A to kiedy je rejestrowano to inna bajka.
Mazda MPV LW RF 2004 r.
Co nie zmienia faktu że auto wyprodukowano w październiku 2003 
A to kiedy je rejestrowano to inna bajka.
A to kiedy je rejestrowano to inna bajka.
sokoli_majster napisał(a):[*]Muszę zmienić olej w skrzyni biegów (zmiana co 100 000 km) i wchodzi tam 3l oleju o symbolu 75W90. A w Vectrze miałem olej dożywotnio... dziwne...
W mojej żony Vectrze olej w skrzyni też był dożywotnio – czyli do ~120 000km
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
sokoli_majster napisał(a):Mam w dowodzie wbite 2004 rok i niech tak zostanie
Czuj się szczęściarzem
Miałem tak z poprzednim samochodem.
Produkcja listopad 1997, rejestracja styczeń 1998, a wg VIN model z 1998, ale "pani" była tak dociekliwa w Briefie i stwierdziła, że jeżeli w styczniu była rejestracja, to ją interesuje tylko produkcja, a nie ma bata żeby w takim przypadku żeby produkcja była także w styczniu, więc rejestruje go o rok w tył czyli 1997. Ba! Głośno pomyślała, że może nawet dwa lata w tył, bo mógł np. być wyprodukowany w grudniu 1996, rok przekitował w salonie i faszysta kupił go dopiero w styczniu 1998 – menda niemiłosierna, a do tego jaka dowcipna! Sprawa obiła sie o kierownika wydziału, który oczywiście stanął po stronie swojego pracownika i o GM Polska, bo to Opel Omega był... tamci stwierdzili, że faktycznie wg VIN to model 1998, ale z fabryki wyjechał w listopadzie 1997... i temat upadł
rafusmaximus napisał(a):sokoli_majster napisał(a):Mam w dowodzie wbite 2004 rok i niech tak zostanie
Czuj się szczęściarzemZ doświadczenia wiem, że w niektórych urzędach "panie" są bardzo "pomocne" w takich sytuacjach...
Miałem tak z poprzednim samochodem.
to rzeczywiście miałeś niefart :/
Szczerze powiedziawszy to nawet jak dzwoniłem do ASO przed zakupem to powiedzieli mi że rocznik auta to 2004 więc się dalej nie zagłębiałem w temat.
-
sokoli_majster
No i przyszedł czas na długo oczekiwany przeze mnie mod, czyli montaż spoilera dachowego, przez innych nazywany lotką dachową. Zamówienie zostało zrealizowane przez serwis aukcyjny Ebay. Oczywiście większość fajnych gadżetów do MPV dostępna jest w USA lub w Japonii. Ale dla chcącego nic trudnego.
Dla zainteresowanych:
– koszt spoilera 40$
– przesyłka 45$
– lakierowanie 150 zł
Całość około 500 zł
Poniżej fotki z montażu i małe porady montażowe :
Tak wygląda spoiler przed montażem (już polakierowany)

W komplecie były plastikowe paski to zaznaczenia otworów montażowych ale się nie sprawdziły i trzeba było nakleić samemu grubą taśmę dwustronną z zaznaczonymi otworami.

Na spoilerze klej na taśmie był słabszy a po drugiej stronie mocniejszy żeby przywarł do klapy.

Po tym można było zacząć wiercić otwory. Przyznam że serce mi drżało jak widziałem dziury w Madzi.
Pozostało wygładzić ranty i zabezpieczyć je farbą antykorozyjną.
Spoiler przykręcamy na śruby a pod blachę można dać klej do szyb lub oryginalne piankowe podkładki.

Przykręcamy....

i gotowe!

Ładnie?
Dla zainteresowanych:
– koszt spoilera 40$
– przesyłka 45$
– lakierowanie 150 zł
Całość około 500 zł
Poniżej fotki z montażu i małe porady montażowe :


Tak wygląda spoiler przed montażem (już polakierowany)

W komplecie były plastikowe paski to zaznaczenia otworów montażowych ale się nie sprawdziły i trzeba było nakleić samemu grubą taśmę dwustronną z zaznaczonymi otworami.

Na spoilerze klej na taśmie był słabszy a po drugiej stronie mocniejszy żeby przywarł do klapy.


Po tym można było zacząć wiercić otwory. Przyznam że serce mi drżało jak widziałem dziury w Madzi.



