Sprawdziłem ostatnio napięcie ładowania akumulatorów miernikiem i oto wyniki:

– wolne obroty: 14,05V;
– wysokie obroty: 14,15V.

– 14,10V;
– po czym następuje spadek do 13,94V
Na gorącym silniku:
– wolne obroty: 13,84V;
– wysokie obroty: 13,94V.
Z tego co wiem, to prawidłowe ładowanie mieści się w granicach 13,90V – 15,3V.
Pomiar na gorąco był wykonany po ponad 20 minutach jazdy. Oczywiście nie ma żadnych problemów z odpalenie jednej czy drugiej, nawet po kilku dniach bez jazdy.
Zastanawia mnie jednak wynik pomiaru dla BA a szczególnie ten spadek z 14,10V do 13,84V. Obawiam się też o akumulator w zimie. Czy mam podstawy?
Jakiś śmieszny "prezes" stacji serwisowej, jaką ostatnio mijałem stwierdził, że nawet 13V ładowania wystarczy, oby nie było więcej, niż 14,5V