Ogrzewanie – Wymiana termostatu i płukanie nagrzewnicy nie pomogło.
1, 2
Wiem, że ten temat był już poruszany, ale nie znalazłem odpowiedzi na mój problem. Wymieniłem termostat tak profilaktycznie i czyściłem nagrzewnice różnymi środkami aby pozbyć się kamienia – nagrzewnica ma dobry przepływ – patrzyłem puszczając wode pod ciśnieniem.Podejrzewam, że na ściankach nagrzewnicy jest tak duża wartwa kamienia, że nie idzie się jej pozbyć. Nagrzewnicy nowej nie można kupic, bo jej nie ma chyba, że w serwisie za jakąś cudowną kwote... Zamienniki nie występują... Używanej też nie ma nigdzie a nawet jak się znajdzie, to nie mam żadnej pewności, że będzie dobrze chodziła. Ogólnie jestem skazany już niedługo na jazde w rękawiczkach i czapce... Jak ktoś może mi pomóc, to niech się odezwie.
Pozdrawiam.
_________________________
323F BG 1,6 1.598ccm 8v 1991r.
Pozdrawiam.
_________________________
323F BG 1,6 1.598ccm 8v 1991r.
PRAWIE jak Mazda
PRAWIE robi wielką różnicę
PRAWIE robi wielką różnicę
- Od: 5 paź 2004, 12:25
- Posty: 26
- Skąd: Kanie
- Auto: Mazda 323f BG 1.6 8v 91r LPG
Jeśli powietrze leci dosyć ciepłe – aby nie powiedzieć, że gorące – ale strumień jest bardzo słaby, to sprawdź, czy przypadkiem nie spadła Ci z kolanka rura doprowadzająca zimne powietrze do nagrzewnicy (znajduje się ona nad stopami pasażera).
W przeciwnym wypadku obejrzyj klapki od sterowania ogrzewaniem. Niekiedy potrafią się zawieszać, lub rozregulować. Cały system klapek sterowany jest cięgnami. Znajdują się one tuż za centralną konsolą (za radiem).
W przeciwnym wypadku obejrzyj klapki od sterowania ogrzewaniem. Niekiedy potrafią się zawieszać, lub rozregulować. Cały system klapek sterowany jest cięgnami. Znajdują się one tuż za centralną konsolą (za radiem).
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Rurę od strony pasażera poprawiłem i uszczelniłem także strumień powietrza jest dobry ale powietrze leci lekko ciepłe. Może rzeczywiście te klapki coś źle chodzą, ale słychać przy przesuwaniu że działają. Ciężki jest dostęp do tych klapek czy wystarczy radio wyciągnąć.Tak wogóle, to pytałem się o uzywaną nagrzewnicę – 150zl, ale chyba to samo będzie, co na tej plus, stracony czas na pracę. Załamka...
PRAWIE jak Mazda
PRAWIE robi wielką różnicę
PRAWIE robi wielką różnicę
- Od: 5 paź 2004, 12:25
- Posty: 26
- Skąd: Kanie
- Auto: Mazda 323f BG 1.6 8v 91r LPG
Przez szczelinę na radio się tam zbytnio nie dostaniesz. Łatwiej będzie Ci się położyć się na wycieraczce pasażera i z tej pozycji obejrzeć ten system klapek. To, że on działa nie oznacza, że domyka/odmyka kanały do końca. Musisz po prostu zerknąć tam i sprawdzić, czy wszystko jest OK. Niestety dostęp jest utrudniony.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Czyli Twoim zdaniem to może być jedyna z przyczyn dla której nie mam ogrzewania? Bo w zasadzie wszystko już zrobiłem tylko to mi zostało. Czy może jednak zaryzykować i zmienić nagrzewnicę na inną – używaną?
PRAWIE jak Mazda
PRAWIE robi wielką różnicę
PRAWIE robi wielką różnicę
- Od: 5 paź 2004, 12:25
- Posty: 26
- Skąd: Kanie
- Auto: Mazda 323f BG 1.6 8v 91r LPG
Ten krok pozostawiłbym na sam koniec.
Najpierw trzeba wyeliminować ewentualne usterki, których usunięcie będzie najtańsze i najprostrze.
Wspomniałeś, że zmieniałes termostat. Upewnij się jeszcze raz, że jest on na 100% sprawny – choć i tak latem – nawet na dużym obiegu – płyn chłodzący powinien się szybko nagrzać – więc i ciepło również powinno się w relatywnie krótkim czasie zrobić.
