Mazda kopci, pare pytań.

Mazda 323 1994–1998

Postprzez HOGUM » 3 lis 2010, 00:27

Sorki jeszcze jedno.Pompa wody z pod spodu jest umazana olejem.Co to może oznaczać???
– Kochanie, marzy mi się, żeby założyć na plażę coś takiego, co
sprawiłoby, że wszyscy by osłupieli.
– Łyżwy załóż.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2006, 16:06
Posty: 196 (1/0)
Skąd: Sędziszów Małopolski
Auto: Była 323 BG B6 1,6 16v jest
323F BA 1,8 16v 95r

Postprzez farciarz » 3 lis 2010, 01:34

HOGUM napisał(a):Dzięki Jaaco.Jaka cena takiej uszczelki???Trzeba oddawać samochód do mechanika czy we własnym zakresie można to zrobić???Pytałem jeszce czy trzeba dodatkowych czynności aby sprawdzić stan pierścieni olejowych


Uszczeleczka to groszowa sprawa ... i możesz wymienić we wlasnym zakresie, ale przed wyjęciem aparatu zaznacz sobie dokladnie jego położenie. Tu masz linka jak to zrobić.

http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopi ... 16&t=57932

Stan pierścieni możesz tylko i wyłącznie zdiagnozować po wyjęciu tloków ... a to gruba robota :)

kolejna rzecz ...
HOGUM napisał(a):Sorki jeszcze jedno.Pompa wody z pod spodu jest umazana olejem.Co to może oznaczać???


Ciekaw jestem jak możesz zobaczyć pompę wody ... ?? Przecież jest ona zasłonięta osłona plastikową znajduje się pod rozrządem. :)
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez HOGUM » 3 lis 2010, 08:19

Ciekaw jestem jak możesz zobaczyć pompę wody ... Przecież jest ona zasłonięta osłona plastikową znajduje się pod rozrządem.


No właśnie <glupek2> A więc co to jest za urządzenie na którym chodzą paski???
– Kochanie, marzy mi się, żeby założyć na plażę coś takiego, co
sprawiłoby, że wszyscy by osłupieli.
– Łyżwy załóż.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2006, 16:06
Posty: 196 (1/0)
Skąd: Sędziszów Małopolski
Auto: Była 323 BG B6 1,6 16v jest
323F BA 1,8 16v 95r

Postprzez flywin » 3 lis 2010, 09:28

pompa wspomagania , alternator i może też być sprężarka klimy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez mell » 4 lis 2010, 12:47

Z góry przepraszam że pytam w kilku tematach, ale zależy mi na odpowiedzi.

Mam wielką prośbę do ludzi którzy robili remont silnika.
Czy kupowaliście pierścienie "nad wymiar" czy "nominalne", a jeśli nominalne czy po wymianie objawy typu kopcenie i branie oleju ustało ?

Dziękuję za pomoc.
Początkujący
 
Od: 16 cze 2010, 15:32
Posty: 10

Postprzez lesiux » 4 lis 2010, 16:42

podobno nie ma nadwymiaru do mazdy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez mixR » 4 lis 2010, 19:44

mell napisał(a):Mam wielką prośbę do ludzi którzy robili remont silnika.
Czy kupowaliście pierścienie "nad wymiar" czy "nominalne", a jeśli nominalne czy po wymianie objawy typu kopcenie i branie oleju ustało ?

Od remontu przejechałem 15 000 km. Pierścienie miałem założone NPR nominalne. Oleju praktycznie mi nie bierze,no może minimalne ilości,na początku tylko 2 razy dolałem. Co do kopcenia to niedawno po wymianie oleju po odpaleniu parę razy puściła niebieskiego bąka,ale jak narazie jest OK
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2008, 15:51
Posty: 243
Skąd: Siedlce
Auto: Golf IV 2.3 V5

Postprzez mell » 5 lis 2010, 13:06

Dzięki za odpowiedzi, poczekam chyba jak mechanik spojrzy na cylindry.
Też słyszałem opinie że do japońców raczej sie wkłada nominały.
Jednak popytałem w kilku sklepach i można dostać nadwymiar +0,5 np. RiK-a.
Początkujący
 
Od: 16 cze 2010, 15:32
Posty: 10

Postprzez UkiNH » 7 lis 2010, 17:56

z tego co słyszałem to wszyscy na nominalnych robią.
kuzyn przywiózł trochę pierścieni NPR do Z5 jakby ktoś chciał 180zł komplet, także dużo taniej niż nawet w carspeedzie,
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2009, 21:29
Posty: 66
Skąd: Kraków
Auto: Mazda CX-5 KF 2.5 2019
Mazda 3 BM sedan 2.0 2014

Postprzez Koroniarz » 9 lis 2010, 20:34

cóż wam to da ile macie zamiar jezdzić swoimi madziami????? :) koszt remontu to 1500 do 2000zł zależy gdzie i jak sie to zrobi????? nie ma pewnosci ze po remoncie bedzie ok ja jężdze 3 lata pali mi 03-04l zależy jak krece czsem i 0,5 na 1000km i ile oleju bym kupił za te 1500zł ;P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2010, 13:00
Posty: 43
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 323f BA Z5

Postprzez lesiux » 10 lis 2010, 09:21

nie chodzi o koszty oleju tylko sam fakt częstego sprawdzania stanu i dolewania.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez Koroniarz » 11 lis 2010, 09:40

wiadoma sprawa ja sie jakos przyzwyczaiłem i zagladam co jakis czas może mnie nie denerwuje te sprawdzanie co kopcenie :| sam myslałem jakis czas o remoncie ale sie nie przekonałem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2010, 13:00
Posty: 43
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 323f BA Z5

Postprzez borealis » 11 lis 2010, 10:50

Miałem wiele samochodów i każdy brał mi olej ale tutaj zdecydowałem się na remont z powodu nadmiernego kopcenia – jak odpaliłem autko to było mi wstyd że moja madzia tak kopci że nie było jej widać. :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 kwi 2010, 21:40
Posty: 27
Skąd: Barcin
Auto: mazda 323f BJ 1,6 98 kM 02 rok

Postprzez jaworek » 11 lis 2010, 18:33

Siema. Mam zamiar kupić mazde 323f 1.5 '95r. Ogólnei samochód ładnie sie prezentuje:) niepokoi mnie tylko jedna rzecz. Mianowicie przy odpalaniu zimnogo silnika z rury wydobywa się siwy dym(trwa to 5 sec.) koles mówi że zaczęło sie tak dziać po wymianie oleju. Powiedział że zmienił olej Mineralny na półsyntetyczny. Czy to może oznaczać że silnik jest już na wyczerpaniu???? prosze o pomoc.
jaworek
 

Postprzez Koroniarz » 11 lis 2010, 20:05

nie przejmuj sie hahaha ja mam to samo jak i nie jeden z posiadaczy Mazdy te silniki tak maja pierscionki do roboty <jupi> dziwne żeby z minerała przechodzić na półsyntetyk lał minerała bo tanszy i gęsciejszy pewnie mu mniej oleju spalił i koszta mniejsze ja swego czasu lałem volveline 10w40 i mi więcej spalił oleju w granicach 0,6l na 1000km na mobilu15w40 pali 03-04 :D ale gdy by mi nie paliła oleju bym go nie zalewał minerałem bo te silniki nie lubią tego
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2010, 13:00
Posty: 43
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 323f BA Z5

Postprzez jaworek » 11 lis 2010, 21:07

czyli to nie jest wina silnika... troche mi ulżyło bo chciałbym kupić ten samochód a i cena jest przystepna :D . on mi jeszcze powiedział że trzeba będzie wrócić znowu na minerał przy następnej wymianie i nie powinno byc tego problemu......?
jaworek
 

Postprzez grabu122 » 11 lis 2010, 21:45

Koroniarz napisał(a):ale gdy by mi nie paliła oleju bym go nie zalewał minerałem bo te silniki nie lubią tego


Ten silnik jest stworzony do minerału jak każdy inny z początku lat 90tych z zalecaną klasą jakości SG :D

Raczej silnik zimą "nie lubi" tej lepkości 15W i tylko tyle.
Ale co poradzić jeżeli obecnie 99% "minerałów" sprzedawanych w PL ma właśnie taką lepkość, albo jeszcze większą.
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2008, 20:29
Posty: 540 (0/3)

Postprzez lesiux » 11 lis 2010, 21:55

grabu122 napisał(a):Ten silnik jest stworzony do minerału jak każdy inny z początku lat 90tych z zalecaną klasą jakości SG :D


tak się składa, że ten silnik jest stworzony do półsyntetyka a nawet syntetyka w niektórych klimatach. Mineralny strasznie syfi w silniku, wiem bo sam miałem a po remoncie jeżdżę na półsyntetyku i jest o niebo lepiej, co prawda znowu bierze olej ale do mineralnego nie wrócę po tym co widziałem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez grabu122 » 11 lis 2010, 22:02

Żeby była jasność, nie jestem jakimś "wyznawcą" oleju mineralnego, wlewam i dolewam <rotfl> ten 'cudowny" półsyntetyk czy "półmineraŁ" 10W/40, ale nie straszcie ludzi, że współczesny olej mineralny to zabójstwo dla mazdy <czarodziej> hahaha
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2008, 20:29
Posty: 540 (0/3)

Postprzez farciarz » 12 lis 2010, 02:33

Koroniarz napisał(a):nie przejmuj sie hahaha ja mam to samo jak i nie jeden z posiadaczy Mazdy te silniki tak maja pierscionki do roboty <jupi> dziwne żeby z minerała przechodzić na półsyntetyk lał minerała bo tanszy i gęsciejszy pewnie mu mniej oleju spalił i koszta mniejsze ja swego czasu lałem volveline 10w40 i mi więcej spalił oleju w granicach 0,6l na 1000km na mobilu15w40 pali 03-04 :D ale gdy by mi nie paliła oleju bym go nie zalewał minerałem bo te silniki nie lubią tego
grabu122 napisał(a):
Koroniarz napisał(a):ale gdy by mi nie paliła oleju bym go nie zalewał minerałem bo te silniki nie lubią tego


Ten silnik jest stworzony do minerału jak każdy inny z początku lat 90tych z zalecaną klasą jakości SG :D

Raczej silnik zimą "nie lubi" tej lepkości 15W i tylko tyle.
Ale co poradzić jeżeli obecnie 99% "minerałów" sprzedawanych w PL ma właśnie taką lepkość, albo jeszcze większą.


Ludziska .... zastanówcie się co tak naprawdę piszecie....

Po pierwsze .... minerały w żadnym wypadku nie nadają się do naszych samochodów .... bo właśnie takie operacje typu ... bierze mi olej to przechodzę na minerał kończą żywotność silnika Z5 nawet w początkowym stadium brania oleju.

A kolejna rzecz to panie Kronikarz nie pisz albo nie doradzaj forumowiczom działań które pomagają niby prowizoryczną ucieczką od problemu tego silnika. Bo jak widzę takie podejście do tematu to zaraz mi się nasuwa, że za jakiś czas polecisz użytkownikom tego sławetnego silnika zalewanie go moto-doctorem. <dupa>

Po drugie primo .... to odpowiedzcie sobie na pytanie co powoduje branie oleju .... i będziecie mieli odpowiedź jak na tacy !!
Zapieczone pierścionki olejowe ... i to 99% przypadków. Wymiana w początkowych objawach kopcenia spowoduje ... że w zapomnienie odejdzie ten drażliwy dla wielu mazdowiczów problem.
Tyle na temat.

PS .... do osób które piszą niewiadome wywody na ten temat .... zajżyjcie najpierw do wnętrza silnika, a potem twórzcie teorie na ten jakże "kruchy olejowy" temat silnika Z5. Jeśli ktokolwiek z wypowiadających się powyżej mial okazję zobaczyć tak naprawdę do wnętrza swojego silnika to będzie wiedział o czym piszę.
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323