Witam.
  Moja Mazda Premacy diesel 2.0 przy temperaturze nawet około + 10 stopni zapala dopiero po przekręceniu kluczyka i odczekaniu około 2 do 3 minut. Wtedy po zakręceniu rozrusznikem pali i po rozgrzaniu w czasie jazdy nie ma żadnych problemów z uruchomieniem. 
  Przy temperaturze około 0 stopni najczęściej wogóle nie odpala. Na mrozie problem będzie się z pewnością powiekszał.
  Samochód były poddany badaniu koputerowemu, które nie wykazło żadnych błędów. Według mechaników cały układ elektryczny pracuje prawidłowo, a wina leży po stronie pompy. Zanim podejmę dla mnie wątpliwą decyzję o wydaniu około 3000 zł na regenerację, próbuję powszukać wsparcia w społeczności klubowej. 
  Pozdrawiam i liczę na wsparcie.
			
			
		Mazda Premacy zapala dopiero po 2-3 minutach.
		
				Strona 1 z 1
			
	
	
	świece żarowe do sprawdzenia (nie podlegają bowiem kontroli przez PCM i kodów nie będzie) oraz przekaźnik SPV RELAY do kontroli (częsta przypadłość nadpalonych styków)
SPV RELAY – w skrzynce bezpieczników w komorze silnika
świece....wiadomo gdzie
			
			SPV RELAY – w skrzynce bezpieczników w komorze silnika
świece....wiadomo gdzie
slawek064 napisał(a):Dzięki za podpowiedz. Spróbuję po świętach zajżeć, to napiszę co dalej. Tylko, gdzie ta skrzynka przy silniku?
Na rysunku to element 18-821. Zrób tak: jak nie chce Ci odpalić to kilka razy wyciąg i wsadź ten przekażnik, jak auto zapali zaraz po tej czynności to musisz tez przekaźnik "dopieścić" przeczyścić złącza a być może jeszcze styk wewnątrz. Zobacz czy w skrzynce nie masz ropki, jeden przewód z TCV tam się kończy i po nim leci.

- Od: 2 maja 2009, 19:42
 - Posty: 62
 - Skąd: Warszawa
 - Auto: Premacy DiTD 2000 r.
 
Sprawdziłem przekaźnik, wygląda na nieuszkodzony. Styki były nasmarowane jakimś środkiem. Po włożeniu przekaźnika w zaciski i próbie odpalenia rano, samochód od razu zapalił. Ciekawe, czy to zbieg okoliczności, czy może jeszcze dość wysoka temperatura na zewnątrz około + 6 stopni.
Pozdrawiam, będę dalej testował uszkodzenie.
			
			
		Pozdrawiam, będę dalej testował uszkodzenie.

- Od: 31 paź 2010, 16:45
 - Posty: 7
 
zalany przekaźnik ropą w środku??? ciekawe,zwłaszcza,że zasila on IDM,nieszczelny TCV powoduje czasami zalanie PCM-u,ale przekaźnika SCV??
ja bym go po prostu wymienił,a jak nie,to porządnie wyczyścił
			
			ja bym go po prostu wymienił,a jak nie,to porządnie wyczyścił
tadziol napisał(a):zalany przekaźnik ropą w środku???
Zawor TCV z jednej strony jest podłączony bezpośrednio do PCM (1C) a z drugiej strony do przekaźnika PCM Control Relay. Ten sam przkaźnik dostarcza +12V do IDM (steruje SPV).

- Od: 2 maja 2009, 19:42
 - Posty: 62
 - Skąd: Warszawa
 - Auto: Premacy DiTD 2000 r.
 
Dziękuję całemu forum za info. Dzięki Waszym postom również wyeliminowałem problem z przekaźnikiem B5B4. Na razie powiesiłem na krótkich dorobionych kabelkach krajowy przekaźnik 12V/30A 78ohm ale pewnie zainwestuję w oryginał albo jakoś dostosuję wyprowadzenia aby przekaźnik wlazł do "puszki". Wielkie dzięki 
 
!
			
			
		
 
!- 
					
						PatrykD
 
		
				Strona 1 z 1
			
	
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
