Oleje silnikowe
Jak maż wycieki na mineralnym, to na półsyntetyku tym bardziej. Wymień uszczelkę i już. Ja jeżdżę na Mobilu 10W 40 i wszystko jest OK.
Mam pytanie odnośnie oleju do silnika.
Właśnie sprowadziłem auto z Niemiec i zrobiłem przegląd, czyli olej, rozrząd itd. Mechanik, który niby specjalizuje się w japońcach wlał mi olej 15w40 chyba Texaco. Czytam tu na forum, że to nie jest zbyt dobry pomysł i może czymś grozić w silniku. Proszę o jakieś dokładniejsze informacje w tym temacie.
Auto ma przebieg na liczniki 98000 km z hakiem, tylko nie wiadomo czy to prawda. Nie ma potwierdzenia w papierach, nam moje oko to trochę cofnęli go pewnie. Dałbym mu 150 000, max 180 000 km przebiegu.
Pytanie brzmi przejechać na tym oleju do następnej wymiany czyli ok 10 000km, czy wymieniać już teraz na półsyntetyk lub syntetyk?
Niestety nie mam możliwości sprawdzenia, na jakim oleju auto jeździło wcześniej.
Właśnie sprowadziłem auto z Niemiec i zrobiłem przegląd, czyli olej, rozrząd itd. Mechanik, który niby specjalizuje się w japońcach wlał mi olej 15w40 chyba Texaco. Czytam tu na forum, że to nie jest zbyt dobry pomysł i może czymś grozić w silniku. Proszę o jakieś dokładniejsze informacje w tym temacie.
Auto ma przebieg na liczniki 98000 km z hakiem, tylko nie wiadomo czy to prawda. Nie ma potwierdzenia w papierach, nam moje oko to trochę cofnęli go pewnie. Dałbym mu 150 000, max 180 000 km przebiegu.
Pytanie brzmi przejechać na tym oleju do następnej wymiany czyli ok 10 000km, czy wymieniać już teraz na półsyntetyk lub syntetyk?
Niestety nie mam możliwości sprawdzenia, na jakim oleju auto jeździło wcześniej.
- Od: 23 sie 2010, 23:30
- Posty: 411
- Skąd: Luboń
- Auto: szkoda tej Mazdy.. wyżej
MAZDA 323F 1.5-16V (99r)
Fiodor napisał(a):Mam pytanie odnośnie oleju do silnika.
Właśnie sprowadziłem auto z Niemiec i zrobiłem przegląd, czyli olej, rozrząd itd. Mechanik, który niby specjalizuje się w japońcach wlał mi olej 15w40 chyba Texaco. Czytam tu na forum, że to nie jest zbyt dobry pomysł i może czymś grozić w silniku. Proszę o jakieś dokładniejsze informacje w tym temacie.
Auto ma przebieg na liczniki 98000 km z hakiem, tylko nie wiadomo czy to prawda. Nie ma potwierdzenia w papierach, nam moje oko to trochę cofnęli go pewnie. Dałbym mu 150 000, max 180 000 km przebiegu.
Pytanie brzmi przejechać na tym oleju do następnej wymiany czyli ok 10 000km, czy wymieniać już teraz na półsyntetyk lub syntetyk?
Niestety nie mam możliwości sprawdzenia, na jakim oleju auto jeździło wcześniej.
pojeździj z tysiąca albo 2 , jak zrobi się powiedzmy -10 na zewnątrz to go wymień
1. nie sprawdzisz jaki był olej zalany – chyba, że masz jakieś wyspecjalizowane laboratorium za plecami albo kartkę wypisaną przy ostatniej wymianie.
2. oleje firmy castrol należą do chyba najgorszych obecnych na rynku. Niektóre firmy motoryzacyjne wycofały go ze swoich serwisów. Castrol ma za to wzorową reklamę – bo wszyscy chcą go lać...
3. jakbym miał zalać jakikolwiek silnik (już nie tylko japoński) castrolem, to wolę nalać krajowego Lotosa (oczywiście o właściwej gęstości) i mieć poczucie pewności, że silnik jest "bezpieczny".
4. Przy dużych przebiegach w DiTD polecam osobiście (znając jego działanie pod deklem!) shell'a Helix (5w30 albo 10w40 – w zależności od motoru). To nagary, które nie są wypłukiwane najbardziej niszczą silnik, bo wycierają uszczelki i powodują zużycie elementów mechanicznych. Olej musi więc posiadać tzw. detergenty i to dobrej jakości – a akurat shell xelix diesel jest pod tym względem jednym z najlepszych.
5. Jak kogoś stać i ma źródło to niech leje oleje firmy np. motul – w tym przypadku cena rzeczywiście idzie w parze za jakością. I warto naprawdę się na niego skusić.
6. w silnikach PSA montowanych w M3 jakość oleju mocno wpływa na działanie i żywotność turbiny. Niestety ta konstrukcja też ma swoje słabe punkty, i lubi się tam zapychać pewne małe sitko koło restrykcji oleju na turbo..... skutków nie muszę tłumaczyć. Dobry olej wpływa znacząco na żywotność.
2. oleje firmy castrol należą do chyba najgorszych obecnych na rynku. Niektóre firmy motoryzacyjne wycofały go ze swoich serwisów. Castrol ma za to wzorową reklamę – bo wszyscy chcą go lać...
3. jakbym miał zalać jakikolwiek silnik (już nie tylko japoński) castrolem, to wolę nalać krajowego Lotosa (oczywiście o właściwej gęstości) i mieć poczucie pewności, że silnik jest "bezpieczny".
4. Przy dużych przebiegach w DiTD polecam osobiście (znając jego działanie pod deklem!) shell'a Helix (5w30 albo 10w40 – w zależności od motoru). To nagary, które nie są wypłukiwane najbardziej niszczą silnik, bo wycierają uszczelki i powodują zużycie elementów mechanicznych. Olej musi więc posiadać tzw. detergenty i to dobrej jakości – a akurat shell xelix diesel jest pod tym względem jednym z najlepszych.
5. Jak kogoś stać i ma źródło to niech leje oleje firmy np. motul – w tym przypadku cena rzeczywiście idzie w parze za jakością. I warto naprawdę się na niego skusić.
6. w silnikach PSA montowanych w M3 jakość oleju mocno wpływa na działanie i żywotność turbiny. Niestety ta konstrukcja też ma swoje słabe punkty, i lubi się tam zapychać pewne małe sitko koło restrykcji oleju na turbo..... skutków nie muszę tłumaczyć. Dobry olej wpływa znacząco na żywotność.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
adamb napisał(a):witam,
jaki olej wlac do 1.8 z 2007roku, chodzi mi o klase A3/B3 czy lepiej A5/B5(oszczedza paliwo niby).
co znalazlem jak narazie to A1 i A5 to sa zamienne i wiekszosc jako rekomendacja do forda zetec.
Czy poprost full syn 5w30 i co najmniej klasy SL i nie patrzec na A/B ?
moze ktos mi podpowie jaki wybrac?
- Od: 22 kwi 2010, 22:55
- Posty: 590
- Skąd: uk
- Auto: Biale
adamb napisał(a):adamb napisał(a):witam,jaki olej wlac do 1.8 z 2007roku, chodzi mi o klase A3/B3 czy lepiej A5/B5(oszczedza paliwo niby).co znalazlem jak narazie to A1 i A5 to sa zamienne i wiekszosc jako rekomendacja do forda zetec.Czy poprost full syn 5w30 i co najmniej klasy SL i nie patrzec na A/B ? moze ktos mi podpowie jaki wybrac?
Dobrze kombinujesz, wlej 5w-30 klasy SL lub SM , a czy A1 czy A3 to ja bym wybrał A3, ze względu na lepszą ochronę silnika. Marka oleju jest tutaj mniej istotna.........
My ride's: Renault Espace 2.0 DCI 06' 175KM
Moja M6 --- SOLD
Moja M6 --- SOLD
Witam kupiłem 626 GW z 2000r.2.0 benzin i podobno najechane 164 tyś. km. Musze wymienić olej w silniku ale niewiem jaki wcześniej był hyba Primus Synth. SAE 5W40, ale nie jestem do końca pewien. Jaki byście polecaji olejek i co o tym sądzicie ELF COMPETITION STI 10W40
Z góry dziękuje.
Z góry dziękuje.
- Od: 29 wrz 2010, 21:45
- Posty: 31
- Skąd: NR donlośląskie
- Auto: było 626 GD coupe, 626 GW, GALANT E52A, jest MX-6
marseluss napisał(a):Witam kupiłem 626 GW z 2000r.2.0 benzin i podobno najechane 164 tyś. km. Musze wymienić olej w silniku ale niewiem jaki wcześniej był hyba Primus Synth. SAE 5W40, ale nie jestem do końca pewien. Jaki byście polecaji olejek i co o tym sądzicie ELF COMPETITION STI 10W40
Z góry dziękuje.
ja bym raczej zalał coś 5w40
jeśli nie masz widocznych wycieków na silniku to lej 5w40 np Shell lub Lotos.
Dla pewności zrób płukankę silnika przy wymianie oleju – środek od Liqui Molly to koszt 20zł (POLECAM)
co do tego Elfa 10W40 – miałem go w Xedosie V6 i nie polecam – rano na zimnym chmura niebiesko dymu – moim zdaniem za gęsty. Potem przeszedłem na full syntetyk Shella i żadnego dymienia itp (uwaga przebieg 260 tyś
) – silniczek pracuje o wiele ciszej niż na 10W40 który miałem wcześniej.
pozdr
Dla pewności zrób płukankę silnika przy wymianie oleju – środek od Liqui Molly to koszt 20zł (POLECAM)
co do tego Elfa 10W40 – miałem go w Xedosie V6 i nie polecam – rano na zimnym chmura niebiesko dymu – moim zdaniem za gęsty. Potem przeszedłem na full syntetyk Shella i żadnego dymienia itp (uwaga przebieg 260 tyś
pozdr

Każdy, nawet najlepszy laptop lub komputer moze nas kiedyś zawieść. Wtedy, na szybko potrzebujemy kogoś kto się tym zajmie i naprawi potrzebny do pracy czy zabawy komputer. Wybierzmy dobry i zaufany serwis laptopów Grodzisk Mazowiecki Milanówek
https://www.instagram.com/lukkilx6/
https://www.instagram.com/lukkilx6/
bull napisał(a):adamb napisał(a):adamb napisał(a):witam,jaki olej wlac do 1.8 z 2007roku, chodzi mi o klase A3/B3 czy lepiej A5/B5(oszczedza paliwo niby).co znalazlem jak narazie to A1 i A5 to sa zamienne i wiekszosc jako rekomendacja do forda zetec.Czy poprost full syn 5w30 i co najmniej klasy SL i nie patrzec na A/B ? moze ktos mi podpowie jaki wybrac?
Dobrze kombinujesz, wlej 5w-30 klasy SL lub SM , a czy A1 czy A3 to ja bym wybrał A3, ze względu na lepszą ochronę silnika. Marka oleju jest tutaj mniej istotna.........
Dzieki z odpowiedz.

- Od: 22 kwi 2010, 22:55
- Posty: 590
- Skąd: uk
- Auto: Biale
Mnie też interesowałoby zastosowania płukanki do silnika. Napisz lukkil jak się przeprowadza ten zabieg. Dam radę sam to zrobić czy muszę do mechanika?
- Od: 23 sie 2010, 23:30
- Posty: 411
- Skąd: Luboń
- Auto: szkoda tej Mazdy.. wyżej
MAZDA 323F 1.5-16V (99r)
Wlewasz płukankę do silnika i dajesz mu popracować 10-20 min na wolnych obrotach i spuszczasz olej, zalewasz nowym ............
Pamiętajcie, że taki zabieg niesie ze sobą pewne ryzyko.......
.....Jak macie dużo nagaru w silniku to może go płukanka rozpuścić i pozatyka kanały olejowe i .........
wtedy wiadomo co.........
Ja bym wlał pełen syntetyk i on niech powoli czyści silnik....
Pamiętajcie, że taki zabieg niesie ze sobą pewne ryzyko.......
.....Jak macie dużo nagaru w silniku to może go płukanka rozpuścić i pozatyka kanały olejowe i .........
wtedy wiadomo co.........
Ja bym wlał pełen syntetyk i on niech powoli czyści silnik....
My ride's: Renault Espace 2.0 DCI 06' 175KM
Moja M6 --- SOLD
Moja M6 --- SOLD
moim zdaniem jest zupełnie odwrotnie jak piszesz – właśnie ta płukanka ma za zadanie wymyć/rozpuścić w jakimś stopniu ten nagar (ja w Xedosie po płukance zlewałem za I i II razem czarny olej – choć na tym przy drugiej zmianie pojezdziłem jakieś 1000km)
jak na moje oko to właśnie zmiana na syntetyk bez uprzedniej płukanki może przynieść za sobą skutki o których piszesz. Zdania są podzielone – u mnie jednak jak najbardziej jest wszystko ok.
No i to jest dobry sposób na ruszenie zapieczonych pierścieni – płukanka + syntetyk (Shell, Lotos). Jeśli to nie pomoże to tylko remont. Oczywiście jeśli silnik cieknie na 10W40 to nie polecam zmianę na syntetyk – z wiadomych względów.
jak na moje oko to właśnie zmiana na syntetyk bez uprzedniej płukanki może przynieść za sobą skutki o których piszesz. Zdania są podzielone – u mnie jednak jak najbardziej jest wszystko ok.
No i to jest dobry sposób na ruszenie zapieczonych pierścieni – płukanka + syntetyk (Shell, Lotos). Jeśli to nie pomoże to tylko remont. Oczywiście jeśli silnik cieknie na 10W40 to nie polecam zmianę na syntetyk – z wiadomych względów.
Każdy, nawet najlepszy laptop lub komputer moze nas kiedyś zawieść. Wtedy, na szybko potrzebujemy kogoś kto się tym zajmie i naprawi potrzebny do pracy czy zabawy komputer. Wybierzmy dobry i zaufany serwis laptopów Grodzisk Mazowiecki Milanówek
https://www.instagram.com/lukkilx6/
https://www.instagram.com/lukkilx6/
marseluss napisał(a):aha i jak możecie wytłumaczcie mi o co chodzi z A3,B3,B4,C3. taką specyfikacje ma ten mobil i czy ktoś może coś powiedzieć o ELF EXCELLIUM LDX 5W40
o specyfikacjach możesz poczytać tutaj http://gulf.pl/pl/wszystko_o_oleju/ozna ... /acea.html
a tutaj masz o oleju http://www.elf.com.pl/produkty/fiszki/silniki/exc_5.htm
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki