Większe tarcze hamulcowe oraz zaciski hamulców przednich

Postprzez hopek » 2 lis 2010, 20:02

A hamowałes 2 razy pod rząd ze 180 do zera ?? mysle ze byłoby podobnie jak w mazdzie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 00:56
Posty: 362
Skąd: tu i tam :)
Auto: mx3

Postprzez brii » 2 lis 2010, 21:40

dubel
Ostatnio edytowano 2 lis 2010, 21:46 przez brii, łącznie edytowano 6 razy
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez brii » 2 lis 2010, 21:41

Ja tak robiłem Clio (~180->40) i było znaaaaaaaacznie lepiej niż w Maździe – pod koniec hamowania hamulce nie wydawały dziwnych odgłosów i pozwalały hamować drugi raz bez problemu za chwilę ;) Mazdowe hamulce nie są skore do współpracy po takim eksperymencie. Mimo katowania na torze fejdingu prawie brak w Clio w porównaniu z MX-3 na tym samym torze :) Renówki jeśli idzie o hamulce to bajka. Od Mazd lepsze hamulce mają chociażby VW, Fiaty i Subaru. W Subaru łatwiej doprowadzić do "zapalenia się" klocków (dym leci z hamulców) niż do znacznego pogorszenia skuteczności (mowa o zwykłych samochodach a nie STi). Pewnie znajdzie się więcej marek, ale o tych wiem na 100%, że ogólnie mają lepsze spowalniacze :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Jacek176 » 2 lis 2010, 23:12

A jakiej firmy tarcze i klocki macie w swoich Mazdach. Bo z tego co opowiadacie to wygląda jakby były z plasteliny ;)
Powtarzam się już ale ja tam nie narzekam na swoje heble. Coprawda nie jeżdżę po torze ale mam, jakby to powiedzieć, dosyć dynamiczny styl jazdy. Hamowanie ze 170km/h nie stanowi jakiejś rzadkości dla mnie a jest to raczej codzienność ;) A nawet dosyć często zdarza mi sie hamować z 200km/h.
Ostatnio znajomemu pokazywałem jak moja Madzia rozpędza się do 210km/h a potem przy tej prędkości wcisnąłem heble. Kumpel był w szoku kiedy zawisł na pasach i momentalnie wyhamowalismy do 80km/h. Powiedział, że jemu, jego autem, też kiedyś udało się rozpędzić na autostradzie do 200km/h ale jak wcisnął hamulec to nie było żadnej reakcji <lol>
Wg. pomiarów G-techem droga hamowania z 60Mph (96km/h) to 37.8m także chyba tragedii nie ma.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez realski » 3 lis 2010, 08:26

Witam
powiem jak to u mnie sie dzieje ..
aktualne 323 3D zawiecha mx3 wszystko z ukladem hamulcowym jest ok .
po przejechaniu paru zakretow na dzielnicy boczne uliczki max predkosci 80km/h
maxymalnie 3 minuty hamulcow brak plyn zagotowany tarcze szkoda gadac :))
Forumowicz
 
Od: 5 lis 2004, 20:47
Posty: 232 (0/1)
Skąd: Białystok

Postprzez brii » 3 lis 2010, 10:22

Jacek176 – chyba już to kiedyś pisałem – wychodzi na to, że w Twoim egzemplarzu są nadzwyczaj dobre hamulce jak na Mazdę... W mojej byłej MX-3 na seryjnych tarczach i klockach oryginałach hamowanie było "średnie". Po wrzuceniu tarcz Brembo i klocków Ferodo trochę lepiej a przy klockach Lucasa jeszcze lepiej, ale ciągle trochę brakowało do dobrych hamulców. Jak mnie pamięć nie myli to kiedyś na stronie klubu była recenzja MX-3 z początku lat 90-tych (trochę po premierze) i już wtedy nie wyrażali się pochlebnie o tych hamulcach...
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez weede » 3 lis 2010, 14:37

Chyba najlepszy zestaw:

TAROX: 6tłoczków zacisk, 320x26mm tarcza
Obrazek

http://docs.tarox.com/brake-kits-catalogue/mazda.pdf
Imo lepsze rozwiązanie niż k-sport.
Adrenaline Addiction.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2009, 16:14
Posty: 1453 (0/24)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5ND1

Postprzez Jacek176 » 4 lis 2010, 00:38

brii napisał(a):Jacek176 – chyba już to kiedyś pisałem – wychodzi na to, że w Twoim egzemplarzu są nadzwyczaj dobre hamulce jak na Mazdę...

Może to kwestia gruntownej regeneracji zacisków (wymiana wszystkich uszczelek gumowych, sworzni, sprężynek rozpychających itd. na nowe elementy, wyczyszczenie i wypolerowanie tłoczków), wymiany płynu hamulcowego (wraz z kilkukrotnym przepłukaniem całego układu) oraz użycia tarcz i klocków odpowiedniej firmy (nawiercane i nacinane tarcze Mikoda oraz klocki Nisshinbo które szły na pierwszy montaż) :D

P.S.: Brembo chyba jest przereklamowane. Kiedyś w Eclipse założyłem takie tarcze i nie byłem zadowolony. Powichrowały się po przebiegu ok. 2000km :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Hazu » 4 lis 2010, 08:02

Jacek176 napisał(a):nawiercane i nacinane tarcze Mikoda


Mikoda to są takie dobre tarcze czy po prostu bajeranckie?

w/g mnie klocki lukasa z tych normalnych są bardzo dobre, jeszcze nie zdarzyło mi się ich tak rozgrzać aby przestały hamować
niestety wszelkie tarcze; brembo, ATE wichrują się przy pierwszym rozgrzaniu ich do czerwoności
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Jacek176 » 4 lis 2010, 10:07

Hazu napisał(a):
Jacek176 napisał(a):nawiercane i nacinane tarcze Mikoda


Mikoda to są takie dobre tarcze czy po prostu bajeranckie?

Ci którzy ich używali są zadowoleni (Lukster, Five, Piwo i ja). Najczęściej są one krytykowane przez ludzi, którzy nigdy nie mieli z nimi doczynienia. Wychodzą z założenia, że takie tanie tarcze nie mogą być dobre (komplet 4 tarcz kosztuje tyle co JEDNA tarcza EBC Turbo Groove albo Black Diamond a BD to jest badzieiwie rzadkiej maści – rozpada sie dosłownie na kawałki po 15tys.km).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez brii » 4 lis 2010, 10:07

Jacek176 napisał(a):Może to kwestia gruntownej regeneracji zacisków (wymiana wszystkich uszczelek gumowych, sworzni, sprężynek rozpychających itd. na nowe elementy, wyczyszczenie i wypolerowanie tłoczków), wymiany płynu hamulcowego (wraz z kilkukrotnym przepłukaniem całego układu)

Raczej nie <czytaj>
brii napisał(a):Jak mnie pamięć nie myli to kiedyś na stronie klubu była recenzja MX-3 z początku lat 90-tych (trochę po premierze) i już wtedy nie wyrażali się pochlebnie o tych hamulcach...

Jacek176 napisał(a):oraz użycia tarcz i klocków odpowiedniej firmy (nawiercane i nacinane tarcze Mikoda oraz klocki Nisshinbo które szły na pierwszy montaż)

To już bardziej :)

Jacek176 napisał(a):Brembo chyba jest przereklamowane. Kiedyś w Eclipse założyłem takie tarcze i nie byłem zadowolony. Powichrowały się po przebiegu ok. 2000km

Duża część ceny tych tarcz to marka ale trudniej w Brembo trafić na kiepski egzemplarz niż u Mikody (chociaż u nich też źle nie jest).
Co do wichrowania tarcz – daj mi jakiekolwiek tarcze i 20 minut – gwarantuję, że zwichruję ;) To nie jest żaden wyznacznik jakości tarcz (chyba, że się wichrują od normalnego hamowania w suchych warunkach).

Jacek176 napisał(a):Najczęściej są one krytykowane przez ludzi, którzy nigdy nie mieli z nimi doczynienia.

Albo przez ludzi którzy je produkują ;)
Niestety kontrola jakości jest gorsza niż w Brembo co nie oznacza, że produkty tej firmy są złe – wręcz przeciwnie, ale w niższą cenę wkalkulowana jest też większa szansa na zonka ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Neonixos666 » 19 kwi 2011, 21:18

Odgrzebuje temat :D

Rozglądając się za większymi tarczami do swojej bj zauważyłem że tarczę do toyoty corolli E12 D-4D mają identyczne rozmiary czyli osadzenie piasty otwory i grubość jak mniejsze w bj
BJ (4x100 piasta 55mm, tarcza 258mm przód)
corolla (4x100 piasta 55mm , tarcza 275mm przód)

I tu pytanie czy po zmianie zacisków oraz tarcz z toyoty będzie odczuwalna różnica? niby tylko 17mm ale coś to powinno zmienić, jak myślicie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez weede » 19 kwi 2011, 21:26

pokaz budowe zacisku to Ci powiem czy wejdzie :D
Adrenaline Addiction.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2009, 16:14
Posty: 1453 (0/24)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5ND1

Postprzez Neonixos666 » 19 kwi 2011, 21:33

niestety nie posiadam <płacze> jedyna sprawa to czy da się zamontować zaciski bo tarcza raczej podejdzie. Tylko co da zmiana z 258 na 275
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez weede » 19 kwi 2011, 21:54

Neonixos666 napisał(a):Tylko co da zmiana z 258 na 275

Myśle, ze bardzo dużo szczególnie jak się domyślam ten zacisk będzie 2-tłoczkowy.

Dawno bym robił swapa hebli tylko nikt nie chce dorobić tarczy z Mazdy 6 nawierconej na 4x100, reszta jest już prosta. Mikoda się wypieła, a wszyscy inni do których pisałem olewaja takie pojedyncze tematy.
Adrenaline Addiction.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2009, 16:14
Posty: 1453 (0/24)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5ND1

Postprzez Borys » 19 kwi 2011, 21:55

Nie wejdzie (chyba), i to nie ze względu na średnice. W grubości tarczy jest 2mm różnicy, do tego wysokość tarczy w rolce też 2mm większa. Z tego co się przyglądałem tam jest mało miejsca po bokach.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez Neonixos666 » 19 kwi 2011, 22:08

jak zacisk przyjdzie który chodzi z tą tarczą to grubość nie ma znaczenia ale wysokość niestety ma ale raczej bardziej schowają się szpilki chyba o te 2 mm

Czyli co pasuje z M6 P&P tylko tarcze trzeba dobrać pod ten zacisk za 4x100?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Hazu » 19 kwi 2011, 22:25

Mx5 II gen miały tarcze 270 mm na 4 otwory.
jeżeli tylko zacisk od Mx-5 pasuje to jest gotowy zestaw do wszelkich mazd pochodnych od 323

Jak bym miał zwrotnicę od czegoś takiego to mogę sprawdzić czy od Mx-5 podejda zaciski.
i w przystępnej cenie były by do kupienia kompletne używane zestawy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Borys » 19 kwi 2011, 23:04

NB przy średnicy 270 jak kiedyś sprawdzałem miała mniejszy tłoczek i mniejsze klocki niż BJ z 258mm, więc efekt raczej wizualny.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez Hazu » 19 kwi 2011, 23:16

Wypada wymienić same piasty i koła i nie będzie problemu ze znalezieniem hamulców.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje