Witam Kolegów
mam problem z Ksenonami od czasu do czasu lubią nie zapalić się (oba). Ostatnio taki problem miałem jakieś 1,5 miesiąca temu przez około 3dni, potem wszystko ok. Dzisiaj znowu. Przekaźnik działa, napięcia na bezpiecznikach (z obydwu stron) jest. Wygląda mi to na jakieś kiepskie połączenie wewnątrz samej skrzynki bezpieczników. Już raz próbowałem się do niej dostać jednak poległem.
Proszę o przesłanie mi schematu, ewentualnie informacji, które kable (kolory, oznaczenia) są zasilaniem dla ksenonów.
Proszę o podanie jakiś wskazówek jak rozebrać skrzynkę bezpieczników.
PS jeden elektryk samochodowy mówił mi, że połączenia w skrzynce są wykonane taśmą a nie przewodami. Czy to prawda?
Z góry dzięki za wszelką pomoc!
problemy z ksenonami
Strona 1 z 1
z drugiej strony niezła była mina szefa serwisu jak mu pokazałem, że to tylko "masa nie kontaktuje". A dzień wcześniej pytałem się tych łosi czy to może nie masa. Powiedzieli, że na 100% to nie masa, bo jeszcze takiego przypadku nie mieli, żeby masa powodowała takie problemy...
- Od: 25 lis 2007, 17:22
- Posty: 31
- Skąd: Legnica
- Auto: Mazda 2, DJ, 2015r, 1,5, benzyna, 90KM
dawniej
Mazda 6 kombi GH oraz GY
witam serdecznie,
To mój pierwszy post (mam nadzieję że w dobrym miejscu). Sprawa dotyczy problemu z moimi ksenonami.
Po kupnie auta po jakimś czasie zaczął mi mrugać lewy żarnik. Wyjąłem więc oba żarniki (auto na podnośnik i odkręcenie koła żeby to zrobić – średnio miła wymiana:( ). Siedziały tam żarniki firmy Philips (z barwy światła – bardziej niebieskiej – wnioskuje że 6000K ). Kupiłem nowe firmy Osram -4300K – wybrałem tą barwę bo generuje więcej lumenów i ma świecić mocniej – a generalnie nie bardzo zadowolony jestem z tego jak moje światła świeciły. Założyłem więc nowe żarniki i 5-7 miesięcy wszystko było ok a teraz znów mruga mi żarnik i znów lewy. Gość który niby się zna na temacie mówi ze według niego żarnik pada (jakby padała przetwornica objawy były by inne).
Co o tym sądzicie? Żarnik? Trochę szybko padł jak na oryginalny Osram. No chyba że nie był do końca oryginalny....Kupiłem na alledrogo za 140zł za sztukę.
Tym razem chcę kupić tańsze żarniki – boję się znów kupić tak drogie oryginały...
Znalazłem:
http://allegro.pl/zarniki-bi-xenon-d2s- ... 98475.html
Dają 12 miesięcy gwarancji.
To mój pierwszy post (mam nadzieję że w dobrym miejscu). Sprawa dotyczy problemu z moimi ksenonami.
Po kupnie auta po jakimś czasie zaczął mi mrugać lewy żarnik. Wyjąłem więc oba żarniki (auto na podnośnik i odkręcenie koła żeby to zrobić – średnio miła wymiana:( ). Siedziały tam żarniki firmy Philips (z barwy światła – bardziej niebieskiej – wnioskuje że 6000K ). Kupiłem nowe firmy Osram -4300K – wybrałem tą barwę bo generuje więcej lumenów i ma świecić mocniej – a generalnie nie bardzo zadowolony jestem z tego jak moje światła świeciły. Założyłem więc nowe żarniki i 5-7 miesięcy wszystko było ok a teraz znów mruga mi żarnik i znów lewy. Gość który niby się zna na temacie mówi ze według niego żarnik pada (jakby padała przetwornica objawy były by inne).
Co o tym sądzicie? Żarnik? Trochę szybko padł jak na oryginalny Osram. No chyba że nie był do końca oryginalny....Kupiłem na alledrogo za 140zł za sztukę.
Tym razem chcę kupić tańsze żarniki – boję się znów kupić tak drogie oryginały...
Znalazłem:

Dają 12 miesięcy gwarancji.
-
pete1980
Zrób prosty test, tak czy tak musisz się dostać do lamp, więc zamień żarniki stronami i będziesz widział czy w drugiej lampie mruga czy nie, lampy mają oddzielne przetwornice. Ja wymieniałem u siebie żarniki na Philips jakieś dwa lata temu i świecą bez zarzutu, wyglądały na oryginały kosztowały 120zł sztuka. Sprawdź połączenia masowe lamp (pod filtrem powietrza), było już o tym pisane na forum, złe, zabrudzone połączenie najczęściej daje znać o sobie w takich warunkach jak mamy teraz za oknem, zimno i wilgotno.

