Problemy Z Odpalaniem

Postprzez seba136 » 21 lis 2010, 21:58

Witam! Otóż od dłuższego czasu auto zaczęło mi wiecej palic jakies 13l na gazie, na benzynie znacznie mniej, ale do rzeczy silnik przerywa mi na benzynie w zakresie 1300 – 2000 obrotów( możliwe, że to przez linke od gazu jutro to sprawdze) niepokoi mnie to spalanie, ostatnio sie tłukłem troche po wioskach i przetelepało samochód na naszych dziurawych drogach na dodatek brakuje mu mocy i strzela z tłumika przy odejmowaniu gazu. Co może byc tego przyczyną ? czyżby przestawiony kąt zapłonu ?
Ostatnio edytowano 22 gru 2010, 15:03 przez seba136, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2010, 23:30
Posty: 76
Skąd: TL
Auto: 323f bg 1.6 16v + lpg

Postprzez markmas » 22 lis 2010, 00:14

Jak zwykle... Podałeś takie dane dotyczące swojego problemu, że tylko wróżka może jednoznacznie odpowiedzieć na Twoje pytanie.
Więcej danych dotyczących silnika, modelu, zasilania LPG. Sama jazda po wioskach nie wiele wnosi do tematu.
Linka gazu raczej nie ma tu nic wspólnego. Zacinała by się przy różnych obrotach, a nie w danym przedziale. Osobiście mogę strzelić na standardowe przypadki typu – walnięta sonda lambda lub przepływka. Zacznij od sprawdzenia błędów komputera – jak? – użyj szukajki.

Pozdrawiam
Obrazek
Która następna? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2008, 23:48
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V

Postprzez Harnas19 » 22 lis 2010, 01:04

Ja mam coś podobnego mam mazde 323f BA pali mi 15l/100 km benzyny nie mam instalacji gazowej! Gdy ją odpale ma małe obroty tak jak by zgasnąc chciała ale nie gaśnie gdy silnik się troszke nagrzeje jedzie normalnie sonde wymieniałem cewka zapłonowa też została zrobiona według info które tu znalazłem dodam tylko że madzia jest po całym remoncie silnika na częściach z carspeedu krokowca też czyściłem już kilka razy dolot lewego nie łapie :/ juz mi brakuje pojęcia co to może byc tak jak by na zimnym silniku wgl ssanie się nie załączało .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2010, 23:00
Posty: 130 (1/0)
Skąd: Dzierżoniów/ UK COVENTRY
Auto: Mazda 323f BA 1.8 DOHC

Postprzez markmas » 22 lis 2010, 01:38

Harnas19 napisał(a):Ja mam coś podobnego mam mazde 323f BA


Co krzyczy komputerek? Coś mi się widzi, że komputer pamięta dawne błędy i należy go zresetować. Z tego co pamiętam to odłączasz klemę minusową od akumulatora i wciskasz na 30 sekund hamulec (roboczy). Po resecie należy przejechać się normalnym trybem kilka kilometrów i ponownie sprawdzić błędy.
Większość usterek komputer wyłapuje po kilku kilometrach. Dlatego ważne jest żeby samochodem normalnie się przejechać (po resecie). Jeśli problem ustąpi to należy się cieszyć, jeśli nie to należy ponownie sprawdzić błędy komputera i zlikwidować usterkę którą wskazał :)

Pozdrawiam
Obrazek
Która następna? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2008, 23:48
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V

Postprzez Harnas19 » 22 lis 2010, 01:44

No i widzisz kolego madzia mówi że ją nic właśnie nie boli a jednak jednak na coś choruje komputer żadnych błędów nie widzi :o :/

Dioda się zapaliła i po chwili zgasła i tyle bylo gadania . Mimo to zrobiłem i tak restart i skasowałem na wszelki wypadek błędy przejechałem się sprawdziłem znów i żadnych błędów nie ma a chodzi dalej tak jak chodziła .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2010, 23:00
Posty: 130 (1/0)
Skąd: Dzierżoniów/ UK COVENTRY
Auto: Mazda 323f BA 1.8 DOHC

Postprzez markmas » 22 lis 2010, 02:03

Harnas19 napisał(a):No i widzisz kolego madzia mówi że ją nic właśnie nie boli a jednak jednak na coś choruje komputer żadnych błędów nie widzi :o :/