Pozostało wygładzić ranty i zabezpieczyć je farbą antykorozyjną.



Spoiler przykręcamy na śruby a pod blachę można dać klej do szyb lub oryginalne piankowe podkładki.

Przykręcamy....

i gotowe!



Ładnie?
-
sokoli_majster
spoko loko, ładnie wygląda, teraz jeszcze relingi w chromik lub kolor nadwozia i czujniki w kolor nadwozia 
rafusmaximus napisał(a):spoko loko, ładnie wygląda, teraz jeszcze relingi w chromik lub kolor nadwozia
chyba jednak się nie pokuszę bo nie znajdę relingów w chromie a malować nie będę bo jak założę poprzeczki to farba zejdzie
rafusmaximus napisał(a): czujniki w kolor nadwozia
a czujników też nie będę malował bo nie wiem czy są przystosowane do malowania (były już na samochodzie jak kupiłem)
W planach są lusterka składane elektrycznie, ale to jeszcze nie przesądzone
-
sokoli_majster
Kolejny mod wykonany już jakiś czas temu ale nie było okazji fotek porobić (dlatego są marnej jakości aparatem z telefonu
)
Pamiętacie pierwsze zdjęcia z CB i luźnym kablem przyczepionym do zapalniczki?

Nie wyglądało to ładnie a poza tym ograniczało możliwości użycia np. ładowarki do telefonu lub nawigacji. Trzeba było więc pomyśleć o innym, niezależnym podłączeniu zasilania radia CB. Wyszedłem z założenia że kiedyś radio sobie zostawię gdy będe chciał sprzedać samochód więc potrzeba takiego rozwiązania które byłoby jednocześnie wygodna ale nie na stałe. Poszukałem na złomie starego golfa kóry okazał się dawcą dla gniazda zapalniczki


Kabel został ukryty za CB radiem i po wszystkim wygląda tak:

*kiedyś wstawię lepsze fotki wnętrza
Pamiętacie pierwsze zdjęcia z CB i luźnym kablem przyczepionym do zapalniczki?

Nie wyglądało to ładnie a poza tym ograniczało możliwości użycia np. ładowarki do telefonu lub nawigacji. Trzeba było więc pomyśleć o innym, niezależnym podłączeniu zasilania radia CB. Wyszedłem z założenia że kiedyś radio sobie zostawię gdy będe chciał sprzedać samochód więc potrzeba takiego rozwiązania które byłoby jednocześnie wygodna ale nie na stałe. Poszukałem na złomie starego golfa kóry okazał się dawcą dla gniazda zapalniczki


Kabel został ukryty za CB radiem i po wszystkim wygląda tak:

*kiedyś wstawię lepsze fotki wnętrza

-
sokoli_majster
Dawno się nic nie działo w temacie zmian wyposażenia samochodu więc trzeba coś napisać
W końcu zamontowałem automatyczny włącznik świateł. Zasada działania jest prosta: po upływie około 4 sekund od uruchoienia silnika światła włączają się automatycznie (nie obciążając wcześniej akumulatora przed rozruchem silnika). W porównaniu do modułu z Opla Vectry, różnice są dwie: po pierwsze nie było to plug&play tylko trzeba się było wpiąć w kabelki od sterowania światłami. Pomógł oczywiście zaprzyjaźniony elektryk P. Grzegorz :bry: 20 minut roboty i wszystko było podpięte. Druga sprawa to zainstalowałem jeszcze włącznik tego modułu. Gdy np. będę chciał posiedzieć przy włączonym silniku ale z niezapalonymi światłami.




Oraz mały ale znacząco wizualny montaż końcówki tłumika, która to kiedyś końcówka gościła na niedoszłym samochodzie kolegi Maxiora
W ruch poszła kontówka marki BOSCH i po chwili można było wciskać chromik na wydech




W końcu zamontowałem automatyczny włącznik świateł. Zasada działania jest prosta: po upływie około 4 sekund od uruchoienia silnika światła włączają się automatycznie (nie obciążając wcześniej akumulatora przed rozruchem silnika). W porównaniu do modułu z Opla Vectry, różnice są dwie: po pierwsze nie było to plug&play tylko trzeba się było wpiąć w kabelki od sterowania światłami. Pomógł oczywiście zaprzyjaźniony elektryk P. Grzegorz :bry: 20 minut roboty i wszystko było podpięte. Druga sprawa to zainstalowałem jeszcze włącznik tego modułu. Gdy np. będę chciał posiedzieć przy włączonym silniku ale z niezapalonymi światłami.



