Check engine light – błąd P0128

Postprzez toomas1986 » 2 lis 2010, 16:16

Witam. Ostatnio zaczął mi się pojawiać błąd P0128 – "Termostat płynu chłodzącego ? wadliwe działanie". Spotkał się ktoś z Was z tym błędem?? Co on może oznaczać??
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2010, 20:28
Posty: 53
Skąd: Rumia
Auto: Mazda 3 sedan, 2.0 benzyna, Kanada, 2004r.

Postprzez myshouek » 3 lis 2010, 10:50

Należy wymienić termostat. Może Ci się zaciąć na trasie i przegrzejesz auto.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2010, 11:50
Posty: 162
Skąd: Mazowsze południowe
Auto: Mazda 3 1.6 MZ-CD & BJ 323F 1.6 Sportiv

Postprzez radzi89 » 3 lis 2010, 11:41

Prawdopodobnie termostat sie zacina. Wymien go na nowy. Nie bedzie to wielki koszt, a jezdzac z zacietym termostatem mozesz wiele ryzykowac.
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez toomas1986 » 3 lis 2010, 21:50

Dzięki za odpowiedzi. Znalazłem, iż P0128 mówi o tym, że temperatura płynu chłodzącego silnik jest poniżej temperatury wymaganej dla pracy termostatu. Wydaje mi się to trochę dziwne... płyn chłodzący za zimny <co?> Czy może źle to interpretuje??
A orientuje się ktoś z Was ile taki termostat kosztuje?? I czy do wersji kanadyjskiej jest taki sam jak do europejskiej??
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2010, 20:28
Posty: 53
Skąd: Rumia
Auto: Mazda 3 sedan, 2.0 benzyna, Kanada, 2004r.

Postprzez radzi89 » 3 lis 2010, 22:20

na 99% bedzie taki sam. Co do ksoztow to ciezko mi powiedziec bo w Mazdzie jescze nie wymienialem,
do Jeepa Grand Cherokee kosztowal 50 zl, do Mercedesa S kosztowal 190. Znajac koszty czesci Mazdy bym oscylowal w okolicy 100 zl.
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez myshouek » 4 lis 2010, 09:50

toomas1986 napisał(a):Dzięki za odpowiedzi. Znalazłem, iż P0128 mówi o tym, że temperatura płynu chłodzącego silnik jest poniżej temperatury wymaganej dla pracy termostatu. Wydaje mi się to trochę dziwne... płyn chłodzący za zimny <co?>


jak pokazuje wskaźnik temperatury silnika? Jest w połowie jak się nagrzeje czy nie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2010, 11:50
Posty: 162
Skąd: Mazowsze południowe
Auto: Mazda 3 1.6 MZ-CD & BJ 323F 1.6 Sportiv

Postprzez radzi89 » 4 lis 2010, 13:07

w madzie to nie ma znaczenia. Czujnik pokaze inna wartosc niz prawidlowa dopiero wtedy gdy prawie sie przegrzeje. Byla juz mowa o tym na forum. Wskaznik temperatury w Mazdzie jest pozbawiony sensu gdyz nie pokazuje prawidlowej wartosci. Przy autach z DPF podczas wypalania filtra temperatura silnika dochodzi nawet do 110 stopni, a wskaznik w aucie dalej pokazuje prawidlowa wartosc....
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez Blumek » 4 lis 2010, 15:23

A przy jakiej temperaturze w 1,6 Benzyna powinien się włączyć wentylator?
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 23:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Postprzez toomas1986 » 4 lis 2010, 16:53

jak pokazuje wskaźnik temperatury silnika? Jest w połowie jak się nagrzeje czy nie?

Nie zwróciłem uwagi aby coś było nie tak ze wskazywaną temperaturą – więc raczej wskazówka pokazuje dobrze...

w madzie to nie ma znaczenia. Czujnik pokaze inna wartosc niz prawidlowa dopiero wtedy gdy prawie sie przegrzeje.

A za pomocą ELMa mogę odczytać dokładniejsze wskazania temperatury niż na wskaźniku na tablicy rozdzielczej?? Jeśli tak to ile powinna u mnie wynosić prawidłowa temperatura??
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2010, 20:28
Posty: 53
Skąd: Rumia
Auto: Mazda 3 sedan, 2.0 benzyna, Kanada, 2004r.

Postprzez radzi89 » 4 lis 2010, 17:53

Niestety nie wiem jak mozna ja sprawdzic, to co wam przekazalem dowiedzialem sie w Szczecinskim ASO i niestety nic wiecejnie wiem..
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez toomas1986 » 4 lis 2010, 18:02

Dobra dzięki. Myślę, że jeśli dalej ten błąd będzie się pojawiać to chyba poprostu wymienię ten termostat...
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2010, 20:28
Posty: 53
Skąd: Rumia
Auto: Mazda 3 sedan, 2.0 benzyna, Kanada, 2004r.

Postprzez Blumek » 4 lis 2010, 19:12

Mi przez ELM na postoju z odpalonym silnikiem( około 7 minut) pokazywało 89 Stopni, wskazówka na środku.Ale planuje sprawdzić jeszcze cieplejszych warunkach bo mi się coś wentylator nie włącza, iż potrafię stać w korkach sporo. Wiem że teraz chłodno jest na zewnątrz , ale co się przysłuchuję innym autom to im się wentylatory włączają ( nie tylko te od klimy :) )
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 23:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Postprzez radzi89 » 4 lis 2010, 21:11

Myslle, ze 80-90 stopni to bedzie notmalna atemperatura dla naszych silnikow ale pewnosci zadnej nie mam,....
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez Blumek » 4 lis 2010, 21:47

No ja tez myślę że okolice 90 stopni to optymalna temp pracy dla silnika, Ale i tak muszę sprawdzić dla świętego spokoju kiedy się termostat u mnie otwiera, ogólnie przecież ma to wpływ na spalanie. A teraz większości żonka jeździ i raczej spokojnie.Spalanie widać poniżej. Zastanawia mnie też ten błąd co kolega opisał wyżej, co on konkretnie może oznaczać... czy silnik właśnie nie jest dogrzany przez dłuższy czas (termostat otwarty/zacięty przepuszcza) czy może termostat nie otwiera się po nagrzaniu silnika ( lub tylko częściowo/zacięty). Sam termostat przecie nie ma żadnych czujników, ten błąd wywołują raczej czujniki temperatury.
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 23:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Postprzez toomas1986 » 5 lis 2010, 02:18

Postanowiłem przeprowadzić pewne próby...
Po dłuższym czasie gdy silnik był włączony – trochę pododawałem gazu i przeglądałem na komputerze dane czujników.
Pojawiły mi się błędy jak na obrazie poniżej:
Obrazek

Temperatura cieczy chłodzącej silnika w trakcie mojego testu doszła do 104 stopni C.
Z czasem zwiększała się też wartość na czujniku temperatury zasysanego powietrza (wynosiła ona 78 stopni C).
Co o tym sądzicie??
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2010, 20:28
Posty: 53
Skąd: Rumia
Auto: Mazda 3 sedan, 2.0 benzyna, Kanada, 2004r.

Postprzez Blumek » 5 lis 2010, 02:50

Temperatura cieczy chłodzącej silnika w trakcie mojego testu doszła do 104 stopni C.
W jakich warunkach?
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 23:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Postprzez toomas1986 » 5 lis 2010, 03:06

Samochód stał w miejscu w garażu (tył samochodu poza garażem żeby spaliny wyleciały... ). Trochę dodawałem gazu...
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2010, 20:28
Posty: 53
Skąd: Rumia
Auto: Mazda 3 sedan, 2.0 benzyna, Kanada, 2004r.

Postprzez marcin255 » 3 lut 2016, 14:57

toomas1986 napisał(a):piątek, 5 listopada 2010, 02:06 -Samochód stał w miejscu w garażu (tył samochodu poza garażem żeby spaliny wyleciały... ). Trochę dodawałem gazu...

przez 5 lat czekał na taką radę :)
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323