Mazda MPV LW RF 2004 r.

CW / CR / CP / LW / LV

Postprzez Grzyby » 25 maja 2010, 14:50

Co nie zmienia faktu że auto wyprodukowano w październiku 2003 :)
A to kiedy je rejestrowano to inna bajka.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez brii » 25 maja 2010, 15:19

sokoli_majster napisał(a):[*]Muszę zmienić olej w skrzyni biegów (zmiana co 100 000 km) i wchodzi tam 3l oleju o symbolu 75W90. A w Vectrze miałem olej dożywotnio... dziwne...

W mojej żony Vectrze olej w skrzyni też był dożywotnio – czyli do ~120 000km ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez rafusmaximus » 26 maja 2010, 04:38

sokoli_majster napisał(a):Mam w dowodzie wbite 2004 rok i niech tak zostanie :)


Czuj się szczęściarzem ;) Z doświadczenia wiem, że w niektórych urzędach "panie" są bardzo "pomocne" w takich sytuacjach...
Miałem tak z poprzednim samochodem.
Produkcja listopad 1997, rejestracja styczeń 1998, a wg VIN model z 1998, ale "pani" była tak dociekliwa w Briefie i stwierdziła, że jeżeli w styczniu była rejestracja, to ją interesuje tylko produkcja, a nie ma bata żeby w takim przypadku żeby produkcja była także w styczniu, więc rejestruje go o rok w tył czyli 1997. Ba! Głośno pomyślała, że może nawet dwa lata w tył, bo mógł np. być wyprodukowany w grudniu 1996, rok przekitował w salonie i faszysta kupił go dopiero w styczniu 1998 – menda niemiłosierna, a do tego jaka dowcipna! Sprawa obiła sie o kierownika wydziału, który oczywiście stanął po stronie swojego pracownika i o GM Polska, bo to Opel Omega był... tamci stwierdzili, że faktycznie wg VIN to model 1998, ale z fabryki wyjechał w listopadzie 1997... i temat upadł <faja>
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2009, 09:19
Posty: 415 (0/1)

Postprzez sokoli_majster » 27 maja 2010, 09:06

rafusmaximus napisał(a):
sokoli_majster napisał(a):Mam w dowodzie wbite 2004 rok i niech tak zostanie :)


Czuj się szczęściarzem ;) Z doświadczenia wiem, że w niektórych urzędach "panie" są bardzo "pomocne" w takich sytuacjach...
Miałem tak z poprzednim samochodem.

to rzeczywiście miałeś niefart :/
Szczerze powiedziawszy to nawet jak dzwoniłem do ASO przed zakupem to powiedzieli mi że rocznik auta to 2004 więc się dalej nie zagłębiałem w temat.
sokoli_majster
 

Postprzez sokoli_majster » 27 maja 2010, 11:31

No i przyszedł czas na długo oczekiwany przeze mnie mod, czyli montaż spoilera dachowego, przez innych nazywany lotką dachową. Zamówienie zostało zrealizowane przez serwis aukcyjny Ebay. Oczywiście większość fajnych gadżetów do MPV dostępna jest w USA lub w Japonii. Ale dla chcącego nic trudnego.
Dla zainteresowanych:
– koszt spoilera 40$
– przesyłka 45$
– lakierowanie 150 zł
Całość około 500 zł

Poniżej fotki z montażu i małe porady montażowe : <nauka> <spoko>

Tak wygląda spoiler przed montażem (już polakierowany)
Obrazek

W komplecie były plastikowe paski to zaznaczenia otworów montażowych ale się nie sprawdziły i trzeba było nakleić samemu grubą taśmę dwustronną z zaznaczonymi otworami.
Obrazek

Na spoilerze klej na taśmie był słabszy a po drugiej stronie mocniejszy żeby przywarł do klapy.
Obrazek Obrazek

Po tym można było zacząć wiercić otwory. Przyznam że serce mi drżało jak widziałem dziury w Madzi.
Obrazek Obrazek Obrazek

Pozostało wygładzić ranty i zabezpieczyć je farbą antykorozyjną.
Obrazek Obrazek Obrazek

Spoiler przykręcamy na śruby a pod blachę można dać klej do szyb lub oryginalne piankowe podkładki.
Obrazek

Przykręcamy....
Obrazek

i gotowe! :)
Obrazek Obrazek Obrazek

Ładnie?
sokoli_majster
 

Postprzez Grzyby » 27 maja 2010, 11:44

Ładnie :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez rafusmaximus » 27 maja 2010, 17:28

spoko loko, ładnie wygląda, teraz jeszcze relingi w chromik lub kolor nadwozia i czujniki w kolor nadwozia ;)
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2009, 09:19
Posty: 415 (0/1)

Postprzez sokoli_majster » 28 maja 2010, 11:56

rafusmaximus napisał(a):spoko loko, ładnie wygląda, teraz jeszcze relingi w chromik lub kolor nadwozia

chyba jednak się nie pokuszę bo nie znajdę relingów w chromie a malować nie będę bo jak założę poprzeczki to farba zejdzie

rafusmaximus napisał(a): czujniki w kolor nadwozia ;)

a czujników też nie będę malował bo nie wiem czy są przystosowane do malowania (były już na samochodzie jak kupiłem)

W planach są lusterka składane elektrycznie, ale to jeszcze nie przesądzone <spie>
sokoli_majster
 

Postprzez sokoli_majster » 23 cze 2010, 09:46

Kolejny mod wykonany już jakiś czas temu ale nie było okazji fotek porobić (dlatego są marnej jakości aparatem z telefonu :( )

Pamiętacie pierwsze zdjęcia z CB i luźnym kablem przyczepionym do zapalniczki?

Obrazek

Nie wyglądało to ładnie a poza tym ograniczało możliwości użycia np. ładowarki do telefonu lub nawigacji. Trzeba było więc pomyśleć o innym, niezależnym podłączeniu zasilania radia CB. Wyszedłem z założenia że kiedyś radio sobie zostawię gdy będe chciał sprzedać samochód więc potrzeba takiego rozwiązania które byłoby jednocześnie wygodna ale nie na stałe. Poszukałem na złomie starego golfa kóry okazał się dawcą dla gniazda zapalniczki :)

Obrazek

Obrazek

Kabel został ukryty za CB radiem i po wszystkim wygląda tak:

Obrazek
*kiedyś wstawię lepsze fotki wnętrza Obrazek
sokoli_majster
 

Postprzez sokoli_majster » 19 lip 2010, 12:08

Dawno się nic nie działo w temacie zmian wyposażenia samochodu więc trzeba coś napisać ;)

W końcu zamontowałem automatyczny włącznik świateł. Zasada działania jest prosta: po upływie około 4 sekund od uruchoienia silnika światła włączają się automatycznie (nie obciążając wcześniej akumulatora przed rozruchem silnika). W porównaniu do modułu z Opla Vectry, różnice są dwie: po pierwsze nie było to plug&play tylko trzeba się było wpiąć w kabelki od sterowania światłami. Pomógł oczywiście zaprzyjaźniony elektryk P. Grzegorz :bry: 20 minut roboty i wszystko było podpięte. Druga sprawa to zainstalowałem jeszcze włącznik tego modułu. Gdy np. będę chciał posiedzieć przy włączonym silniku ale z niezapalonymi światłami. Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Oraz mały ale znacząco wizualny montaż końcówki tłumika, która to kiedyś końcówka gościła na niedoszłym samochodzie kolegi Maxiora Obrazek
W ruch poszła kontówka marki BOSCH i po chwili można było wciskać chromik na wydech :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
sokoli_majster
 

Postprzez rafusmaximus » 19 lip 2010, 12:13

o właczniku myslałem, tylko nie ma wiecznie czasu – pytanko czy jak mam ksenony, to też u mnie można?
A o końcówce, to nawet ostatnio, bo te nasze klekoty z tą osmoloną, to nieładnie wyglądają <płacze>
Jak ją wcisnąłeś? Na tamtą starą, czy ciąłeś starą?
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2009, 09:19
Posty: 415 (0/1)

