Na sprzęgło nie narzekam, łatwo można się przyzwyczaić. Natomiast to "szarpnięcie" przy odpuszczaniu gazu jest dość wnerwiające. Jak jest zimny to szarpie też przy przyspieszaniu z 2tys... Miałem nadzieje, że będzie to bardziej dopracowany silnik z racji tego, że montują go w 3 i 6 MPS. Przesiadłem się z RX-8 i porównując łatwość łagodnej i płynnej obsługi jest dużo większa, ale kultura pracy średnia.
Mam też mały problem z ostrzejszym ruszaniem bo nie chce sobie zjarać sprzęgła.
Widze też że mi się nie wydaje, bo łatwo można znaleźć teksty typu:
"Ponadto samochody z tymi wadami fabrycznymi wykazywały szarpanie podczas przyspieszania szczególnie przy niskich temperaturach występujące już od najniższych obrotów pod obciążeniem."
Szarpanie przy zmianie biegów
1, 2
Wiem pewnie, że przynudzam
ale automat jest lekiem na całe zło. Do takiej mocy silnika moim zdaniem, automat to dobre wyjście, no i jest wygodny i trochę mnie rozleniwił
Szkoda, że Mazda nie oferuje nawet jako opcji automatu w CX-7.
- Od: 19 paź 2008, 23:06
- Posty: 173
- Skąd: Warszawa
- Auto: 2007 CX-7 US
Ja również na sprzęgło nie narzekam, ale praca silnika w przedziale 2-3tyś. jest bardzo nierówna i szarpania występują. Właściwie opis "bolączek" tego modelu na stronach tuningowych potwierdza się, chętnie bym to poprawił w moim, ale jeszcze gwarancja:
http://www.44tuning.pl/tuning-w-44/chip ... ancji.html
http://maptek.pl/pl/oferta/mazda_3mps_6 ... _3disi.php
http://www.44tuning.pl/tuning-w-44/chip ... ancji.html
http://maptek.pl/pl/oferta/mazda_3mps_6 ... _3disi.php

- Od: 5 gru 2003, 15:25
- Posty: 1083 (3/4)
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune
Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02
Automatu niestety u nas nie ma, gdyby był, to bym pewnie kupił. Ehh aż się można rozmarzyć, taka szybka skrzynia DSG to byłby dopiero piękny samochód...
Samochód jest nowy i raczej niestety nie zdecyduje się na żadne zmiany ze względu na gwarancję.
Samochód jest nowy i raczej niestety nie zdecyduje się na żadne zmiany ze względu na gwarancję.
mam wrazenie ze za to szarpanie przy odpuszczaniu gazu odpowiada drive-by-wire. jest troche niedopracowany a moze tak skalibrowany ze chce wyprzedzic nasze zamiary i zdejmuje gaz przy lekkim odjeciu ale zdejmuje za duzo i stad to szarpniecie. przy lince by tego nie bylo raczej.
- Od: 1 mar 2010, 00:04
- Posty: 48
A czy to przypadkiem nie jest tak, że przy odpuszczaniu gazu za wcześnie otwiera się turbo BOV, silnik traci gwałtownie doładowanie i stąd szarpnięcie? Dla mnie to jest jakas pechowa sytuacja która występuje w określonych warunkach (prędkość obr. silnika, stan turbo i stopień otwarcia przepustnicy)
Nie wiem – to takie moje domysły ale przydało by się żeby wypowiedział się ktoś, kto tak na prawdę wie jak to działa
Nie wiem – to takie moje domysły ale przydało by się żeby wypowiedział się ktoś, kto tak na prawdę wie jak to działa
Dzisiaj się dowiedziałem że sprzęgła montowane seryjnie są za słabe i często się przypalają i Mazda Polska wymienia je na nowe mocniejsze w ramach gwarancji,tylko mało problem w tym że magazyn w belgi ich niema i trochę trzeba poczekać na nie.
