Mazda 3 ciężki rozruch

Postprzez dawid39lo » 26 wrz 2010, 23:35

Witam. Kupiłem mazdę 3 1.6 citd 109 KM z przebiegiem 190000km i od początku mam problemy z jej rozruchem. Auto kręci bardzo powoli i topornie ( to nie wina akumulatora). Na początku zakręciła 2 cykle i chodziła, a po wymianie filtra paliwa kręci 3/4 cykle. Silnik po odpaleniu pracuje równo, nie ma żadnych problemów. Proszę o pomoc w tej kwestii, bo na dworze robi się coraz zimniej i niepokoję się jak będzie radziła sobie w zimie. Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2010, 19:47
Posty: 50
Skąd: Garwolin
Auto: Mazda 3 1.6 CiTD 109KM, 2004r.

Postprzez vqsoft » 27 wrz 2010, 07:10

zapowietrzony uklad paliwowy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez Grzyby » 27 wrz 2010, 09:03

dawid39lo napisał(a):kręci bardzo powoli i topornie ( to nie wina akumulatora)

Jeżeli to na pewno nie jest wina akumulatora to zainteresuj się rozrusznikiem.
Wyrobione tuleje w nim będą dawały właśnie spore opory przy rozruchu i powolne kręcenie.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17092 (111/179)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez dawid39lo » 27 wrz 2010, 19:47

Sprawdzę to z dniem jutrzejszym u mojego mechanika. Dzięki za odpowiedzi, ale jeśli ktoś jeszcze wie coś na ten temat to proszę o rady. Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2010, 19:47
Posty: 50
Skąd: Garwolin
Auto: Mazda 3 1.6 CiTD 109KM, 2004r.

Postprzez dawid39lo » 5 paź 2010, 19:14

BYŁEM U MECHANIKA I JEDNAK NIE JEST TO WINA ANI ROZRUSZNIKA, ANI ZAPOWIETRZONEGO UKŁADU PALIWOWEGO.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2010, 19:47
Posty: 50
Skąd: Garwolin
Auto: Mazda 3 1.6 CiTD 109KM, 2004r.

Postprzez vqsoft » 5 paź 2010, 20:39

czyli co ? masz diagnoze?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez dawid39lo » 7 paź 2010, 09:32

Miał sprawdzić czy paliwo się nie cofa z pompy i zrobić próbę przelewową wtrysków, ale dopiero dziś odbieram auto i będę wiedział coś więcej.
EDIT:
No więc dowiedziałem się że wtryski są ok, ale mechanik założył mi przezroczysty wężyk na dolot paliwa do listwy ciśnieniowej i mam sprawdzić czy się cofa ropka.
EDIT by bandit266:
Nie piszemy postu pod postem, używamy opcji "edytuj"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2010, 19:47
Posty: 50
Skąd: Garwolin
Auto: Mazda 3 1.6 CiTD 109KM, 2004r.

Postprzez Grzyby » 10 paź 2010, 12:31

Coś ciężko uwierzyć w taką diagnozę ...
Skoro
dawid39lo napisał(a):Auto kręci bardzo powoli i topornie

to nie ma na to wpływu podawanie paliwa. Nawet na pustym zbiorniku rozrusznik powinien kręcić szybko.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17092 (111/179)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez dawid39lo » 10 paź 2010, 21:31

jedna świeca żarowa jest do wymiany, czy to jest wyłączny powód?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2010, 19:47
Posty: 50
Skąd: Garwolin
Auto: Mazda 3 1.6 CiTD 109KM, 2004r.

Postprzez Grzyby » 11 paź 2010, 15:14

Wg mnie nie ma to najmniejszego wpływu na:
dawid39lo napisał(a):kręci bardzo powoli i topornie


Żeby kręciło szybko i energicznie potrzeba porządnego prądu i sprawnego (niezacierającego się) rozrusznika.
NIC innego nie ma na to wpływu.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17092 (111/179)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez dawid39lo » 11 paź 2010, 20:22

prąd jest w porządku, czyli zostaje najgorsze – rozrusznik. <płacze>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2010, 19:47
Posty: 50
Skąd: Garwolin
Auto: Mazda 3 1.6 CiTD 109KM, 2004r.

Postprzez Grzyby » 12 paź 2010, 19:40

Czemu najgorsze?
Wymiana tulei w rozruszniku to koszt niższy od nowego aku ...
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17092 (111/179)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez dawid39lo » 12 paź 2010, 20:49

A tak mniej – więcej? Bo z tego co się orientuję to cały rozrusznik chyba ok. 300/400 PLN. I jeszcze jedna rzecz: nie myślałem że to istotne ale przy gaszeniu buja silnikiem i co za tym idzie całym nadwoziem i to dość odczuwalnie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2010, 19:47
Posty: 50
Skąd: Garwolin
Auto: Mazda 3 1.6 CiTD 109KM, 2004r.

Postprzez krzaku90 » 14 paź 2010, 13:33

Witam. Mam podobny problem do Twojego z tym leciwym kreceniu ale w 323BG
Madzia kreci takjakby slaby byl aku ale caly czas kreci. Aku byl sprawdzany czy cele sie nie gotuja i takim jakis przyzadem ile jest tego elektrolitu(nie wiem jak to sie zwie). Nawet po 200 km w trasie potrafi platac takie figle i na glupim cpn na kawe juz nie chce odpalac. Oczywiscie aku tez byl podmieniany.
Dodam od siebie ze madzia raz leciwie odpala, a czasem bardzo ladnie.
Padla wiec decyzja ze cos w rozruszniku. I tu moje pytanie czy to oby nie sa szczotki? Stawialem wlasnie na nie ale po pzeczytaniu tego tematu postanowielm sie upewnic;)
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2009, 20:59
Posty: 155
Skąd: Sulęcin
Auto: mazda 323 bg 1.8 16v SOHC

Postprzez Grzyby » 18 paź 2010, 00:04

dawid39lo napisał(a):A tak mniej – więcej?

Między 100 a 200zł
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17092 (111/179)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez dawid39lo » 18 paź 2010, 10:33

Aha. Wielkie dzięki. Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2010, 19:47
Posty: 50
Skąd: Garwolin
Auto: Mazda 3 1.6 CiTD 109KM, 2004r.

Postprzez krzaku90 » 18 paź 2010, 11:33

A ja rozebralem swoj rozrusznik, obejrzałem i wyglada calkiem miarowo. Pojechalem najpierw do sklepu z czesciami, kupilem szczotki a gdy zobaczylem ze moje nie sa praktycznie zurzyte nie wiedzialem co robic.
Ale jak juz go rozebralem to postanowilem poczyscic papierem sciernym lecitko to miejsce po ktorym szczotki jezdza, do tego wszystkie plusy poczyscilem dochodzace do rozrusznika(oprocz sterowania) i masy. Zlozylem do kupy i juz jest leiej, tylko jakis jeden dzine jeszcze robil psikusy ale to chyba z winy ze szczotki sie jeszcze nie ulozyly.
pozdro i zycze dawid zdrowej madzi;)
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2009, 20:59
Posty: 155
Skąd: Sulęcin
Auto: mazda 323 bg 1.8 16v SOHC

Postprzez dawid39lo » 19 paź 2010, 17:52

Proszę ponownie o rady w sprawie rozruchu. Więc tak: przy temperaturze -5* i w dół zapala się kontrolka od świec żarowych, przekręcam kluczyk a rozrusznik kręci jakby AKKu był padnięty, ale coraz szybciej zaczyna i po 6/7 obrocie w końcu załapuje. Podsumowując silnik jest zdrowiutki, z prądem wszystko ok, rozrusznik rozbierany przez fachowca, który stwierdził, że wszystko wizualnie i technicznie jest w jak największym porządku i nie ma do czego się przyczepi, paliwo jest w porządku, więc co jest NIE TAK? <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2010, 19:47
Posty: 50
Skąd: Garwolin
Auto: Mazda 3 1.6 CiTD 109KM, 2004r.

Postprzez dawid39lo » 5 sty 2011, 18:25

Czy jest ktoś kto zna przyczynę opisanej sytuacji?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2010, 19:47
Posty: 50
Skąd: Garwolin
Auto: Mazda 3 1.6 CiTD 109KM, 2004r.

Postprzez Bandit » 5 sty 2011, 18:35

dawid39lo napisał(a):EDIT by bandit266:
Nie piszemy postu pod postem, używamy opcji "edytuj"

Czy ja się nie jasno wyrażam ? No ewntualnie Po dwóch miesiącach przerwy przymknę oko, ale jak widać nikt nie miał nic do powiedzenia na ten temat
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4427 (10/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Nie mam

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323