Postprzez sokoli_majster » 19 lip 2010, 12:31

Maximus, słabo czytasz, oj słabo... Obrazek Napisałem wyraźnie że obciąłem końcówkę i nawet zareklamowałem urządzenie znanej firmy za pomocą którego dokonałem cięcia

co do działania AWS-u (Automatycznego Włącznika Świateł) to producent podaje że z ksenonami też będzie działał. Wpisz sobie w wyszukiwarce na Allegro tego sprzedającego co ma podpis na zdjęciu i będziesz miał wszystko podane na tacy Obrazek
sokoli_majster
 

Postprzez rafusmaximus » 19 lip 2010, 18:44

sokoli_majster napisał(a):W ruch poszła kontówka marki BOSCH i po chwili można było wciskać chromik na wydech


rzeczywiście, może nie słabo tylko szybko, w tym przypadku nie do końca, bo oczy łaknęły zdjęcia zobaczyć, a nie tylko czytać i czytać ;)
Mam tylko pytanie w którym miejscu przyciąłeś – tak na środku, czy raczej dopasowane jest stricte pod tą końcówkę?
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2009, 09:19
Posty: 415 (0/1)

Postprzez sokoli_majster » 20 lip 2010, 07:37

Przyciąłem zaraz za tym miejscem gdzie kończy sięzagięcie rury i przechodzi w prostą. Gdybym uciął dalej to końcówka już całkiem by się schowała pod zderzak i nic nie było by widać. Ale są takie końcówki z przedłużką więc musisz dopasować odpowiednio do swojego tłumika.
Generalnie ciężko było podejść kątówką i musiałem mocno naciągnąć tłumik. <spoko>
sokoli_majster
 

Postprzez TuX_80 » 1 paź 2010, 14:33

Ja spoilera nigdy nie zrobie to tylko naraża klapa na korozje na krotki dystans to moze tak ale nie na 4-6 lat. Zwlaszcza ze spoiler jest na gorze w tym modelu i woda czy chcesz czy nie to zawsze sobie bedzie jakos dochodzic. W orginale do mpv byl inny spoiler zakladany i na inne mocowania, Ale niestety za wieksza kwote. :P
TuX_80
 

Postprzez sokoli_majster » 4 paź 2010, 09:56

Spoiler jest dobrze zabezpieczony i nie ma prawa się tam dostać woda. Oprócz farby antykorozyjnej jest jeszcze elastyczna podkładka która eliminuje dostanie się wody. Poza tym gdyby tak myśleć jak piszesz to nikt by nie montował spoilerów z obawy na korozję Obrazek
Mój spoiler to taki sam jaki był montowany w amerykańskich wersjach. Poniżej masz jeszcze wersję z Japonii oraz ekstremalną Obrazek

Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Innych spoilerów do MPV-ki nie widziałem
sokoli_majster
 

Postprzez Badyl » 4 paź 2010, 12:30

Spojler jest naprawdę fajny!
A prosta końcówka wydechu nie smoli zderzaka?
Obrazek
Obrazek Mazda Premacy 2003 | CP DiTD RF4F | Badylowóz v4.0
| 323f BA 1,5->323f BA 2,0 GT->323f BA 2,5 KL-ZE->Premacy DiTD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2007, 15:28
Posty: 1650
Skąd: Lublin
Auto: Mazda Premacy CP 2.0DiTD RF4F 2003

Postprzez sokoli_majster » 4 paź 2010, 13:11

Nie smoli zderzaka, a powinien? Obrazek Moim zdaniem wygląda o niebo lepiej niż fabryczny. Natomiast co się z niego wydobywa to już jest inna bajka...
sokoli_majster
 

Postprzez sokoli_majster » 25 paź 2010, 11:26

Z racji zbliżającej się zimy zawitały nowe opony zimowe Michelin Alpin A4 215/60 16"
Obrazek

Zobaczymy jak się będą sprawować. W testach ADAC zebrały same pozytywne opinie :)
sokoli_majster
 

Postprzez Radex » 13 lis 2010, 13:14

Fajne autko. oponki kupiłeś bardzo porządne <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy