zgubiony jedyny klucz – ASO nie daje rady

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez tha_dogg » 5 lis 2010, 21:46

witam.

sprobuje mozliwie krotko przedstawic swoja historie <płacze>

zgubilem jedyny klucz do 626 GF z 2001 roku 2.0 benzyna. Jedyny plus był taki, że auto miałem otwarte i na podstwie zamka udało się dorobić klucz, żeby chociaż zamykać auto.
Na początku szukałem pomocy u "magików" z Wrocławia. Najpierw przy pomocy kręcenia kluczem kilka razy w którąś stronę próbowali wprowadzić auto w tryb serwisowy i działać dalej, niestety nie udało się. Następnie były próby sczytania kodu z modułu immobilisera i wgrania do transpondera z klucza, również bez powodzenia. Po paru dniach zabawy zadzwoniłem do ASO Mazdy we Wrocławiu, gdzie zamówiłem 2 nowe klucze, klucze przyszły, jednak standardowa procedura kodowania kluczy nie wypaliła i nie udało się uruchomić auta...
Pan z serwisu poinformował mnie, że jedyne wyjście to zamówienie nowego modułu immobilisera za zaledwie niecałe 900zł <nie powiem> zgodziłem się i czekałem.

Dziś dostałem kolejny telefon z informacją, że nowy moduł nic nie dał i nadal za Chiny nie mogą wprowadzić auta w tryb serwisowy i zaprogramować tych kluczy <dupa>
Sprawdzali jeszcze czy czasami nie poszło żadne spięcie i czy nic się nie przepaliło i okazało się, że nie...
W tej sytuacji nie mają już pojęcia co robić dalej. Skontaktowali się z "Mazda Europe i Mazda Motor Corporation" i w poniedziałek mają dostać odpowiedź z podpowiedzią, co robić dalej...

Ja się pytam, skoro autoryzowany serwis nie umie sobie poradzić z problemem to kto ma to zrobić???

Spodziewam się, że jedyne co mi zaproponują to wymiana komputera, albo czegoś jeszcze a w takie koszta nie będę już wchodził... W związku z tym mam do Was 2 pytania.

1. Ma ktoś jakiś pomysł czemu nie da się zaprogramować tych kluczy lub w ogóle wprowadzić komputer w tryb serwisowy?

2. Czy jeśli kupiłbym używany zestaw: komputer, moduł immobilisera, stacyjka z kluczykiem i to wszystko zamontował to mogłoby to wszystko działać? czy jest może jeszcze coś z elektryki odpowiedzialnego za immo? ew. czy zestaw z silnika 1.8 bądź diesla by podpasował czy różnice są zbyt duże?

narazie zapłaciłem tylko 100zł zaliczki za klucze, więc mam nadzieję, że gdybym zabrał stamtąd auto wiele ponad to ze mnie nie zedrą...

dzięki za pomoc i pozdrawiam
Mazda 626 GF 2001r. 2.0 115 km.
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 12:57
Posty: 42
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski/Wrocław
Auto: Mazda 626 GF 2001 2.0 115km Benzyna +gaz

Postprzez UkiNH » 8 lis 2010, 15:41

z takimi rzeczami nie jechał bym do Mazdy, tylko do jakiegoś czarodzieja elektronika,
nie wiem czy Ci pomogę bo mogę dac namiary na dobrego gościa od kluczyków ale w Krakowie
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2009, 21:29
Posty: 66
Skąd: Kraków
Auto: Mazda CX-5 KF 2.5 2019
Mazda 3 BM sedan 2.0 2014

Postprzez nynuch76 » 8 lis 2010, 15:49

Kup używany zestaw tj.komputer klucz najlepiej ze stacyjką moduł immo ps. komputer tylko o takim samym symbolu jak twój. <ok>
Nic! Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem! ;–)Obrazek
Kto wymyślił downsizing ?
Forumowicz
CUP 2011 miejsce 1
 
Od: 31 sie 2005, 12:42
Posty: 632 (24/26)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 sportkombi 2.2 diesel
Mazda wy"Miata" 2.5 benzyna

Postprzez Jasiu19 » 8 lis 2010, 23:34

Zajedź do Astry na ulicy żabiej w Ostrowcu :) obok dawnej wólczanki tam co sie wjeżdża w bramę :).
Może tam chłopaki coś poradzą tylko drogo sie cenią ;/
Forumowicz
 
Od: 3 sty 2010, 02:14
Posty: 192 (0/2)
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
Auto: Była 626 2.0 DiTD Hachback 12.98 r
Ocenie Almera N16 2003
Mazda 3 BK (żony)

Postprzez tha_dogg » 9 lis 2010, 10:38

Dzieki za rady:)

na zabia nie zajade raczej bo autko jest we wroclawiu...

dzisiaj albo jutro odbiore auto, musze sprawdzic dokladna nazwe komputera i poszukac calego zestawu na na allegro. Troche tego jest i o dziwo nie tak drogo, ok. 400zl za wszystko. tak bedzie chyba najbezpieczniej.

Swoja droga jakas maskra z tym immo w mazdach. Facet, ktory jako pierwszy probowal odpalic mazde kontaktowal sie z innymi ludzmi we wrocku, ktorzy sie takimi rzeczami zajmuja (wszyscy sie znaja miedzy soba) i tamci tez nie mieli pomyslu jak to odblokowac. Mowil jeszcze, ze rzekomo w innych zakladach tez 2 takie mazdy stoja i nie moga ich uruchomic.
Przynajmniej jakby ktos krasc chcial, to by nie mial zbyt latwo :>

No nic zobaczymy co bedzie dalej :]
Mazda 626 GF 2001r. 2.0 115 km.
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 12:57
Posty: 42
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski/Wrocław
Auto: Mazda 626 GF 2001 2.0 115km Benzyna +gaz

Postprzez tha_dogg » 13 lis 2010, 14:38

teraz pytanie

Czy musi to być na pewno ten sam model komputera? Mogę kupić do auta z tego samego roku i z tym samym silnikiem tyle, że oznaczenie komputera inne...

Montował ktoś kiedyś kompa o innym modelu niż oryginał do siebie?

może byc chyba tak, że nawet jakby auto odpalilo, to mógłby być problem np. z klima czy tempomatem, ale nie jestem pewien...
Mazda 626 GF 2001r. 2.0 115 km.
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 12:57
Posty: 42
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski/Wrocław
Auto: Mazda 626 GF 2001 2.0 115km Benzyna +gaz

Postprzez PLaster » 3 gru 2010, 16:29

i jaka jest teraz sytuacja, coś ktoś poradził?
podziel się info dla potomnych
www.czelej.net
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 lut 2008, 02:41
Posty: 2352 (23/37)
Skąd: Marki k. Warszawy/Podlasie
Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW

Postprzez tha_dogg » 4 gru 2010, 13:21

Udało mi się po długich poszukiwaniach znaleźć taki sam model kompa. Za kompa, moduł immo, stacyjkę i klucz (niestety tylko 1) dałem z wysyłką 350zł. wiec nie najgorzej.

Wymieniłem na razie samego kompa i kostkę immo. Najpierw próbowałem odpalić auto przekręcając stary kluczyk przykładając do czytnika immo przy stacyjce klucz z transponderem z nowego zestawu ale nie odpalił.

Następnie zdjąłem ze stacyjki ten plastikowy pierścień – czytnik immo, przełożyłem przez niego nowy klucz i dopiero wtedy starym kluczem odpaliłem autko. Wniosek jest taki, że klucz musi być bardzo blisko tego czytnika i dodatkowo skierowany w dobra stronę aby dało się sczytać kod. Auto wiec odpalam teraz przy pomocy 2 kluczy :)
Mógłbym co prawda przełożyć stacyjkę ale to koszt i miałbym tylko 1 klucz.

Teraz myślę na d dwiema opcjami.

1. Mam już teraz 3 klucze do oryginalnej stacyjki (ASO dorobilo mi 2). I chcialem zaprogramować te klucze na wzor tego z nowego zestawu. NIestety dorobienie kluczy do tej mazdy jest niewykonalne dla prawie wszystkich speców, których obdzwoniłem. Jeden tylko powiedział, że da radę ale za 400zl a to juz dla mnie za duzo.

2. Przypiąć na stałe klucz razem z czytnikiem gdzies pod stacyjką i wtedy mam 3 klucze do odpalania auta (w razie gdybym znowu zgubil <oczy> ). Minus jest taki, że autko będzie bez żadnego zabezpieczenia. ;P Wtedy musiałbym zainstalować w aucie jakieś inne antyzłodziejowe zabezpieczenia typu odcięcie pompy itd. Ta opcja byłaby tańsza, gdyż mam znajomego, który by to niedrogo zrobił.

Jak nikt mi za rozsądne pieniądze tych kluczy nie zakoduje to zdecyduję się na drugą opcję.

Jeszcze co do ASO we Wrocławiu- Autoart Jaremko czy jakos tam. zaplacilem za dorobienie 2 kluczy i robote 760zl! same klucze 460. Powiedzieli mi że oni nie wiedzą czemu się tego ni da zaprogramowac i trzeba wymienic kompa – 10.000 zl <lol>
za sama diagnostykę policzyl mi poczatkowo 600zl – bo to niby ja reyzgnuje z naprawy! Bo oni moga naprawic, tyle że wymieniając kompa <spoko> Jeszcze chcial zebym za to immo 9 stow placil. Po pół godzinnej kłótni skończyło się na 760zl. za wszystko. Odnośnie tego serwisu napisze jeszcze osobno w watku o niepolecanych serwisach.

Ale referat. Rada dla wszystkich, nie gubcie kluczy do mazdy! :P
Mazda 626 GF 2001r. 2.0 115 km.
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 12:57
Posty: 42
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski/Wrocław
Auto: Mazda 626 GF 2001 2.0 115km Benzyna +gaz

Postprzez PLaster » 4 gru 2010, 22:00

to Ci powiem, że te immo mazdy jest naprawdę niezłe!!
www.czelej.net
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 lut 2008, 02:41
Posty: 2352 (23/37)
Skąd: Marki k. Warszawy/Podlasie
Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6