Przykro mi :/
Nie jestem mechanikiem i wszelką wiedzę jaką posiadam zdobyłem na własnych pojazdach z logiem mazdy :) Cienki jestem z BA i nie będę Ci głupot opowiadał. Pewnie we właściwym dziale są mądrzejsi ode mnie i lepiej Ci doradzą, co z tym fantem zrobić.
Jedynie co mogę doradzić to:
1. dokładne sprawdzenie sondy
2. przepływki
3. ustawień rozrządu
4. poprawna kolejność przewodów WN (tutaj czasami i mechanicy się mylą)

Pozdrawiam
Obrazek
Która następna? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2008, 23:48
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V

Postprzez Harnas19 » 22 lis 2010, 03:00

No właśnie w jakiej kolejności powinny te przewody iśc ? I jak to sprawdzic bo może przy remoncie się coś poje............. heh . A ja też wielce mechanik nie jestem ale większośc rzeczy robię sam . A przepływka tz co ? Bo nie mam pojęcia co to jest i gdzie ? Jeżeli chodzi o przepływomierz na dolocie to też sprawdzony po odpięciu klemy madzia gaśnie po chwili . A rozrząd rozbierałem drugi raz dla pewności i jest wszystko na znakach jak zakręcę walkiem wszystkie 3 się zgadzają tz wałki do wału i na odwrót :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2010, 23:00
Posty: 130 (1/0)
Skąd: Dzierżoniów/ UK COVENTRY
Auto: Mazda 323f BA 1.8 DOHC

Postprzez markmas » 22 lis 2010, 11:19

Harnas19 napisał(a):No właśnie w jakiej kolejności powinny te przewody iśc ? I jak to sprawdzic bo może przy remoncie się coś


Kolejność przewodów masz opisane na kopułce :P Często wtykane są 1234 (kopulka, silnik) i jest to bardzo duży błąd.
Dla pewności użyj szukajki. Z tego co pamiętam przy kopułce zaczynają się 1324, a na klawiaturze normalnie, to jest 1234 (licząc od prawej do lewej strony stojąc przodem przed silnikiem).
A przepływką nazywany jest przepływomierz powietrza. Mała puszka sterująca dopływem powietrza umieszczona pomiędzy filtrem powietrza, a silnikiem :) Teoretycznie przy walniętej przepływce komputer powinien wywalić błędy.

Pozdrawiam
Obrazek
Która następna? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2008, 23:48
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V

Postprzez Harnas19 » 22 lis 2010, 13:57

A nie 1 3 4 2 ? licząc od lewej strony bo pierwszy to ten od trony rozrządu . Bo powinny chyba byc na przeciw siebie . Na szczęście śa tylko 4 heh a przepływomierz te gra bo madzia nic nie pokazuje . Może jakiś czujnik temperatury ? Albo okablowanie tych zbiorniczków i przewodów podciśnieniowych źle podłaczyłem z lewej strony przepustnicy <co?> ? Bo jest tam tego sporo i coś zamiast dmuchac ciągnie i na odwrót ? Hmmmm jakaś fota tego by się zdała i posprawdzac musze kogoś z taką madzią jak ja znajśc heh



http://www.elektroda.pl/rtvforum/kb.php ... cle&k=6282

A więc dzisiaj madzia przemówiła i powiedziała mi że to Przepływomierz powietrza i Czujnik położenia przepustnicy Co z tym teraz zrobic ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2010, 23:00
Posty: 130 (1/0)
Skąd: Dzierżoniów/ UK COVENTRY
Auto: Mazda 323f BA 1.8 DOHC

Postprzez seba136 » 22 lis 2010, 17:58

silnik 1.6 16v, na gazie II generacji. w ogóle jest możliwość aby kąt zapłonu się przestawił ?
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2010, 23:30
Posty: 76
Skąd: TL
Auto: 323f bg 1.6 16v + lpg

Postprzez Harnas19 » 22 lis 2010, 18:33

Może i byc zawalony filtr paliwa sprawdzałeś go ? Jeżeli na gazie chodzi normalnie .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2010, 23:00
Posty: 130 (1/0)
Skąd: Dzierżoniów/ UK COVENTRY
Auto: Mazda 323f BA 1.8 DOHC

Postprzez seba136 » 22 lis 2010, 18:49

filtru nie sprawdzałem. Właśnie zobaczyłem, że mam jakoś odwrotnie przykręcony aparat zapłonowy
http://img94.imageshack.us/img94/5091/2211101741.jpg jaki wpływ ma przykręcenie aparatu (tak jak na zdjeciu) na dynamike ? pewnie kąt zaplonu tez jest inny ;/
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2010, 23:30
Posty: 76
Skąd: TL
Auto: 323f bg 1.6 16v + lpg

Postprzez Harnas19 » 22 lis 2010, 19:01

nie wiem jak u ciebie ale u mnie nie da rady drógą stroną założyc aparat zapłonowy . A on ma to do siebie że w zależności jak jest ustawiony to w innym momęcie daje iskre i można go przyspieszyc lub opóżnic a to będzie widoczne po obrotach czy są wyższe czy nizsze niż zazwyczaj .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2010, 23:00
Posty: 130 (1/0)
Skąd: Dzierżoniów/ UK COVENTRY
Auto: Mazda 323f BA 1.8 DOHC

Postprzez seba136 » 22 lis 2010, 19:06

nie chodzi mi o to ze drugą stroną tylko popatz na zdjecie powinien byc bardziej obrócony w prawą strone.. z tego co widzialem u innych posiadaczy tego auta
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2010, 23:30
Posty: 76
Skąd: TL
Auto: 323f bg 1.6 16v + lpg

Postprzez Harnas19 » 22 lis 2010, 19:39

No wiem o co ci chodzi ale w ten sposób nie ma prawa działac poprawnie według mnie .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2010, 23:00
Posty: 130 (1/0)
Skąd: Dzierżoniów/ UK COVENTRY
Auto: Mazda 323f BA 1.8 DOHC

Postprzez seba136 » 22 lis 2010, 19:58

jakos działa, nie wiem co ten poprzedni właściciel robił z tym samochodem ;/ orientuje sie ktos ile kosztuje ustawienie kąta zapłonu ?
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2010, 23:30
Posty: 76
Skąd: TL
Auto: 323f bg 1.6 16v + lpg

Postprzez markmas » 22 lis 2010, 22:00

Harnas19 napisał(a):A nie 1 3 4 2 ? licząc od lewej strony bo pierwszy to ten od trony rozrządu .


Nie pamiętam :P Dawno temu wymieniałem przewody na ngk właśnie po to żeby o czymś takim zapomnieć :) pierwszy imho od strony przepływki (filtra powietrza) idzie. Użyj szukajki – naprawdę polecam :) Dziś mi się już nie chce, ale jutro zobaczę jak mam pod maską :)

Cały czas piszesz o BA. Tu nie mam takiej wiedzy. BG To mogę z zamkniętymi oczami rozebrać i złożyć – i dalej jeździ :)

Harnas19 napisał(a):A więc dzisiaj madzia przemówiła i powiedziała mi że to Przepływomierz powietrza i Czujnik położenia przepustnicy Co z tym teraz zrobic ?


Jeśli to przepływka to niestety się tego nie naprawia :/ Wymienia się cały elelment...

Pozdrawiam
Obrazek
Która następna? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2008, 23:48
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V

Postprzez markmas » 22 lis 2010, 22:02

seba136 napisał(a):jakos działa, nie wiem co ten poprzedni właściciel robił z tym samochodem ;/ orientuje sie ktos ile kosztuje ustawienie kąta zapłonu ?


Jakieś hokus – pokus...

Ustawienie zapłonu to jakieś 20-30zł. Możesz kupić sobie lampę stroboskopową i sam sobie ustawisz :) koszt lampy 20-30zł :) Użyj szukajki. Nic trudnego.

Ps. Sam zapłon się nie przestawi.

Pozdrawiam
Obrazek
Która następna? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2008, 23:48
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V

Postprzez seba136 » 22 lis 2010, 22:39

jeśli sie nie ma możliwości żeby sie przestawił to raczej to odpada, a jeszcze 1,5 miesiaca temu wszystko pieknie chodziło ;/ hmm dzisiaj zauważyłem że na odwrót wsadziłem wtyczke od czujnika temp. silnika to mogło mieć jakiś wpływ na te spalanie ?
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2010, 23:30
Posty: 76
Skąd: TL
Auto: 323f bg 1.6 16v + lpg

Postprzez Harnas19 » 22 lis 2010, 23:02

Błędy skasowałem przepływke pokazywało bo próbowałem odpalic a kochy nie podpiołem heh od przepływki . Za to teraz mam Zawór sterujący przepływem powietrza i przełącznik biegu jałowego mazda bg czy ba to prawie że to samo :p
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2010, 23:00
Posty: 130 (1/0)
Skąd: Dzierżoniów/ UK COVENTRY
Auto: Mazda 323f BA 1.8 DOHC

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323