Kontrolka układu SRS (poduszki powietrzne)

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez t_mark » 22 lis 2010, 20:18

Witam ponownie.

Napisałem jako nowy tutaj swój pierwszy post z zapytaniem do forumowiczów czy: kontrolka poduszki powietrznej po zapaleniu (stacyjka na ON) gaśnie wraz z inną jakąkolwiek kontrolką w ich samochodach, szczególnie chodzi mi tutaj o system ABS. Mój post został skasowany ponieważ moderator uznał, że takie pytanie już padło ale niestety takie pytanie nie padło na tym forum. Są oczywiście tematy o poduszkach: ich wymianie czy próbach wymiany, samoistnym wystrzeleniu itd. Rozumiem, że usunięcie postu robi się tu dla zasady bo ktoś jest nowy... Powtarzam, że nie znalazłem odpowiedzi używając opcji szukaj na tym forum na moje pytanie.
Ostatnio edytowano 18 mar 2012, 12:17 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: edycja tematu
Początkujący
 
Od: 22 lis 2010, 19:35
Posty: 7
Skąd: PL
Auto: Mazda 6, 2002, 2.O Benzyna

Postprzez Wojtek » 22 lis 2010, 20:42

Odpowiem tak: <oczy>
1. Jak mozesz, to uzupelnij swoj profil... – <czytaj> regulamin... i stosuj sie do niego. <głaszcze>
2. Nie podales opisu swojego przypadku... wiec nie oczekuj wskazowek lub pomocy... <co?>
3. Zasada wstepnej kontroli systemow pokladowych wyglada tak:
Po wlaczeniu stacyjki na "on" system (komputer) sprawdza rozne uklady i jezeli jest wszystko OK, to kontrolki gasna... jezeli nie: kontrolka pozostaje zalaczona... sygnalizujac awarie

<faja> <faja> <faja>
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez magicadm » 22 lis 2010, 20:48

U mnie w M6 L8 wygląda to tak:
Obrazek
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez maselek » 22 lis 2010, 20:49

Amen hahaha
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 20:51
Posty: 523 (1/2)
Skąd: E£K
Auto: M6' GH 2.0 Pb

Postprzez Wojtek » 22 lis 2010, 21:04

Troszke duzo tych kontrolek u ciebie :D

...a moze tak:
Obrazek
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez t_mark » 22 lis 2010, 21:08

Bardzo dziękuję za odpowiedź. Oczywiście uzupełnię profil. Nie zrozumieliśmy się jednak do końca. Odpowiedziałeś mi, że po uruchomieniu silnika kontrolki gasną i ja to wiem, gdyby nie zgasły to sygnalizowałoby to jakiś problem – OK! Moje pytanie które zadałem brzmiało: czy kontrolka od poduszki powietrznej gaśnie wraz z np. układem ABS w pozycji stacyjki na ON – nie uruchamiamy silnika! Dlaczego o to pytam? Ponieważ jednym ze sposobów oszukania kupującego auto jest podpięcie kabli z kontrolki poduszki pod system ABS i wtedy jak ktoś sprawdza to widzi, że wszystko jest niby w porządku, system poduszki zgasł i one pewnie tam są. Wcale tak być nie musi o czym napisałem wyżej SRS-ABS – podłączenie. Dlatego pytałem forumowiczów o czas gaśnięcia tej kontrolki w pozycji stacyjki na on względem innej kontrolki – czy gasną w tym samym czasie. Przypominam, że nie zapalamy silnika! Jaki można wsunąć z tego wniosek. Powiedzmy, że ktoś odpowiada mi, że jak on przekręca kluczyk w pozycję na ON i zaraz gaśnie mu kontrolka ABS a potem zaraz poduszek, a u mnie analogicznie po przekręceniu kluczyka na ON gasną razem ABS I SRS to znaczy, że względem tego użytkownika mam podpięte poduszki pod system ABS i ktoś mnie zrobił w wała. Przypominam, że po przekręceniu kluczyka na pozycję ON (bez START) nie wszystkie kontrolki zgasną ale te które wymieniłem gasną tylko pytałem czy gasną oba systemy SRS i ABS czy najpierw któryś z nich. Rozumiecie teraz o co mi chodziło?

Dopiszę jeszcze, że mój nowy nabytek miał na 90% dzwona i ta wyżej opisana metoda sprawdzania, którą wyczytałem dzisiaj z poradników samochodowych jest choć cześciową metodą na sprawdzenie systemu poduszek powietrznych w autach. Moim zdaniem mogłoby się to przydać przyszłym użytkownikom kupującym Mazdę. Pytanie tylko jak to działa w Waszych Mazdach...
Początkujący
 
Od: 22 lis 2010, 19:35
Posty: 7
Skąd: PL
Auto: Mazda 6, 2002, 2.O Benzyna

Postprzez Wojtek » 22 lis 2010, 21:48

Teraz tak... rozumiemy :)
Opisales dokladnie problem... :)
Ja niestety nie moge juz sprawdzic... :( ... autko sprzedane.
Innym rozwiazaniem jest podjechanie do kogos, kto ma odpowiedni sprzet i podlaczyc sie...
Wszystko wyjdzie na jaw ... :D
za chwilke pojde i sprawdze w M5 jak jest...

EDIT:
Mazda 5:
Kontrolka poduszek gasnie po okolo 1s po kontrolce ABS-u
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez bieski » 22 lis 2010, 22:26

t_mark napisał(a):Pytanie tylko jak to działa w Waszych Mazdach...


U mnie gaśnie osobno. Żadna inna nie gaśnie w moim przypadku razem z kontrolka ABS.

67igor1 napisał(a):Kontrolka poduszek gasnie po okolo 1s po kontrolce ABS-u


Mam tak samo.
Ostatnio edytowano 22 lis 2010, 22:28 przez bieski, łącznie edytowano 1 raz
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

PostTen post został usunięty przez AmRoZ 23 lis 2010, 14:06.

Postprzez bieski » 22 lis 2010, 22:27

do usuniecia :(

Kurde nie trafiam w dobre ikonki :( Szkoda ze tekst ("edytuj", "cytuj") został zlikwidowany. BTW istnieje jakiś sposób na jego włączenie?
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez t_mark » 22 lis 2010, 22:43

Dzięki Wam za odpowiedzi. Czyli mam podłączone poduszki do systemu ABS i tych poduszek nie ma. Może komuś przyda się ta metoda i nie zrobią go w wała jak mnie.
Początkujący
 
Od: 22 lis 2010, 19:35
Posty: 7
Skąd: PL
Auto: Mazda 6, 2002, 2.O Benzyna

Postprzez Wojtek » 22 lis 2010, 22:55

t_mark napisał(a): Czyli mam podłączone poduszki do systemu ABS i tych poduszek nie ma. Może komuś przyda się ta metoda i nie zrobią go w wała jak mnie.

Inaczej: prawdopodobnie ich nie ma lub sa wystrzelone... lub sa inne uszkodzone moduly. I poprzedni wlasciciel nie chcac bawic sie w naprawe podlaczyl kontrolke pod ABS...
Proponuje Mazde podlaczyc pod komputer ... i miec pewnosc...

Ps. A co z rekojmia sprzedawcy? <oczy>
Jezeli byl duzy dzwon = auto moglo byc zapisane jako zlom ( <czytaj> nie do naprawy i uzytkowania na drogach publicznych)... <nie>
Ale w tej kwestii powinien sie wypowiedziec ktos kto zna lepiej prawo... <ok>
Bo takie zmiany w systemach bezpieczenstwa podlegaja nawet chyba pod Kodeks Karny...
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez t_mark » 22 lis 2010, 23:04

Pewnie dobrze rozumujesz. Ja się średnio znam na prawie. A co do sprzedawcy – samochód kupiony na... Litwie. Wybiorę się do ASO w W-wie chociaż raz w życiu zobaczymy co nagadają. Raz – oczywiście bo drogo. Dowiem się co do roboty i wybiorę tańszy serwis <płacze> .
Początkujący
 
Od: 22 lis 2010, 19:35
Posty: 7
Skąd: PL
Auto: Mazda 6, 2002, 2.O Benzyna

Postprzez skubiszek » 23 lis 2010, 10:33

u mnie w dieslu podobnie jak u kolegi w benzynie gaśnie kontrolka srs później niż inne – nie gaśnie z żadną inną kontrolką – po podłączeniu pod kompa auto sprawne i nie było dzwona

ostatnio rozbierałem pół przodu- czyszczenie soczewek i też nie mam objawów walenia gdzie kolwiek bo wszystko fabrycznie złożone...
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2010, 23:30
Posty: 251
Skąd: Zach-Pom
Auto: Audi A6 C6 3.0TDI Quattro
Honda Accord 2.2 iCTDi

Postprzez Grzyby » 23 lis 2010, 11:50

Możesz samemu sprawdzić czy coś było kombinowane.
Rozepnij wtyczkę pod którymkolwiek fotelem – tym sposobem odepniesz poduszkę w fotelu i po przekręceniu kluczyka (odpaleniu również) kontrolka powinna mrugać (by w końcu zaświecić się na stałe).
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez t_mark » 23 lis 2010, 15:15

Ciekawą metodę zapodałeś z tym rozbieraniem wtyczek. Gdzie je znajdę dokładnie pod siedzeniem, w którym miejscu? Badanie przeprowadzę dopiero wieczorem.
Początkujący
 
Od: 22 lis 2010, 19:35
Posty: 7
Skąd: PL
Auto: Mazda 6, 2002, 2.O Benzyna

Postprzez krabdul » 23 lis 2010, 15:34

Kiedyś czytałem, że rękojmia rękojmią i trwa tam jakiś ustalony okres, ale co ważne masz miesiąc na powiadomienie sprzedawcy o wykryciu wady. Jednak jeśli chodzi o poduchy i inne szpeje wpływające na bezpieczeństwo to można takiego gagadka udupic nawet jak po 10 latach wyjdzie taka wada – tyle, że Ty masz problem typu Litwa – ale chyba nie do nieprzeskoczenia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 997 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez Grzyby » 23 lis 2010, 15:42

Jak przesuniesz fotel maksymalnie do przodu to zaglądając od tyłu zobaczysz od strony tunelu środkowego kable z wtyczką. Rozepnij ją (przy wyjętym kluczyku).
Potem przekręć kluczyk – komp powinien zdiagnozować problem a kontrolka powinna wymrugać kod. Potem powinna zapalić się na stałe (czyli układ po zdiagnozowaniu usterki wyłączy się. Cały)

Przy ponownym wpinaniu kabelków również wyjmij kluczyk. Dla pewności :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez t_mark » 23 lis 2010, 15:43

Możliwe, że do przeskoczenia ale to wszystko kosztuje, za fachowe porady co i jak zrobić się płaci. Dodatkowo to pewnie trwa w nieskończoność – choć może się mylę. Problem w tym, że nie znam podobnego przypadku żeby jakoś się oprzeć w działaniu.
Początkujący
 
Od: 22 lis 2010, 19:35
Posty: 7
Skąd: PL
Auto: Mazda 6, 2002, 2.O Benzyna

Postprzez t_mark » 23 lis 2010, 15:47

Dzięki 'Grzyby' sprawdzę wieczorem i dam znać. /Sorry za dubla/.
Początkujący
 
Od: 22 lis 2010, 19:35
Posty: 7
Skąd: PL
Auto: Mazda 6, 2002, 2.O Benzyna

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6