Drzenie kierownicy po przelozeniu kol

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez BUrdoror » 21 wrz 2010, 11:46

Dwa dni temou przelozylem kola. Bierzniki w przednich byly zdecydowanie bardziej zmaltretowane od tylnych. Niestety tereaz podczas jazdy powyzej 90km/h odczuwam drgania w kierownicy. Co to moze byc? przy zakladaniu kol nie trzeba chyba ich wywazac?
Obrazek
Forge BPV Gen2, K&N Typhoon, Bilstein B6, TRZ Dog Bone RMM, Denso ITV22, Hypertech tune
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 15:01
Posty: 519
Skąd: Praga
Auto: M3 MPS BK 2007

Postprzez marcin255 » 21 wrz 2010, 15:58

Raczej trzeba .
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez BUrdoror » 21 wrz 2010, 16:07

Ja rozumiem, ze trzeba przy zmianie ogumienia. Ale ja tylko przelozylem kola. Jak wymienialem klocki, czy tez amortyzatory – nie bylo zadnego wywazania a kola byly zdejmowane.
Obrazek
Forge BPV Gen2, K&N Typhoon, Bilstein B6, TRZ Dog Bone RMM, Denso ITV22, Hypertech tune
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 15:01
Posty: 519
Skąd: Praga
Auto: M3 MPS BK 2007

Postprzez marcin255 » 21 wrz 2010, 16:16

Mam dwa komplety kól zima lato ,po zmianie osi zawsze są wyważane
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez LookR » 21 wrz 2010, 19:28

hmmm... a czasami nie masz drżenia kierownicy jeżdżąc na alusach? Jeżeli "masz teraz alumy", to najprawdopodobniej nie masz oryginalnych mazdowskich felg, tylko innej firmy. W związku z powyższym musisz zaopatrzyć się w pierścienie centrujące (takie plastikowe kółeczka) i założyć je na piasty, a następnie założyć kółeczka. Jak będziesz kupował te pierścienie, to dobrze suwmiarką wymierz średnice otworu na piastę w felgach.
A jeżeli masz oryginalne alusy M3, to raczej to nie jest problem pierscieni centrujących, chyba, że Twoje felgi są z innego modelu mazdy.
Si Deus pro nobis, quis contra nos? (łac.)
Skoro Bóg jest z nami, któż przeciwko nam?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2009, 23:41
Posty: 679 (15/10)
Skąd: Warszawa-Natolin/Lublin
Auto: M3

Postprzez marcin255 » 21 wrz 2010, 19:49

Kolega przełożył koła przód na tył o ile dobrze pojąłem jesli tak to powyższa wypowiedź nie trzyma sie kupy.
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez reinmeiker » 21 wrz 2010, 21:03

witam

Jest jeszcze jedna mozliwosc, mianowicie skrzywienie felgi, nieduze i nie bylo odczywanle kiedy byly kolka z tylu ale z przodu przy wiekszej predkosci daja drgania na kierownice szczegolnie jesli wadliwe kolko jest od strony kierowcy. Ja niestety tak mialem po przelozeniu zaczela mi kierownica drgac, pojechalem wywazyc i okazalo sie ze jedno kolko jest lekko skrzywnione, teraz jest z tylu od strony pasazera i nic nie odczuwam na kierownicy no i poszukuje aluska :)
Nigdy nie wdawaj się w dyskusje z debilem, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem!!!
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2009, 01:26
Posty: 30
Auto: Mazda 3 1.6 benzyna TS2 2005

Postprzez ZOOMik » 21 wrz 2010, 21:51

Jeśli mamy dwa komplety kół na zmianę to nie trzeba koniecznie ich za każdym założeniem wyważać, choć jest to wskazane dla świętego spokoju przed kolejnym sezonem :)
BUrdoror,
Nie da się jednoznacznie odpowiedzieć "co Ci dolega", bo przyczyn może być kilka i najlepiej byłoby podjechać do „kapciarni”, bo raczej i tak tam będziesz musiał się udać, a z rzeczy, które sam możesz zrobić to odkręć przednie koła i oczyść powierzchnię styku piasta-felga, bo mogło się tam przypadkowo dostać jakieś większe zanieczyszczenie. Jednakże bardziej prawdopodobne, że masz niewyważone koło, ale z tyłu tego tak nie czułeś – dopiero jak przełożyłeś na przód to wyszło ewentualnie winna może być sama felga lub opona…możliwości jest trochę.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez Blumek » 21 wrz 2010, 22:00

Potwierdzam słowa reinmeiker-a często jest tak że jeżeli jest coś nie tak na tylnej osi to się tego nie wyczuwa. Np. zgubienie odważników skrzywienie felgi. Po przekładce nagle prawda wychodzi na jaw.
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 23:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Postprzez Johny Bravo » 13 paź 2010, 10:47

Może być też inny powód. Każda z opon zużywa się w inny sposób, w zależności od miejsca w którym się znajduje, dlatego też zakłady wulkanizacyjne oznaczają opony przy wymianie: LP,PP,LT,PT.
2 tygodnie temu zakładałem zimowe opony z zeszłego sezonu, ale nie były one opisane jak powyżej. Wulkanizator wyważył każde z kół, ale na kierownicy wyczuwam drżenie, jednak przejechałem już 600km od wymiany i jest coraz mniejsze.

Pozdrawiam
Jak mieć pomidora i zjeść pomidora – kupić dwa pomidory.
Albo kilo w tesco.
Początkujący
 
Od: 29 lip 2009, 14:06
Posty: 12
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda 6, 2.0, 2014
Poprzednio: Mazda 3, 1.6 CD

Postprzez BUrdoror » 13 paź 2010, 11:29

Wyajsnione. Jedna felga, ktora byla z tylu (i z nowu tam jest) jest krzywa. Bede ja prostowal przy zmianie na zimowki.
Johny Bravo – Sprawdzales tez te opcje?
Obrazek
Forge BPV Gen2, K&N Typhoon, Bilstein B6, TRZ Dog Bone RMM, Denso ITV22, Hypertech tune
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 15:01
Posty: 519
Skąd: Praga
Auto: M3 MPS BK 2007

Postprzez uszatyy » 13 paź 2010, 15:52

a tak wogle lepszy bieznik lepiej miec z tylu a nie przodu..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2009, 17:52
Posty: 269
Skąd: Opole
Auto: Mazda 3 1,6 MZ-CD 2005 lift

Postprzez Wojtek » 13 paź 2010, 20:10

uszatyy napisał(a):a tak wogle lepszy bieznik lepiej miec z tylu a nie przodu..

:| <co?> :>
To twierdzenie jest raczej dziwne w odniesieniu do przednionapedowego autka...
Czy mozesz rozwinac twoja teze? Jakies konkrety?

Ps. A bieznik powinien byc poprawny na kazdej oponie :D :D :D
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17520 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez uszatyy » 13 paź 2010, 20:35

67igor1 napisał(a):
uszatyy napisał(a):a tak wogle lepszy bieznik lepiej miec z tylu a nie przodu..

:| <co?> :>
To twierdzenie jest raczej dziwne w odniesieniu do przednionapedowego autka...
Czy mozesz rozwinac twoja teze? Jakies konkrety?

Ps. A bieznik powinien byc poprawny na kazdej oponie :D :D :D


Np. Tu http://www.auto-swiat.pl/1-lepsze-opony-zaloz-na-tyl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2009, 17:52
Posty: 269
Skąd: Opole
Auto: Mazda 3 1,6 MZ-CD 2005 lift

Postprzez Wojtek » 13 paź 2010, 21:09

Tutaj cytuje w/w artykul... nie przekonuje mnie on do twojej tezy...

"A gdzie zamontować nowe gumy? Wbrew powszechnemu przekonaniu wcale nie na koła przednie!
Producenci samochodów od dawna wiedzą, że przeciętny kierowca lepiej radzi sobie z uślizgiem przedniej osi niż z utratą kontroli nad osią tylną. Dlatego też zawieszenia większości popularnych modeli zestrojone są podsterownie, tzn. tak, by w razie poślizgu auto miało tendencję do wyjeżdżania przodem z zakrętu, a nie zarzucania tyłem."

czyli podsterowne = naped na przod = Mazda3 , M5, M6, Audi , VW
nadsterowne = naped na tyl = BMW, duzy Fiat (125)
A co oznacza stwierdzenie "przecietny kierowca"? :>
... i dalej:

"Z tego samego powodu lepsze opony należy montować zawsze na koła osi tylnej. Dzięki temu auto zachowuje się stabilniej w czasie pokonywania zakrętów lub przy gwałtownej zmianie toru jazdy, co w praktyce okazuje się ważniejsze od nieco krótszej drogi hamowania, którą można uzyskać, zakładając lepsze ogumienie z przodu."

Rozumie to ktos? Chyba, ze autor jezdzi BMW...
i koncowka jest najlepsza:

"Żeby jednak nie było nieporozumień – zużytych opon nie powinno się montować na żadnej osi! Optymalne właściwości jezdne można osiągnąć tylko wtedy, kiedy na obu osiach głębokość bieżnika jest zbliżona. W żadnym wypadku nie powinno się „dojeżdżać” opon do minimalnej, określonej przepisami głębokości bieżnika (1,6 mm) – należy wymieniać je najpóźniej przy głębokości 3 mm. Żeby wydłużyć okres eksploatacji opon
i uniknąć wymiany parami, warto co 5 tys. km zmieniać ich pozycję na aucie."

To po co ten caly artykul?
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17520 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez uszatyy » 13 paź 2010, 21:59

wiadomo ze najlepiej miec same nowe :D

przecietny kierowca ? dla mnie to np taki ktory pyta czy jak zmieni kola i mu bije to czy powinien wywazac te kola.. wiadomo przeca :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2009, 17:52
Posty: 269
Skąd: Opole
Auto: Mazda 3 1,6 MZ-CD 2005 lift

Postprzez BUrdoror » 13 paź 2010, 22:17

Lol. Jak widac moje pytanie bylo uzasadnione. Kola byly wywazone, zamienilem je tylko miejscami. A nikt nie spodziewal sie, ze jedna z felg jest pokrzywiona i dlatego bije :]
Obrazek
Forge BPV Gen2, K&N Typhoon, Bilstein B6, TRZ Dog Bone RMM, Denso ITV22, Hypertech tune
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 15:01
Posty: 519
Skąd: Praga
Auto: M3 MPS BK 2007

Postprzez Wojtek » 13 paź 2010, 23:20

BUrdoror napisał(a):... Kola byly wywazone, zamienilem je tylko miejscami...

Zawsze powinno sie sprawdzic bicie boczne kol przy zamianie miejsc...
...moze zgubiles odwaznik... <co?>

BUrdoror napisał(a):...A nikt nie spodziewal sie, ze jedna z felg jest pokrzywiona i dlatego bije :]

...a moze uderzyles kiedys w kraweznik... :D :D <faja> <faja>
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17520 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez BUrdoror » 13 paź 2010, 23:42

Raczej to drugie i nie tylko krawezniki byly zaliczane <rotfl>
Obrazek
Forge BPV Gen2, K&N Typhoon, Bilstein B6, TRZ Dog Bone RMM, Denso ITV22, Hypertech tune
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 15:01
Posty: 519
Skąd: Praga
Auto: M3 MPS BK 2007

Postprzez Wojtek » 13 paź 2010, 23:51

No :) , szeroko jezdzi kolega <faja> <faja> <faja>
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17520 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323