Chwilowy brak mocy podczas przyśpieszania/ włączający się wentylator

Postprzez wysmul » 22 lis 2010, 13:51

witam
problem pojawia się podczas przyśpieszania szczególnie na 3 i 4 biegu przy obrotach 1900 do 2100 obr.
auto zamula się i nie ma mocy ale po chwili po przekroczeniu w/w obrotów i depnięciu w pedał gazu przyśpiesza ładnie i płynnie ... co może być przyczyną ?
Może ten typ tak ma ?
W tym tygodniu mam zamiar wyczyścić egr czy to może coś pomóc?
Auto z 2005 roku z przebiegiem 145000 po wymianie rozrządu filtrów i płynów.
Pozdrawiam i czekam na podpowiedzi :)
Ostatnio edytowano 22 lis 2010, 17:33 przez wysmul, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 13 lis 2010, 11:46
Posty: 8
Skąd: Karczew/Otwock
Auto: Mazda 3, 2005r, 1.6 diesel

Postprzez fixerq » 22 lis 2010, 14:13

Sprawdź, czy nie masz czasem jakiegoś pęknięcia na rurze np od kolektora. Ja miałem małą dziurkę na takiej gumowej "harmonijce". Objawy całkiem podobne :) Oczywiście musisz ściągnąć pokrywę silnika.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2008, 16:35
Posty: 414
Skąd: Rz-ów
Auto: Była: 323f BA, m3 Top Sport...

Jest: BMW e90

Postprzez Bandit » 22 lis 2010, 14:19

Teraz wpada moderator i się zaczyna:
Po 1 masz 24 godz. na poprawienie tematu inaczej trafi do kosza.
Po 2 żadna Mazda 3 z silnikiem Y6 nie ma DPFu, wszystkie mają FAP, a to nie to samo. Dlatego nie trzeba tego pisać by nie robić zbędnego zamieszania.
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4426 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez wysmul » 22 lis 2010, 17:36

Temat poprawiony zgodnie ze wskazówkami z regulaminu.
fixerq dzięki za podpowiedź jutro postaram się zajrzeć pod maskę a teraz idę czytać o filtrach FAP i DPF hehe
Początkujący
 
Od: 13 lis 2010, 11:46
Posty: 8
Skąd: Karczew/Otwock
Auto: Mazda 3, 2005r, 1.6 diesel

Postprzez vqsoft » 22 lis 2010, 19:50

na szybko – podepnij sie pod IDS i zobacz błędy. EGR zostawia po sobie ślady

mozesz tez odpiąć przepływomierz i wtedy EGR sie zamknie ( jesli nie jest zapieczony)

sprawdź też czy po zgaszeniu silnika i wyjęciu kluczyka z okolicy EGRu słychać cykliczne cykanie ( egr powinien sie max otworzyć i max zamknąć 10krotnie (taka opcja samo oczyszczenia))
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez wysmul » 23 lis 2010, 17:43

Kilkakrotne cykanie jest słyszalne po wyłączeniu silnika czyli jeśli dobrze rozumiem egr jest sprawny.
W przyszłym tygodniu jadę na komputer może dowiem się coś więcej.
Początkujący
 
Od: 13 lis 2010, 11:46
Posty: 8
Skąd: Karczew/Otwock
Auto: Mazda 3, 2005r, 1.6 diesel

Postprzez vqsoft » 23 lis 2010, 17:59

znaczy się rusza :)
żeby wiadomo było czy działa trzeba sprawdzić go na kompie
wtedy ładnie widać jak zmienia się parametr sterowania zaworu i sama pozycja zaworu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez Fredo » 24 lis 2010, 08:27

Pytanie w temacie.
Czy błędy EGR'a widać też pod ELM'em, czy musi być IDS ?
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2008, 22:04
Posty: 105
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 1.6 MZ-CD

Postprzez vqsoft » 24 lis 2010, 08:45

widać w scanxl
niestety pozycje zaworu nie są widoczne. a np w fordzie 1.6 tdci scanxl pięknie to odczytuje
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez Fredo » 24 lis 2010, 15:08

niestety pozycje zaworu nie są widoczne. a np w fordzie 1.6 tdci scanxl pięknie to odczytuje

Czyli japończyk (niestety) pogrzebał coś w komputerze i ... "zepsuł".
A mogło być tak pięknie.
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2008, 22:04
Posty: 105
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 1.6 MZ-CD

Postprzez vqsoft » 24 lis 2010, 15:27

a gdyby chodziło na lexi to za fejsik i soft płacił byś 200e i robił wszystko ...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez wysmul » 23 mar 2011, 11:36

No i tak proszę Państwa byłem wreszcie "na komputerze" pokazał dwa błędy jeden to alternator, a drugi to błąd podczas spadku obrotów (jeśli dobrze powtarzam).
Czy może to być związane z zaworem egr ? Taka była sugestia mechanika
Początkujący
 
Od: 13 lis 2010, 11:46
Posty: 8
Skąd: Karczew/Otwock
Auto: Mazda 3, 2005r, 1.6 diesel

Postprzez czarna dama » 10 sie 2011, 21:56

Turbo-dziura :D Niestety albo na szczęście ten typ tak ma, zależy jak na to spojrzeć :P
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 sie 2011, 20:07
Posty: 17
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 04', Y6 1,6 109kM

Postprzez Dan86 » 18 paź 2011, 00:34

Niedawno podczas jazdy w mojej "Trójce" na okres około minuty, spadła moc silnika. Wyglądało to jakby turbina nie działała. Zanim to się stało, to dość gwałtownie, aczkolwiek na dobrze rozgrzanym silniku rozpędziłem się ze 90 do 140km/h. Następnie zszedłem ze 140 do 120km/h i chciałem utrzymać tę prędkość a tu lipa. Prędkość spadła do 100km/h i ledwo udało mi się ją utrzymać. Wrzuciłem luz, potem 4, a następnie 5 bieg, i silnik znowu złapał moc. Teraz wszystko znowu raczej jest ok.

Mam się martwić, czy takie coś po prostu się zdarza? Dodam, że auto kopa dostaje od dobrze powyżej 2000 obrotów, ale z tego co wyczytałem to normalne.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2011, 19:24
Posty: 41
Skąd: Opolszczyzna
Auto: Mazda 3, 1.6 Diesel,
109KM, 2004, sedan

Postprzez fixerq » 18 paź 2011, 12:55

Obstawiam zawór podciśnienia turbiny. Typowe objawy. Czasem się zawiesza i turbo nie dmucha.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2008, 16:35
Posty: 414
Skąd: Rz-ów
Auto: Była: 323f BA, m3 Top Sport...

Jest: BMW e90

Postprzez vqsoft » 18 paź 2011, 21:44

można spróbować go przesmarować
na wysokosci korka wlewu oleju przy grodzi jest odpowietrzenie tego zaworu
wlej tam troche wd40
u mnie to dało rade!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez Dan86 » 18 paź 2011, 22:35

Dzięki Panowie za porady.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2011, 19:24
Posty: 41
Skąd: Opolszczyzna
Auto: Mazda 3, 1.6 Diesel,
109KM, 2004, sedan

Postprzez fixerq » 19 paź 2011, 13:23

vqsoft, jak Ty chcesz to przesmarowac? To elektroniczna, nierozbieralna część :P
http://allegro.pl/c-max-05r-1-6tdci-109 ... 77830.html
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2008, 16:35
Posty: 414
Skąd: Rz-ów
Auto: Była: 323f BA, m3 Top Sport...

Jest: BMW e90

Postprzez vqsoft » 19 paź 2011, 20:27

tia
masz racje
ale wlewając teflon / wd 40 przez odpowietrzenie wewnątrz tłoczek sie smaruje / nie przykleja
u mnie pomogło a na początku miałem duze problemy z tym zaworem!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez fixerq » 19 paź 2011, 20:44

W takim razie warto spróbować przed ewentualną wymianą :)
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2008, 16:35
Posty: 414
Skąd: Rz-ów
Auto: Była: 323f BA, m3 Top Sport...

Jest: BMW e90

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323