Zużycie paliwa | 323 BA / BH
323f BG 1.6 16v Kielce
eko jazda na trasie >6
miasto 6.5-8
eko jazda na trasie >6
miasto 6.5-8
- Od: 17 lis 2010, 22:43
- Posty: 27
ja dzisiaj wypaliłem swój pierwszy bak na 1.5 czyli z5...
i zadowolony nie jestem a wręcz niezadowolony
No może nie jest tak źle ale liczyłem na mniej.
Chociaż autko jak najbardziej na plus bo po 600km i żadna wada nie wyszła na jaw
narazie..
Zrobiłem 620km na 47l. Czyli około 7.53 l/100km,
100km za 35zł przy obecnych kosztach paliwa.
Jeżdzę do 100km/h, ogólnie nie katuję(przy 4000 jeszcze nie byłem
) i liczyłem na średnie 7l.
Ojciec ma vectrę 1.6 8V 75km i ma średnie w skali roku 6.3l benzyna bez gazu, no ale Opel jest lżejszy o 70kg i ma mniej koni, no i to 8-zaworówka.
Czy to prawidłowe spalanie dla tego silnika? 100% mojego przebiegu to drogi między wioskami po 3km prosta, zakręt 90stopni itd.
Biegi zmieniam przy 2600-2800, więc spadają po zmianie do 2100-2200, czy to prawidłowo w tym silniku?
Wcześniej miałem Forda w dieslu więc ciągnie mnie w dolne obroty.
Zatankowałem do pełna i postanowiłem zmieniać biegi przy wyższych obrotach-3500rpm i zmiana, w ramach testu czy spalanie wyjdzie gorzej czy lepiej...
jak powinno się zmieniać biegi w beznynowych mazdach?
i zadowolony nie jestem a wręcz niezadowolony
No może nie jest tak źle ale liczyłem na mniej.
Chociaż autko jak najbardziej na plus bo po 600km i żadna wada nie wyszła na jaw
Zrobiłem 620km na 47l. Czyli około 7.53 l/100km,
100km za 35zł przy obecnych kosztach paliwa.
Jeżdzę do 100km/h, ogólnie nie katuję(przy 4000 jeszcze nie byłem
Ojciec ma vectrę 1.6 8V 75km i ma średnie w skali roku 6.3l benzyna bez gazu, no ale Opel jest lżejszy o 70kg i ma mniej koni, no i to 8-zaworówka.
Czy to prawidłowe spalanie dla tego silnika? 100% mojego przebiegu to drogi między wioskami po 3km prosta, zakręt 90stopni itd.
Biegi zmieniam przy 2600-2800, więc spadają po zmianie do 2100-2200, czy to prawidłowo w tym silniku?
Wcześniej miałem Forda w dieslu więc ciągnie mnie w dolne obroty.
Zatankowałem do pełna i postanowiłem zmieniać biegi przy wyższych obrotach-3500rpm i zmiana, w ramach testu czy spalanie wyjdzie gorzej czy lepiej...
jak powinno się zmieniać biegi w beznynowych mazdach?
MOJA ZIELONA STRZAŁA I LEKKIE MODYFIKACJE
viewtopic.php?f=312&t=107684&start=0
viewtopic.php?f=312&t=107684&start=0
- Od: 19 paź 2010, 17:05
- Posty: 27
- Skąd: Zambrów
- Auto: MAZDA 323F BA 1.5 Z5 1998'
no wtedy najfajniej 
słyszałem ze eFki lubią jak im się zmienia tak 3-3,2k rpm. Wtedy nawet najmniej palą. Ile w tym prawy, tego nie wiem.
Ja zmieniam ~3,5k rpm, 4k rpm przekraczam do 3 biegu włącznie, ale nie za często. Zależy od możliwości na drodze. Po prostu lubię ten dźwięk
słyszałem ze eFki lubią jak im się zmienia tak 3-3,2k rpm. Wtedy nawet najmniej palą. Ile w tym prawy, tego nie wiem.
Ja zmieniam ~3,5k rpm, 4k rpm przekraczam do 3 biegu włącznie, ale nie za często. Zależy od możliwości na drodze. Po prostu lubię ten dźwięk
Sprzedam moją Mazdę, lub zamienię na kombi lub coś innego, większego.
- Od: 7 sie 2010, 18:37
- Posty: 51
- Skąd: Kielce
- Auto: Była: Mazda 323F BA 1840cm3 96/97r LPG
Jest 3 BL 1.6 LPG 2009
Nio to zagadnienie z biegami i mnie ciekawi... zauważyłem ciekawą tendencję, moja madzia pali mniej kiedy jadę 100km/h przy 3000rpm niżeli 80km/h przy 2200rpm, jakim to cudem? Pojęcia nie mam i dla mnie to wbrew wszystkiemu, czego uczyli mnie w szkole na fizyce...
pozdrawiam
pozdrawiam
- Od: 6 wrz 2010, 08:23
- Posty: 22
- Skąd: Radom/Warszawa
- Auto: Mazda 323f BG 1.6 16V
bartiall323f napisał(a):Jeżdzę do 100km/h, ogólnie nie katuję(przy 4000 jeszcze nie byłem) i liczyłem na średnie 7l.
Ojciec ma vectrę 1.6 8V 75km i ma średnie w skali roku 6.3l benzyna bez gazu, no ale Opel jest lżejszy o 70kg i ma mniej koni, no i to 8-zaworówka.
Czy to prawidłowe spalanie dla tego silnika? 100% mojego przebiegu to drogi między wioskami po 3km prosta, zakręt 90stopni itd.
Biegi zmieniam przy 2600-2800, więc spadają po zmianie do 2100-2200, czy to prawidłowo w tym silniku?
Wcześniej miałem Forda w dieslu więc ciągnie mnie w dolne obroty.
Zatankowałem do pełna i postanowiłem zmieniać biegi przy wyższych obrotach-3500rpm i zmiana, w ramach testu czy spalanie wyjdzie gorzej czy lepiej...
jak powinno się zmieniać biegi w beznynowych mazdach?
Z5 to żadna "sportówka", ale jeśli silnik uzyskuję max. moment obrotowy przy 4tys, a przy redukcji, czy rozpędzaniu z betonową nogą wskazówka obrotomierza bez jakiś specjalnych oporów wędruje w okolice 6tys to sam sobie odpowiedz
Osobiście jakoś nigdy się nie zastanawiałem "przy jakich obrotach najlepiej zmieniać biegi"

i z "aptekarską precyzją" nie obserwuję wskazówki..... to się po prostu czuje
Wszystko zależy od natężenia ruchu, warunków drogowych, nastroju
Nie porównuj z konstrukcjami Opla 8V....( inna charakterystyka pracy) te silniki mega harmonijnie rozwijają moc

no ja też niby robię to na czuja, ale zastanawiałem się czy po prostu nie podkręcać więcej, aczkolwiek po dluższym zastanowieniu pomyślałem, że 7,53 l/100km średnie jest akceptowalne i jednak będę się trzymał jazdy do 3000 tys. obrotów z okazjonalnymi szaleństwami od czasu do czasu.
Po prostu chciałem wiedzieć jaka jazda wam daje najlepsze rezultaty w sensie "eco-drivingu". Bo ja przejechałem tylko bak a wy trochę więcej.
Bo nie chce się poddawać i wstawiać butli do bagażnika...
Po prostu chciałem wiedzieć jaka jazda wam daje najlepsze rezultaty w sensie "eco-drivingu". Bo ja przejechałem tylko bak a wy trochę więcej.
Bo nie chce się poddawać i wstawiać butli do bagażnika...

MOJA ZIELONA STRZAŁA I LEKKIE MODYFIKACJE
viewtopic.php?f=312&t=107684&start=0
viewtopic.php?f=312&t=107684&start=0
- Od: 19 paź 2010, 17:05
- Posty: 27
- Skąd: Zambrów
- Auto: MAZDA 323F BA 1.5 Z5 1998'
Ja liczyłem ile by mnie kosztowała butla i kiedy mnie się to zwróci, obliczyłem że za pół roku by się zwróciło, ale czy Madzia wybaczyła by mi gazowanie? Czy nie wypomniała by mi po latach że miała ciężkie dzieciństwo?
pozdrawiam
pozdrawiam
- Od: 6 wrz 2010, 08:23
- Posty: 22
- Skąd: Radom/Warszawa
- Auto: Mazda 323f BG 1.6 16V
dobra gazownia założona dobrze i dobrze eksploatowana nie powinna sprawiać problemu. Takie jest moje zdanie. Jak zakłada partacz na badziewnych częściach to nie ma się co dziwić ze są później same problemy. Stąd tak skrajne opinie o instalacjach gazowych.
Sprzedam moją Mazdę, lub zamienię na kombi lub coś innego, większego.
- Od: 7 sie 2010, 18:37
- Posty: 51
- Skąd: Kielce
- Auto: Była: Mazda 323F BA 1840cm3 96/97r LPG
Jest 3 BL 1.6 LPG 2009
gazownia założona dobrze kosztuje DOBRZE, dam 2500zł za sekwencję, za przeglądy 140 więcej, za naprawy i utrzymanie instalacji łącznie z kablami i kopułkami min. drugie tyle rocznie. Zapalanie na benzynie więc też trzeba wlać. Poza tym jak tak pomyśleć to stać mnie na te 35zł/100km, no i w z5 to chyba gaz nie bardzo, może asem z inżynierii nie jestem ale pierścienie, uszczelniacze i wyższa temperatura spalania gazu niż benzyny nie idą w parze w z5...
MOJA ZIELONA STRZAŁA I LEKKIE MODYFIKACJE
viewtopic.php?f=312&t=107684&start=0
viewtopic.php?f=312&t=107684&start=0
- Od: 19 paź 2010, 17:05
- Posty: 27
- Skąd: Zambrów
- Auto: MAZDA 323F BA 1.5 Z5 1998'
Sorka chłopaki że tu ale nie mam wyjścia bo madzia mi pali po 15 l / 100 a winą tego jest źle podłączenie przewodów podciśnienia do VRIS i teraz pytanie czy ma ktoś schemat podłączeń do 1.8 ?
A jeżeli nie to prosze koledzy o chociaż jakąś fote tego o to silnika i tych czujnik gdzie jak kabelki idą w miare widocznie bo mało ich jest a są wyjątkowe heh Mazda 1.8 16V DOHC i ciążko to gdzie kolwiek znajśc znalazłem do v6 ale to nie będzie to samo bo kolektor zupełnie inaczej wygląda i umiejscowienie wszystkiego też jest inne
A jeżeli nie to prosze koledzy o chociaż jakąś fote tego o to silnika i tych czujnik gdzie jak kabelki idą w miare widocznie bo mało ich jest a są wyjątkowe heh Mazda 1.8 16V DOHC i ciążko to gdzie kolwiek znajśc znalazłem do v6 ale to nie będzie to samo bo kolektor zupełnie inaczej wygląda i umiejscowienie wszystkiego też jest inne
Jest ale tylko do v6 do mojej madzi nie ma :/
Madzia jak z profilu.
LPG lato trasa – 7,5 – 8l
LPG zima trasa – 8 – 9l
LPG lato miasto – 9l
LPG zima miasto – 10 – 11l
Benzyny jeszcze nie mialem okazji sprawdzac
LPG lato trasa – 7,5 – 8l
LPG zima trasa – 8 – 9l
LPG lato miasto – 9l
LPG zima miasto – 10 – 11l
Benzyny jeszcze nie mialem okazji sprawdzac
-
Przemek323c
Fakt noge moze i mam troche ciężką ale bez przesady jak w mieście są korki (a zazwyczaj są jak to w stolicy) to i tak nie pociśniesz a w trasie to zależy też od ruchu i warunków na drodze ale 140 to max ile jade i to na obwodnicy (trasa Warszawa -Lublin). pozdro
- Od: 27 lis 2010, 12:37
- Posty: 6
- Auto: mazda 323f 2.0 v6 1997r.
Podepnę się do tematu – mam mazdę od 3 tygodni ale spalanie LPG jest b. duże – zatankowałem za 50 zł i przejechałem 120 km (tylko miasto) – zauważyłem też, że auto przełącza mi się na LPG natychmiast po odpaleniu i przez 7-10 min jedzie na wysokich obrotach (ok 2500 wlokąc za sobą chmurę spalin)... Myślicie, że gazownik powinien to obejrzeć?
Pozdrawiam
Pozdrawiam
-
mabre
mabre napisał(a):Podepnę się do tematu – mam mazdę od 3 tygodni ale spalanie LPG jest b. duże – zatankowałem za 50 zł i przejechałem 120 km (tylko miasto) – zauważyłem też, że auto przełącza mi się na LPG natychmiast po odpaleniu i przez 7-10 min jedzie na wysokich obrotach (ok 2500 wlokąc za sobą chmurę spalin)... Myślicie, że gazownik powinien to obejrzeć?
Pozdrawiam
Ja bym podjechał do jakiegoś dobrego 'gaziarza', może rozszczelnił Ci się układ po prostu... To, że się od razu przełącza też jest trochę dziwne przecież nie nabierze odpowiedniej temperatury dosłownie w mgnieniu oka.
Wracając do tematu w mojej maździe 1,7 tubośmigiel dieselek spalanie jest bardzo rozchwiane od 5l/100km aż do 9l/100km.
'Piątkę' (równiutką) oczywiście bierze na trasie, od 6 do 7 w mieście, jednak bywają takie dni, że potrafi spalić 9 bez zmiany stylu jazdy. Faktem jest, że samochód po zimie przejdzie remont, regulacje płytkową, regeneracja turbiny i uszczelnienie, ale i tak zaskakuje mnie to rozchwianie spalania.
Ostatnio edytowano 7 gru 2010, 17:36 przez *hiob, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 20 sie 2010, 14:45
- Posty: 53
- Skąd: Kielce
- Auto: była: 323s BA 4EE1-T '97
jest: Paździerz Dynamic+ '05
Megane Coach K7M
Ja sobie załozyłem teraz sekwencje i jestem mega [tiiit] zadowolony:) pali mi teraz mniej gazu niz benzyny:) przy dosyc agresywnej jezdzie spaliła mi 8,7l LPG na 100km
, a benzyny minimum 10l i to przy spokojnej jezdzie
. teraz 100 km mnie kosztuje 21 zł:) a nie jak wczesniej ponad 50;/
oby tak dalej:) pozdrawiam was mazdo maniacy:)

oby tak dalej:) pozdrawiam was mazdo maniacy:)
- Od: 4 sie 2010, 13:23
- Posty: 23
- Skąd: Szczygły Górne
- Auto: Mazda BA 323f 1.5 16V
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość