Pobór prądu w czasie spoczynku(na postoju) – wyłączony silnik
1, 2
Witam
Czy ktos kiedyś mierzył jakie jest spoczynkowe zuzycie pradu w Mazdzie 6?
Bo siadl mi ostatnio akumulator, stwierdziłem – zdaza sie,ma 6 lat to zakupie nowy
Ale wczesniej pomyslalem ze zmierze jaki jest pobór pradu przy wyłączonym silniku.
No i okazało sie, że ponad 0.2 A. – niestety mój miernik ma tylko pomiar do 0.2A – nie wiem ile dokładnie
Ale i tak 0.2 to zdecydowanie za duzo ( powinno byc teoretycznie ok 0.05-0.1 A)
Ale moze ktos z was mierzyl ten pobór i w Mazdzie jest wiecej... ?
Zgóry dzieki za wszelkie informacjie
pawels
Czy ktos kiedyś mierzył jakie jest spoczynkowe zuzycie pradu w Mazdzie 6?
Bo siadl mi ostatnio akumulator, stwierdziłem – zdaza sie,ma 6 lat to zakupie nowy
Ale wczesniej pomyslalem ze zmierze jaki jest pobór pradu przy wyłączonym silniku.
No i okazało sie, że ponad 0.2 A. – niestety mój miernik ma tylko pomiar do 0.2A – nie wiem ile dokładnie
Ale i tak 0.2 to zdecydowanie za duzo ( powinno byc teoretycznie ok 0.05-0.1 A)
Ale moze ktos z was mierzyl ten pobór i w Mazdzie jest wiecej... ?
Zgóry dzieki za wszelkie informacjie
pawels
Ostatnio edytowano 30 wrz 2011, 14:31 przez pawelsz, łącznie edytowano 2 razy
pawelsz napisał(a):No i okazało sie, że...
Po pierwsze.
Czy serwisowales akumulator: minimum raz w roku.
Po drugie.
W jakich konkretnie warunkach przeprowadziles pomiar, bo stwierdzenie, ze
pawelsz napisał(a):jaki jest pobór pradu przy wyłączonym silniku.
nie jest precyzyjne, a jego interpretacji moze byc wiele...
Po trzecie.
Po co Tobie informacja i znikomym poborze pradu?
badania prowadzisz, czy ksiazke piszesz...
Po czwarte.
Prosze o poprawne nazwanie tematu... przeczytaj regulamin... czas na to 24h – inaczej kosz
Ps. Czy mozesz uzupelnic swoj profil uzytkownika?
dziekuje
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Po pierwsze – nie
Po drugie – silnik wylączony, wyłaczone wszystkie światla i lampki, zamkniety centralny zamek, wyłączona syrena alarmu.
Pomiar trwa minutę.
Po trzecie – potrzebe mi po to bo wydaje m i sie ze u mnie jest jakis odbiornik który pobiera prąd mimo wyłączonych wszystkich odbiorników.
I juz wiem ze pobór w Mazdzie 6 zmierzony jest na poziomie 10mA – u mnie jest ponad 200mA więc cos jest źle – musze tylko odkryc co.
Po drugie – silnik wylączony, wyłaczone wszystkie światla i lampki, zamkniety centralny zamek, wyłączona syrena alarmu.
Pomiar trwa minutę.
Po trzecie – potrzebe mi po to bo wydaje m i sie ze u mnie jest jakis odbiornik który pobiera prąd mimo wyłączonych wszystkich odbiorników.
I juz wiem ze pobór w Mazdzie 6 zmierzony jest na poziomie 10mA – u mnie jest ponad 200mA więc cos jest źle – musze tylko odkryc co.
Wyciągaj po kolei bezpieczniki i zobaczysz który to obwód. Potem już tylko lista odbiorników podpiętych do bezpiecznika i z pewnością go zidentyfikujesz.
P.S. kable mogą mieć upływność, ale nie aż taka dużą. W oplu miałem podobnie (po 4-ech dniach aku był trup). Radio pionka robiło bokiem.
P.S. kable mogą mieć upływność, ale nie aż taka dużą. W oplu miałem podobnie (po 4-ech dniach aku był trup). Radio pionka robiło bokiem.
Udało mi sie zmierzyc w koncu pobór
I tu dziwna rzecz- waha sie miedzy 0.1 A do 0.4 A
Czyli cos pracuje ale nie stale tylko sie jakby wzbudza...
ostatnio mialem wymieniony przegub w kole – czy tam nie ma jakis wiazek przewodów (np od ABS)?
Bo zastanawiam sie czy cos mechanik nie pochrzanił – problem zaczął sie dzień po odbiorze samochodu z serwisu.
I tu dziwna rzecz- waha sie miedzy 0.1 A do 0.4 A
Czyli cos pracuje ale nie stale tylko sie jakby wzbudza...
ostatnio mialem wymieniony przegub w kole – czy tam nie ma jakis wiazek przewodów (np od ABS)?
Bo zastanawiam sie czy cos mechanik nie pochrzanił – problem zaczął sie dzień po odbiorze samochodu z serwisu.
Witajcie.
Miałem już słaby akumulator i postanowiłem go wymienić. Dzisiaj fachowiec przy wymianie sprawdził miernikiem i okazuje się, że wyłączone auto pożera około 0,4-0,5 A prądu.
Co to może być? Od czego zacząć poszukiwania? Jak domowymi sposobami coś stwierdzić?
Pozdrawiam,
Łukasz
P.S. Prośba do adminów – nie zamykajcie mi tematu bo było, bo gdzieś jest temat poruszony, bo użyj "szukaj". To dla mnie bardzo ważne i każda odpowiedź jest na miarę złota... A nie mam czasu przeszukiwać forum i czytać każdy jeden post.
Miałem już słaby akumulator i postanowiłem go wymienić. Dzisiaj fachowiec przy wymianie sprawdził miernikiem i okazuje się, że wyłączone auto pożera około 0,4-0,5 A prądu.
Co to może być? Od czego zacząć poszukiwania? Jak domowymi sposobami coś stwierdzić?
Pozdrawiam,
Łukasz
P.S. Prośba do adminów – nie zamykajcie mi tematu bo było, bo gdzieś jest temat poruszony, bo użyj "szukaj". To dla mnie bardzo ważne i każda odpowiedź jest na miarę złota... A nie mam czasu przeszukiwać forum i czytać każdy jeden post.
- Od: 6 paź 2012, 21:38
- Posty: 11
- Auto: Mazda 6 Station Wagon 2006 (2.3 automat)
Ja kiedyś w starym nissanie miałem podobny problem. Wyciągając po kolei bezpieczniki sprawdzałem pobór prądu. Okazało się, że radio "ciągnęło" ponad 0,5A.
łatwo powiedzieć...to podstawa pracy, którą tutaj wykonujemy i od niej zależy, czy jest jako-taki porządek, czy też robi się niezły bajzel...P.S. Prośba do adminów – nie zamykajcie mi tematu bo było, bo gdzieś jest temat poruszony, bo użyj "szukaj".
To dla mnie bardzo ważne i każda odpowiedź jest na miarę złota
a myślisz, że inni mają mniej ważne problemy

A nie mam czasu przeszukiwać forum i czytać każdy jeden post
mam wrażenie, że chcesz wymagać coś od innych , nie dając nic od siebie
PS. wątek łączę z istniejącym – przejrzyj chociaż to, co w nim się znajduje

Szanowny adminie – dziękuję za wyrozumiałość. Jednocześnie wydaje mi się, że mój pogląd nie będzie odosobniony. Uważam, że to nie jest dobra tendencja – zamykanie tematów i traktowanie forumowiczów "z góry", jak uczniów w szkole. Na pewno wiele osób jest blisko usunięcia konta i poszukania innego forum ze względu na takie traktowanie i uporczywe zamykanie lub "żonglowanie" tematami.
Wracając do tematu. Zauważyłem, że przyciski na drzwiach kierowcy do otwierania 3 szyb pasażerów nie działają. Działa tylko przycisk do otwierania szyby kierowcy. Natomiast pasażer może sam otworzyć sobie szybę. Czy to może oznaczać, że coś jest nie tak z wiązką przewodów z drzwi pasażera, czy ma to jakiś związek z wymianą akumulatora (wymiana spowodowała skasowanie pamięci radia i ustawień foteli)?
Pozdrawiam,
Łukasz
Wracając do tematu. Zauważyłem, że przyciski na drzwiach kierowcy do otwierania 3 szyb pasażerów nie działają. Działa tylko przycisk do otwierania szyby kierowcy. Natomiast pasażer może sam otworzyć sobie szybę. Czy to może oznaczać, że coś jest nie tak z wiązką przewodów z drzwi pasażera, czy ma to jakiś związek z wymianą akumulatora (wymiana spowodowała skasowanie pamięci radia i ustawień foteli)?
Pozdrawiam,
Łukasz
- Od: 6 paź 2012, 21:38
- Posty: 11
- Auto: Mazda 6 Station Wagon 2006 (2.3 automat)
Witam kolrge...
Po1. Zaakceptowales regulamin I zgodzolrs sie dzialac wedlug zasad tego forum.... A wymagasz od moderatora "indywidualnego" traktowania...
Po2. zakladasz temat, a nie wysileles sie aby wyszukac tematy np. Po objawach...
Po3. Co maja rozprogramowane szyby z poborem pradu w czasie spoczynku?
Po 4. Kiedy lolega serwisowal swoj akumulator?
Uwazam, ze takie wypisywanie bzdur o dzialaniu moderatorow mialo na celu zasloniecie wszystkim oczu... I czekanie na odpowiedz podanej "na tacy"
Prosze przestrzegac regulaminu...
Tapatalk2
Po1. Zaakceptowales regulamin I zgodzolrs sie dzialac wedlug zasad tego forum.... A wymagasz od moderatora "indywidualnego" traktowania...
Po2. zakladasz temat, a nie wysileles sie aby wyszukac tematy np. Po objawach...
Po3. Co maja rozprogramowane szyby z poborem pradu w czasie spoczynku?
Po 4. Kiedy lolega serwisowal swoj akumulator?
Uwazam, ze takie wypisywanie bzdur o dzialaniu moderatorow mialo na celu zasloniecie wszystkim oczu... I czekanie na odpowiedz podanej "na tacy"
Prosze przestrzegac regulaminu...
Tapatalk2
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
lukasz_mazowsze napisał(a):uporczywe zamykanie lub "żonglowanie" tematami.
Szanowny forumowiczu,uporczywe zamykanie występuje tylko wtedy, kiedy użytkownik nie respektuje regulaminu.(i uporczywie zakłada osobne tematy,chociaż takowe już na forum istnieją).
Co do "żonglowania"(tak w ogóle, to tak bym tego nie nazwał)-jest to wyłącznie następstwo powyższego...Zakładasz nowy temat, a skoro taki już istnieje zostaje połączony z już istniejącym – to chyba oczywiste, że służy to wyłącznie zachowaniu odpowiedniej przejrzystości i porządku na forum.
Kolejna sprawa sam jesteś sprawcą robienia bałaganu-najlepszy przykład jest w postach powyżej – zakładałeś wątek o upływie(poborze) prądu w czasie spoczynku, a teraz pytasz o rozprogramowane szyby.
I na koniec – zawalanie wątku uwagami do moderatorów chyba niczemu nie służy, oprócz bezpodstawnego wylewania żalu...na przyszłość tego typu uwagi proszę załatwiać przez PW, ewentualnie są odpowiednie wątki od tego (np. uwagi do funkcjonowania forum)
PS. powyższe "wypociny" zostaną później posprzątane
PS.2. przypominam
wątek łączę z istniejącym – przejrzyj chociaż to, co w nim się znajduje
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6