rozrząd w 323F BA Z5

Postprzez Koroniarz » 9 lis 2010, 20:53

własnie jestem po wymianie rozrzadu 3lata temu zakupiłem mazde (w belgi) po zakupie odrazu pojechałem do mechanika wymienić co trza po rozebraniu mechanik stwierdził ze pompa wody do wymiany a rozrząd??? okazał sie w super stanie powiadał mi sam zresztą go widziałem że nie ma sensu zmieniać mysle że to ryzykowne widze ze jest ok pasek widac nowy napisy nic nie brzeczy po zdjeciu paska muwie ok zrobiłem na nim 50tyś km kręcąc do 6tyś nie raz <glupek2> w koncu w ostatnim czasie gdy zapaliłem madzie coś mi brzeczy!!! pomyslałem rolke słychac i odrazu do mechaniora wymienić okazało sie że to znowu pompa wody za poprzedniom dałem 150zł teraz kupiłem niby orginał made japane :D 250zł i odrazu rozrząd kompletny rolka napinacz rolka zębata pasek za całość plus robota 620zł wtym ceny rozrządu po zniżkach w car speed mazda ma 200000tyś kij tam wie ilei czy było cofane isam mechanik był w szoku jak cicho chodzi i równo ! a ja odpowiedziałem że to jest Mazda a nie barachło z Germany <faja> <diabełek>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2010, 13:00
Posty: 43
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 323f BA Z5

Postprzez petru23 » 10 lis 2010, 22:49

no toś mu powiedział ;)
U mnie rozrząd wymieniany był na wiosnę, gdzies mam jeszcze rolki. W sumie dlatego też brałem tą eFkę, bo po wymianie sprzęgła i rozrządu, co w przypadku 1,8 to troszkę kaski zaoszczędzone na wymiany pozakupowe.

BTW, Koroniarz, nie stajesz przypadkiem na Równej? ;)
Sprzedam moją Mazdę, lub zamienię na kombi lub coś innego, większego.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2010, 18:37
Posty: 55
Skąd: Kielce
Auto: Była: Mazda 323F BA 1840cm3 96/97r LPG
Jest 3 BL 1.6 LPG 2009

Postprzez Koroniarz » 11 lis 2010, 09:34

nie raczej nie ale latwo moja madzie rozpoznac jest przemalowana z czerwonego na czerwień ferarii <faja>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2010, 13:00
Posty: 43
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 323f BA Z5

Postprzez Johny323F v6 » 15 lis 2010, 22:23

ja też nie chciałem zakładać nowego wątku więc podłącze się. niestety mam pewien POWAŻNY problem. wczoraj podczas jazdy madzia zgasła i nie chce zapalić. diagnoza? coś z rozrządem... tragedia.. może orientuje się ktoś i podpowie co najlepiej w takiej sytuacji zrobić?? zbierałem całe lato kase a teraz okazuje się że wszystko pójdzie się... i pewni jeszcze zabraknie.. :( co waszym zdaniem najlepeij byłoby zrobić? poszukać drugiego używanego silnika? może kak już i tak szukam tego to lepiej dołożyć pare "groszy" i poszukać motoru 2,5 v6? a może 1,8 będzi pasował? aktualnie i orginalnie jest 2,0 v6.... z góry dziękuje za wszystkie podpowiedzi.. :)
Johny V6 :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2010, 23:48
Posty: 34
Skąd: Karolew
Auto: Mazda 323f V6 :)

Postprzez flywin » 15 lis 2010, 22:40

V6 sa bezkolizyjne czyli jak ci pękł pasek to zakładaj nowy i ciesz sie z jazdy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez Johny323F v6 » 15 lis 2010, 22:47

v6 bezkolizyjne są? aż nie wierze normalnie... uffff... od razu lepiej... :) dzięki wielkie za informacje :) w takim razie madzia do końca tygodnia powinna być sprawna :)
Johny V6 :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2010, 23:48
Posty: 34
Skąd: Karolew
Auto: Mazda 323f V6 :)

Postprzez flywin » 15 lis 2010, 22:53

ogólnie z tego co mi wiadomo to wszystkie silniki w BA sa bezkolizyjne a V6 na 100%było juz kilka razy na forum!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez petru23 » 16 lis 2010, 09:32

wszystkie? 1,8 też bezkolizyjny? ktoś moze potwierdzić?

edit:
mam pytanie.
Przy wymianie pasków pompa wody/alternator okazało się że osłona przegubu nie przylega idealnie, i ten cały plastik wystaje lekko nad pasek. tam powinien być jakiś zaczep? czy coś? Nowy pasek widocznie jest ciut grubszy niż stary, i osłonka potrafi delikatnie przytrzeć. Dogiąłem ją trochę, ale jak się nagrzeje to może sie odgiąć ponownie. Jakieś rady?
Sprzedam moją Mazdę, lub zamienię na kombi lub coś innego, większego.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2010, 18:37
Posty: 55
Skąd: Kielce
Auto: Była: Mazda 323F BA 1840cm3 96/97r LPG
Jest 3 BL 1.6 LPG 2009

Postprzez Marciol » 22 mar 2011, 00:31

kozub007 napisał(a):witam wszystkich :)
1) rozrząd na 100.000km:
– pasek oryginał OE MAZDA w pudełku mazdy – 119zł
– napinacz oryginał OEM MAZDA – NTN (folia) – 89zł
– rolka prowadząca oryginał OEM MAZDA – NTN (folia) – 89zł
– rolka prowadząca zębata SKF – 84zł
– sprężyna napinacza oryginał OE MAZDA – 29zł
– uszczelniacze wałków rozrządu oryginał OE MAZDA – 43zł/szt x2
– przedni uszczelniacz wału korbowego oryginał OE MAZDA – 29zł
– uszczelka pokrywy zaworów oryginał OE MAZDA – 65zł
– ewentualnie pompa wody – japońska GMB z uszczelkami – 155zł
– paski wieloklinowe do urządzeń zewnętrznych – japonskie SUN/MTI –
69zł/kpl (2szt)

2) rozrząd na 60.000km:
– pasek Conti – 59zł
– napinacz GMB – 59zł
– rolka prowadząca GMB – 64zł
– rolka prowadząca zębata SKF – 84zł
– sprężyna napinacza oryginał OE MAZDA – 29zł
– uszczelniacze wałków rozrządu oryginał OE MAZDA – 43zł/szt x2
– przedni uszczelniacz wału korbowego oryginał OE MAZDA – 29zł
– uszczelka pokrywy zaworów oryginał OE MAZDA – 65zł
– ewentualnie pompa wody – japońska GMB z uszczelkami – 155zł
– paski wieloklinowe do urządzeń zewnętrznych – japonskie SUN/MTI –
69zł/kpl (2szt)


Czy to jest takze zestaw dla 1.8 ? Ktoś może napisać czego brakuje albo co jest za dużo ?
Początkujący
 
Od: 8 mar 2011, 00:14
Posty: 11

Postprzez B4r7 » 24 mar 2011, 17:53

petru23 napisał(a):wszystkie? 1,8 też bezkolizyjny? ktoś moze potwierdzić?

edit:
mam pytanie.
Przy wymianie pasków pompa wody/alternator okazało się że osłona przegubu nie przylega idealnie, i ten cały plastik wystaje lekko nad pasek. tam powinien być jakiś zaczep? czy coś? Nowy pasek widocznie jest ciut grubszy niż stary, i osłonka potrafi delikatnie przytrzeć. Dogiąłem ją trochę, ale jak się nagrzeje to może sie odgiąć ponownie. Jakieś rady?


http://img135.imageshack.us/f/dsc00076i.jpg/
Oto potwierdzenie bezkolizyjności BP
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2009, 10:27
Posty: 120
Skąd: Mikołów
Auto: Lexus IS200

Postprzez flywin » 27 mar 2011, 00:55

to i z5 bez kolizyjne ;]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez mattrax » 4 maja 2011, 22:42

16 zaworówka bezkolizyjna?? jak to??
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 sty 2011, 17:34
Posty: 26
Skąd: kraków
Auto: 323c

Postprzez B4r7 » 20 maja 2011, 11:39

mattrax napisał(a):16 zaworówka bezkolizyjna?? jak to??
XXI wiek w zagrodzie;P
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2009, 10:27
Posty: 120
Skąd: Mikołów
Auto: Lexus IS200

Postprzez MIRU » 20 maja 2011, 16:53

B4r7 napisał(a):[
http://img135.imageshack.us/f/dsc00076i.jpg/
Oto potwierdzenie bezkolizyjności BP

na fotce tylko widac pękniety pasek :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 02:26
Posty: 905 (0/2)
Skąd: hell
Auto: 323F BA KLT

Postprzez corleone » 20 maja 2011, 23:45

B4r7 napisał(a):
mattrax napisał(a):16 zaworówka bezkolizyjna?? jak to??
XXI wiek w zagrodzie;P


jeżeli ty żyjesz w XXI w. to odpowiedz,jak i czym sie rozni silnik 16 V kolizyjny od bez kolizyjnego ?
tak wogole to pieprzycie czasem nie do rzeczy !!!!!!!!!!!!!!!!
mazda ma silniki od 1.3 do 2.0 bez kolizji miedzy zaworem a tłokiem , a dlaczego ? sami chyba wiecie ?? jezeli ktos ma zielone pięcie o mechanice i zasadzie działania silnika !
Więc kolega przedmówca bardzo nie ładnie ....sam pewnie nie wiesz na czym to polega a piszesz ze ktos w zagrodzie <glupek2>
w dziale przeguby sie nie mogę dopytac gdzie kupic z 21 zebami to moze tu ktos napisze ? wreszcie ...??
standard to 22 zęby a u mnie nie jest tak :( jest 21 ktos poleci jakis sklep ?

Dzięki za podpowiedz
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 8 gru 2007, 22:43
Posty: 24
Skąd: Śląsk
Auto: Premacy 2.0 Sportive

Postprzez B4r7 » 22 maja 2011, 10:20

sklep car speed. W kolizyjnym silniku jest mniej miejsca w komorze spalania czyli zawór podczas danego cylku na pełnym otwarciu przy zerwaniu paska bedzie miał szanse uderzenia o denko tłoka przez to że wał bedzie miał jeszcze swoją prędkość obrotową którą prędko nie straci przez koło zamachowe i ukształtowanie korb na wale. W bezkolizyjnym jest koń i pare myszy przez co nie bedzie kolizji no niema bata na mariole- wersja dla zagrody i tego sie trzymajmy;P
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2009, 10:27
Posty: 120
Skąd: Mikołów
Auto: Lexus IS200

Postprzez B4r7 » 22 maja 2011, 14:02

MIRU napisał(a):
B4r7 napisał(a):[
http://img135.imageshack.us/f/dsc00076i.jpg/
Oto potwierdzenie bezkolizyjności BP

na fotce tylko widac pękniety pasek :P

a silnik chodzi do teraz na starych napinaczach:P a jakby silnik nie odpalił to byłby kolejny wątek z rodzaju płacz i lament za moją madzią:D
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2009, 10:27
Posty: 120
Skąd: Mikołów
Auto: Lexus IS200

PostTen post został usunięty przez Majki88 24 maja 2011, 08:25.
Powód: OT

PostTen post został usunięty przez Majki88 24 maja 2011, 08:24.
Powód: OT

Postprzez mati_k8 » 26 maja 2011, 16:02

Witam.
Czy w modelu 1.5 16V 95’ (łańcuchem) do wymiany jest ten sam zestaw tj. napinacz + 2 rolki prowadzące (bo w sklepie się dowiedziałem że jest jedna rolka). I czym się różni pasek w rozrządzie z łańcuchem od tego bez łańcucha bo nie wiem czy dobry kupiłem.
Z góry dziękuje za pomoc ponieważ czeka mnie wymiana pompy wody i przy okazji chciałbym zrobić rozrząd…
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2010, 19:31
Posty: 48 (1/0)
Skąd: okolice Rzeszowa
Auto: Mazda 6 GH 2.0 DISI 2011
Mazda 2 DE 1.3 2011

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323