Kompresja, ciśnienie na cylindach – jakie powinno być ? GE
jeszcze jest coś takiego jak próba olejowa. Zmierz ciśnienie na cylindrach zapisz wyniki a póżniej wlej około setki oleju do cylindra i wtedy zmierz jak wynik bedzie wyższy to znaczy że pierścienie są do roboty a jak bedą na mniej więcej takim samym poziomie to zawory do roboty
- Od: 2 paź 2010, 21:03
- Posty: 11
- Skąd: Grodków
- Auto: mazda 626 1,8 16v 96r
Na poniedziałek jestem umówiony z fachowcem na mierzenie ciśnienia.Mam nadzieję że wtedy wreszcie wynik będzie wiarygodny, no i okaże się czy głowica do roboty czy nie.
A w ogóle to całe to zamieszanie z ciśnieniem wynika z małych problemów z gazem. Na benzynie wszystko jest ok.Silnik cyka jak zegarek, pracuje równo, równo przyspiesza. Natomiast na gazie na wolnych obrotach wydaje dźwięki jakby chodziła na 3 cylindry, ale tak nie jest bo wykręcałem świece (na polecenie gazownika wymieniłem świece i przewody, ale nic się nie zmieniło) i wszystkie wyglądają tak samo, nie mają nagaru, no i trzęsie się dużo bardziej niż na benzynie, poza tym jeszcze przy przyspieszaniu powyżej 3,5 tys. obr. chwilami czuć jakby jej brakowało gazu, bo nie przyspiesza tak równo jak na benzynie (a kiedyś nie czuć było tej różnicy).
Poza tym wszystko niby jest dobrze-pali średnio 8-9,5 l gazu/100 km(nie jeżdżę oszczędnie), oleju bierze ok. 0,5 litra na 10 tys.km.
Ostatnio po dogłębnym osłuchaniu silnika stwierdziłem że ssie lewe powietrze klapą antywybuchu, tą najbliższą przepustnicy, może to jest przyczyna całego zamieszania? Oczywiście gazownicy twierdzą że z gazem jest ok. i każą szukać przyczyny w silniku.
I z stąd moja nieodparta chęć zmierzenia ciśnienia i stwierdzenia czy to faktycznie silnik czy gaz.
A w ogóle to całe to zamieszanie z ciśnieniem wynika z małych problemów z gazem. Na benzynie wszystko jest ok.Silnik cyka jak zegarek, pracuje równo, równo przyspiesza. Natomiast na gazie na wolnych obrotach wydaje dźwięki jakby chodziła na 3 cylindry, ale tak nie jest bo wykręcałem świece (na polecenie gazownika wymieniłem świece i przewody, ale nic się nie zmieniło) i wszystkie wyglądają tak samo, nie mają nagaru, no i trzęsie się dużo bardziej niż na benzynie, poza tym jeszcze przy przyspieszaniu powyżej 3,5 tys. obr. chwilami czuć jakby jej brakowało gazu, bo nie przyspiesza tak równo jak na benzynie (a kiedyś nie czuć było tej różnicy).
Poza tym wszystko niby jest dobrze-pali średnio 8-9,5 l gazu/100 km(nie jeżdżę oszczędnie), oleju bierze ok. 0,5 litra na 10 tys.km.
Ostatnio po dogłębnym osłuchaniu silnika stwierdziłem że ssie lewe powietrze klapą antywybuchu, tą najbliższą przepustnicy, może to jest przyczyna całego zamieszania? Oczywiście gazownicy twierdzą że z gazem jest ok. i każą szukać przyczyny w silniku.
I z stąd moja nieodparta chęć zmierzenia ciśnienia i stwierdzenia czy to faktycznie silnik czy gaz.
Żeby mi się chciało tak, jak mi się nie chce
- Od: 10 lis 2007, 16:17
- Posty: 130
- Skąd: Łaziska k/Opola Lubelskiego
- Auto: Jest: M3 BM 2016 sedan; Premacy RF4 2002; Tribute 2.0 2004, było: 626 GE 1.8 94r.
zmień gazownika, bo na moje oko to wina źle wyregulowanej instalacji gazowej.
jaką masz instalacje i od jak dawna??
jaką masz instalacje i od jak dawna??
Instalacja jest DT GAS System.Parownik jest Lovato, tylko komputer jest tej firmy. Instalacja ma 5 lat i przejechane 120 tys. km. Jakieś 30 tys. km temu regenerowali parownik i nawet po tym się polepszyło, ale teraz znowu coś dziwaczy.
A przerwę na świecach mam jak w instrukcji samochodu – 1,1 mm, może faktycznie za dużo?
A przerwę na świecach mam jak w instrukcji samochodu – 1,1 mm, może faktycznie za dużo?

Żeby mi się chciało tak, jak mi się nie chce
- Od: 10 lis 2007, 16:17
- Posty: 130
- Skąd: Łaziska k/Opola Lubelskiego
- Auto: Jest: M3 BM 2016 sedan; Premacy RF4 2002; Tribute 2.0 2004, było: 626 GE 1.8 94r.
No i ciśnienie zmierzone:
1cyl – 11,5
2cyl – 11,5
3cyl – 11
4cyl – 11.
Mechanior stwierdził że silnik jest zdrowy i wszystkie wariactwa to wina tylko i wyłącznie wina gazu. Do tego nabyłem dzisiaj nową klapkę antywybuchu, więc czeka mnie wymiana tego cudownego urządzenia.
1cyl – 11,5
2cyl – 11,5
3cyl – 11
4cyl – 11.
Mechanior stwierdził że silnik jest zdrowy i wszystkie wariactwa to wina tylko i wyłącznie wina gazu. Do tego nabyłem dzisiaj nową klapkę antywybuchu, więc czeka mnie wymiana tego cudownego urządzenia.
Żeby mi się chciało tak, jak mi się nie chce
- Od: 10 lis 2007, 16:17
- Posty: 130
- Skąd: Łaziska k/Opola Lubelskiego
- Auto: Jest: M3 BM 2016 sedan; Premacy RF4 2002; Tribute 2.0 2004, było: 626 GE 1.8 94r.
Ja mam takie pytanie: Czy mocno cieknąca uszczelka pod deklem ma wpływ na kompresję ? U mnie jest na każdym 10 ale mocno cieknie spod pokrywy.
Nie.
- Od: 3 paź 2005, 17:44
- Posty: 259
- Skąd: Katowice
- Auto: Mazda 626 (GE) 2.0 FS 93r
czy teraz auto dymi? jakie zuzycie oleju? czy mechanik przy pomiarze kompresji robił próbę olejową?
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
jutro obdiore od niego auto i mowil zebym pojezdzil wlasnie i zobaczyl czy bedzie jadla olej mowil ze jak to japoniec roznie jest mowi ze moze dzialac a moze sie dziac tak ze nie bedzie chodzila niewiem czy robil probe olejowa a na czym polega proba olejowa ? sory za pismo albo komorka
- Od: 8 gru 2012, 13:13
- Posty: 11
- Auto: Mazda 626 2.0 16v Dohc
A ja odgrzeje kotleta a co 
nie wiem czemu katalogi podają że fabryka powinna mieć w 2.0 FS 12bar moim zdaniem jest to bzdura
Po remoncie moją ręką( a znam się troszkę na robocie) 2.0 ma kompresję 14.6 na każdy garze więc moim zdaniem taka fabryka powinna być a nie 12.
Więc wydaje mi się że chyba niektórzy nie mają pojęcia o przeprowadzaniu pomiaru kompresji na cylindrach
To tak w roli ciekawostki
nie wiem czemu katalogi podają że fabryka powinna mieć w 2.0 FS 12bar moim zdaniem jest to bzdura
Po remoncie moją ręką( a znam się troszkę na robocie) 2.0 ma kompresję 14.6 na każdy garze więc moim zdaniem taka fabryka powinna być a nie 12.
Więc wydaje mi się że chyba niektórzy nie mają pojęcia o przeprowadzaniu pomiaru kompresji na cylindrach
To tak w roli ciekawostki
- Od: 3 gru 2013, 12:23
- Posty: 8
- Auto: Ford Probe GT '94 2.5 V6
Popieram ciebie ja miesiąc temu robiłem test i mam wszystko w granicy 14-14.3 2.0 fs na 0w60
Dopisano 3 mar 2014, 23:45:

Dopisano 3 mar 2014, 23:45:
Ciekaw jestem ile podnosi kompresje splanowanie głowicy ? tyle że na pewno nie z 12 na 14.5Romas napisał(a):Po remoncie moją ręką( a znam się troszkę na robocie) 2.0 ma kompresję 14.6
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6