Mazda 626 (GF / GW) – Opinie i Informacje

Mazda 626 1998–2002

Postprzez Riki » 3 lis 2010, 00:28

Pankuba napisał(a):Czy aby na pewno rozumiesz dobrze pojęcie "bezpieczeństwo wyprzedzania"? Wątpię.

Jeśli uważasz, że bezpieczniej wyprzedza się autem 1.8 100KM niż jego większym odpowiednikiem to OK. Ja mam inne zdanie – dlatego jeżdżę dieslem ale o jego wadach/zaletach pisać nie będę bo nie widzę takiej potrzeby – poza tym w tym momencie kończę dyskusję – uważam, że dalej nie ma ona sensu. <zeby>

BTW w takich autach jak GF przy dzisiejszych warunkach jazdy powinni wsadzać jakiegoś KLa jak to było w modelu GE ;)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Pankuba » 3 lis 2010, 01:29

Radex napisał(a):jak to mówią jeden woli córke drugi matkę :) spoko koledzy, nie ma co sobie udowadniać na siłę wyższości teorii.

Radek, ja jeno postuluję, żeby nie pisać, że jedynie słuszne córki, bo czasami matki też niczego sobie <lol> Trochę źle to sobie rozczytałeś :P

Riki napisał(a):
Pankuba napisał(a):Jeśli uważasz, że bezpieczniej wyprzedza się autem 1.8 100KM niż jego większym odpowiednikiem to OK.
Niestety, nie może być OK. Sprawdź, czy na pewno coś takiego napisałem ...

Bezpieczeństwo wyprzedzania nie zależy od momentu/przyśpieszenia samochodu, tylko od umiejętności podjęcia decyzji (plus parę innych czynników, ale tu pomijam). Przytomny kierownik, który ma słabą GF, po prostu będzie wyprzedzał rzadziej niż kierownik mocniejszej GF-ki. Ale będzie to robił równie bezpiecznie (przy założeniu, że ten z szybszej GF również korzysta z mózgownicy), bo uwzględnia możliwości auta. Ot co.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 16:44
Posty: 550 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M6 GG '05 141 KM

Postprzez Riki » 3 lis 2010, 01:41

Może inaczej <lol>
Prawdą jest, że umiejętności to jest temat "namber łan" – tego nie brałem pod uwagę, bo dyskusja dotyczy silników. Uzupełniając – łatwiej nawet dobremu zebrać się FSem <lol> teraz to już na prawdę koniec <zeby>
P.S
Polecam lekturę "szybość bezpieczna" niejakiego p. S. Zasady – sporo wniosków można wyciągnąć <faja>
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Pankuba » 3 lis 2010, 01:56

Riki napisał(a):Polecam lekturę "szybość bezpieczna" niejakiego p. S. Zasady – sporo wniosków można wyciągnąć <faja>

Jeśli wyjaśniają tam przyzwoicie, dlaczego mocniejszy silnik jest jedynie słuszny, to na pewno przeczytam <lol>
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 16:44
Posty: 550 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M6 GG '05 141 KM

Postprzez Riki » 3 lis 2010, 01:57

Przeczytaj, przyda się...............

Moderatora proszę o posprzątanie nieczystości – ze swojej strony przepraszam za OT ;)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Pankuba » 3 lis 2010, 02:14

Riki napisał(a):Przeczytaj, przyda się...............

Wielkie dzięki za zachętę. Mimo wszystko nieskromnie przypuszczam, że bez książki też dam sobie jakoś radę. Natomiast martwię się teraz o tych wszystkich kierowców jeżdżących (zapewne bardziej przepisowo) słabowitymi autami z punktu A do punktu B, nie czerpiących przyjemnosci z przyśpieszania.

Żeby ten offtopic skończyć, proponuję zwieńczyć dyskusję dwiema "wyważonymi" tezami:
1. Z benzynek GF do jazdy nadaje się jedynie FS 136 KM.
2. GF nie nadaje się w ogóle do jazdy, bo nie skręca. :]
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 16:44
Posty: 550 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M6 GG '05 141 KM

Postprzez Radex » 3 lis 2010, 10:16

Pankuba napisał(a):2. GF nie nadaje się w ogóle do jazdy, bo nie skręca. :]

hę??? <co?>
w jakim sensie GF nie skręca?

co do mocniejszego silnika, czasami w zyciu zaskakuja nas rozne sytuacje, wtedy 36KM wiecej moze nam sie bardzo przydac a czasem uratować życie.
Więc dużo racji jest w tym co Riki mowi ze taki silnik oferuje bezpieczniejsza jazde choc jak zauwazyliscie duzo zalezy od mozgownicy kierownika <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez Pankuba » 3 lis 2010, 11:57

Radex napisał(a):
Pankuba napisał(a):2. GF nie nadaje się w ogóle do jazdy, bo nie skręca. :]

hę??? <co?>
w jakim sensie GF nie skręca?


To tylko takie wyprowadzenie dyskusji ad absurdum. Zaraz napiszę Ci PW w kilku sprawach :).
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 16:44
Posty: 550 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M6 GG '05 141 KM

Postprzez zibi626 » 10 lis 2010, 16:11

tadziomaru1 napisał(a):626 już poprzedniej wersji bardzo dobrze tolerowały gazunek
– a ja słyszałem zgoła inną opinię od użytkowników GE oraz gaziarzy <nauka> ;P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2006, 19:54
Posty: 796
Skąd: Kraków
Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24

Postprzez tadziomaru1 » 10 lis 2010, 19:36

zibi626 napisał(a):
tadziomaru1 napisał(a):626 już poprzedniej wersji bardzo dobrze tolerowały gazunek
– a ja słyszałem zgoła inną opinię od użytkowników GE oraz gaziarzy <nauka> ;P

Mój brat jeździł GE na gazie i był zadowolony. Myślę, że jak ktoś umie to zrobić, to każde auto będzie zasówać, gorzej jak ktoś robi bo robi.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez Radex » 10 lis 2010, 19:59

dokladnie, kolega z forum ktory kupywal ode mnie GE 2.5v6 tez ja zagazowal i sobie chwali.
pamiętajmy że są Użytkownicy i użyszkodnicy, oraz Gazownicy i druciarze.
ale to nie temat na takie rozmowy....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez zagloba1987 » 14 lis 2010, 18:05

A ja nabyłem sobie niedawno 626 FS 136 KM czyli polecaną tu przez was opcję i muszę powiedzieć że bardzo pięknie jeździ. Przed kupnem testowałem i 1,8 i Diesle, ale to auto sprawiło duuużo lepsze wrażenie. Słowo daję jak wsiadłem do jednego Dieselka (100KM bodajże) to jakbym traktorem jechał. Nie dość że trzęsie tak że choroba wibracyjna by mnie czekała to jeszcze jedzie jak furmanka. Ja mu w gaz a on... jedzie jak jechał :p Może jakiś wybrakowany egzemplarz był niemniej od mazdowskiego diesla trzymam się z dala :) Z czystym sercem polecam benzynkę ew. gazem. Od 4 tys obrotów czuje się że jest coś pod maską nie tylko powietrze. <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2010, 17:16
Posty: 45
Skąd: Kraków/Kielce
Auto: Mazda 626 2.0 136 KM

Postprzez Riki » 14 lis 2010, 21:27

zagloba1987 napisał(a):Może jakiś wybrakowany egzemplarz był


Może....

Gratulujemy 626 :)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez juliusz99 » 17 lis 2010, 21:17

Mazda w dieslu rzeczywiście jest bardzo mułowata przy wolnych obrotach ale tak od 2 tys w górę zbiera się całkiem nieźle
Pozdrawiam JM
juliusz99
 

Postprzez Riki » 18 lis 2010, 00:08

Jak jest sprawna to od 1500 jeździ sprawnie, jak należy – wiem coś o tym ;) silniki DI mają mocny dół...
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez brevo » 10 gru 2010, 17:04

Witam,

ja mam GF 98 rok 2.0 115km i od razu zainstalowałem LPG. Po wielu telefonach zdecydowałem się na profesjonalny zakład w moim mieście, który co prawda droższy (zapłaciłem 3000 zł), ale autko sprawdzali na hamowni. Dzięki temu auto jest dobrze skalibrowane i nie ma różnicy (tylko 3 km) w mocy auta, a nawet przy 5500obr. na LPG ma wyższą moc :) . instalacja oczywiście 4 generacji sekwencja. POLECAM.
Spalanie 12l. miasto i 9-10 trasa (średnio 120 km/h)
Tylko gaz, żadnych klekotów....sorki użytkownicy diesli, ale prawda jest okrutna...diesle są do bani..wymienie tylko turbina, dwumas, wtryski...dziekuję.

pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 6 gru 2010, 17:37
Posty: 11
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 6 GH 2,5 MZR 170 KM 2008r.

Postprzez AlbatrosGrodno » 11 gru 2010, 12:16

brevo napisał(a):orki użytkownicy diesli, ale prawda jest okrutna...diesle są do bani..wymienie tylko turbina, dwumas, wtryski...dziekuję.

Oj,z racji tego że masz nową instalację LPG i Twój silnik jeszcze nie poznał co to za "dobrodziejstwo" nie będę kipiał ze śmiechu.
Kręć na tym swoim LPG do 5.000 tyś/obr silnik to niedługo poznasz cenę regeneracji głowicy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sty 2010, 21:55
Posty: 189
Skąd: Tychy/czasem okolice Kielc
Auto: Opel Vectra 1.8 135KM 1997r

Postprzez zagloba1987 » 11 gru 2010, 12:26

Mówisz że głowice padają jak się mocniej pociśnie autko na LPG? Sam zakładam teraz gaz i powiem ci że mnie zmartwiłeś. Mam chociaż nadzieję że jak przełączę na benzynkę to będę mógł normalnie pojechać od czasu do czasu nie martwiąc się o to że mi głowica padnie :( Co do Diesli to każdy ma swoją opinię. Ja się strasznie zawiodłem Mazdowskim dieslem 100KM z 626 ALE nie jest powiedziane czy coś nie było za przeproszeniem spie******* w tym konkretnym egzemplarzu. W innych autach diesle są na prawdę super, choć jakoś jednak do benzynki sentyment większy ;P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2010, 17:16
Posty: 45
Skąd: Kraków/Kielce
Auto: Mazda 626 2.0 136 KM

Postprzez Radex » 11 gru 2010, 13:45

zagloba nie sluchaj go, jak gaz dobrze ustawiony i dbasz o wymiany filtrów itd. i od czasu do czasu przejedziesz autko na Pb to jest wszystko ok :P
ja zrobiłem do tej pory 40.000km na lpg i śmiga jak na benzynie <spoko>
wymieniam wszystkie filtry + olej co 10.000km
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez Jasiu19 » 11 gru 2010, 14:26

Radex napisał(a):zagloba nie sluchaj go, jak gaz dobrze ustawiony i dbasz o wymiany filtrów itd. i od czasu do czasu przejedziesz autko na Pb to jest wszystko ok :P
ja zrobiłem do tej pory 40.000km na lpg i śmiga jak na benzynie <spoko>
wymieniam wszystkie filtry + olej co 10.000km

Dokładnie nie słuchaj głupot :D ja miałem wcześniej vectre A w automacie 2.0 :) 150.000 przejechane na gazie osobiście przeze mnie i mojego ojca :) a silnik cacy był :D jak sie dba o instalacje to nic sie nie psuje :) przez 8 lat nie robiłem przy gazie nic tylko wymiana filterków :P a nie żałowałem mu gazu :P.Podstawa to filterki , raz na jakiś czas przejechać kawałek na BP dla dobra wtrysków i całej reszty , i tankować na sprawdzonych stacjach LPG. <spoko>
Forumowicz
 
Od: 3 sty 2010, 02:14
Posty: 192 (0/2)
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
Auto: Była 626 2.0 DiTD Hachback 12.98 r
Ocenie Almera N16 2003
Mazda 3 BK (żony)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6