Padające koła dwumasowe w Maździe6 2.0 MZR-CD

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Czy wymieniałeś koło dwumasowe w M6 CiTD?

Tak, przy przebiegu <100 000
6
1%
Tak, przy przebiegu od 100 000 do 125 000
15
2%
Tak, przy przebiegu od 125 000 do 150 000
28
4%
Tak, przy przebiegu od 150 000 do 175 000
33
5%
Tak, przy przebiegu od 175 000 do 200 000
39
6%
Tak, powyżej 200 000
35
6%
Nie, mam mniej jak 100 000
50
8%
Nie, mam przebieg między 100 000 a 125 000
58
9%
Nie, mam przebieg między 125 000 a 150 000
94
15%
Nie, mam przebieg między 150 000 a 175 000
90
14%
Nie, mam przebieg między 175 000 a 200 000
82
13%
Nie, mam przebieg powyżej 200 000 km
94
15%
 
Liczba głosów : 624

Postprzez Yapa » 12 sie 2010, 22:49

Panowie, inna będzie wytrzymałość koła 2m przy jeździe w mieście inna przy jeździe na autostradzie – inna przy nieznajomości techniki jazdy autem z tym ustrojstwem ( co jest bardzo częste niestety ) inna gdy będzie wiadomo co i jak – ciężko uogólniać, wiadomo ogólnie że kola 2m to nietrwały element aut z silnikami diesla. Jedno prawda – mogłoby to być tańsze....
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2007, 16:39
Posty: 527
Skąd: Olsztyn
Auto: GG SportKombi MZR-CD 2003 121 KM

Postprzez Grzyby » 12 sie 2010, 22:53

Czy ja wiem czy taki nietrwały? Że drogi to prawda, ale jak coś wytrzymuje ok. 200kkm albo i więcej to raczej ciężko mówić o braku trwałości.

Gdyby kosztowało 350zł to pewnie nawet nie byłoby tego tematu <lol>
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Riki » 12 sie 2010, 23:39

Grzyby napisał(a):Gdyby kosztowało 350zł to pewnie nawet nie byłoby tego tematu <lol>


Dobrze prawisz :P

W Maździe 2mas jest trwały. To MUSI przelatać 200-250tys.km. Jak komuś padł wcześniej.... warto skorygować licznik :D no chyba, że na prawdę handlarz nie kłamał i dziadek lekarz z '42 jeździł tym autem <lol>
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Enduro » 13 sie 2010, 09:43

Yapa napisał(a):....wiadomo ogólnie że kola 2m to nietrwały element aut z silnikami diesla. Jedno prawda – mogłoby to być tańsze....

bo to jest element eksplatacyjny, podobny do hamulcy , opon itp
i fakt jest bezsporny, ze jest za drogie...
pozdr
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez muzygog » 18 sie 2010, 19:52

Regenerowałem koło dwumasowe do MPV w Poznaniu w firmie "Sprzęgło Service". Taka sama sytuacja jaką ktoś już na tym forum opisał:
1. Na allegro licytacja startuje od 500...(ciekawe jaka jest cena minimalna...)
2. W rozmowie telefonicznej cena regeneracji od 600 do 800 ( w zależności od stanu zużycia)
3. Efekt ostateczny 1000 (z opowieścią o dramatycznym stanie koła, o podjęciu dwóch prób regeneracji i w końcu musieli dać własne.)

Gdyby ktoś z klubowiczów zastanawiał się czy regenerować czy kupić nowe, musi wiedzieć, że prawdopodobnie wybiera między kwotą 2200 za nowe, a kwotą 1130 za regenerowane. Ja po rozmowie telefonicznej wybierałem między 2200 za nowe, a między 600-800 (plus przesyłki) za regenerowane.
Wybrałem regenerację, ale gdybym znał prawdziwe warunki, kupiłbym nowe.

Wysyłając koło do regeneracji, do paczki włożyłem kartkę ze swoim adresem napisanym drukowanymi literami. Przesyłka do mnie nie dotarła bo panowie z Poznania napisali niewłaściwe nazwisko, miejscowość, nazwę ulicy, a na dokładkę numer telefonu. Gdybym się nie zainteresował przesyłka wróciłaby do Poznania. (Zachowałem ten dowód nadania na pamiątkę)

Co na plus. Bardzo miło się z nimi rozmawia przez telefon. Są naprawdę sympatyczni i kontaktowi.

Dla zainteresowanych: przesyłka w tamtą stronę: 55zł, powrotna: 75zł
Koło waży 13,5 kg.

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 7 kwi 2008, 22:33
Posty: 26
Skąd: Płock
Auto: MPV LW 2.0D 2005

Postprzez wins__76 » 19 wrz 2010, 10:18

Skończyło mi się sprzęgło. Dwumasa jeszcze żyje. Mój przebieg 210tyśkm. Cóż Madzia odchudzi portfel.
Początkujący
 
Od: 16 sie 2010, 15:20
Posty: 25
Skąd: Białystok
Auto: Madzia 6 2003 2,0 D 121KM

Postprzez chmuri » 3 paź 2010, 12:27

Witam, jak myślicie będzie pasować?http://moto.allegro.pl/kolo-dwumasowe-sprzeglo-mazda-6-mpv-2-0di-i1251834333.html
Początkujący
 
Od: 29 paź 2006, 15:49
Posty: 22
Skąd: Warszawa \Dąbrowa Tar.
Auto: mazda 6 136 ps 2002

Postprzez Enduro » 3 paź 2010, 13:59

chmuri napisał(a):http://moto.allegro.pl/kolo-dwumasowe-sprzeglo-mazda-6-mpv-2-0di-i1251834333.html

tak! pasuje.
P.S.
osobiście posiadam taki zestaw po ok. 80tkm przebiegu, w bardzo dobrym stanie,
z demontażu, gwarantuje jego sprawność i lekko promocyjną cene (1200pln). pozdr.E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez chmuri » 3 paź 2010, 14:37

Dzięki za odzew.Ps. mam zamiar pojeździć jeszcze ze 2 lata, dlatego podziękuje.
Początkujący
 
Od: 29 paź 2006, 15:49
Posty: 22
Skąd: Warszawa \Dąbrowa Tar.
Auto: mazda 6 136 ps 2002

Postprzez Józek 66.MZR-CD. » 4 paź 2010, 08:58

Mam Mazde 6 2,0 MZR-CD. 2005r.Przejechane147tyś.km.Nie wymieniałem koła 2m.
Józek66.
Forumowicz
 
Od: 10 kwi 2010, 08:58
Posty: 30
Skąd: Głogów /Dolny Śląsk /
Auto: Mazda6 05r km136.

Postprzez Enduro » 4 paź 2010, 10:17

Józek 66.MZR-CD. napisał(a):Mam Mazde 6 2,0 MZR-CD. 2005r.Przejechane147tyś.km.Nie wymieniałem koła 2m.
Józek66.

bo, po lifcie koło 2M jest kpl. inne i bardziej wytrzymałe..
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez leftman » 3 lis 2010, 13:32

Witam Wszystkich...
Posiadam aktualnie mazde 6 2002r GG 121KM
Przebieg aktualny 180tys. (mysle ze prawdziwy, bo nie jest zajechana, serwisowana do konca, osobiscie ja kupilem od 1ego wlasciciela i sprowadzilem z belgii). Aha jezdze nia od przebiegu 150tys.
Niestety padl dwumas, po rozebraniu okazalo sie ze sprzeglo to tez padaka...
Zastanawiam sie nad skozystaniem z uslug firmy regenerujacej dwumasy, sprzegla i dociski...
Firma nazywa sie MOTO-REGE, mial ktos z Was z nia doczynienia? Na swoja regeneracje daja 18miesiecy gwarancji.

Z gory dzieki za informacje i opinie.

Pozdrawiam
Leftman
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 lis 2010, 13:20
Posty: 6
Skąd: Bydgoszcz, okazjonalnie Płock
Auto: Mazda 6 Hatchback (GG )2,0 DI – 121KM

Postprzez kalatos » 3 lis 2010, 14:48

Czytam, czytam i coraz bardziej boję się kupować ten model :) Jutro będę oglądał kolejne auto. Powiedzcie mi jak sprawdzić organoleptyczne czy koło 2M nie jest do wymiany? Czy istnieje w ogóle możliwość żeby to sprawdzić. Będę jutro w ASO Mazdy, czy oni w jakiś sposób mi to sprawdzą? Analogiczne pytanie do turbiny? Czy istnieje jakaś możliwość sprawdzenia jej żywotności, czy aso mam możliwość ją sprawdzić. Czy możecie mi w kilku punktach podpowiedzieć co jeszcze mogę sprawdzić sam i w jaki sposób? Jeżeli jest już taki temat proszę o link do niego, dzięki :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2010, 09:38
Posty: 76 (0/1)
Skąd: Żyrardów
Auto: Mazda 6 GY MZR-CD 2004r.

Postprzez Riki » 3 lis 2010, 15:09

kalatos napisał(a):Jeżeli jest już taki temat proszę o link do niego, dzięki :)


Polecam Ci :) lekturę poradnika dot. silników diesla, link –> viewtopic.php?f=90&t=65171
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Enduro » 3 lis 2010, 19:08

zanm auta M6 ,1-Seria diesel, po przebiegu ponad org. 240 tys. km
i to na pierwszym sprzegle i pierwszej turbine do tego ich stan jest nadal dobry. pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Myjk » 3 lis 2010, 19:37

kalatos napisał(a):Czytam, czytam i coraz bardziej boję się kupować ten model

<co?> Popatrzyłeś w ogóle na wyniki ankiety?
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez kalatos » 3 lis 2010, 23:03

Właśnie patrzę :) Ta, z którą jadę jutro do aso ma troszkę ponad 150 tysięcy i organoleptycznie nie ma objawów padającego 2M. Zobaczymy co powie serwis, pewnie "nie da rady tego sprawdzić"
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2010, 09:38
Posty: 76 (0/1)
Skąd: Żyrardów
Auto: Mazda 6 GY MZR-CD 2004r.

Postprzez rafusmaximus » 4 lis 2010, 04:29

kolego, dwumas, sprzęgło, czy turbina, to ogólnie bolączki klekotów i niekoniecznie tylko Mazdy, bo i innych marek gdzie one występują i jest powiedzmy więcej niż 130-140 kucy mocy – padają w Oplach, VAG`ach, Toyotach i innych markach, bez znaczenia. Oczywiście wszystkie te rzeczy da się wykończyć szybko jak i śmigać z nimi długo – wszystko zależy od użytkowania pojazdu... Jak nie chcesz mieć z tym kompletnie problemów to najlepiej kupić w dobrym stanie 2.0 benzynę z AT, najlepiej po lifcie, bo przynajmniej jest pięciobiegowa ;)
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2009, 09:19
Posty: 415 (0/1)

Postprzez sabrtek » 19 lis 2010, 15:43

Mam do was pytanie. Moje sprzęgło bierze dość krótko i generalnie chodzi ciężko (pojęcie względne). Wygląda to tak, że pedał sprzęgła jakieś 5cm pracuje lekko a następnie do samej podłogi jest oporny. Sprzęgło łapie jakieś 2cm od podłogi i jazda w korku jest strasznie uciążliwa. Nadto przy obrotach 1000 – 1200 silnik ma drgania przenoszone na karoserię, na biegu jałowym jaki i powyżej 1200 jest jak najbardziej w porządku, nie czuć drgań na pedale w żadnym stadium jego wciśnięcia.
Wygląda to na początek końca dwumasy, ale zastanawia mnie to niskie branie sprzęgła. Czy związane jest ze zużyciem k2m, czy jest to jedynie sprzęgło do wmiany? Czy ktoś miał podobny objaw? Autko ma przelatane obecnie 94kkm w tym moje 5kkm i jest to przebieg pewny (136KM przedlift)
Początkujący
 
Od: 24 cze 2010, 12:28
Posty: 17
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Auto: Mazda 6 GY 2.0 CiTD 136KM 2005

Postprzez Grzyby » 19 lis 2010, 15:59

sabrtek napisał(a):Autko ma przelatane obecnie 94kkm

Nie wiem co trzeba robić żeby po takim przebiegu skończyło się sprzęgło czy koło 2M.
Mnóstwo osób ma sporo ponad 200kkm i jeździ na fabrycznym zestawie, więc conajmniej dziwne jest, żeby w Twoim przypadku którykolwiek element był zużyty po mniej niż połowie tego przebiegu.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6