Przede wszystkim sprawdź te klapki. Jeśli tam będzie OK, to dopiero pomyśl nad nagrzewnicą – ale to w ostateczności. Przecież swoją płukałeś, więc powinno być znacznie lepiej. Jeśli nie jest, to problem prawdopodobnie leży po innej stronie.
Jeśli sprawdzisz klapki i też będą się do końca domykały, to poczekaj do wieczora – będzie więcej FORUM'owiczów, to może ktoś będzie miał jeszcze jakąś inną koncepcję, choć raczej nie sądzę. W końcu ten układ jest dosyć prosty, choć sterowanie nim jest troszkę zakręcone
Najpierw trzeba wyeliminować ewentualne usterki, których usunięcie będzie najtańsze i najprostrze.
Wspomniałeś, że zmieniałes termostat. Upewnij się jeszcze raz, że jest on na 100% sprawny – choć i tak latem – nawet na dużym obiegu – płyn chłodzący powinien się szybko nagrzać – więc i ciepło również powinno się w relatywnie krótkim czasie zrobić.
Przede wszystkim sprawdź te klapki. Jeśli tam będzie OK, to dopiero pomyśl nad nagrzewnicą – ale to w ostateczności. Przecież swoją płukałeś, więc powinno być znacznie lepiej. Jeśli nie jest, to problem prawdopodobnie leży po innej stronie.
Jeśli sprawdzisz klapki i też będą się do końca domykały, to poczekaj do wieczora – będzie więcej FORUM'owiczów, to może ktoś będzie miał jeszcze jakąś inną koncepcję, choć raczej nie sądzę. W końcu ten układ jest dosyć prosty, choć sterowanie nim jest troszkę zakręcone
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Termostat wymieniłem na nowy, płyn chłodzący jest wlany nowy, układ odpowietrzony. Nagrzewnicę kilka dni płukałem Calgon'em z wodą i samą wodą i praktycznie żadne syfy z niej nie wypływały, tylko ładny strumień wody. Przewód, o którym mówiłeś, też sprawdzony... Sam już nie wiem.
PRAWIE jak Mazda
PRAWIE robi wielką różnicę
PRAWIE robi wielką różnicę
- Od: 5 paź 2004, 12:25
- Posty: 26
- Skąd: Kanie
- Auto: Mazda 323f BG 1.6 8v 91r LPG
Tak sobie pomyślałem, żeby sprawdzić przewody doprowadzające ciepłą wodę do nagrzewnicy, może w tym problem (też przytkane kamieniem?) Chociaż doświadczeń z nimi nie miałem.
323/BG/hb/1.3i/16V/91r oraz 323C/BA/1.5i/16V/94r /Samochody są jak ludzie – niezależnie od marki, dobre i złe a problem polega na tym żeby się w porę zorientować kto jaki jest...
- Od: 31 paź 2004, 11:50
- Posty: 140
- Skąd: Kraków
- Auto: 323
Jestem tutaj zupełnie nowy – czy ktoś może mi powiedzieć, jak wyczyścić nagrzewnicę? Jeśli ten temat jest już poruszany...
-
rafał323f
Hmmm
Miałem to ale w Clio...
Pytanie, czy z nagrzewnicy wychodzi ciepły płyn
?? Powinien odpływ być gorący.
Sprawdź, czy cała nagrzewnica jest gorąca (metoda organoleptyczna). Jak nie, to wymieniaj nagrzewnicę – niestety...
Pozdrawiam.
Miałem to ale w Clio...
Pytanie, czy z nagrzewnicy wychodzi ciepły płyn
Sprawdź, czy cała nagrzewnica jest gorąca (metoda organoleptyczna). Jak nie, to wymieniaj nagrzewnicę – niestety...
Pozdrawiam.
Premacy.... :)
Właśnie, sprawdź przewody, jaką mają temperaturę w całym układzie i te do nagrzewnicy, gdy termostat będzie już otwarty, powinny być wszystkie mniej wiecej tak samo ciepłe (gorące).
Sprawdź przełącznik ciepło/zimno – powinien być zamontowany gdzieś na przewodzie zasilajacym nagrzewnicę. Zobacz, czy działa cięgno z tego zaworu, cudów nie ma – musi grzać
Sprawdź przełącznik ciepło/zimno – powinien być zamontowany gdzieś na przewodzie zasilajacym nagrzewnicę. Zobacz, czy działa cięgno z tego zaworu, cudów nie ma – musi grzać

- Od: 5 gru 2004, 22:43
- Posty: 106
- Skąd: Tarnowskie Gory
- Auto: Mazda 626 1.8 16V
Jak już wspomniałem – myślę, że jest to wina sterowania ciepłem. Jeśli nagrzewnica byłaby uszkodzona, to...
No właśnie, to co by się działo
Przecież nie zacznie działać, jak lodówka. To jest niemal zwykły "kaloryfer". Aby ów "kaloryfer" nie grzał, musi:
być zapowietrzony,
nie dostawać ciepłego płynu,
znajdować się w nim bardzo dużo osadu kamiennego, co raczej już wyeliminowaliśmy – nadwyraz precyzyjne płukanie nagrzewnicy.
Nagrzewnica, to nie konwektor – nie może się tak nagle spalić i przestać grzać.
Na włączonym ogrzewaniu na maksa rozgrzej silnik – podżezuj trochę po ulicach i pod chawirą sprawdź, czy rury doprowadzające ciecz chłodzącą (w tym przypadku nagrzewającą) są gorące. Jeśli obie są o podobnej temperaturze, bądź jedna jest gorąca a druga chłodna, to wszystko w tym punkcie jest OK. Jeśli obie są zimne (co raczej jest mało prawdopodobnej, bo niby jak...), to usterki należy poszukiwać już przy silniku (w układzie obiegu cieczy chłodzącej). Jednak w tę akurat wersję szczerze wątpię.
Jeśli jednak rury są gorące (lub jedna jest gorąca, a druga ciepła), to trzeba rzucić się na garba i wymacać nagrzewnicę (choć może się to okazać zadaniem niemożliwym). Jeśli jednak ją odnajdziesz, to sprawdź, czy również jest gorąca. Jeśli tak jest, to trzeba pogrzebać przy systemie klapek i cięgien sterowanych suwakami na kokpicie centralnym. Może któraś z klapek się nie domyka/otwiera do końca i przez to cały system nie działa tak, jak powinien.
Jeśli na wyłączonym ogrzewaniu i nawiewie włączonym na maksa chłodne powietrze dosyć silnym strumieniem wypływa z kratek nawiewów, to znaczy, że najprawdopodobniej do nagrzewnicy ono również z podobną siłą dociera. Jeśli po włączeniu ogrzewania siła wydostającego się z kratek nawiewów powietrza jest podobna, lecz jest ono po prostu chłode, to zapewne musisz telepatycznie zmusić do współpracy te klapki i cięgienka.
Sam mechanizm "centralnego ogrzewania" w Mazdzie (za wyjątkiem sterowania owym ciepłem) jest dosyć prosty, więc tam raczej nie ma zbytnio co się zbunować.
Dla zainteresowanych zamieszczam poniżej skany i ryciny układu ogrzewania:
Pozdrawiam.
Przecież nie zacznie działać, jak lodówka. To jest niemal zwykły "kaloryfer". Aby ów "kaloryfer" nie grzał, musi:



Nagrzewnica, to nie konwektor – nie może się tak nagle spalić i przestać grzać.
Na włączonym ogrzewaniu na maksa rozgrzej silnik – podżezuj trochę po ulicach i pod chawirą sprawdź, czy rury doprowadzające ciecz chłodzącą (w tym przypadku nagrzewającą) są gorące. Jeśli obie są o podobnej temperaturze, bądź jedna jest gorąca a druga chłodna, to wszystko w tym punkcie jest OK. Jeśli obie są zimne (co raczej jest mało prawdopodobnej, bo niby jak...), to usterki należy poszukiwać już przy silniku (w układzie obiegu cieczy chłodzącej). Jednak w tę akurat wersję szczerze wątpię.
Jeśli jednak rury są gorące (lub jedna jest gorąca, a druga ciepła), to trzeba rzucić się na garba i wymacać nagrzewnicę (choć może się to okazać zadaniem niemożliwym). Jeśli jednak ją odnajdziesz, to sprawdź, czy również jest gorąca. Jeśli tak jest, to trzeba pogrzebać przy systemie klapek i cięgien sterowanych suwakami na kokpicie centralnym. Może któraś z klapek się nie domyka/otwiera do końca i przez to cały system nie działa tak, jak powinien.
Jeśli na wyłączonym ogrzewaniu i nawiewie włączonym na maksa chłodne powietrze dosyć silnym strumieniem wypływa z kratek nawiewów, to znaczy, że najprawdopodobniej do nagrzewnicy ono również z podobną siłą dociera. Jeśli po włączeniu ogrzewania siła wydostającego się z kratek nawiewów powietrza jest podobna, lecz jest ono po prostu chłode, to zapewne musisz telepatycznie zmusić do współpracy te klapki i cięgienka.