- Od: 5 gru 2003, 15:25
- Posty: 1083 (3/4)
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune
Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02
Dziękuje za odpowiedź!!. To połączenie masowe przeczyściłem (w sensie szmatka, wd40). Szkoda mi czasu na przekładanie żarników stronami więc kupie jeden taki żarnik za 40zł, włożę i zobaczymy. Masakra że muszę przy tym koło odkręcać i nadkole (choć chyba czytałem na forum gdzieś że co poniektórzy potrafią to zrobić bez demontażu czegokolwiek).
-
pete1980
Żarniki powinno się raczej wymieniać parami bo będziesz miał różnicę w kolorze 
Mi udało się wymienić od strony pasażera bez demontażu niczego, odkręciłem tylko zbiorniczek od spryskiwaczy i troszkę go odsunąłem.
Mi udało się wymienić od strony pasażera bez demontażu niczego, odkręciłem tylko zbiorniczek od spryskiwaczy i troszkę go odsunąłem.

- Od: 5 gru 2003, 15:25
- Posty: 1083 (3/4)
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune
Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02
pete1980 napisał(a):Żarnik? Trochę szybko padł jak na oryginalny Osram.
słyszałeś o czymś takim jak reklamacja? 7-8 miesięcy to nie 12, więc nie widzę problemu żebyś zareklamował (pod warunkiem, że nadal masz dowód zakupu w postaci paragonu, f-v), ale uprzednio, tak jak napisał Pawko, sprawdź czy to na pewno wina żarnika (zamień je), bo inaczej sprzedawca Cię wyśmieje... A jak Ci się nie chce, to kupuj dalej, wydawaj pieniądze, mi to nie przeszkadza, tylko pamiętaj, że chińszczyzna za 40 pln nic lepszego nie wróży...
Ps. 4300 K wsadzali fabrycznie, jak miałeś 6000 K, to zapewne ktoś już wymieniał... (4300, tak jak napisałeś, jak najbardziej wskazane – daje najbardziej zbliżone światło do białego)
Po ponad tygodniu od wyczyszczenia tego połączenia masowego plus wd40 wszystko jak należy!! Lewy żarnik przestał mrugać! Sceptycznie podszedłem do tego sposobu bo przy pierwszej parze żarników nic to nie dało i musiałem je wymienić. Tu pomogło a więc żarniki Osram wciąż dają radę!! Dzięki Pawko_6!!!
-
pete1980
Witam
Posiadam mazdę 6 gg. Mam mały problem z ksenonami. Instalacja ta jest seryjna. Mianowicie w listopadzie 2015 roku zaczął mi migać żarnik. Wymieniłem więc go na nowy z obu stron. Niestety po 3 miesiącach w lutym ponowie z tej samej strony żarnik zaczął mrugać i gasnąć. W serwisie wymienili mi zapłonnik i żarnik. Niestety mamy koniec kwietnia i ponownie mam ten sam problem. światła normalnie się zapalają niestety po pewnym czasie z tej strony żarnik zaczyna mrugać i gaśnie.
Spotkał się ktoś z was z tym problemem ?
Proszę pomóżcie
Posiadam mazdę 6 gg. Mam mały problem z ksenonami. Instalacja ta jest seryjna. Mianowicie w listopadzie 2015 roku zaczął mi migać żarnik. Wymieniłem więc go na nowy z obu stron. Niestety po 3 miesiącach w lutym ponowie z tej samej strony żarnik zaczął mrugać i gasnąć. W serwisie wymienili mi zapłonnik i żarnik. Niestety mamy koniec kwietnia i ponownie mam ten sam problem. światła normalnie się zapalają niestety po pewnym czasie z tej strony żarnik zaczyna mrugać i gaśnie.
Spotkał się ktoś z was z tym problemem ?
Proszę pomóżcie
- Od: 11 gru 2015, 19:36
- Posty: 12
- Auto: Mazda 6 GG 2,3b 2002
sprawdź punkty masy pod puszka filtra powietrza, czy nie są zardzewiałe. Jeśli jest ok to do wymiany przetwornica.
-
& Marta
- Od: 25 kwi 2014, 11:37
- Posty: 3600 (51/69)
- Skąd: Niepołomice
- Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08
A na jakie żarniki wymieniłeś ? Chodzi mi o markę ...
Miałem podobny przypadek czyli mruganie a pozniej gasniecie żarnika, w moim przypadku pomogła wymiana żarnika z badziewnych m-tech 6000k (nie polecam!!), na oryginalne osramy 4300k, od momentu wymiany na oryginały, nie spotkałem się z jakimikolwiek problemami..
Miałem podobny przypadek czyli mruganie a pozniej gasniecie żarnika, w moim przypadku pomogła wymiana żarnika z badziewnych m-tech 6000k (nie polecam!!), na oryginalne osramy 4300k, od momentu wymiany na oryginały, nie spotkałem się z jakimikolwiek problemami..
Miałem philipsa 4300k i ten mi mrugał jako pierwszy, potem założyłem z obu stron bosma 6000k i z jednej strony jest wszystko ok.
Dzisiaj sprawdzę ten punkt masy. Mam nadziej że to będzie to i że nie będę musiał wymieniać przetwornicy.
Dzisiaj sprawdzę ten punkt masy. Mam nadziej że to będzie to i że nie będę musiał wymieniać przetwornicy.
- Od: 11 gru 2015, 19:36
- Posty: 12
- Auto: Mazda 6 GG 2,3b 2002
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6