Kontrolki silnika (check engine) + system kontroli trakcji (TCS i DSC)

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez zboq » 7 paź 2010, 21:42

Ze świecami to wiem, że dupa ale chciałem być pewny, że one nie maja wpływu na to.

Z tym testem przelewowym to wydaje mi się, że on nie do końca wie jak to zrobić a niestety mechaników od mazdy w Tarnowie to ze świeczką szukać więc nie mam za dużego wyboru....

A czy dobrym pomysłem jest (jeśli wtrysk nie wykazuje żadnych oznak zewnętrznych uszkodzenia) zamienić go z którymś dobrym ??. Jeśli po zamianie znowu wyskoczy błąd ale na innym cylindrze (z uszkodzonym wtryskiwaczem) to by znaczyło, że na pewno wtrysk jest skończony.

Tak czy inaczej jest to bardzo dziwna sprawa. Auto praktycznie zachowuje się identycznie jak za czasów gdy nic się nie działo. Problem z ograniczeniem obrotów następuje po rozgrzaniu. Na zimno jest ok i kontrolki zaświecają się również tylko na luzie a nigdy podczas jazdy. Po ograniczeniu auto nie brzmi jak by pracowało na 3 gary ale nie powiem, trochę kultura pracy silnika się pogorszyła, bardziej nim telepie.

Update
Porobiłem parę testów i jest tak jak pisałem, czyli auto musi się rozgrzać do temperatury 85 stopni i po chwili, ledwo zauważalnie następuje wahnięcie obrotów i pojawia się błąd. Słychać również jakieś klepanie (jakby metaliczne spod maski). Błąd nie daje się również wtedy już wykasować. We wtorek prawdopodobnie podmienię wtryskiwacz na inny i zobaczymy czy coś się zmieni.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2010, 15:28
Posty: 236 (0/2)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 6 GJ 2.5 SkyPassion Machine Gray Sedan

Postprzez Hubix » 10 paź 2010, 09:50

Wymieniłem solenoid na inny używany. Odłączyłem akumulator na chwilę.

Jeżdże 2 dzień, kontrolki się nie świecą – czyli powinno być OK.

Stary solenoid miał rezystancję: 37ohm, ten nowy ma 45ohm.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez pen » 12 paź 2010, 12:13

witam.mam pytanie dotyczace tego solenoidu, jakie sa objawy jego zuzycia?
ja mialem objawy takie:kontrolki, trakcja i silnik plus falowanie obrotow na rozgrzanym silniku
oraz 4 sekundy po odpaleniu(tylko kiedy zimny silnik) motor gasnie, po czym krece odpala i juz nie gasnie wogole...
mialem zawor scv z serii 006 i wszyscy tu radzili bym go wymienil bo jest z wadliwej serii, wymienilem wczoraj i dzis rano odpalam auto w garazu i co?
to samo. zglaslo, po czym zakrecilem i odpalilo – jak zawsze..nasowa mi sie mysl ze wydalem 600 zl niepotrzebnie , bo jak na moje to chyba nie byl scv skoro auto zgaslo odrazu po zapaleniu a potem juz nie...macie jakies pomysly co to moze byc?
z gory dzieki
Początkujący
 
Od: 23 sie 2010, 11:04
Posty: 22
Skąd: Gdańsk
Auto: mazda 6 2004 2.0 diesel 136km

Postprzez Hubix » 12 paź 2010, 13:07

U mnie nie działo się nic oprócz palenia się tych kontrolek.

Wymieniłem solenoid, odłączyłem aku na jakiś czas. Kontrolki się nie palą. Jest OK.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez pen » 12 paź 2010, 13:28

no u mnie tez nic oprocz czasem falowania obrotow...
zero straty mocy, ze kopcenia tlyko kontorlki. jedyne co to po wymianie rozrzadu gasnie doslownie kika sekund po uruhcominieu i to tylko na zimnym..potem odpalam i juz jest ok.najgorsze jest to ze wydalem na scv i wczorja go wymienilem pozdzieralem skore z paluchow i kurcze clay czas to samo...ehhh
nie wiem juz co robic bo z tego co widze to ten solenoid tez pare zl kosztuje...a jak znowu to nie bedzie to to zwariuje..
dodam tlyko ze bylem 2 razy w aso i nie wiem kto tam pracuje ale oni sa w jakims ciezkim szoku bo nikt nie potraifl mi tam powiedziec o co chodzi...
nie polecam aso mazdy w gdansku przy kfc na grunwaldzkiej
wydawalo mi sie ze tutaj mi ktos w koncu cos madrego napisal zrobilem tak jak mialem i dupa...
Początkujący
 
Od: 23 sie 2010, 11:04
Posty: 22
Skąd: Gdańsk
Auto: mazda 6 2004 2.0 diesel 136km

Postprzez Hubix » 12 paź 2010, 14:53

Słuchaj PEN.

Ja Ci opowiem jak u mnie było.

Zaświeciły mi się te kontrolki, pojechałem do Jaksy, podłączył kompa – wyszedł błąd związany z kolektorem ssącym.

Do tego solenoidu idą dwa wężyki. Podmienili i od razu zaobserwowali jakąś różnicę, ja osobiście nie wiem o co chodziło w tym.

Zmierz może opór tego solenoidu, u mnie ma około 45ohm, zepsuty miał 37ohm.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez pen » 12 paź 2010, 15:08

kurcze ale widzisz problem w tym ze tutaj w tym aso kasuja 150 zl za podlaczenie do kompa i nic z tego nei wynika...wydalem juz 300 zl na nic.. nie chce juz tam do nich jechac bo totalnie sie na nich zawiodlem..
chyba ze ktos z forum ma kogos zafuanego w okolicy, w co watpie bo jak zalozylem post o wymianie rozrzadu zeby ktos polecil jakis warsztat to slabo bylo...tlyko jedna osoba cos gdzies w gdyni polecila..
a prawda jest taka ze tu specjalisty trzeba a nie henka czy romka zlota raczke...
Początkujący
 
Od: 23 sie 2010, 11:04
Posty: 22
Skąd: Gdańsk
Auto: mazda 6 2004 2.0 diesel 136km

Postprzez Wojtek » 12 paź 2010, 15:42

to jedz do kogos innego... np kto ma ELM-a...
Zczytaj bledy silnika i podaj tutaj... :)
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez pen » 12 paź 2010, 16:54

zebym ja to wiedzial co to elm..no i tym bardziej kto go moze miec... nie mam pojecia..
mniemam ze to system ktory umozliwia podlaczenie do kompa poza aso tak...?
Początkujący
 
Od: 23 sie 2010, 11:04
Posty: 22
Skąd: Gdańsk
Auto: mazda 6 2004 2.0 diesel 136km

Postprzez Wojtek » 12 paź 2010, 16:57

trafiles w dziesiatke :) <spoko>
Powinien miec cos takiego kazdy warsztat... :>
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez pen » 14 paź 2010, 17:00

to ze trafilem w 10 nie zmeinia faktu, zze nadal jestem w d.... i nie mam zielonego pojecia kot dysponuje takim systemem poza aso w gdansku...
Początkujący
 
Od: 23 sie 2010, 11:04
Posty: 22
Skąd: Gdańsk
Auto: mazda 6 2004 2.0 diesel 136km

Postprzez Wojtek » 14 paź 2010, 17:31

pen napisał(a):to ze trafilem w 10 nie zmeinia faktu, zze nadal jestem w d.... i nie mam zielonego pojecia kot dysponuje takim systemem poza aso w gdansku...


"Kota" zostaw w spokoju :)
Idziesz do jakiegos warsztatu (lub poszukaj na forum, gdzie jest taki w twojej okolicy) i pytasz, czy moga odczytac bledy z twojego auta :]
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez martens » 18 paź 2010, 09:14

U mnie kontrolki w końcu zgasły przyczyna bardzo banalna .Do zaworu EGR idzie gumowa rurka niestety jest ona ustawiona pod katem prostym i na zgięciu pękła,skleiliśmy na razie taśmą, kontrolki zgasły zawór zaczął normalnie pracować <jupi>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2009, 20:36
Posty: 37
Skąd: lubelskie
Auto: M6 Sport Kombi Wagon Disel2004

Postprzez Enduro » 11 lis 2010, 21:18

sobieradek napisał(a):...Auto odpala zawsze, ale różnie, raz od „strzału” a raz pokręci 1-2 sekundy. Mazda podpięta wkazywała na usterkę czujnika położenia wałka rozrządu.
Okazało się jednak, że czujnik położenia wr jest odpięty a jak się go podłączy to samochód już nie odpala. Czujnik sprawdzony i jest ok.Radek

niepoprawnie ustwiony rozrząd lub pasek przeskoczył.pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez marioo851 » 12 lis 2010, 15:59

Witam. Ja również mam problem z kontrolkami check engine i TSC/DSC.Błąd pojawia się zawsze w czasie jazdy, nigdy przy odpaleniu, zauważyłem że ma skłonności do zapalania się podczas ślamazarnej jazdy w korku itp. podczas jazdy na trasie potrafię przejechać kilkaset kilometrów i nic.Zdjęcie klemy usuwa błąd ale wiem że to nie jest rozwiązanie. Byłem u fachmana i stwierdził że zaworki od podciśnieniówek mogą być przytkane, przeczyścił je( nie wymienił) i przed około tysiąc kilometrów był spokój a później znowu się zaświeciły kontrolki podczas jazdy zatłoczonymi ulicami.Poza zaświeceniem się kontrolek nie ma żadnych innych objawów. Jak wam się wydaje co to może być?
marioo851
 

Postprzez Enduro » 12 lis 2010, 18:40

marioo851 napisał(a):....... zaworki od podciśnieniówek mogą być przytkane, przeczyścił je ( nie wymienił) i przed około tysiąc kilometrów był spokój a później znowu się zaświeciły ......

trzeba tez przeczyscic EGRa do tego najlepiej tez kolektor wlotowy i kanaly glowic
ale to juz jest bardziej problematyczne/pracochlonne, no a na pierszy rzut wymien wszystkie rurki gumowe od podcisnien. pozdr. Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez ryslaw » 16 lis 2010, 21:58

Witam .
Jak w temacie świecą się i gasną "sławne kontrolki" ale raczej świecą się,
gasną przy dużej wilgotności powietrza. Po podpięciu pod komputer pokazuje dwa błędy
P0080- zwarcie do przewodu zasilającego cewki
P0098- wysoka wartość czujnika temperatury
W związku z tym mam pytanie gdzie znajduje się selenoid odpowiedzialny za P0080
i co może być przyczyną błędu P0098 ?
ryslaw
 

Postprzez Enduro » 16 lis 2010, 23:18

ryslaw napisał(a):Jak w temacie świecą się i gasną "sławne kontrolki" ale raczej świecą się,
gasną przy dużej wilgotności powietrza. ...
lepiej sprawdz wtyki przy intercoolerze, bo zdarza się że one są zawilgocone i poszukaj czy nie były naprawiane..itp..
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez elpc » 26 lis 2010, 14:46

U mnie też problem z kontrolką silnika i trakcji, ale ja jechałem w czasie deszczu, po dniu kontroli znikły, po tygodniu dalej brak kontrolek, więc liczę że to było jakieś zanieczyszczenie, zawilgocenie styków.
Fotografia, obiektywy – Stare obiektywy
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2009, 17:49
Posty: 49
Skąd: Opole
Auto: Mazda 6 GH 2.2D 163KM r2011 Kombi

Postprzez look13 » 30 lis 2010, 19:32

Witam ponownie :)

U mnie to samo dzisiaj nastąpiło dwie kontrolki: układu DSC i silnika.
Do wczoraj jeździłem na letnich oponach i kontrolka DSC mrygała dość często. Dzisiaj rano normalnie sobie pojechałem do pracy. Gdy po pracy ujechałam z 10 km nastąpiło równoczesne zapalenie się wspomnianych kontrolek. Zapalały się na parę sekund, gasły, znowu zapalały i tak w kółko. Zgaszenie silnika i odpalenie ponowne nic nie dało. Dodam, że silnik pracował normalnie. Pojechałem do jednego z magików zmienić opony na zimówki i przy okazji spytałem się o te kontrolki. Powiedział, że możliwe, że to od tego częstego świecenia się kontrolki DSC i po zmianie na zimówki powinno być lepiej. Jak wracałem od mechanika to rzeczywiście tylko raz mi się zapaliły obie. Napiszę jutro czy zmiana na zimówki "uspokoiła" kontrolki DSC i silnika.
Początkujący
 
Od: 29 kwi 2010, 14:51
Posty: 29
Skąd: łódzkie południowo-zachodnie
Auto: Mazda 6 `2003
Diesel 2,0 MZR-CD 136 Kucyków Mechanicznych

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6