Swap KF na KL – Mazda Xedos 6

Postprzez Joszi » 1 lis 2010, 20:29

w miejscu tam gdzie zaznaczyleś ja zawsze wywiercam otwór i go gwintuję pod czujniek. w 2.5 v6 macie dwa rodzaje kolektorów dolotowych. jajowate i prostokatne. bez względu na ich rodzaj zakładam zawsze kolektor od 1.8 v6. i chodzi wyśmienicie. natomiast koło pasowe z czujnikiem położenia przekladam i zostawiam sobie aparacik zapłonowy. te po 94 roku miały inna ich budowę i nie bedą chodzily na wiązce z roku przed 94 :)
szatan nie auto
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2009, 13:54
Posty: 257
Skąd: Legnica
Auto: MX3 2.5 V6 + turbo

Postprzez lichy » 2 lis 2010, 22:11

cała wiązka została z KF-a wszystko podpasywało bez drutowania
Forumowicz
 
Od: 4 sie 2007, 19:15
Posty: 78
Skąd: Koszalin
Auto: były
mazda GY LFF7 LPFI
mazda CA KL SGI
jest
GH LFF7 DYNAMIC SPORT kombi

Postprzez Hazu » 13 lis 2010, 17:02

no i ja w końcu przełożyłem silnik na KL.
I tak jak się spodziewałem; w xedosie z przed 94 wszystko wychodzi bez komplikacji.
Ja wymieniłem tylko;
sterownik na KL 05
przepustnicę na KL
wtryskiwacze od Kl
przepływomierz KL 02
kolektor został oryginalny od CA KF
Wszystko chodzi błędów nie wywala.
Jedynie vris-y nie działają tak jak W KF-e
pierwszy otwiera się po uruchomieniu a drugi o przy wysokich obrotach.

Co do wrażeń z jazdy to rewelacji nie ma czyli chodzi jak zwykły KL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez MariuS » 13 lis 2010, 17:13

jakieś audio-video?
zobaczymy jak u mnie wyjdzie, bo mocno się przymierzam
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez Hazu » 13 lis 2010, 17:33

mariusz_sti napisał(a):jakieś audio-video?

niestety nie jestem desperatem
ale ogólnie jeżeli chodzi o osiągi to jest poniżej moich oczekiwań w porównaniu do KF
chociaż nie jest źle w porównaniu z mx-6 kl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez sq2jul » 13 lis 2010, 17:54

Hazu napisał(a):Jedynie vris-y nie działają tak jak W KF-e
pierwszy otwiera się po uruchomieniu a drugi o przy wysokich obrotach.


Jezeli dobrze pamietam to KL jest jedynym silnikiem K-series, w ktorym wystepuje odmienne sterowanie VRISow. O ile w K8 i w KF VRISy otwieraja sie jedynie w zaleznosci od obrotow, o tyle w KFie zalezenie od obortow oraz obciazenia (otwarcia przepustnicy).
Smoki i gołe baby
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 21:15
Posty: 6700 (241/160)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: gnojarz & bezdasznik

Postprzez xXx » 13 lis 2010, 23:00

K8 to jedyny silnik w którym przepustnice otwierają się przy zamkniętym TPS-ie...



KL ma po prostu fabryczny błąd sterownika, ale przeciez wy tutaj wszystko wiecie <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez pawelc » 14 lis 2010, 06:58

Hazu napisał(a):no i ja w końcu przełożyłem silnik na KL.
I tak jak się spodziewałem; w xedosie z przed 94 wszystko wychodzi bez komplikacji.
Ja wymieniłem tylko;
sterownik na KL 05
przepustnicę na KL
wtryskiwacze od Kl
przepływomierz KL 02
kolektor został oryginalny od CA KF
Wszystko chodzi błędów nie wywala.
Jedynie vris-y nie działają tak jak W KF-e
pierwszy otwiera się po uruchomieniu a drugi o przy wysokich obrotach.

Co do wrażeń z jazdy to rewelacji nie ma czyli chodzi jak zwykły KL


Dlaczego nie z oryginalnym kolektorem?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez Hazu » 14 lis 2010, 09:32

bo na razie nie miałem czasu go nawiercić pod sekwecję a do tego musiałbym jakiś dolot zrobić bo oryginalny dolot od xedosa nie podpasi do kolektora KL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez tiger918 » 15 lis 2010, 00:07

Witam. pozwolę sobie dołączyć do tematu bo pytanie dotyczy swapa właśnie kf na kl w x6. Mam już wszystko co mi potrzeba (oprócz czasu;))...dawce-xeda9 kl w manualu i swojego xeda6 kf w manualu...Moje pytanie -którą skrzynie biegów wybrać do kl włożonego do x6?czy tą co była w x6 czy tą z x9? aha i jeszcze jedno czy ktoś próbował z tym pełnym klimatronikiem i komputerem pokazującym spalanie i przerzucał to w jakiś sposób do x6. Za konkretną i wyczerpującą odp. dziękuje i pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2008, 22:07
Posty: 269
Skąd: EPI
Auto: xedos6v6, Bmw G20, A6 C7

Postprzez tiger918 » 24 lis 2010, 22:25

witam. przepraszam ze post pod postem
mam mały dylemat związany ze swapem kf na kl tj. skrzynia biegów zostaje z kf-a , czy założyć sprzęgło z kołem zamachowym od kl-a czy zostawić to co bylo...nie wiem poprostu czy od x9 będzie pasować cały komplet pod skrzynie z x6 bo na pierwszy rzut oka inne są koła zamachowe tj mocowanie docisku a tak poza tym to średnice są takie same może tarcza od x9 jest troszke grubsza i nieco masywniejsza...jeżeli jest ktoś taki na forum kto zna temat to prosze o podpowiedź..dziekuje i pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2008, 22:07
Posty: 269
Skąd: EPI
Auto: xedos6v6, Bmw G20, A6 C7

Postprzez KyRy » 27 lis 2010, 13:50

u mnie zostało to co było na aucie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2006, 15:02
Posty: 2302 (0/3)
Skąd: Kotlina Kłodzka
Auto: są:
121 1,3 92
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 96
Mx-5 1,6 92
Mx-5 1,6 93
były:
Mx-5 1,6 89
Mx-5 1,6 93
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 96
Mx-5 1,6 94
Mx-3 1,6 95
Mx-3 1,8 92
M5 2,0 05
Xed6 2,5 95

Postprzez tiger918 » 23 gru 2010, 15:56

witam. swap zrobiony..troche to trwało ale opłacało się ..z tym ze zrobiłem inaczej jak piszecie wiec od poczatku...kupiłem x9 ze zdrowym motorem, przerzuciłem cały motor wymieniajac wszysko co sie dało zeby nie zagladać później z kf-a zostało sterownik przepływka i aparat reszta kl..obawiałem sie troche czy wejdzie kolektor ale wszedł..dolot przerobiłem i ciagnie powietrze rura spod auta do przerobionej puszki orginalnego filtra z kf-a.auto zapier-..i nie ma błędów z virstami jak na sterowniku z mx-6...dziekuje i pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2008, 22:07
Posty: 269
Skąd: EPI
Auto: xedos6v6, Bmw G20, A6 C7

Postprzez KyRy » 24 gru 2010, 16:01

gratulacje :) no to chyba worek xedosów z KL'em pod maską się rozwiązał ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2006, 15:02
Posty: 2302 (0/3)
Skąd: Kotlina Kłodzka
Auto: są:
121 1,3 92
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 96
Mx-5 1,6 92
Mx-5 1,6 93
były:
Mx-5 1,6 89
Mx-5 1,6 93
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 96
Mx-5 1,6 94
Mx-3 1,6 95
Mx-3 1,8 92
M5 2,0 05
Xed6 2,5 95

Postprzez DymeK » 14 sty 2011, 01:30

Jaki może być problem jak xed jest z 98 a dawca KL 626 z 96
Be Quiet And Drive (far away) Sprzedam uszczelki kolektora
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2005, 21:12
Posty: 896 (0/5)
Skąd: Kaczory
Auto: Xedos 6 2.5 V6 KLZE

Postprzez Hazu » 14 sty 2011, 20:25

Jak zostawisz sterownik od KF to tylko półośka z podporą jest do wymiany.
jak i sterownik od Kl chcesz to wiązkę trzeba dorobić aby dwóch czujników nie brakowało
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

PostTen post został usunięty przez sq2jul 14 lut 2011, 15:27.
Powód: OT

PostTen post został usunięty przez sq2jul 14 lut 2011, 15:27.
Powód: OT

Postprzez DymeK » 19 sty 2011, 16:52

Hazu napisał(a):Jak zostawisz sterownik od KF to tylko półośka z podporą jest do wymiany.
jak i sterownik od Kl chcesz to wiązkę trzeba dorobić aby dwóch czujników nie brakowało


dzieki za info a jak sie to bedzie mialo do silnika z lat 98-2002
Be Quiet And Drive (far away) Sprzedam uszczelki kolektora
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2005, 21:12
Posty: 896 (0/5)
Skąd: Kaczory
Auto: Xedos 6 2.5 V6 KLZE

Postprzez Fasola » 2 mar 2011, 18:48

Podepnę się pod temat. Zamierzam do BA KF 94' wcisnąć KL ZE z MX6 (tez jakis stary bo kanciate logo mazdy ma na masce :P)
Silnik Kl kompletny oprócz aparatu wkładam w miejsce KF'a
komputer,przepływka, aparat i instalacja zostaje od KF
Bez problemu powinienem odpalić auto ??
Fasola
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje