Jak zaprogramować fabrycznego pilota centralnego zamka?

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Grzybek » 10 gru 2009, 23:30

Piloty mają te same numery wcześniej na jednego reagowało a teraz na żadnego, ten stary to chyba baterie ostro pożerał ale na nowej baterii nie działa.
Podsumowując mam dwa piloty o tych samych numerach ale na żadnego nie ma reakcji.

Problem nie rozwiązany :(
Ale jazda to musi być MAZDA :) 666
ZOOM-ZOOM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2009, 00:09
Posty: 38
Skąd: Płock
Auto: M6 2002r 2.0i 16V 141KM GG+GAZ

Postprzez paweledi » 11 gru 2009, 12:50

zresetuj samochodzik :)
Mazda 60000 3500 litra wodoru + LPG + ON :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2009, 21:10
Posty: 107
Skąd: Wawa

Postprzez chris32@onet.eu » 20 gru 2009, 02:29

Witam wszystkich
Moja M6 2003 sama się otwiera. Czy ktoś miał coś takiego? Ustaliłem już że dzieje się to kiedy zbliżam się do auta. Raz widziałem z daleka a zauważyłem że w tym czasie świeci się światło w środku jak po otwarciu. Czasami tez słyszę jakby zamki zamykały sie i otwierały kiedy kręcę się dookała auta. I zamykając zdarza się że od razu się otworzy. Wtedy czekam aż sama się zamknie i liczę że taka zostanie do powrotu. Czy to jest wina pilota? Mam w nim urwany przycisk wiec i tak muszę go wymienić. Zdaje się też że komputer źle odczytuje aktualne spalanie, strasznie skacze nawet przy stałej prędkości ale czy to może wskazywać na poważniejszą usterkę.
Krzysiek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 wrz 2009, 23:40
Posty: 14
Auto: Mazda 6, 2.0 diesel, TS2, 2003

Postprzez chris32@onet.eu » 20 gru 2009, 23:27

jeszcze dwa pytania:
Czy pilot musi być taki sam, czy może być bardzo podobny ale nieco inny model? Mam Visteon Model 41804 a na necie znalazłem kilka nowych ale Modele 41846. Różnią się z zewnątrz tym że ten drugi na nakrapianą obudowę.
Czy kupując używany pilot przeprogramuję go za pomocą tej procedury programowania?
Dzięki
Krzysiek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 wrz 2009, 23:40
Posty: 14
Auto: Mazda 6, 2.0 diesel, TS2, 2003

Postprzez chris32@onet.eu » 29 gru 2009, 16:57

Witam ponownie

SENTENCJA FORUM:

mazda 6 z 2003 – kupiłem na eBayu taki sam pilot używany. Zaprogramowałem zgodnie z instrukcją angielską i zadziałał za pierwszym razem. Stary pilot przestał działać (i tak był uszkodzony – sam otwierał i zamykał auto jak było w jego zasięgu więc ostatnio używałem tylko kluczyka i działało dobrze ale bez alarmu). W serwisie za nowy krzyknęli mi 201 funtów a ja kupiłem używany za 23.

Podaje poprawione tłumaczenie procedury programowania z angielskiego bo uważam, że dostępna na tym forum wersja jest nieczytelna!

Krok 1: Otwórz drzwi kierowcy i zostaw otwarte

Krok 2: Naciśnij przycisk blokady drzwi znajdujący się na drzwiach, znaczy zablokuj i odblokuj (po zablokowaniu mój odblokował się sam od razu)

Krok 3: Włóż kluczyk do stacyjki

Krok 4: Przekręć kluczyk na ON ( czyli aż zaświecą się kontrolki ) zrób to 3 razy i zostaw kluczyk w stacyjce w pozycji wyłączonej

Krok 5: Zamknij i otwórz drzwi kierowcy 3 razy (dosłownie zamknij i otwórz cale drzwi) i zostaw je otwarte

Krok 6: Ecu powinno zareagować (otworzy – zamknie drzwi )

Krok 7: Naciśnij którykolwiek przycisk na pilocie 2 krotnie ( autko powinno już reagować na pilota )

Krok 8: Naciśnij ponownie którykolwiek przycisk na pilocie 2 krotnie (za każdym razem Ecu powinno próbować zamknąć i otworzyć drzwi).

Krok 9: Wyciągnij kluczyk ze stacyjki i autko powinno znowu wykonać zamkniecie – otwarcie drzwi.

Krok 10: Ciesz się swoja Mazdą :)
Krzysiek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 wrz 2009, 23:40
Posty: 14
Auto: Mazda 6, 2.0 diesel, TS2, 2003

Postprzez adris87 » 13 sty 2010, 19:41

Witam. Miałem też problem z pilotem w moim aucie. Gdy kupiłem auto to nie było przy nim w komplecie pilota.Dokupiłem pilot w punkcie dorabiania kluczy i programowania pilotów itd... Był to model 1438 (na str nr 3 jest fotka) i został zaprogramowany w ten sam sposób jak w instrukcji na forum ale co dziwniejsze to podziałał mi on dosłownie 1 dzien i kaplica zero jakiejkolwiek reakcji.Wróciłem do tego kolesia co mi sprzedał ten pilot, miał jeszcze 3 takie same i co dziwniejsze nie mógł zaprogramować żadnego. I tak próbując udało się- zaprogramował mi tylko jeden ale INNY model.I teraz ja mam pilot: VISTEON Model 41846 i działa :D Także powodzenia może sie komuś przyda info, że inny model pilota tez działa..
Forumowicz
 
Od: 4 maja 2008, 17:39
Posty: 46
Skąd: Suwałki / Oss-NL
Auto: Xedos 6 2,0 -EX,Mazda 6S 3.0 V6 -EX. Mazda 3 2.0 BK -EX teraz Mazda3 BK L3-VDT 2007 MPS

Postprzez remont » 18 sty 2010, 22:42

Witam – nie ten model mazdy ale info może się przydać. Otóż pilot nie działa nie otwiera ani nie zamyka; pierwsza myśl i to błędna – bezpiecznik lub bateria, oczywiście po wymianie nadal nie działa (kilka razy zostawiłem bryke pod hiperem nie zamkniętą) szukałem pomocy w kilku warsztatach elektromechanicznych w KRAKU ale prawie wszędzie słyszałem mazdy i forda się nie tykam (dot. centralnego zamka) w akcie desperacji pojechałem do serwisu. Diagnoza rozkodowany pilot, kodowanie przez stacyjke i pilota, koszt 100,00 złciszy brutto
Forumowicz
 
Od: 14 paź 2008, 20:19
Posty: 37
Skąd: ok/Krakowa
Auto: mazda MPV LW 2005 2,0d 16V 136KM

Postprzez piotrekkk1985 » 21 sty 2010, 21:07

mam taka prosbe odnosnie scyzoryka ... moglby ktos opisac jak wymienic grot w scyzoryku ... ?? nie chcialbym nic na sile zeby niczego nie popsuc ... z gory wielkie dzieki ...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2010, 22:13
Posty: 843 (1/6)
Skąd: Brzozów
Auto: Mazda 6 GJ 2.2 SH SPORT NAV

Postprzez akrok6 » 4 mar 2010, 21:00

A ja chciałe spytac sie czy ten manewr z zakodowaniem 3 kluczyka immo (jeżeli ma się 2 dobre) działa w m6 po lifcie,bo mam taką z 2006 roku i nie udało mi się tego zrobic postępując zgodnie z instrukcją na tym forum?
Czy poprostu źle to robię????
Początkujący
 
Od: 27 sty 2010, 14:25
Posty: 3
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2,0 121KM 2006 r.

Postprzez bananek1726 » 19 wrz 2010, 11:13

Kupiłem używaną Mazdę 6 z 2002. Posiadam tylko jednego pilota. Wszystko z nim ok – działa bez problemu. I mam pytanie: czy jak postąpię według instrukcji podawanej już kilka razy to czy zmieni się jakieś kodowanie i ten drugi pilot który gdzieś tam jest ewentualnie przestałby działać?
bananek1726
 

Postprzez bieski » 19 wrz 2010, 12:22

Tak przestanie działać. Będą działać tylko te które biorą udział w programowaniu.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez Noho » 26 paź 2010, 10:44

Krok 1: Otwórz drzwi kierowcy i zostaw otwarte

Krok 2: Naciśnij przycisk blokady drzwi znajdujący się na drzwiach, znaczy zablokuj i odblokuj (po zablokowaniu mój odblokował się sam od razu)

Krok 3: Włóż kluczyk do stacyjki

Krok 4: Przekręć kluczyk na ON ( czyli aż zaświecą się kontrolki ) zrób to 3 razy i zostaw kluczyk w stacyjce w pozycji wyłączonej

Krok 5: Zamknij i otwórz drzwi kierowcy 3 razy (dosłownie zamknij i otwórz cale drzwi) i zostaw je otwarte

Krok 6: Ecu powinno zareagować (otworzy – zamknie drzwi )

Krok 7: Naciśnij którykolwiek przycisk na pilocie 2 krotnie ( autko powinno już reagować na pilota )

Krok 8: Naciśnij ponownie którykolwiek przycisk na pilocie 2 krotnie (za każdym razem Ecu powinno próbować zamknąć i otworzyć drzwi).

Krok 9: Wyciągnij kluczyk ze stacyjki i autko powinno znowu wykonać zamkniecie – otwarcie drzwi.


W mojej Premacy 2002 musiałem pkt 2. zrobić 3 razy aby zaskoczyło i tak programowałem już 2 razy, pilot 2 przyciskowy czarny
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2007, 15:44
Posty: 30 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Premacy 2.0 diesel 2002 DiTd

Postprzez googieman » 29 paź 2010, 10:32

Witam.
Również i mnie dopadł problem z pilotem od zamka w moim aucie, z tym że uratować się go już chyba nie da. Otóż sprawa wygląda tak iż auto się samo otwiera i zamyka, czasami nawet kilkanaście razy pod rząd, podobnie jak u kolegi "chris32@onet.eu", z tym że u niego był urwany jeden guzik w pilocie, a u mnie jest cały.
Znalazłem na allegro taki model:

http://allegro.pl/mazda-6-mazda6-gg-gy-pilot-transmitter-nowy-i1282178475.html

z tym że on jest chyba do aut z alarmem, a w moim samochodzie nie mam alarmu. Dodam iż mój pilot był podobny do tego w aukcji z tym że bez tego 3 guziczka i cały gładki.

I teraz moje pytanie czy taki pilot da się zaprogramować w aucie bez alarmu??
Moje auto to Mazda 6 2.0 CiTD 2003r.
Będę wdzięczny za pomoc.
Forumowicz
 
Od: 17 lip 2007, 19:17
Posty: 59
Skąd: Starachowice/Kraków
Auto: Mazda 6 2.2 MZR-CD 163 km
2010r.
Mazda 6 2.0 MZR-CD 136 km 2003r.

Postprzez bieski » 29 paź 2010, 17:46

Kolego napisz do Enduro. Ja kupiłem auto z dwoma kluczykami, niestety tylko jeden pilot. Kupiłem pilota od Enduro, przeprogramowałem i wsio. Wszystko śmiga jak ta lala.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez barteq58 » 28 lis 2010, 19:37

Witam, podłączę się po temat choć mam troszkę inne pytanie.

Otóż wyłączyłem syrenkę od alarmu który był założony jeszcze przez poprzedniego właściciela w niemczech w ASO ponieważ mnie irytował że się włączał kiedy nie powinien no i co mnie zdziwiło, przestał mi w ogóle działać pilot do centralnego.... i muszę kluczem otwierać i zamykać.

miał ktoś podobnie ? jakieś sensowne rozwiązanie, bo wydaje mi się że chyba nie obejdzie się bez ingerencji elektryka.

z góry dzięki za pomoc.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 sty 2010, 15:01
Posty: 15
Skąd: Biłgoraj
Auto: ex M6 1.8

Postprzez googieman » 22 gru 2010, 13:34

Witam.
Ja sobie jednak kupiłem jakiś czas temu takiego pilota:
Obrazek

Z przesyłką wyniosło mnie to ok 86 zł. Wcześniej miałem podobnego pilota z tym że bez tego trzeciego guzika OFF, auto mam bez alarmu. Pilot się zakodował bez problemu i działa ładnie cały czas. Gdyby ktoś szukał pilota do auta podobnego jak moje bez alarmu to można kupić takiego pilota i będzie działał.
Forumowicz
 
Od: 17 lip 2007, 19:17
Posty: 59
Skąd: Starachowice/Kraków
Auto: Mazda 6 2.2 MZR-CD 163 km
2010r.
Mazda 6 2.0 MZR-CD 136 km 2003r.

