Dziwnie zużyte opony – źle założone?

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez pehop » 25 wrz 2007, 14:50

Witam,
Mam problem z tylnymi oponami. Mam Falkeny ZE512 profil 195/55/R15. Opony założyłem (cały komplet) na przełomie maja i czerwca. Od tego czasu zrobiłem jakieś 14 tys. km (8500 mil).
Opony z przodu są w bardzo dobrym stanie. Natomiast te z tyłu są w fatalnym, co widać na fotkach :(
http://picasaweb.google.co.uk/przemyslaw.hoppe/ZuzyteOpony
Moje podejrzenie, to źle założone opony. Na początku czerwca zrobiłem trasę do Polski i w Polsce się okazało, że wszystkie opony były fatalnie wyważone! Ale tylko te z tyłu zaczęły się tak zużywać (od zewnątrz)...

Nie wiem jednak, czy nie jest to jednak kwestia czegoś nie tak w tylym zawieszeniu...

Wszelkie segestie co może być przyczyną są bardzo mile widziane.
Z góry dzięki
Przemek
Płynie się zawsze do źródeł... pod prąd... Z prądem płyną śmieci...

Wszystkim, którym się spieszy, polecam:
http://youtube.com/watch?v=Cvja-PA5Egc
30mph to 50km/h
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2007, 13:39
Posty: 48
Skąd: Oxford, UK
Auto: 323F BJ SE 1.8 FP-DE DOHC '99

Postprzez Siw-y » 25 wrz 2007, 15:01

raczej nie jest to wina złego wyważenia
bardziej to wygląda na złą geometrie auta i tylne koła (w osi poziomej) są skierowane do środka auta

takie zużycie opon też może być od zbyt częstego wchodzenia w zakręty na ręcznym
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/42)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez Michel » 25 wrz 2007, 15:09

To na pewno wina złej geometrii na tylnej osi. Musisz zgłosić się na ustawianie zbieżności, sam pracuję w zakładzie wulkanizacyjnym i jeszcze nie spotkałem się ze zniszczonymi oponami z powodu nie wyważenia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2006, 20:20
Posty: 267 (0/1)
Skąd: Lublin

Postprzez Hazu » 25 wrz 2007, 23:52

pehop napisał(a):14 tys. km

nie czuć było na zakrętach, dziurach dziwnego zachowania tyły samochodu.

W/g mnie to wina zbyt dużej zbieżności tylnych kół.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez 323fba » 27 wrz 2007, 17:50

Na 100% zbierznosc..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2007, 18:57
Posty: 54
Skąd: Mysłowice
Auto: Mazda 323f (BA) 1,5 '94

Postprzez pehop » 28 wrz 2007, 11:43

Byłem wymienić opony i goście powiedzieli, że miałem spieprzoną zbieżność :(
Płynie się zawsze do źródeł... pod prąd... Z prądem płyną śmieci...

Wszystkim, którym się spieszy, polecam:
http://youtube.com/watch?v=Cvja-PA5Egc
30mph to 50km/h
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2007, 13:39
Posty: 48
Skąd: Oxford, UK
Auto: 323F BJ SE 1.8 FP-DE DOHC '99

Postprzez freshbratek » 2 lis 2010, 18:15

witam
zmieniając opony na zimowe letnie po 3 latach użytkowania wyglądają tak jak na fotach.
w zeszłym roku były jeszcze ok, teaz niestety obie będące na przodzie wytarły sie na bokach i popękały ;/ ,środek bierznika wysoki tylko boki prawie na gładko wytarte,co może byc tego przyczyną ??
http://w75.wrzuta.pl/obraz/0LGSVPVn3X5/opona
http://w75.wrzuta.pl/obraz/8iAelKCKpSH/opona2
http://w75.wrzuta.pl/obraz/3isBJxRspUf/opona1
Uważaj mam Mazde i nie zawaham się jej użyć !!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2008, 16:45
Posty: 351
Skąd: wawa
Auto: 323F BJ 2.0 TDVI 2001

Postprzez Borys » 2 lis 2010, 18:28

Jak masz opisane te opony gdzie jeździły, to zobacz czy podcięta jest jedna strona czy obie, czy zewnętrzna czy wewnętrzna. Wpływ na to może mieć geometria (zbieżność) czy nawet niesprawne zawieszenie. Zamieniasz opony co roku czy zawsze tak samo zakładasz?
Spękania wynikają albo z wieku (nieprawidłowego składowania) lub wady fabrycznej. Jeśli były nowe to opony często maja kilka lat gwarancji.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez freshbratek » 2 lis 2010, 19:23

Borys – opony kupione za granicą, mam chyba na nie kwitek nawet.
opony jeździły po polskich drogach 3 lata, składowane w garażu (nieocieplanym blaszaku) ale systematycznie przekładane.
opony są podcięte po obu stronach (zewnętrzna i wewnrzna) zarówno prawa jak i lewa opona. lewa opona jest w gorszym stanie niz prawa.Opony oczywiście jeździły na przedniej osi bez zmieniania co roku – czyli 3 lata.
co do zawieszenia to miałem problem z jednym z amortyzatorów bo wylał ale na badaniach technicznych wykazywało 60% przyczepności – wymieniłem dla bezpieczeństwa i zrobiłem geometrie.
nie wiem czy to ma jakies znaczenie ale raz w tygodniu musiałem dopompowywac opony do 2.2 bo ciagle nie trzymały ciśnienia ;/
Uważaj mam Mazde i nie zawaham się jej użyć !!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2008, 16:45
Posty: 351
Skąd: wawa
Auto: 323F BJ 2.0 TDVI 2001

Postprzez Jester » 3 lis 2010, 22:15

Jak dla mnie to będzie wina niskiego ciśnienia w oponach. Przy zbyt niskim ciśnieniu środek bieżnika robi się bardziej wklęsły a boki opony będą przyjmowały większe obciążenie i w nieco innym kierunku niż są zaprojektowane. Stąd większe zużycie brzegów i spękanie boków opony.
Początkujący
 
Od: 21 paź 2010, 22:28
Posty: 15
Auto: 323f BJ 2002r. DITD

Postprzez freshbratek » 4 lis 2010, 07:03

jak dla mnie sprawa zamknięta – pytałem wulkanizatora – książkowe niskie ciśnienie ;/
Uważaj mam Mazde i nie zawaham się jej użyć !!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2008, 16:45
Posty: 351
Skąd: wawa
Auto: 323F BJ 2.0 TDVI 2001

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323