Zmiana wysokosci profilu z 18" na 17"

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez beagle2 » 11 lis 2010, 14:01

Witam,
Obecnie jezdze na oponach 225/45R18 i chcialem kupic na zime opony o wyzszym profilu niz fabryczne 215/50R17.
Zauwazylem, ze M6 GH w USA uzywa takich opon fabrycznie.
Pytanie, czy mozna takie opony zalozyc do europiejskiej wersji M6 GH.
215/55R17 ma 8mm wieksza srednice niz 225/45R18. Przyjrzalem sie nadkolom przy zalozonych 18-tkach i szczegolnie z tylu nie ma za duzo miejsca na wieksze kolo.
Czy ktos ma jakies doswiadczenia i przemyslenia?

Pozdrawiam
Pawel
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 kwi 2010, 18:23
Posty: 12
Skąd: Gdansk
Auto: M6 KOMBI 2.2 MZR-CD 180KM

Postprzez Tomek6 » 11 lis 2010, 19:40

Nie wiem, nie praktykowałem takiego rozmiaru, ale trzymałbym się w tej kwestii ściśle instrukcji dla naszych europejskich 6stek i zakładał 215/50 17. Skąd pomysł na 55 w profilu? ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2009, 23:42
Posty: 1297

Postprzez beagle2 » 11 lis 2010, 21:21

Chcialem miec wyzszy profil na zime.
215/50R17 ma tylko 6mm wyzszy profil opony w stosunku do 225/45R18
215/55R17 ma 1.7cm wiecej.
Jak juz zamieniac rozmiar opon, to na wyzszy proil, aby poczuc roznice
Any comments?

Pozdrawiam
Pawel
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 kwi 2010, 18:23
Posty: 12
Skąd: Gdansk
Auto: M6 KOMBI 2.2 MZR-CD 180KM

Postprzez Tomek6 » 11 lis 2010, 21:35

beagle2 napisał(a):Any comments?


To załóż sobie 16stki...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2009, 23:42
Posty: 1297

Postprzez pakman » 12 lis 2010, 16:45

Na zimę mam dokładnie 215/50R17 i różnica w stosunku do 225/45/R18 jest nie duża ale odczuwalna. Zgodnie z zaleceniami producenta powinieneś trzymaś się rozmiaru 215/50R17. miejsca w nadkolu nie jest za dużo i nie ma gwarancji że opona nie dobije, szczególnie na zakręcie gdy wystaje poza krawędź nadkola.

Jeżeli chcesz mieć wyższy profil to załóż sobie 16, będzie bardziej komfortowo ale jak dla mnie M6 już gorzej się prowadzi w tej konfiguracji, ..... no i wygląd to już duuży minus. Nadkole jest naprawdę duże w tym samochodzie i nawet 18 cali nie wygląda imponująco.

Zresztą skąd wogóle pomysł na wysoki profil na zimę ?
pakman
 

Postprzez beagle2 » 13 lis 2010, 19:06

Pomysl na wyzszy profil na zime wynika z tego, ze chcialem chronic felge przed uszkodzeniami. Zima jest slisko, latwiej uderzyc w kraweznik, wpasc w dziure etc
Z drugiej strony nizszy profil pozwolilby zalozyc lancuch :–),

Dzisiaj jeszcze raz dokladnie obejrzalem nadkola z zalozonymi kolami 225/45R18, z przodu spokojenie wejdzie wieksze kolo.
Dla tylnego nadkola dla najgorszego miejsca-tyl nadkola jest ok 1.5cm luzu, dla pozostalych miejsc jest duzo wiecej zapasu
Kolo o rozmiarze 215/55R17 jest o 4mm wieksze od 225/45R18, wiec powinno byc ok.

Pozdrawiam
Pawel
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 kwi 2010, 18:23
Posty: 12
Skąd: Gdansk
Auto: M6 KOMBI 2.2 MZR-CD 180KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6