Jak podnieść moment i moc w silniku RF2A?
ja tam ekspertem nie jestem ale EGR jest chyba jedynym źródłem syfu (sadzy) w kolektorze, jak będzie wyczyszczony kolektor ssący i zaślepiony EGR to kolektor już sie nie zasyfi, i to nie zależnie od kręcenia silnika
syf za nami będzie wtedy, kiedy używamy niskich obrotów i raz na jakiś czas podkręci się silnik (czyli tak jak robię ja, z racji oszczędzania paliwa) to wtedy wydmuchuje sadze która siedzi w wydechu
syf za nami będzie wtedy, kiedy używamy niskich obrotów i raz na jakiś czas podkręci się silnik (czyli tak jak robię ja, z racji oszczędzania paliwa) to wtedy wydmuchuje sadze która siedzi w wydechu
- Od: 24 lut 2008, 12:20
- Posty: 2622 (4/35)
- Skąd: Radzionków
- Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.
Na szczęście EGR mam zaślepiony od pół roku. Przy czyszczeniu kolektora ojciec zaślepił, więc problem z sadzą powinien być zminimalizowany do minimum. Ogólnie też rano jeżdżę na niskich obrotach 1700-2100 zanim silnik się rozgrzeje, bo teraz szybciej się silnik nagrzewa. Po prostu boję się o turbinkę.
Natomiast z raz dziennie pociągne sobie na którymś biegu do 4000tys na chwile.
Różnica jest naprawdę znaczna.
Natomiast z raz dziennie pociągne sobie na którymś biegu do 4000tys na chwile.
Różnica jest naprawdę znaczna.
www.demotywatery.pl
- Od: 23 wrz 2009, 21:38
- Posty: 48
- Skąd: Lubin
- Auto: Mazda Premacy TDVI 2.0
Jeszcze z odmy trochę pary oleju syfią a szczególnie turbo.
no to chyba nie ma rady nie zaszkodzić turbo mącąc przy mocy takimi metodami
no nic zobaczymy. Mam nadzieję, że nic złego się nie będzie działo.
www.demotywatery.pl
- Od: 23 wrz 2009, 21:38
- Posty: 48
- Skąd: Lubin
- Auto: Mazda Premacy TDVI 2.0
A co masz zamiar zrobić?
Chyba nie ma co już więcej modzić. Kolektor był przeczyszczony, EGR zaślepiony no i byepass ściśnięty. Efekt jest zadowalający więc to jak teraz Madzia pracuje jest wystarczające. Silnik bardzo ładnie pracuje, jest nawet troszkę cichszy. Oby tylko silnik i turbinka żyły jak najdłużej i będzie dobrze 
www.demotywatery.pl
- Od: 23 wrz 2009, 21:38
- Posty: 48
- Skąd: Lubin
- Auto: Mazda Premacy TDVI 2.0
Neonixos666 napisał(a):Jeszcze z odmy trochę pary oleju syfią a szczególnie turbo
oczywiście ale pary oleju nie zaszkodzą silnikowi tak jak mix oleju z sadzą, który sie zbiera na kolektorze
Wojtaszek23 przed zimą jeszcze jak jest możliwość dolać wody dest. do aku, karton przed chłodnice i byle do wiosny
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
- Od: 24 lut 2008, 12:20
- Posty: 2622 (4/35)
- Skąd: Radzionków
- Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.
a po co ci ten karton? i tak jak się silnik rozgrzewa to jest mały obieg a jak już termostat puści to temp. się wyrówna i to wszystko.
karton w przypadku naszych aut nie zdaje egzaminu...
P.S
DiTD trzyma jeden poziom roboczej temp. cały rok niezależnie czy na dworze jest +35 czy -30. Gdzie np. Oplowskie silniki w lato mają 100stopni a w zimę brrrrrr nie mogą się nagrzać
P.S
DiTD trzyma jeden poziom roboczej temp. cały rok niezależnie czy na dworze jest +35 czy -30. Gdzie np. Oplowskie silniki w lato mają 100stopni a w zimę brrrrrr nie mogą się nagrzać
witam, ostatnio Kornacki w TVN turbo pokazywał patent z żaluzjami w najnowszym fordzie mondeo zdaje się. Ja sobie walnę osłonę tylko w miejscu tej małej atrapy z logo Mazdy i zobaczę, w tamtym roku po 10 km i -20 C wskazówka temp nie dochodziła do połowy skali
kupię webasto do DITD
- Od: 24 paź 2008, 13:41
- Posty: 155
- Skąd: Lublin
- Auto: 626 DITD
ogólnie ditd wolno się nagrzewają ale za to długo trzymają ciepło, ostatnio jak pojechałem do szkoły to po 1,5 h wykładów wsiadam a silnik nadal ciepły
. w lato pół dnia musi się studzić. Jeśli chodzi o system chłodzenia to jest dobry i obojętnie czy bujasz 50 po mieście czy 150 w trasie to temp silnika ( na wskaźniku) jest taka sama. Dobra wróćmy do tematu bo zaraz dostaniemy od kolegi moderatora.
Jakbym miał RF2F to bym zrobił tak: opornik, MBC, odmę oddzielił, zaślepił EGR (w RF4F wywala błąd
) do tego dobry filtr powietrza, dobre paliwo i czysty dolot. PO takim czymś powinna być rakieta.
Jakbym miał RF2F to bym zrobił tak: opornik, MBC, odmę oddzielił, zaślepił EGR (w RF4F wywala błąd
kupię webasto do DITD
- Od: 24 paź 2008, 13:41
- Posty: 155
- Skąd: Lublin
- Auto: 626 DITD
no to słuchamy kolegi Riki co z tą odmą było nie tak żeby dla potomnych było. Przewód od dolotu trzeba zaślepić a na deklu trzeba zamontować filtr aby było odpowietrzenie i coś wykombinować aby skroplony olej był zbierany.
Dziś robiłem test na stoperze 80-120 na piątce.
Wychodzi na to, że ja musiałem mieć niezłego muła tą mazdunie, bo test wcale nie wyszedł dobrze mimo podniesienia ciśnienia na turbo.
Uzyskałem 16.1 sec. To średnia z 3 prób. Droga była prosta ale nie super gładka. Mimo to, spodziewałem się lepszego wyniku. Dziwne jest to, że czuje ogromną różnicę na niższych biegach. Z dwójki na trójkę i z trójki na czwórkę wskakuje moment, tnie jak szalona.
Na odcinkach gdzie jeżdżę codziennie i wyciągałem max 80-90 na godzinę (na całej długości, bo trzeba było już hamować na światłach), teraz wyciągam 110 na luzie i jeszcze zdążę zwolnić do zera przed światłami. Na piątym biegu jak widać różnicy nie ma
i nadal taki sobie wynik.
Mimo wszystko cieszy mnie to, że na niższych biegach jeździ super i po mieście zasuwa jak trzeba. Zero problemów z wyprzedzaniem czy dynamicznym wymijaniem.
Wychodzi na to, że ja musiałem mieć niezłego muła tą mazdunie, bo test wcale nie wyszedł dobrze mimo podniesienia ciśnienia na turbo.
Uzyskałem 16.1 sec. To średnia z 3 prób. Droga była prosta ale nie super gładka. Mimo to, spodziewałem się lepszego wyniku. Dziwne jest to, że czuje ogromną różnicę na niższych biegach. Z dwójki na trójkę i z trójki na czwórkę wskakuje moment, tnie jak szalona.
Na odcinkach gdzie jeżdżę codziennie i wyciągałem max 80-90 na godzinę (na całej długości, bo trzeba było już hamować na światłach), teraz wyciągam 110 na luzie i jeszcze zdążę zwolnić do zera przed światłami. Na piątym biegu jak widać różnicy nie ma
Mimo wszystko cieszy mnie to, że na niższych biegach jeździ super i po mieście zasuwa jak trzeba. Zero problemów z wyprzedzaniem czy dynamicznym wymijaniem.
www.demotywatery.pl
- Od: 23 wrz 2009, 21:38
- Posty: 48
- Skąd: Lubin
- Auto: Mazda Premacy TDVI 2.0
Wojtaszek23 napisał(a):Uzyskałem 16.1 sec
Nie najgorzej, nie narzekaj. U mnie cały czas około 18 s. (przy 0,85 bar było 21s) dlatego 27.11 jadę do Zaniemyśla na "przywracanie mocy" viewtopic.php?f=89&t=36261&hilit=fotorelacja
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
kurde trochę wam się schodzi do tych 120, jak już nie pamiętam ale z opornikiem było coś około 12-13 sek. chyba z tym że droga była różna.
Szerze ? Nie ufam temu opornikowi
jak dolot, zawory, podkładki itp. będą jak trzeba (i hamownia to potwierdzi) to zainwestuję w boxa. Apropo był ktoś przed założeniem opornika i po na hamowni ? Jeśli tak, to czy charakterystyka przyrosu mocy i momentu jest rozłożony równo ?
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
w dziale tuning tam gdzie dają wykresy jest jakiś wykres z 50 ohm opornikiem i porównaj go z jakimś ditd to się okaże.
Moim zdaniem poprawia się moment w całym zakresie a prędkość wchodzenia na obroty jest znacznie szybsza.
a kolega bandit266 podniósł doładowanie za pomocą MBC czy podkładkami?
Moim zdaniem poprawia się moment w całym zakresie a prędkość wchodzenia na obroty jest znacznie szybsza.
a kolega bandit266 podniósł doładowanie za pomocą MBC czy podkładkami?
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje