Vademecum obsługi/serwisu/napraw ASB

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Janusz626 » 10 paź 2010, 00:50

KJ i KL maja inne skrzynie wiec moze sie to roznic :P
ale silikon bankowo lepszy i fabrycznie... <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez break3r » 15 paź 2010, 08:02

No i zmieniłem oczywiście na silikon. Wymieniło mi się około 5L i teraz powstaje pytanie co dalej skoro w dalszym ciągu przy jeździe dynamicznej (pedał gazu dość nisko, ale nie na guziku) zmiana biegu na wyższy odbywa się na zasadzie wybicia biegu, chwilkę na wysokich obrotach i dopiero wbicie kolejnego. Najczęściej dzieje się tak z 3 na 4, ale czasem zdarza się, że z 2 na 3 też.
Jeśli chodzi o olej to breja była straszna, od cholery szlamu w misce i na magnesach było trochę opiłków i 2 takie nieco większe kawałki metalu. powiedzmy coś nieco mniejszego niż śrut do wiatrówki.
Powiedzcie proszę co jeszcze można zrobić bo autko ma trzaskać miesięcznie ponad 3 tyś. km i nie chcę rozwalić skrzyni jeszcze zanim na dobre się nią nacieszę.
http://www.japanesetoys.eu – Forum miłośników aut japońskich
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sty 2009, 18:33
Posty: 412
Skąd: Grudziądz
Auto: Było 626GD Coupe 2.0i16V '89
Było MX-6 GE 2.5V6 '93
Było Xedos CA 1,6 16V '94
Jest Millenia TA 2,5V6 '95

Postprzez Marek 161BD081 » 15 paź 2010, 08:58

break3r napisał(a): No i zmieniłem oczywiście na silikon. Wymieniło mi się około 5L i teraz powstaje pytanie co dalej skoro w dalszym ciągu przy jeździe dynamicznej (pedał gazu dość nisko, ale nie na guziku) zmiana biegu na wyższy odbywa się na zasadzie wybicia biegu, chwilkę na wysokich obrotach i dopiero wbicie kolejnego. Najczęściej dzieje się tak z 3 na 4, ale czasem zdarza się, że z 2 na 3 też.
Jeśli chodzi o olej to breja była straszna, od cholery szlamu w misce i na magnesach było trochę opiłków i 2 takie nieco większe kawałki metalu. powiedzmy coś nieco mniejszego niż śrut do wiatrówki.
Powiedzcie proszę co jeszcze można zrobić bo autko ma trzaskać miesięcznie ponad 3 tyś. km i nie chcę rozwalić skrzyni jeszcze zanim na dobre się nią nacieszę.


Witaj!
Moja stara skrzynia też prawie do końca chodziła dobrze, czasem się trafiało jakieś szarpnięcie przy zmianie biegu ale nie było to "notoryczne".
Aż pewnego dnia ... zaczęły się poważniejsze problemy :(
Wracałem z pracy i jechała poprawnie, zatrzymałem się na stacji paliw aby kupić parę "pierdółek" (nie paliwo nawet!) i po ruszeniu z miejsca okazało się, że jeździ z duuużymi szarpnięciami :(
Wsteczny jak się włączyło to trzeba było nacisnąć gaz aby chciał ruszyć z miejsca.
Do czasu jak się wolno i grzecznie jeździło (czytaj: olej nie zagrzał się) to jeszcze jazda była względna ale wystarczyło depnąć ze dwa razy i już były problemy :(
Podczas wymiany oleju okazało się, że w misce też miałem sporo szlamu, opiłków i .... parę fragmentów czegoś zmielonego :(
Było tam parę kawałków takich wielkości 2-4mm
Krótko – coś się zmieliło wewnątrz i jedyny ratunek to był remont skrzyni albo poszukiwanie drugiej.
Wybrałem tą drugą opcję, stara skrzynia leży sobie u kolegi w garażu i czeka na .... sekcję zwłok :D
Ta skrzynia co mam dzięki uprzejmości kol. radar88 może nie jest idealna bo też miała już swoje nakręcone km i zdarza się jej szarpnąć czasem (szczególnie między 2 a 3).
Ale i tak jestem z tego zadowolony – przelatałem już na niej jakieś 8kkm i nie narzekam zbytnio.

Tak więc niestety kolego nie wróżę jej zbyt dużej przyszłości :(
Obym się tylko mylił czego Ci oczywiście Życzę!
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez break3r » 15 paź 2010, 09:34

no to mnie pocieszyłeś :(
ile mniej więcej może kosztować skrzynia?
na ebay'u znalazłem jakieś skrzynie ponoć sprawdzone za 500$ czyli razem z przywozem wyszłoby jakieś 2k PLN. Remont zapewne duuuuużo więcej?
http://www.japanesetoys.eu – Forum miłośników aut japońskich
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sty 2009, 18:33
Posty: 412
Skąd: Grudziądz
Auto: Było 626GD Coupe 2.0i16V '89
Było MX-6 GE 2.5V6 '93
Było Xedos CA 1,6 16V '94
Jest Millenia TA 2,5V6 '95

Postprzez Marek 161BD081 » 15 paź 2010, 10:17

break3r napisał(a):no to mnie pocieszyłeś :(
ile mniej więcej może kosztować skrzynia?
na ebay'u znalazłem jakieś skrzynie ponoć sprawdzone za 500$ czyli razem z przywozem wyszłoby jakieś 2k PLN. Remont zapewne duuuuużo więcej?

Niestety – koszt całego remontu właśnie od tych 2000PLN się zaczyna :(
A ceny skrzyń są na dosyć różnym poziomie jednak jakbyś miał u nas kupować to warto byłoby samemu pojechać i chociażby olej obejżeć w skrzyni.
Zanim swoją kupiłem jeździłem oglądać jedną skrzynię pod Tarnów – jak zaciągnąłem oleju do butelki to był on koloru kawy :( A auto miało około 90 tysięcy przejechane ale .... mil a nie km hahaha

EDIT:
Zobacz przykładowo tutaj, czy tutaj czy też tutaj.
Cóż – nie oszukujmy się ale zakup czegoś takiego to jak "kupowanie kota w worku" i nic tego nie zmieni :(
Jedyna pociecha jeśli jest jakaś gwarancja na nią ale i z tym też należy być ostrożnym.

To omijaj szerokim łukiem: LINK bo to jest ta, którą sam oglądałem i widzę, że jeszcze jej nie sprzedał a jedynie z ceną się podniósł. <lol>
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez break3r » 19 paź 2010, 12:42

no i wykrakałeś :P w sobotę miałem zamiar wybrać się nią do rodzinki na dolny śląsk. Skończyło się na jeździe Galloperem bo po przejechaniu trasy grudziądz-bydgoszcz straciłem 4 bieg. Nawrotka i szpula do domu, w tym czasie już żona leciała Galloperem w moim kierunku. spotkaliśmy się po drodze i ona wróciła millenką do domu już niestety z 2 biegami, a ja poleciałem w polskę. Teraz czekam na spotkanie ze znajomym fachowcem od automatów i szykuję już dla siebie defibrylator bo jak usłyszę cenę to zapewne będzie potrzeba przywrócenia akcji serca. Macie jakieś pomysły co mogło paść?? Chodzi o to żebym nie dał się wkręcić na wymianę wszystkiego włącznie z częściami sprawnymi.
http://www.japanesetoys.eu – Forum miłośników aut japońskich
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sty 2009, 18:33
Posty: 412
Skąd: Grudziądz
Auto: Było 626GD Coupe 2.0i16V '89
Było MX-6 GE 2.5V6 '93
Było Xedos CA 1,6 16V '94
Jest Millenia TA 2,5V6 '95

Postprzez Marek 161BD081 » 19 paź 2010, 13:48

Sory – nie chciałem :P
Zadzwoń może do Wieśka, może coś Ci on podpowie.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez postronek1 » 30 paź 2010, 08:37

Pomocy !
Już od dwóch miesięcy żaden fachowiec nie może ustalić przyczyny znikania wstecznego biegu Xedosie 9 z 2000r. Kiedy włączam zapłon i uruchamiam silnik, to wsteczny zawsze jest. Po kilkunastu sekundach znika i nie pojawia się aż do wyłączenia zapłonu. Po ponownym uruchomieniu silnika znowu wsteczny jest. Czy ktoś z forumowiczów spotkał się z takim przypadkiem ? Dwa tysiące kilometrów temu była wykonywana naprawa skrzyni, polegająca na wymianie tarczek drugiego i trzeciego biegu. Oczywiście przy tej okazji wymieniono olej. Powymieniałem już czujniki położenia lewarka zmiany biegów, oraz czujnik położenia przepustnicy.Proszę o pomoc.


postronek1
postronek1
Początkujący
 
Od: 2 maja 2009, 19:22
Posty: 7
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda Xedos 9, 2001r.

Postprzez radar88 » 30 paź 2010, 23:56

Polecam zadzwonić do Wieśka on będzie wiedział na 10000% co to może być ;)

Pozdrawiam
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez platek » 31 paź 2010, 04:23

Witam !
Chcialbym zapytac dlaczego w USA instrukcja serwisowania Milleni nie nakazuje wymiany oleju w automatycznej transmisji ??? mowi tylko o tym zeby sprawdzac poziom :|
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 gru 2009, 08:29
Posty: 26
Skąd: swiat
Auto: MILLENIA 2.5 od nowosci juz 12 lat

Postprzez mckoper » 1 lis 2010, 19:18

Wolą wymienić skrzynię <lol> Angole też nie wymieniają oleju w ASB
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2007, 23:22
Posty: 3957 (0/3)
Skąd: GDYNIA
Auto: CERVELO R5 Red eTape AXS

Postprzez platek » 1 lis 2010, 20:00

Z tego co wiem to w USA bordziej dba sie o klijenta niz w Europie... Gdyby padaly za szybko transmisje nikt w Stanach nie kupil by wiecej zadnej Mazdy, a na to koncern by sobie nie pozwolil .....
Moze ten olej jest po prostu dozywotni , i nie przewiduje sie wymiany ???
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 gru 2009, 08:29
Posty: 26
Skąd: swiat
Auto: MILLENIA 2.5 od nowosci juz 12 lat

Postprzez radar88 » 1 lis 2010, 23:39

Dokładnie Anglicy oleju nie zmieniają,po podjechaniu do salonu Mazdy w UK facet odpowiedział – Nigdy nie robiliśmy tak owej wymiany,pierwsze słyszę.

Pozdrawiam
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez platek » 2 lis 2010, 05:14

Moja zona jezdzi Milenia od nowosci juz 12 lat , przejechala 140 tys km. w ruchu miejskim i nigdy nie zmienialem oleju w transmisji , bo w instrukcji nie podala zeby zmieniac .
dodam tylko ze transmisja do dzisiaj pracuje bardzo dobrze .
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 gru 2009, 08:29
Posty: 26
Skąd: swiat
Auto: MILLENIA 2.5 od nowosci juz 12 lat

Postprzez break3r » 2 lis 2010, 09:26

kolego ja Ci nie pomogę, ale mam pytanko. Ile kosztowała Cię wymiana tarczek?
http://www.japanesetoys.eu – Forum miłośników aut japońskich
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sty 2009, 18:33
Posty: 412
Skąd: Grudziądz
Auto: Było 626GD Coupe 2.0i16V '89
Było MX-6 GE 2.5V6 '93
Było Xedos CA 1,6 16V '94
Jest Millenia TA 2,5V6 '95

Postprzez postronek1 » 2 lis 2010, 09:44

Wymiana tarczek, czyli części plus robocizna (a więc całość) kosztowała mnie 1200 zł.

pozdrawiam
postronek1
Początkujący
 
Od: 2 maja 2009, 19:22
Posty: 7
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda Xedos 9, 2001r.

Postprzez Button » 2 lis 2010, 15:05

Kilka dni temu odebrałem moją Milly po wymianie uszczelniacz półosi. Robił to dość polecany w Łodzi gość z ul. Tomaszowskiej i też powiedział, że się nie wymienia...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2006, 07:47
Posty: 298
Skąd: Łódź
Auto: Xed 6 2.0 V6-->Millenia 2.5 V6 --> Mondeo MKIV

Postprzez Marek 161BD081 » 2 lis 2010, 15:43

Spryskaj może przyłacze elektryczne do skrzyni jakimś preparatem do czyszczenia styków.
Może tam coś nie łączy bo jakby tam było jakieś uszkodzenie to zapewne pojawiłby się jakiś błąd (lampka "check'a").
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez radar88 » 2 lis 2010, 20:56

Panowie to po co się wymienia olej w silniku ?? Bo się zużywa.Tak samo jest w przypadku ASB wszystko do czasu,nie życzę nikomu aby stało się to co przydarzyło się mnie w zimę tego roku.
Kolego Button masz silnik 2,0 i masz zapewne MT ?? Powiem tylko tyle,mój szef w MT (Omega 3 2,5 TD) wymieniał olej w skrzyni więc dla czego w AT by się miało nie wymieniać.

Pozdrawiam
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez radar88 » 2 lis 2010, 20:57

Albo by mrugał HOLD.

Pozdrawiam
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9