Kierunkowskazy z funkcją Smart Turn
Witam,
Czy ktoś z Szanownych Forumowiczów bawił się w przerabianie instalacji M6 tak by uzyskać funkcjonalność kierunkowskazów Smart Turn? Chodzi tzw. moduł komfortowych kierunkowskazów podpinanych do wiązki. Trącenie manetki skutkuje trzykrotnym ich mrugnięciem (jak w fordach). Moduły można znaleźć na serwisach aukcyjnych eBay czy Allegro – pytanie czy macie jakieś doświadczenia przy montażu / użytkowaniu i możecie się nimi podzielić (pytam po przeszukaniu forum).
Czy ktoś z Szanownych Forumowiczów bawił się w przerabianie instalacji M6 tak by uzyskać funkcjonalność kierunkowskazów Smart Turn? Chodzi tzw. moduł komfortowych kierunkowskazów podpinanych do wiązki. Trącenie manetki skutkuje trzykrotnym ich mrugnięciem (jak w fordach). Moduły można znaleźć na serwisach aukcyjnych eBay czy Allegro – pytanie czy macie jakieś doświadczenia przy montażu / użytkowaniu i możecie się nimi podzielić (pytam po przeszukaniu forum).
- Od: 8 lis 2010, 17:05
- Posty: 27
- Skąd: POZnan*
- Auto: M6 GY 2.0i LF '05
mdalke napisał(a): Chodzi tzw. moduł komfortowych kierunkowskazów podpinanych do wiązki. Trącenie manetki skutkuje trzykrotnym ich mrugnięciem (jak w fordach). Moduły można znaleźć na serwisach aukcyjnych eBay czy Allegro.
generalnie przy zakupie powinnien być odp. schemat elektr. w celu prawidłowego podłączenia,no i nie powinno być to problematyczne. chodzi generalnie o podtrzymanie napięcia na czas tych trzech mignięć. pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Enduro napisał(a):chodzi generalnie o podtrzymanie napięcia na czas tych trzech mignięć.
Czyli przy normalnym użytkowaniu, zawsze trzy mignięcia w gratisie.
- Od: 17 lip 2010, 22:52
- Posty: 18
- Skąd: SOP
- Auto: Mazda 6 MZR-CD
viewtopic.php?f=304&t=51173 Tu był podobny temat
Po drodze był jeszcze jeden temat (nie mogę znaleźć), gdzie zapodawałem przekaźnik (koszt 40 zł), który to realizował (wystarczyło AFAIK podmienić oryginalny). Miałem to sobie założyć, ale w końcu zapomniałem.
hehe
Pozdor Myjk
Myjk napisał(a):... był podobny tematPo drodze był jeszcze jeden temat (nie mogę znaleźć), gdzie zapodawałem przekaźnik (koszt 40 zł), który to realizował (wystarczyło AFAIK podmienić oryginalny). Miałem to sobie założyć, ale w końcu zapomniałem....
no to przez toz apominalstwo jestesmy lekko zubozeni, bo sam bym tez sobie takie ustrojstwo domontowal. pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Znalazłem kiedyś taki przekaźnik na tej stronie:
http://ase.hoste.pl/sklep/index.php?k1, ... zasowe-12v
teraz coś nie widzę.
Myślę jednak, że w razie czego bez problemu ta "firma" zrobiłaby to, czego nam potrzeba.
http://ase.hoste.pl/sklep/index.php?k1, ... zasowe-12v
teraz coś nie widzę.
Myślę jednak, że w razie czego bez problemu ta "firma" zrobiłaby to, czego nam potrzeba.
Pozdor Myjk
W poprzedniej pracy jeździłem paroma autami które miały tego szpeja i szczerze mówiąc była to jedna z głównych rzeczy która mnie strasznie denerwowała. Czasem była potrzeba by jednak wyłączyć miganie a tu lipa. Przykładowo wymijasz rowerzystę i dajesz krótkie kliknięcie, że zakończyłeś manewr a zaraz za nim skrzyżowanie przez które jedziesz prosto – czasem zwalniałem mocno by ktoś nie pomyślał, że skręcam i mi przed machę wskoczył – jak dla mnie zbędna rzecz i wręcz niebezpieczna. Wiem, że można kliknąć na sztywno i odkliknąć i nie będzie pewnie mrugać, ale jak coś już wejdzie w nawyk to ciężko z tym czasem walczyć.
To tylko jeden przykład – były też inne motywy z tym klikaniem kiedy było zbędne ale już mi wyleciały z głowy...
To tylko jeden przykład – były też inne motywy z tym klikaniem kiedy było zbędne ale już mi wyleciały z głowy...
krabdul napisał(a):W poprzedniej pracy jeździłem paroma autami które miały tego szpeja i szczerze mówiąc była to jedna z głównych rzeczy która mnie strasznie denerwowała. Czasem była potrzeba by jednak wyłączyć miganie a tu lipa. Przykładowo wymijasz rowerzystę i dajesz krótkie kliknięcie, że zakończyłeś manewr a zaraz za nim skrzyżowanie przez które jedziesz prosto – czasem zwalniałem mocno by ktoś nie pomyślał, że skręcam i mi przed machę wskoczył – jak dla mnie zbędna rzecz i wręcz niebezpieczna. Wiem, że można kliknąć na sztywno i odkliknąć i nie będzie pewnie mrugać, ale jak coś już wejdzie w nawyk to ciężko z tym czasem walczyć.
To tylko jeden przykład – były też inne motywy z tym klikaniem kiedy było zbędne ale już mi wyleciały z głowy...
Popieralski! Jest to zbedne gó..no. Śmigam czesto służbową Vectrą z takimi kierunkami ( tam sa jeszcze dodatkowo bezstopniowe) i uważam to za idiotyzm. Po jaką cholerę ma mi to migać 3 razy? W M6 wystarczy dotknąć i lekko przytrzymac dźwignię na tyle ile się chce, a nie robic dyskotekę na drodze. Oczywiście te mignięcia sa zgodne z przepisami ale utrudniają życie. Są w wozidłach rzeczy przydatne, sa zbędne i sa niebezpieczne. Te samomogające kierunki zaliczam do zbędnych, a i nieraz niebezpiecznych. Ilez to razy lala jadąc na wprost drogą z pierwszeństwem miga? Jak zapodaje nowym furaczem, to prawdopodobnie ma bezstopniówkę lebo "asystenta zmiana pasa ruchu dla debili".
Przy okazyji wyrażę poglad, że wprowadzenie elektronicznych ostrzeżeń o pojazdach w martwym polu lusterek jest jeszcze głupsze. Otępia to kierownika, który czuje się zwolniony z obowiązu patrzenia w lusterko i katem oka w lewo lub w prawo przy zmianie pasa. Byłem juz na zdarzeniu gdzie dziadek się tłumaczył zajechawszy komuś drogę: "a bo mie nie pikało, że ktoś jedzie!". No i co? Nie pikało bo się zj...ło!, a dziadek i tak beknął, bo w lustro patrzeć trza, he he
POGROMCA ZENONÓW!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
krabdul napisał(a):dajesz krótkie kliknięcie
Ale rozumiem, że kierujesz się nie PoRDem a życiem. Zatem w przypadku wyprzedzania rowerzysty sensownym jest sygnalizowanie przed jego wyprzedzeniem. Sygnalizacja "powrotu", zwłaszcza "krótkim kliknięciem" (jak rozumiem jeden czy "półtora" znaku świetlnego) jest zbyteczna, nikomu nie potrzebna i równie dobrze może jej wcale nie być. Więc, zdecyduj się, albo jeździsz przykładnie wg PoRD -- wtedy sygnalizujesz wyraźnie przed, wyraźnie po, trzymasz się dopuszczalnej prędkości, oraz wyprzedzasz przed skrzyżowaniem tak aby Twoja sygnalizacja nie mogła zmylić tych ze skrzyżowania (swoją drogą, to niezłą pałę musiałbyś trafić, żeby nie zauważyła, że to manewr wyprzedzania rowerzysty z sygnalizowaniem powrotu a nie wyprzedzanie + natychmiastowy skręt), albo jeździsz jak Ci wygodniej. Co nie zmienia faktu, że w obydwu sytuacjach Twój argument o nieprzydatności tego "wynalazku" jednak upada.
Ja już się w sumie przestawiłem po Fabiance, ale na początku mi tego brakowało.
krabdul napisał(a):To tylko jeden przykład – były też inne motywy z tym klikaniem kiedy było zbędne ale już mi wyleciały z głowy...
Pewnie nie można było dziękować na trasie manetką, tylko trza było sięgać do awaryjnych, co?
Pozdor Myjk
Zawsze dziękuję i przepraszam
awaryjnymi a czy powyższe argumenty do Was przemawiają czy nie to już Wam pozostawiam – mi wystarczyło organoleptyczne doświadczenie, że to zbędny i denerwujący (dla mnie) wynalazek.
Dziękowanie awaryjnymi to tylko u nas przejdzie
w innych krajach zwykle jest to sygnał awarii lub awaryjnego hamowania , co siłą rzeczy może być niebezpieczne dla innych uczestników ruchu. Ja zawsze dziękuje naprzemiennym mignięciem kierunkami w dwie strony i tak to się powinno robić 
"Człowiek jest wielki, nie przez to co ma, lecz przez to kim jest, nie przez to co posiada, lecz przez to czym dzieli się z innymi."– Karol Wojtyła
- Od: 5 lut 2009, 16:07
- Posty: 69
- Skąd: okolice Wa-wy :)
- Auto: Mazda 6 CiTD GY 06r.
Vernitus napisał(a):co siłą rzeczy może być niebezpieczne dla innych uczestników ruchu.
Vernitus napisał(a): Ja zawsze dziękuje naprzemiennym
Ja zawsze rękę podnoszę w podziękowaniu i też pewnie stwarzam zagrożenie, bo nie trzymam wtedy kierownicy dwoma łapami. Ludzie, dajcie spokój, dorabiacie problemy w miejscach gdzie ich nie ma.
Vernitus napisał(a):i tak to się powinno robić
Zapodaj wyciąg z PoRD, chętnie się zapoznam.
Pozdor Myjk
Kurde to wkoncu co trzeba zamontowac co by tego klikacza miec w m6??????
Jak ktos ma jakies konkrety to niech napisze a nie piszecie farmazony na temat swiatel awaryjnych ....
ten klikacz ma wielu moich znajomych i wszyscy zachwalaja

Jak ktos ma jakies konkrety to niech napisze a nie piszecie farmazony na temat swiatel awaryjnych ....
ten klikacz ma wielu moich znajomych i wszyscy zachwalaja
Sprzedam felgi 17'' nowe z m3////felgi 17'' z oponami czarny polysk////lapmy tyl m6 polift ///fotele m6 polift /// PW
- Od: 8 sty 2009, 15:38
- Posty: 1476 (1/0)
- Skąd: READING/ Ostroleka
- Auto: MOJA PIEKNA I BESTIA
Trec_Londyn napisał(a):Kurde to wkoncu co trzeba zamontowac co by tego klikacza miec w m6??????
Trzeba podmienić oryginalny przekaźnik przerywający na przekaźnik przerywający z opóźnionym wyłączeniem. Napisałem już do firmy ASE czy zrobią coś takiego (choć kiedyś mieli w ofercie takie coś).
Pozdor Myjk
Lorento napisał(a):... i uważam to za idiotyzm. Po jaką cholerę ma mi to migać 3 razy? .,,
w wielu Eu-panstwach przepisy wymagaja trzykrotnego migniecia aby zmienic pas lub wyjechac z ronda.
i to jest podstawowy powod produkcji i montazu tego ustrojstwa.
pozdr.Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Myjk jak bedziesz cos wiedzial daj znac jestem zainteresowany
Co do reszty Spamusow pojezdzijcie po autostradach to wtedy zobaczycie zalety takiego ustrojstwa..
Co do reszty Spamusow pojezdzijcie po autostradach to wtedy zobaczycie zalety takiego ustrojstwa..
Sprzedam felgi 17'' nowe z m3////felgi 17'' z oponami czarny polysk////lapmy tyl m6 polift ///fotele m6 polift /// PW
- Od: 8 sty 2009, 15:38
- Posty: 1476 (1/0)
- Skąd: READING/ Ostroleka
- Auto: MOJA PIEKNA I BESTIA
Enduro napisał(a):Lorento napisał(a):... i uważam to za idiotyzm. Po jaką cholerę ma mi to migać 3 razy? .,,
w wielu Eu-panstwach przepisy wymagaja trzykrotnego migniecia aby zmienic pas lub wyjechac z ronda.
i to jest podstawowy powod produkcji i montazu tego ustrojstwa.
sprawa wg. mnie jest generalnie dosc prosta, bo lepiej dwa razy wiecej niz o jeden ray za malo mrugnac, tak dla pewnosci![]()
pozdr.Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Enduro napisał(a):w wielu Eu-panstwach przepisy wymagaja trzykrotnego migniecia aby zmienic pas lub wyjechac z ronda.
i to jest podstawowy powod produkcji i montazu tego ustrojstwa.
pozdr.Enduro
Nie chce mi się wierzyć w taki przepis, to lepsze niż prostowane banany...
Przepis precyzuje czy mam zwolnić/zatrzymać się na rondzie, aby kierunkowskaz zdążył mignąć trzykrotnie przed opuszczeniem ronda?
Trec_Londyn napisał(a):Co do reszty Spamusow pojezdzijcie po autostradach to wtedy zobaczycie zalety takiego ustrojstwa..
Zdarzyło mi się jechać po autostradach kilku/nastu krajów europejskich, ale nie widzę specjalnie zastosowanie tego wynalazku...
Ostatnio edytowano 10 lis 2010, 21:19 przez Maciej Loret, łącznie edytowano 1 raz
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6