Falowanie obrotów silnika.

Postprzez asz600 » 30 wrz 2010, 20:17

Przez długi okres nie miałem czasu, żeby w tym grzebać, ale ostatnio w końcu się za to zabrałem. Co prawda spędziłem parę godzin przy autku, ale dałem radę wymienić uszczelkę samemu. Rurka od EGR to naprawdę zmora tej roboty – męczyłem się chyba ze 2 godziny :) – wszystko robiłem bez kanału i chyba kanał nie wiele by tu pomógł, no chyba że do odkręcenia łapy, ale można ją odkręcić tylko u góry od kolektora i po sprawie.

Pozdro
Początkujący
 
Od: 7 mar 2010, 12:51
Posty: 10
Skąd: Jelenia Góra
Auto: Mazda 626 GF, 2.0, 115KM, 1997r.

Postprzez maxim_wawa » 1 paź 2010, 18:52

kazdy mechanik jak nie wie co sie dzieje to bedzie trzeszczal ze to krokowy – tyle ze 626 gf/gw nie ma krokowego jako takiego, a cos podobnego – IAC i wspolpracuje z zaworem EGR – czesta przyczyna takiego bujania i gasniecia to wlasnie uszkodzony lub najczesciej nieszczelny zawór EGR i do tego zacznijcie – u mnie bylo to samo
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez petek » 4 paź 2010, 14:43

A czy ktoś z Was może wie gdzie mogę kupić uszczelkę pod kolektor ssący w Olsztynie i jaki byłby jej koszt ewentualnie czy ta sie nada

http://www.motoneo.pl/t/z1/AJS13105700

czy lepiej może zainwestować w oryginalną??

A tak na marginesie to u mnie problem jest taki, że po zgaszeniu samochodu słychać odgłosy trzeszczenia właśnie przy kolektorze dolotowym. Obroty z kolei bujają się od 1500 na jałówce po czym potrafią spaść do pierwszej kreski na obrotomierzu i poniżej, a samochodem trzęsie okropnie.
Forumowicz
 
Od: 28 lip 2010, 12:10
Posty: 58
Skąd: Pisz
Auto: Mazda 626 GF 1840cm3 FP 1998

Postprzez umcyk » 7 paź 2010, 22:02

petek napisał(a):
A tak na marginesie to u mnie problem jest taki, że po zgaszeniu samochodu słychać odgłosy trzeszczenia właśnie przy kolektorze dolotowym.

z tego co ja sie orientuje to trzaski od koletora powstaja w skutek roznicy temperatur. Tzn cieply kolektor po zgaszeniu silnika ochladza sie i kurczy dlatego slyszysz "dziwne" trzaski
SZUKAM DODATKOWEJ PRACY – KAT "B" I "C" KURS NA PRZEWOZ RZECZY. POMOC W REMONTACH !! MEBLE NA WYMIAR !!
Moja wola jest by w wypadku nagłej śmierci, moje tkanki i narządy zostały przekazane do transplantacji ratując życie innym. Informuję także, że o swej decyzji powiadomiłem moją rodzinę i najbliższych, którzy w krytycznym momencie winni ją uszanować.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2007, 21:44
Posty: 659 (0/10)
Skąd:
Auto: umcykowoz:)
626 GF 2.0 115KM rok 2000
Pb + LPG

Postprzez 750104 » 13 lis 2010, 23:44

witam, też mam podobne objawy jak tu opisujecie, czy ta uszczelka to jest jedna na wszystkie otwory czy pojedyńcza na każdy kolektor?
750104
 

Postprzez motylek322 » 14 lis 2010, 11:48

Jedna pod wszystkie otwory kolektora.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 11:41
Posty: 533 (1/15)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 626 GW 1999 1,8 kat

Postprzez zagloba1987 » 15 lis 2010, 00:39

Ja zaobserwowałem ostatnio (przedwczoraj bodajże) ciekawe zjawisko w moim egzemplarzu 626. Co prawda falowania nie ma jako takiego ale przy zimnym silniku (benzyna2.0 136KM bez gazu) na ssaniu obroty utrzymują się na wysokim jak na moje oko poziomie 2100. Oczywiście wtedy gdy naciskam sprzęgło przy zmianie biegów. Jako że ja jeszcze mało kumaty to zapytam czy to standardowe przy tej Madzi? Dodam że po 1-2 min jak ssanie się wyłączy to już na luzie łapie 600-700 obrotów i jest raczej ok. Pytam bo 2 tyg nią jeżdżę i do tej pory tego nie było. Nie jest to też regułą, raz kolo 1000 łapie a raz takie wysokie. To też może wina tej uszczelki o której wspominacie? Może jakieś wczesne stadium i warto by od razu sprawą się zająć nim zacznie mi gasnąć w czasie wyprzedzania?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2010, 17:16
Posty: 45
Skąd: Kraków/Kielce
Auto: Mazda 626 2.0 136 KM

Postprzez qba341 » 23 lis 2010, 10:48

proponuję regulację zaworów u mnie pomogło. miałem podpięte zawory wydechowe
Forumowicz
 
Od: 29 sty 2010, 16:53
Posty: 38
Skąd: przemyśl
Auto: mazda 626 GF 1.8 BEN GAZ 90 KM

Postprzez asz600 » 9 sty 2011, 15:36

zagloba1987 napisał(a):Ja zaobserwowałem ostatnio (przedwczoraj bodajże) ciekawe zjawisko w moim egzemplarzu 626. Co prawda falowania nie ma jako takiego ale przy zimnym silniku (benzyna2.0 136KM bez gazu) na ssaniu obroty utrzymują się na wysokim jak na moje oko poziomie 2100. Oczywiście wtedy gdy naciskam sprzęgło przy zmianie biegów. Jako że ja jeszcze mało kumaty to zapytam czy to standardowe przy tej Madzi? Dodam że po 1-2 min jak ssanie się wyłączy to już na luzie łapie 600-700 obrotów i jest raczej ok. Pytam bo 2 tyg nią jeżdżę i do tej pory tego nie było. Nie jest to też regułą, raz kolo 1000 łapie a raz takie wysokie. To też może wina tej uszczelki o której wspominacie? Może jakieś wczesne stadium i warto by od razu sprawą się zająć nim zacznie mi gasnąć w czasie wyprzedzania?



To jest raczej uzależnione od temperatury na zewnątrz (im zimniej tym wyższe obroty na ssaniu). Przepustnica ma wbudowany element ze sprężyną bimetalową, która reguluje przepływ dodatkowego powietrza, a tym samym wpływa na obroty na ssaniu. Można ją podregulować śrubą, która znajduje się na przepustnicy, ale moim zdaniem obrotu w Twoim aucie nie są za wysokie, a jeżeli za mocno przykręcisz ssanie mogą pojawić się problemy z uruchamianiem auta przy niskich temperaturach i zanim silnik się rozgrzeje to będzie się dusił. Moja rada jest taka – nie martw się chłopie na zapas, bo naprawdę wszystko jest ok

Pozdro
Początkujący
 
Od: 7 mar 2010, 12:51
Posty: 10
Skąd: Jelenia Góra
Auto: Mazda 626 GF, 2.0, 115KM, 1997r.

Postprzez tadziomaru1 » 9 sty 2011, 18:07

Archeolog <lol>
Myślałem, że o coś konkretnego komuś chodzi.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6