Postprzez Przemo954 » 17 sie 2011, 14:50

Witam. odświeżę trochę temat.
Mam problem tego typy, że kupiłem swoją 6 z jednym kluczykiem scyzorykiem, po pewnym czasie zakupiłem jednak drugi i w punkcie dorabiania kluczy zaprogramowali mi immo. Okazało się że nie działa w tym drugim pilot od centralnego więc postanowiłem go zaprogramować według instrukcji z tego tematu i wszystko ok pilot się zaprogramował, ale niestety okazało się że przestał reagować ten pierwszy. I tak w kółko jak programuje jednego to drugi przestaje działać nie mam pojęcia dlaczego? a na forum nie znalazłem odpowiedzi. Pomóżcie jeśli możecie;]
Przemo954
 

Postprzez bieski » 17 sie 2011, 14:57

Przemo954 napisał(a): I tak w kółko jak programuje jednego to drugi przestaje działać nie mam pojęcia dlaczego?


Przeczytałbyś dokładnie instrukcję to byś wiedział dlaczego :p

W kroku w ktorym trzeba nacisnać przycisk na pilocie, naciskasz przyciski na wszystkich pilotach ktore chcesz zaprogramować.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez Przemo954 » 17 sie 2011, 15:57

No masz rację. Teraz wszystko działa jak należy dzięki za szybką odpowiedz ;]
Przemo954
 

Postprzez mazda6slawek » 11 sty 2012, 20:10

Ralpheek napisał(a):Step 1: Open drivers door and leave open.
Step 2: Lock and unlock the drivers door using the power door lock switch on the door.
Step 3: Insert key into the ignition.
Step 4: Turn key to on position and return to off position. (IMPORTANT – use ON position NOT ACC position). Do this 3 times within 10 seconds. Leave key in the ignition.
Step 5: Open and close the drivers door 3 times. (Door should be left open after this step).
Step 6: ECU should respond by locking and unlocking the doors.
Step 7: Press any button on remote #1 twice. ECU responds by locking and unlocking the car doors.
Step 8: Press any button on remote #2 twice (etc.) Each time the ECU will respond by locking & unlocking the doors.
Step 9: Remove the key from the ignition and the ECU will respond a final time with a series of door locks and unlocks.
.

Krisek napisał(a):Przetlumaczone na przyszlosc moze komus sie przyda kto nie czyta po Angielsku
Krok 1: Otworzy Drzwi Kierowcy i zostaw otwarte
Krok 2: Nacisnij przycisk otwierania drzwi ( zamknij otworz przyciskiem )
Krok 3: Wloz kluczyk do stacyjki
Krok 4: Przekrec kluczyk na ON ( czyli az zaswieca sie kontrolki ) zrob to 3 razy i zostaw kluczyk w stacyjce
Krok 5: Otworz i zamknij drzwi kierwocy 3 razy (doslownie otworz i zamknij cale drzwi i zostaw je otwarte )
Krok 6: Ecu powinno zaregowac (otworzy zamknie drzwi )
Krok 7: Nacisnij przycisk na pilocie 2 krotnie ( autko powinno juz reagowac na pilota )
Krok 8: Wyciagnij kluczyk ze stacyjki i autko powinno znowu wykonac zamkniecie – otwarcie drzwi.



Witam

W moim przypadku pojawił dokładnie się ten sam problem. Posiadam mazde 6 2004 dotychczas pilot zamka centralnego działał bez problemu, wymieniłem baterię, sprawdziłem u mechanika czy pilot jest sprawny, wykonywałem wielokrotnie powyższy schemat a pilot nadal nie działa. Powyższy chemat programowania cały wykonuje się pomyślnie do momentu kiedy NACISKAM 2KROTNIE PRZYCISK NA PILOCIE (auto nie reaguje na pilota) DALEJ JAK WYCIĄGAM KLUCZYK auto wykonuje zamkniecie i otwarcie ALE PILOT NADAL NIE DZIAŁA.

Ktoś może wie jak rozwiązać ten problem?

Pozdrawiam
mazda6slawek
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6