozumiem, że usunięcie postu robi się tu dla zasady bo ktoś jest nowy... Powtarzam, że nie znalazłem odpowiedzi używając opcji szukaj na tym forum na moje pytanie.
Napisałem jako nowy tutaj swój pierwszy post z zapytaniem do forumowiczów czy: kontrolka poduszki powietrznej po zapaleniu (stacyjka na ON) gaśnie wraz z inną jakąkolwiek kontrolką w ich samochodach, szczególnie chodzi mi tutaj o system ABS. Mój post został skasowany ponieważ moderator uznał, że takie pytanie już padło ale niestety takie pytanie nie padło na tym forum. Są oczywiście tematy o poduszkach: ich wymianie czy próbach wymiany, samoistnym wystrzeleniu itd. Rozumiem, że usunięcie postu robi się tu dla zasady bo ktoś jest nowy... Powtarzam, że nie znalazłem odpowiedzi używając opcji szukaj na tym forum na moje pytanie.
Ostatnio edytowano 18 mar 2012, 12:17 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: edycja tematu
Powód: edycja tematu
- Od: 22 lis 2010, 19:35
- Posty: 7
- Skąd: PL
- Auto: Mazda 6, 2002, 2.O Benzyna
Odpowiem tak:
1. Jak mozesz, to uzupelnij swoj profil... –
regulamin... i stosuj sie do niego.
2. Nie podales opisu swojego przypadku... wiec nie oczekuj wskazowek lub pomocy...
3. Zasada wstepnej kontroli systemow pokladowych wyglada tak:
Po wlaczeniu stacyjki na "on" system (komputer) sprawdza rozne uklady i jezeli jest wszystko OK, to kontrolki gasna... jezeli nie: kontrolka pozostaje zalaczona... sygnalizujac awarie


1. Jak mozesz, to uzupelnij swoj profil... –


2. Nie podales opisu swojego przypadku... wiec nie oczekuj wskazowek lub pomocy...

3. Zasada wstepnej kontroli systemow pokladowych wyglada tak:
Po wlaczeniu stacyjki na "on" system (komputer) sprawdza rozne uklady i jezeli jest wszystko OK, to kontrolki gasna... jezeli nie: kontrolka pozostaje zalaczona... sygnalizujac awarie
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Bardzo dziękuję za odpowiedź. Oczywiście uzupełnię profil. Nie zrozumieliśmy się jednak do końca. Odpowiedziałeś mi, że po uruchomieniu silnika kontrolki gasną i ja to wiem, gdyby nie zgasły to sygnalizowałoby to jakiś problem – OK! Moje pytanie które zadałem brzmiało: czy kontrolka od poduszki powietrznej gaśnie wraz z np. układem ABS w pozycji stacyjki na ON – nie uruchamiamy silnika! Dlaczego o to pytam? Ponieważ jednym ze sposobów oszukania kupującego auto jest podpięcie kabli z kontrolki poduszki pod system ABS i wtedy jak ktoś sprawdza to widzi, że wszystko jest niby w porządku, system poduszki zgasł i one pewnie tam są. Wcale tak być nie musi o czym napisałem wyżej SRS-ABS – podłączenie. Dlatego pytałem forumowiczów o czas gaśnięcia tej kontrolki w pozycji stacyjki na on względem innej kontrolki – czy gasną w tym samym czasie. Przypominam, że nie zapalamy silnika! Jaki można wsunąć z tego wniosek. Powiedzmy, że ktoś odpowiada mi, że jak on przekręca kluczyk w pozycję na ON i zaraz gaśnie mu kontrolka ABS a potem zaraz poduszek, a u mnie analogicznie po przekręceniu kluczyka na ON gasną razem ABS I SRS to znaczy, że względem tego użytkownika mam podpięte poduszki pod system ABS i ktoś mnie zrobił w wała. Przypominam, że po przekręceniu kluczyka na pozycję ON (bez START) nie wszystkie kontrolki zgasną ale te które wymieniłem gasną tylko pytałem czy gasną oba systemy SRS i ABS czy najpierw któryś z nich. Rozumiecie teraz o co mi chodziło?
Dopiszę jeszcze, że mój nowy nabytek miał na 90% dzwona i ta wyżej opisana metoda sprawdzania, którą wyczytałem dzisiaj z poradników samochodowych jest choć cześciową metodą na sprawdzenie systemu poduszek powietrznych w autach. Moim zdaniem mogłoby się to przydać przyszłym użytkownikom kupującym Mazdę. Pytanie tylko jak to działa w Waszych Mazdach...
Dopiszę jeszcze, że mój nowy nabytek miał na 90% dzwona i ta wyżej opisana metoda sprawdzania, którą wyczytałem dzisiaj z poradników samochodowych jest choć cześciową metodą na sprawdzenie systemu poduszek powietrznych w autach. Moim zdaniem mogłoby się to przydać przyszłym użytkownikom kupującym Mazdę. Pytanie tylko jak to działa w Waszych Mazdach...
- Od: 22 lis 2010, 19:35
- Posty: 7
- Skąd: PL
- Auto: Mazda 6, 2002, 2.O Benzyna
Teraz tak... rozumiemy
Opisales dokladnie problem...
Ja niestety nie moge juz sprawdzic...
... autko sprzedane.
Innym rozwiazaniem jest podjechanie do kogos, kto ma odpowiedni sprzet i podlaczyc sie...
Wszystko wyjdzie na jaw ...
za chwilke pojde i sprawdze w M5 jak jest...
EDIT:
Mazda 5:
Kontrolka poduszek gasnie po okolo 1s po kontrolce ABS-u
Opisales dokladnie problem...
Ja niestety nie moge juz sprawdzic...
Innym rozwiazaniem jest podjechanie do kogos, kto ma odpowiedni sprzet i podlaczyc sie...
Wszystko wyjdzie na jaw ...
za chwilke pojde i sprawdze w M5 jak jest...
EDIT:
Mazda 5:
Kontrolka poduszek gasnie po okolo 1s po kontrolce ABS-u
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
t_mark napisał(a):Pytanie tylko jak to działa w Waszych Mazdach...
U mnie gaśnie osobno. Żadna inna nie gaśnie w moim przypadku razem z kontrolka ABS.
67igor1 napisał(a):Kontrolka poduszek gasnie po okolo 1s po kontrolce ABS-u
Mam tak samo.
Ostatnio edytowano 22 lis 2010, 22:28 przez bieski, łącznie edytowano 1 raz
t_mark napisał(a): Czyli mam podłączone poduszki do systemu ABS i tych poduszek nie ma. Może komuś przyda się ta metoda i nie zrobią go w wała jak mnie.
Inaczej: prawdopodobnie ich nie ma lub sa wystrzelone... lub sa inne uszkodzone moduly. I poprzedni wlasciciel nie chcac bawic sie w naprawe podlaczyl kontrolke pod ABS...
Proponuje Mazde podlaczyc pod komputer ... i miec pewnosc...
Ps. A co z rekojmia sprzedawcy?

Jezeli byl duzy dzwon = auto moglo byc zapisane jako zlom (


Ale w tej kwestii powinien sie wypowiedziec ktos kto zna lepiej prawo...
Bo takie zmiany w systemach bezpieczenstwa podlegaja nawet chyba pod Kodeks Karny...
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Pewnie dobrze rozumujesz. Ja się średnio znam na prawie. A co do sprzedawcy – samochód kupiony na... Litwie. Wybiorę się do ASO w W-wie chociaż raz w życiu zobaczymy co nagadają. Raz – oczywiście bo drogo. Dowiem się co do roboty i wybiorę tańszy serwis
.
- Od: 22 lis 2010, 19:35
- Posty: 7
- Skąd: PL
- Auto: Mazda 6, 2002, 2.O Benzyna
u mnie w dieslu podobnie jak u kolegi w benzynie gaśnie kontrolka srs później niż inne – nie gaśnie z żadną inną kontrolką – po podłączeniu pod kompa auto sprawne i nie było dzwona
ostatnio rozbierałem pół przodu- czyszczenie soczewek i też nie mam objawów walenia gdzie kolwiek bo wszystko fabrycznie złożone...
ostatnio rozbierałem pół przodu- czyszczenie soczewek i też nie mam objawów walenia gdzie kolwiek bo wszystko fabrycznie złożone...
- Od: 9 kwi 2010, 23:30
- Posty: 251
- Skąd: Zach-Pom
- Auto: Audi A6 C6 3.0TDI Quattro
Honda Accord 2.2 iCTDi
Możesz samemu sprawdzić czy coś było kombinowane.
Rozepnij wtyczkę pod którymkolwiek fotelem – tym sposobem odepniesz poduszkę w fotelu i po przekręceniu kluczyka (odpaleniu również) kontrolka powinna mrugać (by w końcu zaświecić się na stałe).
Rozepnij wtyczkę pod którymkolwiek fotelem – tym sposobem odepniesz poduszkę w fotelu i po przekręceniu kluczyka (odpaleniu również) kontrolka powinna mrugać (by w końcu zaświecić się na stałe).
Kiedyś czytałem, że rękojmia rękojmią i trwa tam jakiś ustalony okres, ale co ważne masz miesiąc na powiadomienie sprzedawcy o wykryciu wady. Jednak jeśli chodzi o poduchy i inne szpeje wpływające na bezpieczeństwo to można takiego gagadka udupic nawet jak po 10 latach wyjdzie taka wada – tyle, że Ty masz problem typu Litwa – ale chyba nie do nieprzeskoczenia.
Jak przesuniesz fotel maksymalnie do przodu to zaglądając od tyłu zobaczysz od strony tunelu środkowego kable z wtyczką. Rozepnij ją (przy wyjętym kluczyku).
Potem przekręć kluczyk – komp powinien zdiagnozować problem a kontrolka powinna wymrugać kod. Potem powinna zapalić się na stałe (czyli układ po zdiagnozowaniu usterki wyłączy się. Cały)
Przy ponownym wpinaniu kabelków również wyjmij kluczyk. Dla pewności
Potem przekręć kluczyk – komp powinien zdiagnozować problem a kontrolka powinna wymrugać kod. Potem powinna zapalić się na stałe (czyli układ po zdiagnozowaniu usterki wyłączy się. Cały)
Przy ponownym wpinaniu kabelków również wyjmij kluczyk. Dla pewności
Możliwe, że do przeskoczenia ale to wszystko kosztuje, za fachowe porady co i jak zrobić się płaci. Dodatkowo to pewnie trwa w nieskończoność – choć może się mylę. Problem w tym, że nie znam podobnego przypadku żeby jakoś się oprzeć w działaniu.
- Od: 22 lis 2010, 19:35
- Posty: 7
- Skąd: PL
- Auto: Mazda 6, 2002, 2.O Benzyna
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6