Oraz mały ale znacząco wizualny montaż końcówki tłumika, która to kiedyś końcówka gościła na niedoszłym samochodzie kolegi Maxiora

W ruch poszła kontówka marki BOSCH i po chwili można było wciskać chromik na wydech
-
sokoli_majster
o właczniku myslałem, tylko nie ma wiecznie czasu – pytanko czy jak mam ksenony, to też u mnie można?
A o końcówce, to nawet ostatnio, bo te nasze klekoty z tą osmoloną, to nieładnie wyglądają
Jak ją wcisnąłeś? Na tamtą starą, czy ciąłeś starą?
A o końcówce, to nawet ostatnio, bo te nasze klekoty z tą osmoloną, to nieładnie wyglądają
Jak ją wcisnąłeś? Na tamtą starą, czy ciąłeś starą?
Maximus, słabo czytasz, oj słabo...
Napisałem wyraźnie że obciąłem końcówkę i nawet zareklamowałem urządzenie znanej firmy za pomocą którego dokonałem cięcia
co do działania AWS-u (Automatycznego Włącznika Świateł) to producent podaje że z ksenonami też będzie działał. Wpisz sobie w wyszukiwarce na Allegro tego sprzedającego co ma podpis na zdjęciu i będziesz miał wszystko podane na tacy

co do działania AWS-u (Automatycznego Włącznika Świateł) to producent podaje że z ksenonami też będzie działał. Wpisz sobie w wyszukiwarce na Allegro tego sprzedającego co ma podpis na zdjęciu i będziesz miał wszystko podane na tacy

-
sokoli_majster
sokoli_majster napisał(a):W ruch poszła kontówka marki BOSCH i po chwili można było wciskać chromik na wydech
rzeczywiście, może nie słabo tylko szybko, w tym przypadku nie do końca, bo oczy łaknęły zdjęcia zobaczyć, a nie tylko czytać i czytać
Mam tylko pytanie w którym miejscu przyciąłeś – tak na środku, czy raczej dopasowane jest stricte pod tą końcówkę?
Przyciąłem zaraz za tym miejscem gdzie kończy sięzagięcie rury i przechodzi w prostą. Gdybym uciął dalej to końcówka już całkiem by się schowała pod zderzak i nic nie było by widać. Ale są takie końcówki z przedłużką więc musisz dopasować odpowiednio do swojego tłumika.
Generalnie ciężko było podejść kątówką i musiałem mocno naciągnąć tłumik.
Generalnie ciężko było podejść kątówką i musiałem mocno naciągnąć tłumik.

-
sokoli_majster
Ja spoilera nigdy nie zrobie to tylko naraża klapa na korozje na krotki dystans to moze tak ale nie na 4-6 lat. Zwlaszcza ze spoiler jest na gorze w tym modelu i woda czy chcesz czy nie to zawsze sobie bedzie jakos dochodzic. W orginale do mpv byl inny spoiler zakladany i na inne mocowania, Ale niestety za wieksza kwote. 
-
TuX_80
Spoiler jest dobrze zabezpieczony i nie ma prawa się tam dostać woda. Oprócz farby antykorozyjnej jest jeszcze elastyczna podkładka która eliminuje dostanie się wody. Poza tym gdyby tak myśleć jak piszesz to nikt by nie montował spoilerów z obawy na korozję 
Mój spoiler to taki sam jaki był montowany w amerykańskich wersjach. Poniżej masz jeszcze wersję z Japonii oraz ekstremalną


Innych spoilerów do MPV-ki nie widziałem

Mój spoiler to taki sam jaki był montowany w amerykańskich wersjach. Poniżej masz jeszcze wersję z Japonii oraz ekstremalną





Innych spoilerów do MPV-ki nie widziałem
-
sokoli_majster
Nie smoli zderzaka, a powinien?
Moim zdaniem wygląda o niebo lepiej niż fabryczny. Natomiast co się z niego wydobywa to już jest inna bajka...

-
sokoli_majster
Z racji zbliżającej się zimy zawitały nowe opony zimowe Michelin Alpin A4 215/60 16"

Zobaczymy jak się będą sprawować. W testach ADAC zebrały same pozytywne opinie

Zobaczymy jak się będą sprawować. W testach ADAC zebrały same pozytywne opinie
-
sokoli_majster
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość