Jak rozpoznać obudowę (pokrywę) rozrządu ?

Postprzez szakalaka » 5 lut 2007, 01:48

Witam

Mam taki problem.
W mojej Madzi którą kupiłem w październiku wymieniłem rozrząd z napinaczem hydraulicznym i pompą wodną (w końcu nazbierałem kasę) wszystko dałem ori tak jak miałem radzone
W sklepie w którym kupowałem części sprzedawca upewniał się czy na pewno mam wymienioną pokrywę rozrządu ponieważ w tym modelu z 98r Mazda puściła felerne obudowy które rwały paski :( i potem je wymieniali. Poprzednia właścicielka (zresztą przede mną jedyna)niemka wymieniała rozrząd pompę paliwa i turbo sprężarę i jeszcze jakieś tam części (nie znam niemieckiego) w 2003 r w ASO w Niemczech .Mam nadzieję że skoro robiła to w ASO to pokrywa jest wymieniona, ale pewien strach pozostaje i wolał bym się w jakiś sposób upewnić żeby spać spokojnie. Może istnieje jakiś prosty i bez-inwazyjny (czytaj bez rozkręcania silnika) sposób na rozpoznanie "złej" i "dobrej" pokrywy.
Może ktoś wie jak po niemiecku nazywa się taka pokrywa (obudowa) to sprawdzę na fakturze czy taka pozycja istnieje.

Pozdrawiam
Lepsza jest mała pomoc niż wielkie współczucie :)
Początkujący
 
Od: 23 paź 2006, 18:44
Posty: 23
Skąd: Opole
Auto: Mazda 626GF/GW DITD 98r Kombi

Postprzez magicadm » 5 lut 2007, 09:49

Tak wygląda to na rysunku (rysunek dzięki uprzejmości ASO Lublin :) )
Obrazek
A to rysunek z serwisówki DITD
Obrazek
A tak wygląd na "na żywo" – w mojej 323 BJ DITD z 2001 roku
Obrazek
Osłona jest dwuczęściowa – aby oblookać tę górną (na zdjęciu) wystarczy odkręcić kilka śrubek kluczem 10 i odchylić obudowę.
Aby sprawdzić dolna osłonę – trzeba zdemontować paki klinowe i koło pasowe – więc nie polecam.
Sama kontrola górnej części powinna wystarczyc – 5 minut roboty i wszystko jasne :)

Link do fragmentu dyskusji na temat złych i dobrzych osłon pasków poniżej :)
Choć osobiście nie jestem za bardzo przekonany do skuteczności tego patentu...:|
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=10809&start=105
Ostatnio edytowano 5 lut 2007, 11:43 przez magicadm, łącznie edytowano 1 raz
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez magicadm » 5 lut 2007, 10:13

No i oczywiście to nie obudowy rwały pasek!!!
Tylko dodano ząbki/żeberka (ribbs) w górnej osłonie i stoper (stopper) w dolnej.
One miały zapobiec przeskoczeniu paska – gdyby cos mu odbiło hahaha
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez xANDy » 5 lut 2007, 11:47

magicadm napisał(a):One miały zapobiec przeskoczeniu paska – gdyby cos mu odbiło hahaha

Hehe – a odbijało, nie raz i po przeskoczeniu pasek nie wytrzymywał i pękał.
Na dole guma jest tak dopasowana, że jeśli nie zdejmiesz tej osłonki – nie ma szans, żeby podnieść pasek – trzeba go wysunąć. To dość rozpaczliwy sposób "łatania dziur" czyli naprawiania wady silnika, ale dość skuteczny (o dziwo).
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez szakalaka » 5 lut 2007, 21:49

Czyli wystarczy odkręcić tylko górną część i jeżeli są żaberka (ribbs) to znaczy że obudowę mam dobrą (bo wymiana jeżeli była to całości czyli górnej i dolnej osłony?? )

Pozdrawiam
Lepsza jest mała pomoc niż wielkie współczucie :)
Początkujący
 
Od: 23 paź 2006, 18:44
Posty: 23
Skąd: Opole
Auto: Mazda 626GF/GW DITD 98r Kombi

Postprzez magicadm » 5 lut 2007, 21:52

szakalaka napisał(a):Czyli wystarczy odkręcić tylko górną część i jeżeli są żaberka (ribbs) to znaczy że obudowę mam dobrą (bo wymiana jeżeli była to całości czyli górnej i dolnej osłony?? )

Na to wskazywała by logika...
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez DTomek » 13 paź 2010, 18:41

Witam.
Ja miałem albo mam problem z dolną obudową rozrzadu. Przy wymianie okazało się że jest kompletnie przetarta przez koło pasoe.
Zakupiłem na allegro nową. Mechanik stwierdził ze coś było źle założone i teraz bedzie ok.
Tydzień po wymianie coś zaczeło mi delikatnie popiskiwać, po paru dniach pisk jest wyraźniejszy na zimnym silniku i teraz dokładnie słuchac odgłos z okolicy pasków klinowych, lub rozrządu.
Mechanik twierdzi że jak montwał to odległość koła pasowego od obudowy była minimalna na papierek. Jutro mam sie pojawić na kontroli.

ps.
Jednak oba miałem Contitecha. Widac wymagają mocniejszego naciagniecia lub ich profil średnio pasuje do naszych aut.
Ostatnio edytowano 15 paź 2010, 22:06 przez DTomek, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 9 wrz 2010, 08:34
Posty: 18
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 DiTD 1999rok, Mazda 323 BG 1,7D 1994

Postprzez Riki » 14 paź 2010, 01:43

Często też zamienniki paskow klinowych nie "siedzą" w kółkach jak należy.. zwróć na to uwagę.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6