- Od: 8 maja 2010, 01:53
- Posty: 50
- Skąd: Bielsko-Biała
- Auto: Mazda CX 7 Sport EU
Nissan Juke 1,6 Turbo
Wiem, o czym piszesz. Sam to zauważyłem, ale wcześniej nie jeździłem samochodami z Turbo, więc myślałem, że to norma przy turbinie...
-
Falco 72
Falco-72 – do kogo piszesz? chodzi Ci o szarpanie opisane przeze mnie przy odpuszczaniu gazu? Widzę że masz ten sam rocznik/wersje – szkoda że nie z wawy to byśmy porównali nasze bolączki na żywo 
Dzisiaj bylem na pierwszym "przeglądzie" polegającym na wymianie oleju. Mówiłem o szarpaniu ale nie byli w stanie sami tego powtórzyć. Sprawdzili niby wszystko włącznie z ciśnieniem doładowania i nic... mam wrażenie, ze to problem ze słabo zrobiona mapą, bo na zimnym silniku przy bogatszej mieszance już tak nie robi.
Dzisiaj bylem na pierwszym "przeglądzie" polegającym na wymianie oleju. Mówiłem o szarpaniu ale nie byli w stanie sami tego powtórzyć. Sprawdzili niby wszystko włącznie z ciśnieniem doładowania i nic... mam wrażenie, ze to problem ze słabo zrobiona mapą, bo na zimnym silniku przy bogatszej mieszance już tak nie robi.
Pozostawienie tego dziwnego szarpania i nadal użytkowanie CX7 z nim na pewno powoduje skrócenie żywotności silnika do uszkodzenia włącznie. Po odnalezieniu tego problemu z końcem 2009 roku skontaktowałem się z Mazda Polska – telefonicznie jednakże stwierdzono, że nie mają oni takich zgłoszeń.
Z drugiej strony co mieli powiedzieć skoro taki problem może mieć co druga CX7 2.3 DISI.
Temu dziwnemu szarpaniu towarzyszy "detonacja" gdyż ustawienia składu mieszanki AFR, zapłonów, kalibracji czujników, wyprzedzenia zmiennej fazy rozrządu są tak niezrozumiale poustawiane, że dochodzi do spalania detonacyjnego. Już dawno się wypowiedziałem w tej sprawie, że tak ustawiony silnik nie powinien być wypuszczony z fabryki.
Ponadto na naszym paliwie 95 oktan silnik przełącza się w tryb "Low fuel" (nisko oktanowe paliwa) i pracuje na bardzo niekorzystnych seryjnych ustawieniach dlatego te samochody nawet w celach bezpieczeństwa warto jest użytkować na 98 oktan.
W celach żywotności silnika zalecamy używanie oleju Motul ponieważ jest to silnik Mitsubishi który to tego oleju potrzebuję. Mam klientów którzy jeżdżą tymi samochodami "Pedal to the Metal" i po modzie mają zrobione ze 100 czy 150 tyś. km ciesząc się żywotnością w tym silniku.
Mam także telefony od użytkowników takich seryjnych CX7, że przy 70-80 tyś porozpadały się im rozrządy. To m.in powód stosowania kiepskiego oleju czy kiepskiej pracy zmiennych faz rozrządu.
Dla wymagających jest opcja w lepszym intercoolerem wtedy samochód staje się znacznie mniej czuły na warunki atmosferyczne, a przy wersjach amerykańskich możemy dzięki temu lepiej zejść ze spalaniem.
Dlatego użytkowniku tej Mazdy CX7 jak i innych, jeżeli chcecie cieszyć się dłużej przyjemną pracą swych silników to potrzebujecie czym prędzej wyprostować to dziwne szarpanie.
Zrobiliśmy dużo tych samochodów usuwając tego typu problemy dlatego jeżeli nawet będzie ktoś chciał porozmawiać z jakimś z właścicieli CX7 po usunięciu noszącego u nas nazwę "CX problem" to przekaże jakiś kontakt.
Jest wolny rynek i możecie zrobić swój samochód gdzie chcecie przy czy ważne aby firma wiedziała co w danym samochodzie trzeba zrobić.
Jeżeli ktoś ma jakieś pytania jestem do dyspozycji po tel. 604 532 800 gdyż osobiście prowadziłem i nadzorowałem badania nad tym silnikiem.
Pozdrawiam
Robert JM Halicki
Z drugiej strony co mieli powiedzieć skoro taki problem może mieć co druga CX7 2.3 DISI.
Temu dziwnemu szarpaniu towarzyszy "detonacja" gdyż ustawienia składu mieszanki AFR, zapłonów, kalibracji czujników, wyprzedzenia zmiennej fazy rozrządu są tak niezrozumiale poustawiane, że dochodzi do spalania detonacyjnego. Już dawno się wypowiedziałem w tej sprawie, że tak ustawiony silnik nie powinien być wypuszczony z fabryki.
Ponadto na naszym paliwie 95 oktan silnik przełącza się w tryb "Low fuel" (nisko oktanowe paliwa) i pracuje na bardzo niekorzystnych seryjnych ustawieniach dlatego te samochody nawet w celach bezpieczeństwa warto jest użytkować na 98 oktan.
W celach żywotności silnika zalecamy używanie oleju Motul ponieważ jest to silnik Mitsubishi który to tego oleju potrzebuję. Mam klientów którzy jeżdżą tymi samochodami "Pedal to the Metal" i po modzie mają zrobione ze 100 czy 150 tyś. km ciesząc się żywotnością w tym silniku.
Mam także telefony od użytkowników takich seryjnych CX7, że przy 70-80 tyś porozpadały się im rozrządy. To m.in powód stosowania kiepskiego oleju czy kiepskiej pracy zmiennych faz rozrządu.
Dla wymagających jest opcja w lepszym intercoolerem wtedy samochód staje się znacznie mniej czuły na warunki atmosferyczne, a przy wersjach amerykańskich możemy dzięki temu lepiej zejść ze spalaniem.
Dlatego użytkowniku tej Mazdy CX7 jak i innych, jeżeli chcecie cieszyć się dłużej przyjemną pracą swych silników to potrzebujecie czym prędzej wyprostować to dziwne szarpanie.
Zrobiliśmy dużo tych samochodów usuwając tego typu problemy dlatego jeżeli nawet będzie ktoś chciał porozmawiać z jakimś z właścicieli CX7 po usunięciu noszącego u nas nazwę "CX problem" to przekaże jakiś kontakt.
Jest wolny rynek i możecie zrobić swój samochód gdzie chcecie przy czy ważne aby firma wiedziała co w danym samochodzie trzeba zrobić.
Jeżeli ktoś ma jakieś pytania jestem do dyspozycji po tel. 604 532 800 gdyż osobiście prowadziłem i nadzorowałem badania nad tym silnikiem.
Pozdrawiam
Robert JM Halicki
-
biuro44tuning
biuro44tuning napisał(a):Ponadto na naszym paliwie 95 oktan silnik przełącza się w tryb "Low fuel" (nisko oktanowe paliwa) i pracuje na bardzo niekorzystnych seryjnych ustawieniach dlatego te samochody nawet w celach bezpieczeństwa warto jest użytkować na 98 oktan.
przepraszam bardzo a jakiego innego zachowania należy się spodziewać po zalaniu benzyny 95 do silnika, do którego producent zaleca benzynę conajmniej 98

biuro44tuning napisał(a):W celach żywotności silnika zalecamy używanie oleju Motul ponieważ jest to silnik Mitsubishi który to tego oleju potrzebuję. Mam klientów którzy jeżdżą tymi samochodami "Pedal to the Metal" i po modzie mają zrobione ze 100 czy 150 tyś. km ciesząc się żywotnością w tym silniku.
a w jakimż to modelu Mitsubishi znajdziemy taki silnik 2.3 turbo z bezpośrednim wtryskiem?
http://www.racingforum.pl/UWAGA-NA-FIRM ... 88457.html to tak w temacie, do poczytania
- Od: 1 mar 2010, 00:04
- Posty: 48
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderatorzy
Moderatorzy CX-3 / CX-5 / CX-7 / CX-9, Moderatorzy CX-30 / CX-50 / CX-60