A przy LPG i nowym filtrze- szczególnie jak to jest całkiem innej firmy (a już na pewno przy wkładzie sportowym czy stożku ) regulacja LPG jest bardzo potrzebna bo będzie nadmiar powietrza.
Filtry powietrza
Najlepiej kupić zestaw do tego typu samochodu – na allegro pewnie coś się znajdzie – w dziale Tuning znajdziesz na pewno jak coś takiego się robi a przy odrobinie szczęśćia znajdzież ze zdjęciami dokładnie twój model
A przy LPG i nowym filtrze- szczególnie jak to jest całkiem innej firmy (a już na pewno przy wkładzie sportowym czy stożku ) regulacja LPG jest bardzo potrzebna bo będzie nadmiar powietrza.
A przy LPG i nowym filtrze- szczególnie jak to jest całkiem innej firmy (a już na pewno przy wkładzie sportowym czy stożku ) regulacja LPG jest bardzo potrzebna bo będzie nadmiar powietrza.
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej
Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
www.goldwinggl1800.blogspot.com
- Od: 24 lut 2006, 20:01
- Posty: 725
- Skąd: Białystok
- Auto: Lancer 2.0 '04 AT
kupiłem filtr powietrza nippon max filter
oznaczenie JA-850 , JAPAN NO. 02-357 , OEM NO. RF4F-13-Z40
miał być do DITD MAZDA 626 GW 2001
nazwa (rf4f) sugeruje że jest odpowiedni
wygląda jak filtr w poradniku diesel
ale niestety ten niepolecany do diesla (biały)
tzn. mało żeberek i duże odstępy
wykonany z materiału – nie z papieru jak knecht
filtr oleju – niby max – max japa oil
japan no. 01-131
oem no b6y0-14-302
i napis MAZDA
oba filtry z nalepką na której widnieje firma sagaauto
oznaczenie na filtrach – szukaj – znajduje tylko max
trudno zweryfikować informację, że to do mojego (waszego ;–)) auta
strach to montować
filtr kabinowy węglowy (2 części) DENSO
DCF292K ten pasuje na 100 %
oznaczenia też się zgadzają – 626 V itd. 60zł (patrz na knecht węglowy około 100zł)
oznaczenie JA-850 , JAPAN NO. 02-357 , OEM NO. RF4F-13-Z40
miał być do DITD MAZDA 626 GW 2001
nazwa (rf4f) sugeruje że jest odpowiedni
wygląda jak filtr w poradniku diesel
ale niestety ten niepolecany do diesla (biały)
tzn. mało żeberek i duże odstępy
wykonany z materiału – nie z papieru jak knecht
filtr oleju – niby max – max japa oil
japan no. 01-131
oem no b6y0-14-302
i napis MAZDA
oba filtry z nalepką na której widnieje firma sagaauto
oznaczenie na filtrach – szukaj – znajduje tylko max
trudno zweryfikować informację, że to do mojego (waszego ;–)) auta
strach to montować
filtr kabinowy węglowy (2 części) DENSO
DCF292K ten pasuje na 100 %
oznaczenia też się zgadzają – 626 V itd. 60zł (patrz na knecht węglowy około 100zł)
kupiłem Mazdę i mam nadzieję , że sie nie zawiodę!
- Od: 13 mar 2008, 12:53
- Posty: 56
- Skąd: Wrocław
- Auto: MAZDA 626, 2001 DiTD
Supertom napisał(a):Witam,
Proszę kolegów o poradę, Jaki filtr powietrza do mojej Madzi??
Z góry dzięki
Ale o co chodzi? Jaki typ czy chodzi Ci o producenta ?
Przecież cały ten temat o tym traktuje...
Osobiście mam założonego KNECHT-a – zrobiłem na nim ok 5k km i jestem zadowolony !
- Od: 20 lip 2009, 13:38
- Posty: 85
- Skąd: Bytom
- Auto: 6 GH 2,0 140km, 2010
Abaddon napisał(a):Supertom napisał(a):Witam,
Proszę kolegów o poradę, Jaki filtr powietrza do mojej Madzi??
Z góry dzięki
Ale o co chodzi? Jaki typ czy chodzi Ci o producenta ?
Przecież cały ten temat o tym traktuje...
Osobiście mam założonego KNECHT-a – zrobiłem na nim ok 5k km i jestem zadowolony !
Jedno i drugie. Jaki typ i którego producenta polecacie.
Może i cały ten temat o tym traktuje, ale nie widziałem tu postu od kogoś z GF-ki w benzynce żebym się mógł do tego jakoś odnieść.
Dzięki.
- Od: 18 lip 2010, 21:35
- Posty: 5
- Skąd: Bolesławiec
- Auto: Mazda 626 GF, 1.8 benzyna, 2000r
Do Twojej GF'ki pasują;
– Knecht LX 542, cena ok. 45zł
– Herth+Buss J1323027, cena ok. 35zł
– Filtron AP 113, cena ok 39zł
– K&N 33-2676, cena ok 197zł
Osobiście używam Filtrona, filtr jak filtr, dobra cena, nie najgorsza jakość.
– Knecht LX 542, cena ok. 45zł
– Herth+Buss J1323027, cena ok. 35zł
– Filtron AP 113, cena ok 39zł
– K&N 33-2676, cena ok 197zł
Osobiście używam Filtrona, filtr jak filtr, dobra cena, nie najgorsza jakość.
Marco7 napisał(a):K&N K&N K&N K&N K&N K&N K&N K&N K&N K&N
Jeśli chcesz coś porządnego (na prawdę wysokiej jakości), na lata i bez konieczności wymieniania to nic dodać nic ująć. Są to filtry wielorazowe (nie wiem czy wszystkie, ale większość na pewno). Kupujesz montujesz, potem tylko wyjmujesz i czyścisz zamiast kupować nowego. Mają gwarancję na 1 600 000 km czyli kawałek przejedziesz
Edit: Michel napisał, że 200 zł, więc się nie kłócę
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
-
xsider
Witam!
Póki co jedynie czytam forum, bo nie lubię pytać bez zapoznania się w tematem, ale to mnie przerosło. Sprawa dotyczy filtra powietrza do Mazdy 6 GY z 2002r. z silnikiem diesela 2.0, 136KM.
Po przeczytaniu poradnika otwieram obudowę filtra i widzę ten biały z 29 żeberkami. Ufając w to co przeczytałem zacząłem odwiedzać sklepy w poszukiwaniu polecanego knechta lub innego zamiennika, nigdzie nie ma, mogą sprowadzić – cena zależna od punktu od 70 do 100 zł. Sprzedawca po sprawdzeniu w katalogu oznajmia, że filtr powietrza do tego modelu ma oznaczenie AP 113/1 i wygląda jak ten niepolecany biały (koszt 35 zł). Przedstawiam sytuację, którą znam z forum, że to filtr do benzyniaka i właściwy filtr ma wyglądać jak knecht LX 936. Sprzedawca na to ok, zobaczymy w katalogu...szuka, szuka i wychodzi, że zamiennik LX 936 to AP 113/1 czyli biały.
Na jakiej podstawie ten biały nie jest polecany skoro w każdym pierwszym sklepie patrząc do katalogu przynoszą z magazynu właśnie ten?
Widać, że oba są wykonane z innego materiału więc może powierzchnia czynna choć mniejsza w białym nie jest wcale gorsza niż większa powierzchnia papierowa?
EDIT:
Na stronie filtrona jest opisana zasada działania filtra wykonanego metodą wtrysku.
"Chłonność zanieczyszczeń jest znacznie wyższa przy porównywalnej skuteczności filtrowania co sprawia, że filtry z włókniną zamiast tradycyjnej bibuły filtracyjnej mogą mieć znacznie mniejsze rozmiary."
Można przyczepić się do "porównywalnej skuteczności filtrowania" i wywnioskować, że jest mniejsza niż normalnego filtra z bibuły. Dalej czytamy, że filtry te jednak "mogą mieć znacznie mniejsze rozmiary". Więc skoro filtr będzie miał rozmiar oryginalnego będzie trzymał wszelkie normy.
Dodatkowo porównanie materiałów używanych w filtrach tutaj.
Póki co jedynie czytam forum, bo nie lubię pytać bez zapoznania się w tematem, ale to mnie przerosło. Sprawa dotyczy filtra powietrza do Mazdy 6 GY z 2002r. z silnikiem diesela 2.0, 136KM.
Po przeczytaniu poradnika otwieram obudowę filtra i widzę ten biały z 29 żeberkami. Ufając w to co przeczytałem zacząłem odwiedzać sklepy w poszukiwaniu polecanego knechta lub innego zamiennika, nigdzie nie ma, mogą sprowadzić – cena zależna od punktu od 70 do 100 zł. Sprzedawca po sprawdzeniu w katalogu oznajmia, że filtr powietrza do tego modelu ma oznaczenie AP 113/1 i wygląda jak ten niepolecany biały (koszt 35 zł). Przedstawiam sytuację, którą znam z forum, że to filtr do benzyniaka i właściwy filtr ma wyglądać jak knecht LX 936. Sprzedawca na to ok, zobaczymy w katalogu...szuka, szuka i wychodzi, że zamiennik LX 936 to AP 113/1 czyli biały.
Na jakiej podstawie ten biały nie jest polecany skoro w każdym pierwszym sklepie patrząc do katalogu przynoszą z magazynu właśnie ten?
Widać, że oba są wykonane z innego materiału więc może powierzchnia czynna choć mniejsza w białym nie jest wcale gorsza niż większa powierzchnia papierowa?
EDIT:
Na stronie filtrona jest opisana zasada działania filtra wykonanego metodą wtrysku.
"Chłonność zanieczyszczeń jest znacznie wyższa przy porównywalnej skuteczności filtrowania co sprawia, że filtry z włókniną zamiast tradycyjnej bibuły filtracyjnej mogą mieć znacznie mniejsze rozmiary."
Można przyczepić się do "porównywalnej skuteczności filtrowania" i wywnioskować, że jest mniejsza niż normalnego filtra z bibuły. Dalej czytamy, że filtry te jednak "mogą mieć znacznie mniejsze rozmiary". Więc skoro filtr będzie miał rozmiar oryginalnego będzie trzymał wszelkie normy.
Dodatkowo porównanie materiałów używanych w filtrach tutaj.
Wszystko zależy od tego czy stawiasz na solidnosc-tutaj polecałbym w szczególności K&N 33-2676,trochę droższe ale za to naprawde dobrej jakosci,czy może chcesz coś bardziej uniwersalnego jak filtron.
- Od: 28 sie 2010, 10:46
- Posty: 20
A co myślicie o filtrach Simota? Znalazłem coś takiego:
http://allegro.pl/filtr-powietrza-simota-mazda-3-oma002-i1292727512.html. Cena zbliżona do zwykłych filtrów, a tu mamy high flow nadający się do czyszczenia... Tylko nie piszcie, że najlepszy K&N – to wiem, miałem w poprzednim aucie, ale teraz muszę postawić na wersję budżetową, a K&N to grubo powyżej 200 zł...

- Od: 4 wrz 2010, 19:50
- Posty: 125
- Skąd: Lublin / Warszawa
- Auto: Mazda 3 BK 2.0 MZR
Schumi03 napisał(a):A co myślicie o filtrach Simota? Znalazłem coś takiego:http://allegro.pl/filtr-powietrza-simota-mazda-3-oma002-i1292727512.html. Cena zbliżona do zwykłych filtrów, a tu mamy high flow nadający się do czyszczenia... Tylko nie piszcie, że najlepszy K&N – to wiem, miałem w poprzednim aucie, ale teraz muszę postawić na wersję budżetową, a K&N to grubo powyżej 200 zł...
testowalem takie cos w swojej 626.
krótko mówiąc: nie warto
o wiele lepiej i taniej sprawuje sie zwykly filtr MANA tudziez FILTRONA wymieniany regularnie
nie ma półśrodków... to tylko STRATA KASY.
na takiej wkładce simoty wręcz jest gorzej bo jest mniej rowków w którychskupia się powietrze przez co szybko się zapychają zmniejszając efektywność filtru.
wiem... mozna go czyscic, ale takie polsrodki imo nie warte sa efektow.
ja mam wkładkę pipercrossa , można kupić na allegro lub przez sklepy inter cars , koszta 100zl jak pamietam , mam zalożony juz od lat i złego slowa nie powiem
-
Pyton162
mahle
- Od: 13 mar 2010, 17:52
- Posty: 156
- Skąd: krotoszyn-wlkp
- Auto: była mazda 323 bg 1.3 16v
jest SCENIC I ph II
Słuchajcie, kupiłem sobie do mojej madzi filtr powietra MANN C2564. Po otworzeniu paczki się zdziwiłem bo ten filtr ma jakiś metalowy stelarz z dziurkami, tak jak na fotce http://www.alibaba.com/product-gs/30957 ... image.html
Czy te otwory nie zmniejszają przepływu powietrza?? Pierwszy raz takie coś widzę się przyznam, wcześniejszy filtr mialem Filtrona i nic takiego tam nie bylo
Czy te otwory nie zmniejszają przepływu powietrza?? Pierwszy raz takie coś widzę się przyznam, wcześniejszy filtr mialem Filtrona i nic takiego tam nie bylo
- Od: 1 paź 2010, 08:24
- Posty: 91
- Skąd: Reda
- Auto: Mazda 323F BJ 2.0 Sportive (FS)
dembol napisał(a):Słuchajcie, kupiłem sobie do mojej madzi filtr powietra MANN C2564. Po otworzeniu paczki się zdziwiłem bo ten filtr ma jakiś metalowy stelarz z dziurkami, tak jak na fotce http://www.alibaba.com/product-gs/30957 ... image.html
Czy te otwory nie zmniejszają przepływu powietrza?? Pierwszy raz takie coś widzę się przyznam, wcześniejszy filtr mialem Filtrona i nic takiego tam nie bylo
Może to blokada jak w dwusuwach dla nastolatków
- Od: 5 lip 2009, 23:42
- Posty: 1297
Podobną siatkę miały filtry powietrza w 126p. Zapewne służyło to w celu wzmocnienia filtra. W kaszlu tą siatkę się wycinało, żeby własnie przepływ był większy
Od razu 5 KM więcej, sam tak robiłem jak byłem nastoletnim tunerem 
Moja M http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=115425
Ciężka stopa = lekki portfel :)
Ciężka stopa = lekki portfel :)
- Od: 14 cze 2009, 18:17
- Posty: 128
- Skąd: Unieście, Warszawa
- Auto: Mazda 323 BJ 1,3 16V 1998r
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki