
Wskaźnik temperatury przekracza górną granicę.
Strona 1 z 1
Od miesiąca jestem szczęsliwym posiadaczem MAZDY 626 DiTD 101 kM rok 1999 i mam taki problem że wskażnik temperatury po przekroczeniu 2000 obrotów zaczyna gwałtownie iść w górę,co ciekawe nawet przekroczy górną granicę -ale nie gotuje płynu -co ciekawe chłodnica jest gorąca(na dotyk)ale tylko w górnej części a 2/3 chłodnicy jest zimna.Nie wiem co jest tego przyczyną ,wymieniłem termostat,oczywiście płyn też był wymieniony jak tylko kupiłem"Madzię"no i boję się więcej depnąć żeby nie zagotować plynu.Czy ktoś się z tym już spotkał???Pomóżcie proszę 

- Od: 27 mar 2010, 19:20
- Posty: 4
Admir w DiTD pompa wody napędzana jest paskiem rozrządu, nie mniej jednak warto się zainteresować jej kondycją.
Zakładam, że układ został skutecznie odpowietrzony?
Zakładam, że układ został skutecznie odpowietrzony?
pozdrawiam,
thy
v8 lover

thy
v8 lover

Tak jak koledzy mowia, pompa do sprawdzenia. Chlodnica powinna byc mniej/wiecej rownomiernie rozgrzana. Jezeli na dole jest prawie zimna, to wskazuje to na zaburzony przeplyw cieczy. Moze lopatki pompy "sie skonczyly"?
łopatki na pompie wody sie nie koncza no chyba ze ktos mial w plynie elementy stale np piasek lub jezdzil tylko na wodzie i osadzil sie mocno kamien.
Odpowietrzanie w DiTD nie ma zadnego sensu bo nie ma po co, uklad sam sie skutecznie odpowietrza trzeba tylko ewentualnie dolewac do zbiorniczka wyrownawczego. To nie FIAT ze jest okolo 4 wezykow z zaworkami do odpowietrzania.
Mysle ze warto sie rowniez zainteresowac termostatem, mogl sie w jakims tam polozeniu i zablokowac np. w pozycji malego obiegu.
Stan plynu powinien byc klarowny bez widocznych paprochow czy koloru rdzawego lub ciemnego, w zbiorniczku plyn waha sie MAX-jak jest silnik goracy lub MIN-jesli jest zimny np. po nocy (przy zalozeniu ze korek w chlodnicy jest oryginalny)
Odpowietrzanie w DiTD nie ma zadnego sensu bo nie ma po co, uklad sam sie skutecznie odpowietrza trzeba tylko ewentualnie dolewac do zbiorniczka wyrownawczego. To nie FIAT ze jest okolo 4 wezykow z zaworkami do odpowietrzania.
Mysle ze warto sie rowniez zainteresowac termostatem, mogl sie w jakims tam polozeniu i zablokowac np. w pozycji malego obiegu.
Stan plynu powinien byc klarowny bez widocznych paprochow czy koloru rdzawego lub ciemnego, w zbiorniczku plyn waha sie MAX-jak jest silnik goracy lub MIN-jesli jest zimny np. po nocy (przy zalozeniu ze korek w chlodnicy jest oryginalny)
Witam sadze ze jest to termostat malego obiegu jest na pewno wkrecony do bloku silnika,pewnie przepuszcza juz tylko minimalne ilosci plynu do chlodnicy a reszte gotuje w silniku a czujnik temperatury tez jest w bloku silnika dlatego tak rosnie na wskazniku.
- Od: 27 lut 2010, 21:35
- Posty: 67
Termostat nowo założony ,właśnie teraz będę wymieniał rozrząd i pompę,ale nie mam pojęcia gdzie jest czujnik temperatury,bo też mam nowy i chciał bym wymienić ale nie mam pojęcia gdzie go szukac.Napiszcie jak ktoś wie.
Apropo ile płynu chłodzącego wchodzi,bo wymieniłem no i mój mechanik niby odpowietrzył ale dwa razy dolałem po trochę ale ubywa a przecieku nie widać ,wszędzie sucho no i nie wiem czy dalej dolewać i kiedy
czy jak jest zimny czy ciepły??? 
Proszę nie pisać posta pod postem w tym samym czasie ...
AmRoZ
Apropo ile płynu chłodzącego wchodzi,bo wymieniłem no i mój mechanik niby odpowietrzył ale dwa razy dolałem po trochę ale ubywa a przecieku nie widać ,wszędzie sucho no i nie wiem czy dalej dolewać i kiedy
Proszę nie pisać posta pod postem w tym samym czasie ...
AmRoZ
- Od: 27 mar 2010, 19:20
- Posty: 4
Witam
!!
Mam pytanko czy moze ktos wie gdzie znajduje sie termostat w mazdzie 626 2.0ditd
?? poratujcie (1999r)

Mam pytanko czy moze ktos wie gdzie znajduje sie termostat w mazdzie 626 2.0ditd
- Od: 6 paź 2010, 19:57
- Posty: 6
- Skąd: Włocławek
- Auto: Mazda 626 GF/GW 2.0TD 101KM
Z tego co wiem to dostęp do niego jest naprawdę ciężki,tak to określił moj mechanik (a naprawdę jest dobry)no i ciężko go znależć.Moja rada taka , jeśli nie wiesz gdzie jest to lepiej daj autko do mechaniora bo naprawde można namieszać niepotrzebnie . A wracając do mojego poprzedniego pytania to właśnie jak pisze na początku Janusz jest wręcz odwrotnie ---na pompie nie miałem żadnej łopatki wszystkie "odpadly"jesli tak można to nazwać -aż dziwne że silnik się nie przegrzał ,ale też musiałem zwracać uwagę na temperaturę bo czasami wzrastała dość wysoko. Tak że u mnie okazała się pompa i nic poza nią.Pozdrawiam.
- Od: 27 mar 2010, 19:20
- Posty: 4
ale moze powie ktos gdzie dokladnie on jest
???a moze jest w tym miejscu, gdzie wychodzi ten kruciec z tylu silnika
? podpowiedzcie prosze
2.0ditd 99)
- Od: 6 paź 2010, 19:57
- Posty: 6
- Skąd: Włocławek
- Auto: Mazda 626 GF/GW 2.0TD 101KM
OK jak tylko spytam swego mechanika to Ci powiem,a będzie wiedział bo wymieniał u mnie.Pozdrawiam 

- Od: 27 mar 2010, 19:20
- Posty: 4
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6