[AJ] Usterki i awarie silnika M6 3.0 V6

Postprzez Grucha » 21 paź 2010, 05:34

jerry_skarbek napisał(a):Kristofc,nie rób tego! tym bypass'em omijasz czujnik przepływu powietrza


Gdzie siedzi ten czujnik? Bo egr bedzie zaslepiony.

Pozdr
Grucha
 

Postprzez Jesza » 21 paź 2010, 07:41

kristofc napisał(a):
jerry_skarbek napisał(a):Kristofc,nie rób tego! tym bypass'em omijasz czujnik przepływu powietrza


Gdzie siedzi ten czujnik? Bo egr bedzie zaslepiony.

Pozdr


Zaślepiony czy robisz jak na zdjęciu – filtr owinięty taśmą izolacyjną???
do tego jakiś króciec i kawałek węża obok kolektora wydechowego????

Ten pomyśł za samą jakość wykonania nie powinien być pokazywany na tym forum
A jak chcesz to zrobić koniecznie to są małe filtry stożkowe na odmy – można tutaj zastosować, tylko pamiętaj co napisał Jerry, po otwarciu EGR silnik będzie świrował, w spalinach jeżeli jest tlen to bardzo niewiele.
Forumowicz
 
Od: 21 kwi 2008, 20:47
Posty: 44
Skąd: Polska Południowa
Auto: Mazda 6 3.0 V6 2006 r automat 6-bieg

Postprzez Grucha » 21 paź 2010, 09:25

Mój bład ofkors zaslepiony bedzie EGR Pipe , a do EGR-u doprowadzę swieże powietrze z filtra , czy będzie świrował czy nie przekonam sie sam , kowboje twierdzą że nie . Najwyżej powrócę do serii.
Faktycznie zdjęcia z 5 strony wygladają tragicznie <lol>

Pozdr
Grucha
 

Postprzez jerry_skarbek » 21 paź 2010, 09:32

Neron-ek napisał(a):Wersja poliftowa ma tylko jeden katalizator, więc przeniesienie obu sond w to samo miejsce może być kłopotliwe i powodować błędne ich działanie.
Ja w swojej M6 wywaliłem precaty i wstawiłem emulatory – od tamtej pory 800 km i zero problemów.
Nie mam LPG.

Nie jest kłopotliwe bo dajesz je po przeciwnych stronach rury przesunięte lekko (~1cm).
A jakie niby błędne działanie miałoby to wywołać???
Minus tego rozwiązania:
musisz przedłużyć kabelki obu sond (banał)
Plus tego rozwiązania:
Bedziesz wiedział, że się ostatni katalizator kończy.
a sondy będą pracowały dokładnie tak samo jak były za pre-cat'ami
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2007, 04:48
Posty: 85
Skąd: Kraków
Auto: M6 Sport Wagon 3.0 V6

Postprzez jerry_skarbek » 21 paź 2010, 09:35

kristofc napisał(a):Mój bład ofkors zaslepiony bedzie EGR Pipe , a do EGR-u doprowadzę swieże powietrze z filtra , czy będzie świrował czy nie przekonam sie sam , kowboje twierdzą że nie . Najwyżej powrócę do serii.
Faktycznie zdjęcia z 5 strony wygladają tragicznie <lol>

Pozdr


ale Ty nie masz stożka? będziesz to wkładał do OEM'owego air boxa?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2007, 04:48
Posty: 85
Skąd: Kraków
Auto: M6 Sport Wagon 3.0 V6

Postprzez Grucha » 21 paź 2010, 09:39

jerry_skarbek napisał(a):ale Ty nie masz stożka? będziesz to wkładał do OEM'owego air boxa?


Typhoon Kit w drodze , czekam aż dojdzie i pokombinuję z EGR-em
Grucha
 

Postprzez jerry_skarbek » 21 paź 2010, 09:49

Nie rób! Będziesz żałował i wracał z przeróbką. Lepiej ten czas poświęć i poszukaj:
Albo małego filtra który wytrzyma temp ~+500stC(powodzenia)
albo wywal te katalizatory i śpij spokojnie!

EGR jest po to, żeby "schładzać" cylindry podczas jednostajnej jazdy (wtedy ECU woli mieszankę eco = czyli lekko ubogą = czyli wysokie temp.), a EGR wpuszcza spaliny (wagowo już wcześniej zmierzone przez MAF) spaliny = mało O2 = mieszanka się "wzbogaca" (bez dodawania paliwa!)
a jak zrobisz moda? to EGR po 1-sze poda nie zmierzone wagowo powietrze, po 2-gie w pow tym bedzie duuużo więcej O2 –> więc i tak ubogą mieszankę zubożysz jeszcze bardziej (wzrośnie temp w cyl.), ECU na lambda (w zasadzie to sie powinno mówić czujnik tlenu!) zobaczy <0,5V i zacznie dodawać noPb! żeby wzbogacić...

Więc jak chcesz więcej wachy spalać, a za jakiś czas robić remont silnika (nie przez katalizatory!) – to śmiało, tylko opisz tu na forum potem :–)

mam nadzieje że Cię przekonałem.
Ostatnio edytowano 21 paź 2010, 09:58 przez jerry_skarbek, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2007, 04:48
Posty: 85
Skąd: Kraków
Auto: M6 Sport Wagon 3.0 V6

Postprzez Grucha » 21 paź 2010, 09:53

jerry_skarbek napisał(a):wywal te katalizatory i śpij spokojnie!


Śpie spokojnie z wyjatkiem 6 nocy w tygodniu kiedy śnią mi się pre-caty <rotfl>
Grucha
 

Postprzez jerry_skarbek » 21 paź 2010, 09:59

kristofc napisał(a):
jerry_skarbek napisał(a):wywal te katalizatory i śpij spokojnie!


Śpie spokojnie z wyjatkiem 6 nocy w tygodniu kiedy śnią mi się pre-caty <rotfl>

oczywiście o pre-cat'ach myslałem!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2007, 04:48
Posty: 85
Skąd: Kraków
Auto: M6 Sport Wagon 3.0 V6

Postprzez Grucha » 21 paź 2010, 10:05

jerry_skarbek napisał(a): EGR wpuszcza spaliny (wagowo już wcześniej zmierzone przez MAF)


Wydaje mi się że to nie jest zgodne z rzeczywistością , spaliny rurą idą prosto z kolektora do zaworu egr – nigdzie tam po drodze nie ma przepływki.
Fakt że egr dostaje sygnał z maf-u poprzez ecu ile ma tych spalin wpuścić.
U mnie tez wpuści tyle że czyste powietrze bez smiecia.
Grucha
 

Postprzez jerry_skarbek » 21 paź 2010, 10:14

nie musi być przepływki i dodatkowego czujnika (problematycznego bo temp wysokie)
wszystko co wylatuje kolektorami już jest zmierzone wcześniej – MAF mierzy wszystko co powinno wejść do silnika – ile wleci tyle wyleci nic w naturze nie ginie!
o tym wlasnie pisałem, wleci Ci świeże powietrze, dużo O2, będziesz ubogi! nie tylko w mieszance ale i w portfelu!
zresztą, rób to Twoje auto.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2007, 04:48
Posty: 85
Skąd: Kraków
Auto: M6 Sport Wagon 3.0 V6

Postprzez Grucha » 21 paź 2010, 10:22

Ubogi portfel vs czysty IM i brak nagarów w silniku (polecam wyjecie egr-u , bardzo ładnie widać co trafia do komory spalania)
Dobra koniec każdy robi co chce .
Z innej beczki dopóki nie dotarł Typhoon musze zmienic filtr powietrza , mozna dorwać jakis zamiennik w PL?

Pozdr
Grucha
 

Postprzez jerry_skarbek » 21 paź 2010, 10:32

mogę Ci sprzedać mój stary/nowy, ma maks. 2000mil przejechane i nie więcej niż 5msc. teraz leży z oem'owym air boxem w piwnicy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2007, 04:48
Posty: 85
Skąd: Kraków
Auto: M6 Sport Wagon 3.0 V6

Postprzez Grucha » 21 paź 2010, 10:55

Jesli w weekend nie znajde zamiennika to się odezwę
Dzięki
Grucha
 

Postprzez Neron-ek » 21 paź 2010, 10:56

jerry_skarbek napisał(a):Nie jest kłopotliwe bo dajesz je po przeciwnych stronach rury przesunięte lekko (~1cm).
A jakie niby błędne działanie miałoby to wywołać???
Minus tego rozwiązania:
musisz przedłużyć kabelki obu sond (banał)
Plus tego rozwiązania:
Bedziesz wiedział, że się ostatni katalizator kończy.
a sondy będą pracowały dokładnie tak samo jak były za pre-cat'ami


Przetestowałeś takie rozwiązanie czy to tylko teoria?
W mojej opini nieprawidłowa praca sond umieszczonych za katalizatorem – czyli w tym przypadku ok 80 cm dalej w układzie wydechowym – może być powodowana zbyt niską temperaturą lub przynajmniej długim czasem osiągnięcia optymalnej temperatury pracy sondy >300 stopni.
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2009, 19:33
Posty: 99
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda3 2.3 2006
Mazda6 3.0 V6 2007
Mazda6 2.3 2007

Postprzez jerry_skarbek » 21 paź 2010, 11:29

w US tak robią, a ja tak będę miał za nie długo.
drugie sondy też mają grzałkę, a spaliny będą mieć >300stC
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2007, 04:48
Posty: 85
Skąd: Kraków
Auto: M6 Sport Wagon 3.0 V6

Postprzez Grucha » 21 paź 2010, 11:32

Jerry usuwasz jednak pre-caty?
Grucha
 

Postprzez jerry_skarbek » 21 paź 2010, 11:56

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2007, 04:48
Posty: 85
Skąd: Kraków
Auto: M6 Sport Wagon 3.0 V6

Postprzez Grucha » 21 paź 2010, 12:01

Nosz kurna to konkret gratulacje , czym sie sugerowałeś przy wyborze między Npg a Msds?
Grucha
 

Postprzez jerry_skarbek » 21 paź 2010, 12:44

miałem zmieniać auto jakiś czas temu, ale nie było nic lepszego alternatywnego, wiec postanowiłem zaszaleć i nie rozstawać się z Madzią przez jakiś czas.

MSDS czy NPG – chyba prawie to samo. wydaje mi się, że NPG nauczyło się od MSDS na przedliftowych kolektorach. a zdecydowała finalna cena :–)
różnice to są vs CP-e i to najpierw chciałem, ale cena odstrasza. plus, nie chce miec juz wiecej HP przy odcince, a przyda się wiecej Nm w dole.
Zobaczymy jak wyjdzie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2007, 04:48
Posty: 85
Skąd: Kraków
Auto: M6 Sport Wagon 3.0 V6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6