Sam mechanizm "centralnego ogrzewania" w Mazdzie (za wyjątkiem sterowania owym ciepłem) jest dosyć prosty, więc tam raczej nie ma zbytnio co się zbunować.
Dla zainteresowanych zamieszczam poniżej skany i ryciny układu ogrzewania:






Pozdrawiam.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Witam a jak sie ma LPG do systemu ogrzewania czy jest duzy spadek ogrzewania bo przeciez wiadomo ze obieg jest w tym wypadku wiekszy.
aha czy naprawde system ogrzewania s mazdach ustepuje systemowi np: audi sprawdzilem wlasnie na
>>tym modelu<< i bylem poprostu zszokowany ze tak bardzo odbiega moja mazda od ogrzewania w w/w modelu. Juz po przejechaniu 5 km nie dalo sie normalnie oddychac (powietrza brakowalo ) a u mnie ile bym nie przejechal to porazka 
aha czy naprawde system ogrzewania s mazdach ustepuje systemowi np: audi sprawdzilem wlasnie na

- Od: 25 sty 2004, 09:53
- Posty: 16
- Skąd: Domaradz
- Auto: Mazda 323f 1.6 BG 16v
Nie ma szans Bolox – masz cos nie tak w układzie grzania/chłodzenia albo termostat albo coś innego. Mazdy raczej słyną z dobrego szybkiego grzania.Silnik dość szybko osiąga temperaturę roboczą więc automatycznie ma grzać. No chyba , że jest feler taki czy inny, albo cos takiego jau Dex-tera.. Nie wierze że Audi 80 miałoby zdecydowanie lepsze grzanie od Madzi....
pozdr.
pozdr.
Nie ma mazdy,nie ma jazdy...
- Od: 23 lip 2005, 15:16
- Posty: 35
- Skąd: Gorlice
- Auto: fc 1.8 16V
więc automatycznie ma grzać.
Dobrze to powiedziales @tarsar chcialbym zeby u mnie nie bylo z tym problemu
wszystko juz robilem na temat tego ogrzewania prucz wymiany samej nagrzewnicy, sama nagrzewnica byla czyszczona kilka razy i tylko za pierwszym razem bylo duzo kamienia a poznij byla czysta jak łza.
Co masz na mysli feler Dex-tera.
aha jeszcze jedno czy nie odpowietrzenie ukladu moze powodowac slabe grzanie.
Czy przypadkiem w mazdach uklad sam sie odpowietrza
- Od: 25 sty 2004, 09:53
- Posty: 16
- Skąd: Domaradz
- Auto: Mazda 323f 1.6 BG 16v
Tak. W Mazdach układ odpowietrza się sam, ale na początku trzeba mu pomóc. Później drobne zapowietrzenie sprawny układ sam eliminuje. Istnieje jednak niewielka możliwość, że nagrzewnica mogła się do końca nie odpowietrzyć. Istnieje również możliwość, że gdzieś w systemie klapek jest nieszczelność i ciepłe powietrze miesza się z zimnym i wychodzi z tego synteza ciepłego inaczej powietrza
.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
@GofNet rozumiem ze odpowietrzenie układu polega na odkreceniu korka od chlodnicy i zapaleniu auta ale przeciez jak sie silnik rozgrzeje to płyn chlodniczy bedzie zwiekszal swoja objetosc i bedzie sie po prostu wylewal przez ten korek, w skuteczny sposob umozliwiajac wlaczenie sie wentylatora.
To jak to w koncu jest
To jak to w koncu jest
- Od: 25 sty 2004, 09:53
- Posty: 16
- Skąd: Domaradz
- Auto: Mazda 323f 1.6 BG 16v
Bez obaw. Zasada jest prosta. Przed odpowietrzeniem układu chłodzenia nie nalewamy płynu na max'a, lecz do dolnej części króćra. Podczas odpowietrzania czekamy, aż wentylator się załączy --> wyłączy --> ponownie załączy i dopiero wtedy, czyli w chwili drugiego załączenia wentylatora (gdy płyn ma największą objętość) uzupełniamy jego poziom na wysokość około 3cm od kołnierza, po czym zakręcamy korek. Procedurę odpowietrzania uważamy za zakończoną. Idziemy na browara i cieszymy się życiem, because life is beautiful and only sometimes difficult occur.
Pozdrawiam
..::GofNet::..
Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości