Regeneracja zaworu EGR (diesel)

Postprzez Rafcio.s » 28 paź 2010, 15:30

To zalezy jak podejda sterownikowi nowe wartosci powietrza, jesli bedzie dla niego przegiecie to wywali blad.
Na pewno jest lepiej, akurat jestem bardzo wrazliwy na zachowanie silnika poniewaz jest to moj pierwszy diesel i probuje sie nim nauczyc jezdzic :D
Przesiadlem sie z mocnej i zrywnej benzyny, niestety przelizylem sie z mozliwosciami klekotow (niby szybkie ale jednak to nie to) :D
Forumowicz
 
Od: 27 sie 2010, 10:18
Posty: 105
Skąd: Skarzysko-Kam
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2003
Mazda 323F BA 1995

Postprzez Zelig » 14 lis 2010, 02:07

A ja mam zonka z EGR. Wyświetlało mi błąd czujnika EGR. Dziś założyłem sprawny i przestała mi migać kontrolka, ale... Silnik zaczął się jakby dusić po wciśnięciu pedału gazu, wolniej się wkręcał na obroty. Po przejechaniu kilku kilometrów i pomęczeniu gazu znów wszystko zaczęło wracać do normy. Jednak po zgaszeniu silnika i jego ponownym odpaleniu znów świeci mi się Check Engine... Czyżby więc nie czujnik a zawór?
Początkujący
 
Od: 23 sty 2010, 08:53
Posty: 23
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda 323F DiTD 90 KM

Postprzez MIROSLAV » 9 mar 2011, 01:25

Szanowni koledzy
opiszę w tym wątku smarowanie zaworu EGR w M6 po face-liftingu, czyli po 2005 roku Diesel 143 km.
U mnie problem z EGR wyskoczył w trasie i zaświeciła się kontrola trakcji i awaria silnika dokładnie błąd P0401 ( brak recyrkulacji spalin).
Problem był z mechanizmem zaworu EGR zacinał się, o tyle jest to nieciekawe że komputer nie wykaże błędu jeśli zawór całkiem się nie zatnie.
Sam zawór EGR w tym przypadku zbudowany jest z silnika krokowego i mechanizmu sprężynowego z tym, że mechanizm podzielony jest na dwie sekcje zawór grzybkowy z przelotem spalin i mechanizm sprężynowy który powoduje zamykanie powrotne zaworu.
Samo wymontowanie kompletnego zaworu wymaga wymontowania obudowy filtra powietrza (uwaga na mocowania plastikowe na dole obudowy filtra mogą pękać gdyż sklejają się z gumami mocującymi) i rur doprowadzających powietrze od filtra powietrza i do kolektora ssącego, odłączenia rur metalowych doprowadzających i odprowadzających spaliny do i z zaworu, odłączenia przewodu elektrycznego od rozrusznika (poluzowanie wiązki elektrycznej) i wykręcenie 4 śrub mocujących zawór EGR i wypięcie wtyczki elektr. z zaworu. Jest tu trochę zabawy i kilku rodzajów przedłużek i kluczy 12 i 14.
Można spróbować wykręcić sam silniczek krokowy od zaworu (4 śrubki gwiazdkowe) zaznaczam nie próbowałem i wstrzyknąć pod mechanizm sprężynowy smaru wysokotemperaturowego w sprayu.
Ja użyłem smaru Plastilube firmy Henkel tu opis: http://sklep.beps.com.pl/pdf_datasheet. ... cts_id=264
Po nasmarowaniu mechanizm sprężynowy powinien chodzić płynnie. Myślę że producent mógł przewidzieć takie smarowanie gdyż w korpusie mechanizmu sprężynowego jest otwór patrząc od spodu jak również wycięcie od strony silnika krokowego.
W moim przypadku pomogło dlatego opisuję,
Mam zdjęcia tylko jakoś nie mogę ich tu wkleić

Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2010, 22:17
Posty: 45
Auto: Mazda 6 Kombi Diesel Lift 143KM

Postprzez kryso » 31 maja 2011, 08:19

Witam,
mnie również wczoraj dotknął problem P0401. Rano w czasie jazdy do pracy zaświeciły się na raz "check engine" i TCS. Tego samego dnia umówiłem się do ASO w Krakowie na diagnozę. Komputer pokazał wspomniany wyżej P0401(w układzie EGR wykryto niedostateczny przepływ). Panowie w ASO podobno potraktowali go jakimś napięciem i podobno ruszył, błędy zniknęły. Ale nie na długo :/ wieczorem wracając z pracy zaświeciły sie ponownie. W ASO za samo czyszczenie krzyczą sobie 250zł więc z tym problemem pojade do mojego znajomego mechanika i poszukamy najpierw jakichś nieszczelności/odczepionych weżyków/zasyfionych rurek. Spróbuję może też sposobu z opisu kolegi z posta wyżej i zobacze czy to pomoże:/
Czy mamy gdzieś na forum fotorelacje z czyszczenia EGRa do 6-tki ? widzialem chyba kiedys do mpv albo 5 .. nie pamietam juz dokladnie ... czy mozna sie na tamtej fotorelacji wzorowac ? czy w 6-tkach to jest inaczej umiejscowione/rozwiazane ?

Pozdrawiam serdecznie
... owoc żywota Twojego je ZUS
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2010, 18:00
Posty: 44 (1/1)
Skąd: Bochnia/Kraków
Auto: M6 GY '04 MZR-CD 136PS Sport Exclusive

Postprzez bieski » 31 maja 2011, 08:29

kryso napisał(a):mnie również wczoraj dotknął problem P0401.


Miesiąc temu miałem dokładnie ten sam błąd. Rurka podciśnienia zsunęła się z EGR. (Wężyk z niebieska kropką).

kryso napisał(a):Panowie w ASO podobno potraktowali go jakimś napięciem i podobno ruszył, błędy zniknęły.


Pewno tylko skasowali:) Błąd pojawia się ponownie po ok 50 km.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez kryso » 31 maja 2011, 09:08

bieski napisał(a):Pewno tylko skasowali:) Błąd pojawia się ponownie po ok 50 km.


Heh, właśnie 40km mam do domu, ale jeszcze chwilę jeździłem po mieście i zapaliły sie pod koniec drogi. Zdaje się, że jest tak jak mówisz. Po szybkim przemyśleniu sprawy umówiłem się na piątek do mazvagtech`a w Mysłowicach. Przynajmniej wiem, że fachowcy się zajmą moim i "Madzi" problemem.

Pozdrawiam
... owoc żywota Twojego je ZUS
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2010, 18:00
Posty: 44 (1/1)
Skąd: Bochnia/Kraków
Auto: M6 GY '04 MZR-CD 136PS Sport Exclusive

Postprzez kixi4 » 14 paź 2011, 21:56

Witam! Miałem dłuższy czas problem z wyświetlaniem się błędu na desce rozdzielczej dotyczącego zaworu egr. błąd to P0401 i co za tym idzie również błąd ogólny abs C1119. Po każdym skasowaniu błędu niemalże pojawiał się odrazu przy równej jeździe w obrotach silnika 1500-2000. Czyszczenie zaworu egr nic nie dawało, czyszczenie wężyków i sprawdzanie ich szczelności nic nie dawało! Dopiero okazało się że winny temu jest solenoid sterujący pracą zaworu egr, który znajduje się pomiedzy silnikiem a chłodnicą mniej wiecej 30 cm pod zaworem egr.. Po wyjęciu tego solenoidu i zmierzeniu jego oporności okazało się że ma on 32 kohm, w domu posiadałem podobny solenoid od lancera, po sprawdzeniu miał on 44 kohm oporności. Po dopasowaniu wtyczki i założeniu tego solenoidu od mitsubishi jest już dobrze!! Zero błędów! Także polecam najpierw sprawdzić ten solenoid bo to najmniejszy koszt..
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2009, 22:14
Posty: 107
Skąd: kalisz
Auto: Mazda5 Sport 2.3i 166KM A/T 2006

Postprzez maras11 » 20 paź 2011, 23:11

Witam.Straciłem 500PLN na "mechaników" i po przeszukaniu forum sam się zabrałem do roboty.Przy błędach p0401 oraz c1119 proponuje zacząć poszukiwania od
elektrozaworów sterujących EGR.

Widać je doskonale po zdjęciu osłony silnika (pod spodem).
Łatwo je odnaleźć zamocowane są na blaszanym wsporniku 2 czarne 1 zielony (w sumie 3 :) )
-Wymontować pojedynczo sprawdzić przepływ powietrza (dmuchnąć)
powietrze powinno bez przeszkód wylatywać.
-przyłożyć napięcie 12V obojętnie czy + z prawej czy lewej musi być słychać wyraźne kliknięcie i zamknięcie lub otwarcie przepływu
W moim przypadku zielony zaworek nie ruszał się po podaniu napięcia a powietrze ledwo co przepływało.
Czyścimy go preparatem do czyszczenia gaźników ,wd 40 i różne tego typu wynalazki.
Dwa dni męczyłem go specyfikami i prądem i w końcu ruszył :D
Następnie odłączyłem akumulator (plusa)pedał hamulca 30 s i pożegnałem żółte lampki.
przejechałem już 2000 km i wszystko gra.
Funkcje wszystkich zaworków i połączenia wężyków opisuje doskonale kolega maxkls
viewtopic.php?f=90&t=62239&start=0
maras11
 

Postprzez Barteq0014 » 14 sty 2012, 22:09

To jak z tym zaślepieniem EGR bez czujnika w M6 ? Będą błędy na komputerze ?
Obrazek[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2011, 21:57
Posty: 179
Skąd: Wrocław
Auto: Była:
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C 136KM ;
Jest:
Mazda 6 '08 GY
2.0 LF 147KM AT
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C CITD 121KM ;

Postprzez bieski » 14 sty 2012, 22:26

Barteq0014 napisał(a):jak z tym zaślepieniem EGR

A po co ? Ja miałem gorszy dół jak mi EGR nie działał.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez Barteq0014 » 14 sty 2012, 22:29

bieski napisał(a):
Barteq0014 napisał(a):jak z tym zaślepieniem EGR

A po co ? Ja miałem gorszy dół jak mi EGR nie działał.


Tak ale już mam slaby dół i przy ok 1700 do 2200 obrotów rzęzi silnik.Będą wyświetlały się błędy ?
Obrazek[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2011, 21:57
Posty: 179
Skąd: Wrocław
Auto: Była:
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C 136KM ;
Jest:
Mazda 6 '08 GY
2.0 LF 147KM AT
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C CITD 121KM ;

Postprzez Grzyby » 14 sty 2012, 22:58

Barteq0014 napisał(a):Tak ale już mam slaby dół

Chcesz mieć jeszcze gorzej? :P

Barteq0014 napisał(a):przy ok 1700 do 2200 obrotów rzęzi silnik

Wątpię żeby to był EGR.

Barteq0014 napisał(a):Będą wyświetlały się błędy ?

Nie. Sam miałem kiedyś zaślepiony i uważam to za bzdurę. Po zrobieniu z nim porządku (wymiana – mój się zacierał i blokował) jest lux.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Barteq0014 » 14 sty 2012, 23:30

Grzyby napisał(a):
Barteq0014 napisał(a):Tak ale już mam slaby dół

Chcesz mieć jeszcze gorzej? :P

Barteq0014 napisał(a):przy ok 1700 do 2200 obrotów rzęzi silnik

Wątpię żeby to był EGR.

Barteq0014 napisał(a):Będą wyświetlały się błędy ?

Nie. Sam miałem kiedyś zaślepiony i uważam to za bzdurę. Po zrobieniu z nim porządku (wymiana – mój się zacierał i blokował) jest lux.


Ok dzięki czyli to chyba ta vacu pompa sobie rzęcholi :P
Obrazek[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2011, 21:57
Posty: 179
Skąd: Wrocław
Auto: Była:
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C 136KM ;
Jest:
Mazda 6 '08 GY
2.0 LF 147KM AT
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C CITD 121KM ;

Postprzez rolllll » 16 sty 2012, 21:14

Sory, ze nie czytam całego tematu :P, przed wymiana zaworu EGR na nowy, wymyj i sprawdz czy masz podcisnienie bo ono steruje tym zaworem, przewod od podcisnienia lubi spadac, przecierac sie itp, jak bedziesz pewien ,ze masz sterowanie zaworem, to go wymieniaj jesli czyszczenie nie pomoze.
Początkujący
 
Od: 16 sty 2012, 20:49
Posty: 4

Postprzez Riki » 17 sty 2012, 14:43

Barteq0014 napisał(a):czyli to chyba ta vacu pompa sobie rzęcholi


Łatwo wyłapać co daje dany dźwięk.

EGRu nie warto zaślepiac. Wyczyść, sprawdź jego podciśnienia, solenoidy.
Czasem pomaga tylko wymiana jak trzpień się zacina/blokuje.
Generalnie jeśli egr ma dużo zanieczyszczeń..... weź auto na trasę 4bieg 100-140km/h kilka razy z gazem w podłodze i wypal syf z wydeszku..........
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez matixon » 21 maja 2012, 20:56

Też dopadł mnie problem EGR (mechanik powiedział, że czyszczenie nie pomoże, gdyż zawór jest "zapieczony" i Madzia sypie błędami). Teraz mam dylemat, bo samochód codziennie jest użytkowany a choinka jak się świeciła tak świeci. Majster powiedział, że nic się nie powinno dziać ale trzeba się rozejrzeć za nowym zaworem. Oczywiście nówka sztuka odpada, wiadomo z jakich względów.
Poczytałem trochę i niektórzy: zaślepiają (dla mnie to żadne rozwiązanie), inni kupują używane (do tej opcji jestem skłonny tylko do jakiej ceny używkę szukać, żeby się na bubel nie nadziać?, na allegro jest kilka sztuk, niektóre ładnie wyglądające, inne zaśniedziałe jakby pływały w wodzie) oraz opcja regeneracji za 400złPLN i tutaj kwestia rzetelności firmy wymienionej w pierwszym poście.

Czy rzeczywiście usługa regeneracji EGR przez firmę Serwis Pomp S.C. może pozbawić problemów z nieszczęsnymi błędami na wyświetlaczu?. Zastanawia mnie to bo informacje o tej firmie i jakieś recenzje podało może 2-3 osoby na tym forum. A forumowi fachowcy jakby milczą.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 lip 2011, 12:40
Posty: 23
Skąd: Szydłowiec/Radom
Auto: Mazda 6 GY 2.0 CiTD 136KM 04r

Postprzez bieski » 21 maja 2012, 21:59

matixon napisał(a): że nic się nie powinno dziać ale trzeba się rozejrzeć za nowym zaworem.

A ja stawiam na jakiś czujnik lub wężyk :) Jedz do kogos kto ma IDS i odczyta wartości z czujników.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez tonidriver » 22 maja 2012, 13:58

Nie wiem jak z młodszymi modelami ale u mnie po odłączeniu egr nic się nie zapala a auto jak jeździło tak jeździ tylko teraz mam ciszę pod maską ;P
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2012, 16:22
Posty: 63
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2,0 CiTD 2002r 121PS

Postprzez maromarcin » 29 maja 2012, 13:53

u mnie tez sie swieca kontrolki, i komp pokazuje blad z egr zwiazany – zawor przeczyszczony i po 50 km znowu sie zapalily, dzis, przymiezajac sie do sprawdzenia elektrozaworkow zauwazylem ze wezyk idacy do lewego zaworka (przy chlodnicy) jest do polowy ulamany, narazie go obwinelem tasma, (bo nie mialem drugiego pod reka) – odlaczylem aku i zobaczymy czy znowu wywali blad, jak tak bede sprawdzal ezaworki i wszystkie wezyki od podcisnienia – przy okazji male pytanko, czy te wezyki mozna kupic w kazdym sklepie motoryzacyjnym – czy mozna je kupic ciete z metra, czy musza byc profilowane? odpowiednie ksztalty miec?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lip 2010, 11:50
Posty: 83
Skąd: OLSZTYN
Auto: Mazda 6 2.0 CD 136KM Sport Combi

Postprzez eszo67 » 30 maja 2012, 13:26

Wez kawale starego w sklepie Ci dobiora ja tak robilem :)
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2010, 17:35
Posty: 222
Skąd: chelm-Zomergem
Auto: M6 Hatchback MZR-CD 136HP 2005r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6