Szuranie przy skręcie w lewo łożysko? (626 GF 1,8)

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez VeryCoolMan » 2 lis 2010, 21:59

Witam i tak jak w temacie skręcam sobie w lewo "w prawo i jazda na wprost cisza" a tu z tylnego prawego koła słyszę dosyć głośne szuranie tak jak by szczęki o bęben w tym momencie ocierały "no właśnie mam z tyłu bębny co podobno jest rzadkością w gf-ce" i teraz się zastanawiam.. czy to łożysko? czy słabo dokręcona śruba trzymająca łożysko jak i cały bęben? i jeszcze jedno załóżmy że to łożysko, jak z wymianą da się samo wymienić czy jest zintegrowane z bębnem? :|
Obrazek
Obrazek
マツダ永遠に
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 14:10
Posty: 640 (1/0)
Skąd: Południowy wschód
Auto: Xedos 9 TA 2,5v6

Postprzez nynuch76 » 2 lis 2010, 22:46

Witam zastanawiam się czy nie prościej podjechać do mechanika lub samemu sprawdzić przyczyny tego niepokojącego ''szurania'' niż prosić o wróżenie z fusów co to może być ''to może być NIEBEZPIECZNE ''.Co do drugiego pytania masz piastę zintegrowaną z łożyskiem.A teraz skrócona instrukcja obsługi bęben jest przykręcony do piasty dwoma małymi śrubkami fi 8 na wkrętak krzyżowy wystarczy zdemontować koło odkręcić owe śrubki zdjąć bęben i Sam Sobie odpowiesz mało roboty a spokój <oczko> bezcenny. <ok>
Nic! Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem! ;–)Obrazek
Kto wymyślił downsizing ?
Forumowicz
CUP 2011 miejsce 1
 
Od: 31 sie 2005, 12:42
Posty: 632 (24/26)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 sportkombi 2.2 diesel
Mazda wy"Miata" 2.5 benzyna

Postprzez VeryCoolMan » 2 lis 2010, 23:11

Dzięki nynuch76 nie chodzi o wróżenie z fusów :P właśnie jutro się za to zabieram i ciekawy byłem czy ktoś już tak nie miał przypadkiem, a mechanikom dziękuję bardzo już mam dość partolenia roboty przez tych wszystkich "fachmanów" jedno zrobią to drugie zepsują.. co mogę to robię sam..
nynuch76 napisał(a):Co do drugiego pytania masz piastę zintegrowaną z łożyskiem.A teraz skrócona instrukcja obsługi bęben jest przykręcony do piasty dwoma małymi śrubkami fi 8 na wkrętak krzyżowy
hmm a nie jest przypadkowo tak że bęben wraz z łożyskiem trzyma nakrętka na klucz bodajże 32 ta na środku? możesz jaśniej wytłumaczyć gdzie te śrubki miały by się znajdować z tyłu z przodu z boku :P ? bo u mnie ich nie ma na 99% i coś mi się wierzyć nie chcę żeby 2 śrubki na wkrętak krzyżowy trzymały cały bęben w którym są szpilki a do nich przykręcone koło heh.. Ps. i już chyba wiem o co Ci chodziło i to się zgadza co napisałeś ale nie w tym typie bębna który jest w mojej 626
Ostatnio edytowano 2 lis 2010, 23:36 przez VeryCoolMan, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Obrazek
マツダ永遠に
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 14:10
Posty: 640 (1/0)
Skąd: Południowy wschód
Auto: Xedos 9 TA 2,5v6

Postprzez nynuch76 » 2 lis 2010, 23:33

Nakrętka 32 ta na środku trzyma łożysko które jest jednocześnie piastą i to z piasty wychodzą szpilki do których przykręca się koło. Bęben ma na środku jeden duży otwór pięć otworów na śruby do koła i dwa malutkie do śrub mocujących bęben do piasty dokładnie tak jak tu http://allegro.pl/lozysko-piasta-mazda- ... 36805.html
Nic! Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem! ;–)Obrazek
Kto wymyślił downsizing ?
Forumowicz
CUP 2011 miejsce 1
 
Od: 31 sie 2005, 12:42
Posty: 632 (24/26)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 sportkombi 2.2 diesel
Mazda wy"Miata" 2.5 benzyna

Postprzez VeryCoolMan » 2 lis 2010, 23:42

OK dzięki więc sprawdzę jutro i się wszystko okaże.
Obrazek
Obrazek
マツダ永遠に
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 14:10
Posty: 640 (1/0)
Skąd: Południowy wschód
Auto: Xedos 9 TA 2,5v6

Postprzez VeryCoolMan » 5 lis 2010, 11:01

nynuch76 napisał(a):Nakrętka 32 ta na środku trzyma łożysko które jest jednocześnie piastą i to z piasty wychodzą szpilki do których przykręca się koło. Bęben ma na środku jeden duży otwór pięć otworów na śruby do koła i dwa malutkie do śrub mocujących bęben do piasty

No i miałeś rację <piwo> jest tak jak piszesz niestety jeszcze tego nie rozbierałem tylko popatrzyłem na szybkiego co i jak
A moja teoria:
VeryCoolMan napisał(a):bęben wraz z łożyskiem trzyma nakrętka na klucz bodajże 32 ta na środku

Pasuje do bębna staruszki 626 GD tam po odkręceniu owej nakrętki całość schodzi :)
Obrazek
Obrazek
マツダ永遠に
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 14:10
Posty: 640 (1/0)
Skąd: Południowy wschód
Auto: Xedos 9 TA 2,5v6

Postprzez VeryCoolMan » 21 kwi 2011, 14:54

nynuch76 napisał(a):bęben jest przykręcony do piasty dwoma małymi śrubkami fi 8 na wkrętak krzyżowy wystarczy zdemontować koło odkręcić owe śrubki zdjąć bęben

Było by super, ale co zrobić gdy bęben nie chce zejść śrubki odkręcone i nic, zapieczony jak nie wiem co dostał parę razy młotkiem delikatnie od tyłu ale ani drgnie otwór na śrubę odpychająca bęben też testowałem wkręciłem śrubę oparła się już o piastę a on ani drgnął co teraz? ;/
Obrazek
Obrazek
マツダ永遠に
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 14:10
Posty: 640 (1/0)
Skąd: Południowy wschód
Auto: Xedos 9 TA 2,5v6

Postprzez tadziomaru1 » 21 kwi 2011, 20:12

Zrób dwie dźwignie po bokach z dużych śrubokrętów i napierniczaj młotkiem z góry i z dołu. Musi zejść, parę razy to przetestowałem <lol> (stacja demontażu) <spoko>
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez VeryCoolMan » 21 kwi 2011, 21:35

tadziomaru1
A łożysko przeżyje?
Obrazek
Obrazek
マツダ永遠に
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 14:10
Posty: 640 (1/0)
Skąd: Południowy wschód
Auto: Xedos 9 TA 2,5v6

Postprzez tadziomaru1 » 21 kwi 2011, 22:51

Myślę że to na nie w ogóle nie zadziała. Nie wiem jak tam jest, bo ja mam tarcze, ale z opisów powyżej wnoszę że łożysko jest skręcone nakrętką centralną do piasty, czyli cała operacja mu wisi <lol>, bo bęben odchodzi od piasty.
Poza tym – a masz jakie inne wyjście?
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez VeryCoolMan » 21 kwi 2011, 23:17

tadziomaru1 napisał(a):Myślę że to na nie w ogóle nie zadziała. Nie wiem jak tam jest, bo ja mam tarcze, ale z opisów powyżej wnoszę że łożysko jest skręcone nakrętką centralną do piasty, czyli cała operacja mu wisi , bo bęben odchodzi od piasty.Poza tym – a masz jakie inne wyjście?

No właśnie nie mam <lol> no to młot do ręki i do dzieła <diabełek>
Obrazek
Obrazek
マツダ永遠に
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 14:10
Posty: 640 (1/0)
Skąd: Południowy wschód
Auto: Xedos 9 TA 2,5v6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6